ЖБ БЖБ Алгебра 7 сынып Жиынтық бағалау

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Алгебра
7-сынып


Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 7-сынып оқушыларына «Алгебра» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге оқушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныста бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта оқушылардыңң оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныс мұғалімдерге, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойыншамектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.



Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........ 4 «Бүтін көрсеткішті дәреже» бөлімі бойынша жиынтық бағалау.......................................... 4 «Көпмүшелер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау .............................................................. 7 2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...... 10 «Функция. Функцияның графигі» бөлім бойынша жиынтық бағалау ............................... 10 «Статистика және мәліметтерді талдау» бөлім бойынша жиынтық бағалау .................... 14 3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...... 17 «Қысқаша көбейту формулалары» бөлім бойынша жиынтық бағалау .............................. 17 4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...... 20 «Алгебралық бөлшектер» бөлім бойынш жиынтық бағалау .............................................. 20
3

3

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Бүтін көрсеткішті дәреже» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Натурал көрсеткішті дәреже және оның қасиеттері Бүтін көрсеткішті дәреже және оның қасиеттері Құрамында дәрежесі бар өрнектерді түрлендіру Санның стандарт түрі
Мәтінді есептерді шығару
Оқу мақсаты
7.2.1.1 санды өрнектердің мәндерін табуда бүтін көрсеткішті дәреже қасиеттерін қолдану
7.1.2.5 алгебралық өрнектерді ықшамдауда дәрежелердің қасиеттерін қолдану
7.4.2.1 өте кіші немесе өте үлкен сандармен берілген шамаларға байланысты есептер шығару
7.1.2.10 шамаларды бір өлшем бірліктен екінші өлшем бірлікке айналдыру және оны стандарт түрде жазу 7.1.2.7 стандарт түрде жазылған сандарға арифметикалық амалдар қолдану
Бағалау критерийі
Білім алушы:
 Бүтін көрсеткішті дәреже қасиеттерін қолданып,
санды өрнектердің мәндерін табады
 Алгебралық өрнектерді ықшамдау барысында
дәреже қасиеттерін қолданады
 Стандарт түрде жазылған сандарды қолданып есепті
шығарады
 Стандарт түрде жазылған сандарға арифметикалық
амалдар қолданады
Ойлау дағдыларының деңгейлері
Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Өрнектің мәнін табыңыз:
3
7

3
5
  32
3
 n
 4 2. Алгебралық өрнекті ықшамдаңыз:


4m
2 5 
6
mn
26 .
3. Жерден күнге дейінгі қашықтық 149500000000 м.
a) Жерден күнге дейінгі қашықтықты метрмен стандарт түрде жазыңыз.
b) Метрмен стандарт түрде жазылған қашықтықтың мәнді бөлігі мен ретін жазып көрсетіңіз.
с) Метрмен стандарты түрде жазылған қашықтықты км-ге айналдырып жазыңыз. d) Күн сәулесінің Жерге қанша секундта жететіндігін табыңыз (жарық жылдамдығы 3∙108м/с).
4

4

4. Стандарт түрде жазылған ,6 1045
5
және 5,4 104 сандарының: a) қосындысын табыңыз, жауабын стандарт түрде жазыңыз; b) айырымын табыңыз, жауабын стандарт түрде жазыңыз.
Бағалау критерийлері

Дескриптор
Білім алушы
негіздері бірдей дәрежелерді бөлу ережесін қолданады
дәрежені дәрежеге шығару ережесін қолданады
негіздері бірдей дәрежелерді көбейту ережесін қолданады
бөліндіні дәрежеге шығару ережесін қолданады
дәрежені дәрежеге шығару ережесін қолданады
көбейтіндіні дәрежеге шығару ережесін қолданады
өрнекті ықшамдайды
cанды стандарт түрде жазады
стандарт түрде жазылған қашықтықтың мәнді бөлігін табады
стандарт түрде жазылған қашықтықтың ретін көрсете алады
шамаларды бір өлшем бірліктен екінші өлшем бірлікке айналдырады
стандарт түрде жазылған сандарды бөледі стандарт түрде жазылған сандардың қосындысын табады
стандарт түрде жазылған сандардың айырымын табады
Балл
Бүтін көрсеткішті дәреже қасиеттерін қолданып, санды өрнектердің мәндерін табады
1
1
1
1
Алгебралық өрнектерді ықшамдау барысында дәреже қасиеттерін қолданады
1
2
1
1
1 1
1
Стандарт түрде жазылған сандарды қолданып есепті шығарады
3
1
1
1
Стандарт түрде жазылған сандарға арифметикалық амалдар қолданады
1
4
1
Барлығы
14
5

5

есептің
есепті
,
ып
аманы бір
қасиеттерін
Жоғары
стандарт түрде бере
көрсеткішті дәреже
әрежелердің
анды стандарт түрде жазып,
үтін
Б
қасиеттерін қолдан
дұрыс шешімін табады.
Д
толықтай қолданады және
есептің ықшамдалған түрін
көрсетеді.
С
оның мәнді бөлігін және ретін
көрсете алады, ш
өлшем бірліктен екінші өлшем
бірлікке айналдырып,
шығарады.
Стандарт түрде жазылған
сандарға арифметикалық
амалдар қолдана отырып,
жауапты
алады.
жібереді.
деңгейлері
ліктер
жібереді.
барысында
амалдарын
қате
ліктер
рта
іктер
О
аманы бір өлшем
ктерінің
бірін қолдану
бірін қолдану
қате
жауапты стандарт
жібереді.
қател
түрде жазылған сандарға
де
жетісті
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
ліктер
-
Оқу
Бүтін көрсеткішті дәреже
қасиеттерінің
барысында қате жібереді /
есептеу
Бүтін көрсеткішті дәреже
қасиеттерінің
барысында / өрнектің
коэффициентін табу
қате
Санды стандарт түрде жазып,
оның мәнді бөлігін / ретін анықтау
барысында / ш
бірліктен екінші өлшем бірлікке
айналдыруда
Стандарт
қосу немесе азайту
қолдануда /
түрге келтіргенде
жібереді.
6
да
у
бірлікке
қиналады.
дәрежелердің
Төмен
,
«Бүтін көрсеткішті дәреже» бөлімі бойынша
бүтін көрсеткішті
.
.
н,
қолдануда
өрнектердің мәндерін
аманы бір өлшем
үші
Санды
табу
дәреже қасиеттерін қолдануда
қиналады
Алгебралық өрнектерді
ықшамдауда
қасиеттерін қолдануда
қиналады
Санды стандарт түрде жаз
және ш
бірліктен екінші өлшем
айналдыруда қиналады.
Стандарт түрде жазылған
сандарға арифметикалық
амалдар
_______________________________________________
_
жөні
-
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата
еже
да дәреже
алушының аты
түрде жазылған
арифметикалық
Бағалау критерийлері
Білім
Бүтін көрсеткішті дәр
қасиеттерін қолданып, санды
өрнектердің мәндерін табады
Алгебралық өрнектерді
ықшамдау барысын
қасиеттерін қолданады
Стандарт
сандарды қолданып есепті
шығарады
Стандарт түрде жазылған
сандарға
амалдар қолданады

6

«Көпмүшелер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Бірмүшелер және оларға амалдар қолдану. Бірмүшенің дәрежесі және стандарт түрі
Көпмүшелер. Көпмүшенің дәрежесі және стандарт түрі Көпмүшелерге амалдар қолдану
Көпмүшені көбейткіштерге жіктеу
Өрнектерді тепе-тең түрлендіру
Оқу мақсаты
7.2.1.3 бірмүшені стандарт түрде жазу
7.2.1.6 көпмүшені стандарт түрге келтіру
7.2.1.7 көпмүшелерді қосу және азайтуды орындау 7.2.1.9 көпмүшені көпмүшеге көбейтуді орындау 7.2.1.12 алгебралық өрнектерді ортақ көбейткішті жақша сыртына шығару және топтау тәсілдері арқылы көбейткіштерге жіктеу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Бірмүшені, оның стандарт түрін және дәрежесін
анықтайды
 Көпмүшелерді қосу және азайту амалдарын
орындайды, жауаптарын стандарт түрге келтіреді
 Көпмүшені көпмүшеге көбейтуді орындайды
 Алгебралық өрнектерді әртүрлі тәсілдермен
көбейткіштерге жіктейді
Ойлау дағдыларының деңгейлері
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Бірмүше болмайтын өрнекті анықтаңыз: A) -3х
B) 0,3
C) ах
D)
4
х
E) 2х
2у2
2. Стандарт түрде жазылған бірмүшені көрсетіңіз: A) -3xy2
B) -3хху
C) ахbyx
D) 2х2у2ах
E) 0,3yab∙ax2
3. 2х2у2 және -3xy2 бірмүшелерінің дәрежелерінің қосындысын табыңыз: A) 4
B) 5
C) 6
D) 7
E) 8
7

7

4. 2а2-а-1 және а2+2 көпмүшелері берілген. a) Берілген көпмүшелердің айырмасын табыңыз. b) Берілген көпмүшелердің қосындысын табыңыз. Жауаптарды стандарт түрге келтіріңіз.
5. Суреттегі боялған фигураның ауданын анықтау өрнегін құрыңыз және алынған көпмүшені стандарт түрде жазыңыз:
6. Көбейткіштерге жіктеңіз: a) х(а+1) – у(а+1) b) а2+3аb+2b2
Бағалау критерийлері

Дескриптор
Білім алушы
берілген өрнектерден бірмүшені ажыратады
Балл
Бірмүшені, оның стандарт түрін және дәрежесін анықтайды
1
1-3
бірмүшелердің ішінен стандарт түрде жазылғанын көрсетеді
бірмүшелердің дәрежелерінің қосындысын есептейді
көпмүшелердің айырмасын табады, жауабын стандарт түрде жазады
көпмүшелердің айырмасын табады, жауабын стандарт түрде жазады
көпмүшелердің қосындысын табады, жауабын стандарт түрде жазады
фигураның ауданын табу үшін өрнекті құрайды
бірмүшені бірмүшеге көбейтеді
көпмүшені көпмүшеге көбейтеді
көпмүшені стандарт түрде жазады
ортақ көбейткішті анықтайды
көпмүшелерді көбейткіштерге жіктейді топтастыру тәсілін қолданады
ортақ көбейткішті анықтайды
көпмүшелерді көбейткіштерге жіктейді
1
1
Көпмүшелерді қосу және азайту амалдарын орындайды, жауаптарын стандарт түрге келтіреді
1
4
1
1
Көпмүшені көпмүшеге көбейтуді орындайды
1
5
Алгебралық өрнектерді әртүрлі тәсілдермен көбейткіштерге жіктейді
6
Барлығы
1 1 1 1 1 1 1 1 15
8

8

тәсілін
Жоғары
көпмүшеге көбейтуді
Бірмүше болмайтын өрнекті,
стандарт түріндегі бірмүшені,
бірмүшенің дәрежесін дұрыс
анықтайды.
Көпмүшелерді қосу және азайту
амалдарын дұрыс орындайды,
жауаптарын стандарт түрге
келтіреді.
Көпмүшені
дұрыс орындайды
Көбейткіштерге жіктеу
анықтайды, оны қолдану
дағдысын көрсете алады, дұрыс
жауапты жазады.
ліктер
жібереді.
деңгейлері
тәсілін
ліктер
жіктеу тәсілін
рта
(жақшаны
О
қателіктер
ктерінің
қателіктер
құрайды, көпмүшелерді
уда
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
жетісті
-
қшамдағанда
9
Берілген өрнектерден
бірмүшені ажыратады,
бірмүшенің стандарт түрін /
бірмүшенің дәрежесін
анықта
Өрнекті
қосу / азайту амалдарын
орындағанда / жауапты стандарт
түрге келтіргенде қате
жібереді.
Ы
ашқанда / ұқсас қосылғыштарды
біріктіргенде)
жібереді.
Көбейткіштерге
анықтайды, бірақ ортақ
көбейткішті жақша сыртына
шығаруда / топтау
қолданғанда қате
жібереді.
Оқу
.
«Көпмүшелер» бөлімі бойынша
қиналады
Төмен
құрғанда, көпмүшелерді
де қиналады.
Бірмүшені және оның стандарт
түрін, бірмүшенің дәрежесін
анықтауда қиналады.
Өрнекті
қосу және азайту амалдарын
орындағанда қиналады.
Көпмүшені көпмүшеге көбейтуді
орындау барысында
Көпмүшені көбейткіштерге
жіктеу
________________________________________
жөні
-
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата
птарын
мен
көпмүшеге
ық өрнектерді
Бағалау критерийлері
Білім алушының аты
Бірмүшені, оның стандарт
түрін және дәрежесін
анықтайды
Көпмүшелерді қосу және
азайту амалдарын
орындайды, жауа
стандарт түрге келтіреді
Көпмүшені
көбейтуді орындайды
Алгебрал
әртүрлі тәсілдер
көбейткіштерге жіктейді.

9

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Функция. Функцияның графигі» бөлім бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Функция және функцияның графигі
Сызықтық функция және оның графигі
Сызықтық функциялардың графиктерінің өзара орналасуы Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеулер жүйесін графиктік тәсілмен шешу уах2, уах3 және y 
k x
( k≠0)
түріндегі функциялар, олардың графиктері және қасиеттері
Оқу мақсаты
7.4.1.11
және оның қасиеттерін білу
7.4.1.5

функциясының графигін салу
түріндегі сызықтық функцияның
анықтамасын білу, оның графигін салу және графиктің k және b коэффициенттеріне қатысты орналасуын анықтау 7.4.2.4 екі айнымалысы бар сызықтық теңдеулер жүйесін графиктік тәсілмен шешу
7.4.1.3 функцияның анықталу облысы мен мәндер жиынын
табу
Бағалау критерийі
Білім алушы




Кубтық параболаны анықтайды және оның қасиеттерін пайдаланады
Графикті пайдаланып, сызықтық функцияның k және b коэффициенттерін анықтайды
Сызықтық функцияның графигі арқылы теңдеулер жүйесінің шешімін табады
Функцияның анықталу облысын және мәндер жиынын анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейлері
Білу және түсіну
Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Төмендегі функциялардың графиктеріне байланысты тапсырманы орындаңыз:
1 сурет
2 сурет
3 сурет
10

10

a) кубтық парабола графигі қай суретте бейнеленген; b) функцияның жалпы формуласын жазыңыз;
c) график бойынша а коэффициентінің таңбасын анықтаңыз.
2. 4-ші суреттегі графиктің:
a) бос мүшесі нешеге тең екендігін көрсетіңіз; b) бұрыштық коэффициентін анықтаңыз; c) формуласын жазыңыз.
4-сурет
3. Теңдеулер жүйесін графиктік тәсілмен шешіңіз:
 
ух  22
ух  424
.
4.
a) Келесі формуламен берілген функциялардың анықталу облысын табыңыз:
1)
14
 2ху ;
2) у 
х
х 2
;
b)
х  51 кесіндісінде у

х  52
3
функциясының мәндерінің жиындарын табыңыз.
Бағалау критерийлері

Дескриптор
Білім алушы
тақ көрсеткішті функцияның (кубтық парабола) графигін көрсетеді кубтық параболаның жалпы түрінің формуласын жазады
графигі бойынша коэффициентінің таңбасын анықтайды
бос мүшесін жазады
бұрыштық коэффициентті анықтайды формуласын жазады
Балл
Кубтық параболаны анықтайды және оның қасиеттерін пайдаланады
1
1
1
1
Графикті пайдаланып сызықтық функцияның k және b коэффициенттерін анықтайды
Сызықтық функцияның графигі арқылы теңдеулер
2
3
теңдеулерді ykx+b түріне келтіреді бірінші теңдеудің графигін салады
1 1 1 1 1
11

11

жүйесінің шешімін табады
екінші теңдеудің графигін салады жазықтықтағы графиктердің ортақ нүктелерін анықтайды
теңдеулер жүйесінің шешімін жазады бірінші функцияның анықталу облысын табады
екінші функцияның анықталу облысын табады
анықталу облысы кесіндісінің шеткі нүктелеріндегі функция мәндерін анықтайды
математикалық тілді қолданып, жауапқа функцияның мәндерінің жиынын жазады
1
1
1
1
Функцияның анықталу облысын және мәндер жиынын анықтайды
1
4
1
1
Барлығы
15
12

12

,
k
және
ін
пайдаланып
жазады
жалпы
,
Жоғары
және мәндер
ның графиг
дұрыс табады.
дұрыс
ды, формуласын
коэффициенттерін
.
й
b
Функция
анықтайды
формуласын
коэффициентінің таңбасын
қасиетті
анықтайды.
Графикті пайдаланып
сызықтық функцияның
және
анықта
жазады
Сызықтық теңдеулер
жүйесінің графиктік
шешімін дұрыс анықтайды
жауабын жазады.
Функцияның анықталу
облысын
жиынын
да
b
/
ортақ
k
ліктер
,
қате
деңгейлері
ін
анықтағанымен,
анықтауда
рта
О
ктерінің
қасиетін пайдалану
анықтауда
жібереді.
жібереді.
жібереді.
графигін талдап
ның графиг
екі графиктің қиылысу
жетісті
ліктер
ліктер
ліктер
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
ункция
-
мәндер жиынын
Функция
анықтағанымен, жалпы формуласын
жазғанда /
қате
Ф
коэффициенттерін
функция формуласын жазуда
қате
Сызықтық теңдеулер жүйесінің
шешімі
нүктесі екенін біледі, бірақ
графиктердің бірін салуда /
нүктелерді
жібереді.
Берілген функциялардың біреуінің
анықталу облысын табу барысында
/
қате
Оқу
13
,
уда
анықтауда
табу
ін
жазуда,
b
г
табуда
пайдалан
және
Төмен
графи
k
ң
.
қасиетін
ны
«Функция. Функцияның графигі» бөлімі бойынша
ды.
Функция
жалпы формуласын
функция
қиналады.
Графикті пайдаланып сызықтық
функцияның
коэффициенттерін анықтауда
қиналады
Сызықтық теңдеулер жүйесінің
графиктік шешімін
қинала
Функцияның анықталу облысын
және мәндер жиынын
барысында қиналады.
________________________________________
жөні
-
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата
анықтайды
анықтайды
b
және
k
деулер жүйесінің
тең
Бағалау критерийлері
Білім алушының аты
Кубтық параболаны
және оның қасиеттерін
пайдаланады
Графикті пайдаланып сызықтық
функцияның
коэффициенттерін анықтайды
Сызықтық функцияның графигі
арқылы
шешімін табады
Функцияның анықталу облысын
және мәндер жиынын

13

«Статистика және мәліметтерді талдау» бөлім бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Вариациялық қатар
Абсолютті жиілік және салыстырмалы жиілік. Жиілік кестесі
Жиілік алқабы
Оқу мақсаты
7.3.3.2 нұсқалықтың абсолютті және салыстырмалы жиіліктерін есептеу
7.3.3.4 таңдаманы жиілік кестесі түрінде көрсету
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Нұсқалықтың абсолютті және салыстырмалы
жиіліктерін есептейді
 Таңдаманы жиілік кестесі түрінде ұсынады
Ойлау дағдыларының деңгейлері
Қолдану
Орындау уақыты
15 минут
Тапсырма
1.
Ғылыми жобалар сайысына қатысушылар тақырыптары бойынша 8 секцияға
іріктелді. 50 қатысушының секцияларға таралуы жиілік кестесі түрінде берілді.
Қалып кеткен жиілік мәнін табыңыз.
Секциялар Жиілік
1 3
2 4
3 5
4
5 12
6 8
7 6
8 3
2. Кестеде қыркүйек айында жарыққа шыққан 9 фильмнің орталық кинотеатрда неше рет
көрсетілімде болғаны келтірілген. Ең танымал фильмнің салыстырмалы жиілігін
табыңыз.
Нұсқалық Жиілік
1 5
2 3
3 6
4 12
5 11
6 8
7 5
8 4
9 6
3. 7-сыныптың оқушылары қанша үй жануарын ұстайтыны туралы мынадай мәліметтер берді:
1 0 1 2 1 5 2 1 2 3 1 4
2 3 1 2 2 0 1 1 2 1 3 2
a) реттелген сандар қатарын құрыңыз;
b) абсолютті және салыстырмалы жиілік кестесін салыңыз; c) кесте мәліметтерін қайшылықсыздыққа тексеріңіз.
14

14

Бағалау критерийлері

Дескриптор
Білім алушы
өрнекті құрастыру үшін жиіліктердің қосындысын қолданады
вариантаның абсолютті жиілігін есептейді өрнекті құрастыру үшін жиіліктердің қосындысын анықтайды
вариантаның салыстырмалы жиілігін есептейді
кесте құрып вариантаны анықтайды / реттелген сандар қатарын құрады таңдаманың абсолютті жиіліктерін анықтайды (кестені салады)
таңдаманың салыстырмалы жиіліктерін анықтайды (кестені салады)
кесте мәліметтерін қайшылықсыздыққа тексереді
Балл
Нұсқалықтың абсолютті және салыстырмалы жиіліктерін есептейді
1
1 1 1
2
1
1
Таңдаманы жиілік кестесі түрінде ұсынады
1
3
1
1
Барлығы:
8
15

15

кестесі
Жоғары
, вариантаның
Жиіліктердің қосындысын
қолданып
абсолютті жиілігін,
салыстырмалы жиілігін дұрыс
есептейді.
Таңдаманы жиілік
түрінде дұрыс ұсынады, кесте
мәліметтерін
қайшылықсыздыққа тексереді.
.
жібереді
ды.
деңгейлері
қателіктер
таба
рта
О
мен, абсолютті /
ктерінің
ы
.
әндерін
м
жетісті
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
-
Жиіліктердің қосындысын
қолданған
салыстырмалы жиіліктерді
есептеу барысында
жібереді
Таңдаманы жиіліктер кестесі
түрінде ұсынады, абсолютті
жиілік
Салыстырмалы жиіліктерді
есептеуде / қайшылықсыздыққа
тексеруде қателіктер
Оқу
16
, кесте
құруда
Төмен
«Статистика және мәліметтерді талдау» бөлімі бойынша
Абсолютті және салыстырмалы
жиіліктерді есептеуде қиналады.
Жиілік кестесін
мәліметтерін қайшылықсыздыққа
тексеруде қиналады.
________________________________________
жөні
-
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата
жиілік кестесі
ыстырмалы
Бағалау критерийлері
Білім алушының аты
Нұсқалықтың абсолютті
және сал
жиіліктерін есептейді
Таңдаманы
түрінде ұсынады

16

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Қысқаша көбейту формулалары» бөлім бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Қысқаша көбейту формулалары
Қысқаша көбейту формулаларының көмегімен өрнектерді түрлендіру
Мәтін есептерді шығару
Оқу мақсаты
7.2.1.10
қысқаша көбейту формулаларын білу және қолдану 7.2.1.11
қысқаша көбейту формулаларын білу және қолдану
7.1.2.14 тиімді есептеу үшін қысқаша көбейту формулаларын қолдану
7.4.2.2 мәтін есептерді теңдеулер және теңсіздіктер құру арқылы шығару
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Қысқаша көбейту формулалары көмегімен
өрнектің берілген санға еселік болатынын
дәлелдейді
 Қысқаша көбейту формулаларын қолдана отырып,
теңдеудің түбірлерін табады
 Қысқаша көбейту формулаларын қолданып, тиімді
есептейді
 Мәтін есептерді шешуде қысқаша көбейту
формулаларын қолданады
Ойлау дағдыларының деңгейлері
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
25 минут
Тапсырма
1. Қысқаша көбейту формулаларын пайдаланып:
a) көбейткіштерге жіктеңіз:  2 65  nn
2
;
b) кез келген n N үшін 2 65  nn
2
өрнегі 12-ге еселік екенін дәлелдеңіз.
2.
а) b)
6 6
23
12 23
12
xxx  8 өрнегін ықшамдаңыз; xxx  08 теңдеуін шешіңіз.
3.
Тиімді тәсілмен есептеңіз:
1237 2, 22 4,
2
 14 6,
2
.
4. Егер шаршының қабырғасын 7 см-ге арттырса, онда шаршы ауданы 301 см2-қа артады. Шаршының периметрін есептеңіз.
17

17

Бағалау критерийлері

Дескриптор
Білім алушы
қысқаша көбейту формуласын қолданады өрнекті ықшамдайды
дәлелдеуді орындайды
Балл
Қысқаша көбейту формулалары көмегімен өрнектің берілген санға еселік болатынын дәлелдейді
Қысқаша көбейту формулаларын қолдана отырып, теңдеудің түбірлерін табады
1
1 1
1
2
екі өрнектің қосындысының кубы формуласын қолданып, өрнекті ықшамдайды
теңдеу түбірлерін анықтайды екі өрнектің айырымының квадраты формуласын қолданады
ортақ көбейткішті жақша сыртына шығарады
есептеуді орындайды
мәтін есептің математикалық моделін құрады
қысқаша көбейту формуласын пайдаланады
теңдеуді шешеді
шаршы периметрін табады
1
1
Қысқаша көбейту формулаларын қолданып тиімді есептейді
1
3
1
1
1
Мәтін есептерді шешуде қысқаша көбейту формулаларын қолданады
4
1
Барлығы
1 1 12
18

18

.
табады
ешімін
Жоғары
. Ш
көбейту формуласын
көбейту
көбейту
ін есептің дұрыс шешімін
т
септеудің тиімді тәсілін табу
Қысқаша
дұрыс қолданып, тұжырымды
дәлелдей алады.
Теңдеу түбірлерін анықтауда
қысқаша
формулаларын дұрыс
қолданады
Е
үшін қысқаша көбейту
формуласын дұрыс қолданады.
Қысқаша
формулаларын қолданып,
мә
табады.
тер
тер
ортақ
де
қателік
деңгейлері
қателік
ұрағанымен,
рта
атематикалық
, теңдеу
қ
анымен,
м
О
жібереді.
ктерінің
көбейткіштерге
көбейту формуласын
көбейту формуласын
көбейту формуласын
дұрыс
.
септің
тер
е
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
жетісті
тін
-
дәлелдеу барысында
Қысқаша
қолданып
жіктегенімен, таңбаларды қоюда
/
жібереді.
Қысқаша
қолданғанымен
түбірлерін табуда
жібереді.
Қысқаша
дұрыс қолданғ
көбейткішті жақша сыртына
шығаруда / есептеулер
қателік
Мә
моделін
түрлендірулер орындауда /
теңдеуді шешуде қателіктер
жібереді
Оқу
19
қолдануда
.
Төмен
табу үшін қысқаша
қиналады
«Қысқаша көбейту формулалары» бөлімі бойынша
көбейту формуласын
көбейту формулаларын
у формуласын
Қысқаша
қолдануда
Қысқаша
қолдануда қиналады.
Тиімді тәсілді
көбейт
қиналады немесе тиімсіз тәсілмен
есептейді.
Мәтін есептің математикалық
моделін құрастыруда қиналады.
________________________________________
жөні
-
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата
нға
көбейту
көбейту
көбейту
көбейту
рып,теңдеудің
Бағалау критерийлері
Білім алушының аты
Қысқаша
формулалары көмегімен
өрнектің берілген са
еселік болатынын
дәлелдейді
Қысқаша
формулаларын қолдана
оты
түбірлерін табады
Қысқаша
формулаларын қолданып
тиімді есептейді
Мәтін есептерді шешуде
қысқаша
формулаларын қолданады

19

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Алгебралық бөлшектер» бөлім бойынш жиынтық бағалау
Тақырып
Алгебралық бөлшек және оның негізгі қасиеті Алгебралық бөлшектерге амалдар қолдану Алгебралық өрнектерді тепе-тең түрлендіру
Оқу мақсаты
7.2.1.17 алгебралық бөлшектегі айнымалылардың мүмкін мәндер жиынын табу
7.2.1.19 алгебралық бөлшектерді қосу және азайтуды орындау
7.2.1.20 алгебралық бөлшектерді көбейту және бөлуді, дәрежеге шығаруды орындау
7.2.1.21 құрамында алгебралық бөлшектері бар өрнектерді түрлендіруді орындау
Бағалау критерийі
Білім алушы:
 Алгебралық бөлшектегі айнымалының
анықталмайтын мәнін таба біледі
 Алгебралық бөлшектерге қосу және азайту амалын
қолданады
 Алгебралық бөлшектерге көбейту және бөлу
амалдарын қолданады
 Алгебралық бөлшектері бар өрнектерді
түрлендіреді
Ойлау дағдыларының деңгейлері
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Келесі алгебралық бөлшек үшін:
х 65
х 93
а) айнымалының қандай мәнінде алгебралық бөлшектің мәні анықталмайды? b) айнымалының қандай мәнінде алгебралық бөлшектің мәні нольге тең болады?
2. Амалдарды орындаңыз:
22
a)
 ba b

22

b
ba  ab

 ba
; b)
2 xy2 xy3 2y
3  yx
:
9  yx
22

3  yx
3. Өрнекті ықшамдаңыз:а

а
 
ba 22





21 bb

а
b
.
20

20

Бағалау критерийлері

Дескриптор
Білім алушы
алгебралық бөлшек анықталмайтын айнымалының мәнін табады алгебралық бөлшек нольге айналатын айнымалының мәнін табады бөлшектердің ортақ бөлімін анықтайды
бөлшектерді қосады
бөлшектерді азайтуды орындайды көбейткіштерге жіктеуге ҚКФ қолданады
бөлшектерді бөледі
бөлшектерді көбейтеді
өрнекті ықшамдап, жауабын жазады бөлшектерді ортақ бөлімге келтіреді бөлшектерді қосады
бөлшектерді азайтады
алгебралық бөлшектерге көбейту амалын орындайды
ықшамдауды орындап, жауапты жазады
Балл
Алгебралық бөлшектегі айнымалының анықталмайтын мәнін таба біледі
Алгебралық бөлшектерге қосу және азайту амалын қолданады
1
1
1
1
2a
1 1
Алгебралық бөлшектерге көбейту және бөлу амалдарын қолданады
1
2b
Алгебралық бөлшекті өрнектерді түрлендіреді
1 1 1 1 1 1
3
1
1
Жалпы:
14
21

21

,
.
е бөлу
қосу
көбейту жән
Жоғары
Алгебралық
бөлшектегі айнымалының
анықталмайтын және нольге
айналатын мәндерін дұрыс
табады.
Алгебралық бөлшектерді
азайту амалын дұрыс орындайды.
Алгебралық
бөлшектерге
амалдарын дұрыс қолданып,
есептеуді дұрыс орындайды
Алгебралық
бөлшектері бар өрнектерді дұрыс
түрлендіреді.
уді
бөл
ортақ
ен
лімін
ді
м
деңгейлері
бө
.
.
.
қысқартуда
ақ
рта
орт
ықшамдауда
О
азайтуды
бөлшектегі
/
/
ктерінің
бөлшектер
амалдар ретін
елтіреді, өрнектерді
ды,
к
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
қосу
-
табу өрнегін жазғанымен,
,
іктер жібереді
іктер жібереді
іктер жібереді
іктер жібереді
жетісті
22
Алгебралық
айнымалының анықталмайтын
мәнін
теңдеуді шешуде / нольге
айналатын мәнін анықтауда
қател
Бөлшектердің
тауып
орындағанда
қател
Бөлшектерді көбейту
орындайды, бірақ
қател
Өрнектегі
анықтай
бөлімге
ықшамдауда / қысқартуда
қател
Оқу
және
.
қосу
«Алгебралық бөлшектер» бөлімі бойынша
қиналады
Төмен
, бөлуде қиналады.
.
уде
________________________________________
Алгебралық бөлшектегі
айнымалының мүмкін мәндерін
анықтауда қиналады.
Алгебралық бөлшектерді
азайту барысында
Алгебралық бөлшектерді
көбейт
Түрлендірулер орындауда
қиналады
жөні
-
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата
және
қосу
Білім алушының аты
Бағалау критерийлері
Алгебралық бөлшектегі
айнымалының
анықталмайтын мәнін
таба біледі
Алгебралық
бөлшектерге
азайту амалын
қолданады
Алгебралық
бөлшектерге көбейту
және бөлу амалдарын
қолданады
Алгебралық
бөлшектері бар
өрнектерді
түрлендіреді
 
Верх