ЖБ БЖБ Қазақ әдебиеті 5 сынып Жиынтық бағалау

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар
Қазақ әдебиеті (оқыту қазақ тілінде)
5-сынып


Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге, 5-сынып білім алушыларына «Қазақ әдебиеті (оқыту қазақ тілінде)» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және ӛткізуге кӛмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар негізгі мектептің (5-9-сыныптары) «Қазақ әдебиеті» пәні бойынша оқу бағдарламасы (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) мен оқу жоспарының негізінде дайындалған.
Бӛлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бӛлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды ӛткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныстар мұғалімдерге, мектеп әкімшілігіне, білім беру бӛлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, ӛңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.


Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.........4 «Таза, мінсіз асыл сӛз» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау..................................................5 2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.......11 «Тәрбиенің қайнар бұлағы» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау........................................12 3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.......18 «Адамгершілік - асыл қасиет» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау....................................19 4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.......24 «Отбасы құндылықтары» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау............................................25
3

========3========

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
4

========4========

«Таза, мінсіз асыл сӛз» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Асан қайғы «Асан қайғының жерге айтқан сыны» аңызы, «Қобыланды батыр» жыры
Оқу мақсаты
А/И2 Эпикалық шығармадағы автор бейнесін анықтау Б/С2 Кейіпкерлерді шынайы ӛмірмен салыстырып бағалау
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Шығармадағы автордың бейнесіне талдау жасайды
 Шығарма кейіпкерлерінің әрекетін қазіргі ӛмірмен
салыстыра бағалайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
Шығармадан келтірілген үзінділерді пайдалана отырып, автордың негізгі ойын, кӛзқарасын анықтаңыз.
Асан қайғының (автор бейнесі) жерге айтқан сыны арқылы жердің қандай қасиеттері туралы айтқанына талдау жасаңыз.
Асан қайғының сыны Қандай қасиеттер Автор қандай
туралы айтады? адам? Түркістанның қасында ескі қорған қала
Сауранды кӛргенде: «Әттеген-ай,
қорғанды ай тақырдың бетіне,
Шӛлістанның ӛтіне салған екен.
Сарқырап аққан суы жоқ, жайқалып
тұрған нуы жоқ, түбі тұрақты қала бола
алмас», - деген екен.
Баянауыл тауын кӛргенде: «Баянға
жаймай, қой семірмес», - деп, Асан
қазіргі Баянауылды ӛзіне жайлауетіпті.
Жетісуды кӛргенде: «Мынау Жетісудың
ағашының басы сайын жеміс екен,
шаруаға жақсы қоныс екен», - депті.
Ақмешіт (қазіргі Қызылорда) тұсындағы
Сыр ӛлкесін кӛргенде: «Ей, Ақмешіт,
жерің шаң екен, суың жар екен, әр
бұтаның түбінде кесек етің бар екен! Елің
жұтамас, малыңның кӛзіне сақ бол!» -
депті.
Қарсақбай аймағын кӛргенде: «Айналаң
жапан түз екен, тауыңның асты жез екен,
екі тауың ел біткенді шақырар, басыңа
байлық қонар, жұртың ашықпас!» - деп
жүріп кетіпті.
5

========5========

2-тапсырма
«Қобыланды батыр» жырындағы батыр бейнесін қазіргі шынайы ӛмірдегі батыр бейнесімен салыстырыңыз, айырмашылығы мен ұқсастығын сӛздер мен сӛз тіркестері арқылы жазыңыз.
"Қобыланды батыр"
жырындағы батыр бейнесінің ерекшелігін сипаттайтын сӛздер мен
сӛз тіркестері
Ортақ
белгілері (ұқсастықтары)
Қазіргі замандағы батыр бейнесінің ерекшелігін сипаттайтын сӛздер мен
сӛз тіркестері

Бағалау критерийі № Дескриптор
тапсырма Білім алушы
Шығармадағы 1 шығармадан келтірілген үзінділерден жерге автордың бейнесіне қатысты қасиеттерді анықтайды;
талдау жасайды.
үзінділер бойынша автор бейнесіне 5
сӛйлеммен қорытынды жасайды;
Шығарма 2 жырдағы батырдың әрекеттері және оны кейіпкерлерінің сипаттайтын сӛздер мен сӛз тіркестерін әрекетін қазіргі анықтайды;
ӛмірмен салыстыра қазіргі замандағы батырлардың ерекшелігін бағалайды. ӛз сӛзімен сипаттайды;
екі замандағы батырларға тән ортақ
ұқсастықтарды табады.
Барлығы
5
Балл
1
1
1
1
1
6

========6========

«Таза, мінсіз асыл сӛз» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жӛні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Шығармадағы автордың бейнесіне талдау жасайды.
Тӛмен
Үзінділерден жерге қатысты қасиеттерді анықтау,
үзінділер бойынша автор бейнесіне 5 сӛйлеммен қорытынды жасау қиындық туғызады.
Шығарма кейіпкерлерінің әрекетін қазіргі ӛмірмен салыстыра бағалайды.
Жырдағы батырдың әрекеттері және оны сипаттайтын сӛздер мен сӛз тіркестерін анықтауда, қазіргі замандағы батырлардың ерекшелігін ӛз сӛзімен сипаттауда, екі замандағы батырларға тән ортақ ұқсастықтарды табуда қиналады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта Жоғары Шығармадан келтірілген Шығармадан келтірілген үзінділерден жерге қатысты үзінділерден жерге қатысты қасиеттерді анықтауда, қасиеттерді дұрыс анықтайды, үзінділер бойынша автор бейнесіне үзінділер бойынша автор 5 сӛйлеммен қорытынды жасауда бейнесіне 5 сӛйлеммен толық қателіктер жібереді. дұрыс қорытынды жасайды.
Жырдағы батырдың әрекеттері Жырдағы батырдың әрекеттері және оны сипаттайтын сӛздер мен және оны сипаттайтын сӛздер сӛз тіркестерін анықтауда, мен сӛз тіркестерін дұрыс қазіргі замандағы батырлардың анықтайды,
ерекшелігін ӛз сӛзімен сипаттауда, қазіргі замандағы батырлардың екі замандағы батырларға тән ерекшелігін ӛз сӛзімен дұрыс ортақ ұқсастықтарды табуда сипаттайды,
қателіктер жібереді. екі замандағы батырларға тән
ортақ ұқсастықтарды дұрыс
табады.
7

========7========

«Таза, мінсіз асыл сӛз» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
«Қобыланды батыр» жыры
Оқу мақсаты
5.Т/Ж2. Әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау 5.А/И3. Шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сӛздер, қайталау, ӛлең құрылысы) мағынасын анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Шығарманың басты тақырыбы мен негізгі ойын
анықтайды
 Шығармадан тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының
мағынасын ажыратады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
«Екі жақты түсіндірме күнделігі» арқылы «Қобыланды батыр» жырының
тақырыбы мен идеясын анықтаңыз.
Кестенің сол жағына мәтіннен тақырыбы мен идеясына байланысты (шығарма бойынша) үзінділер жазыңыз.
Оң жағына үзінділердің түсіндірмесін ӛз сӛзіңізбен жазыңыз.
Жырдан үзінді (цитата)
Түсіндірме
(неге осы ойды таңдады, ол несімен
маңызды болды)
Тақырыбы Идеясы
2-тапсырма
Жырдан тӛмендегі сӛздердің тура мағынасын анықтаңыз, жазыңыз.
Ауыспалы мағыналы сӛз
Тура мағыналы
сӛз
Бейнеле уіш құрал
түрі
Қара үйлі кедейлер қарқ болыпты да қалыпты. Жылқы біткеннен тігерге тұяқ қалдырмай айдап кетіпті.
Арыстанның апандай аузын кӛреді.
Қараңғылық серпіліп жүре бергенде... Құстай ұшып, құйғытып барады.
8

========8========

Бағалау критерийі
№ тапсырма
Шығарманың басты тақырыбы мен негізгі ойын анықтайды.
1
Шығармадан тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының мағынасын ажыратады.
Барлығы
2
Дескриптор Білім алушы
жырдан тақырып пен идеяға қатысты үзінділер табады; үзінділердің мағынасын ӛз сӛзімен түсіндіреді; үзінділер негізінде жырдың тақырыбы мен идеясын түсіндіреді.
берілген сӛздердің тура мағынасын анықтайды; бейнелеуіш құрал түрін анықтайды.
Балл
1
1
1
1
1
5
9

========9========

«Таза, мінсіз асыл сӛз» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жӛні _____________________________
Бағалау критерийі
Шығарманың басты тақырыбы мен негізгі ойын анықтайды.
Тӛмен
Тақырып пен идеяға қатысты үзінділерді табу, мағынасын ӛз сӛзімен түсіндіру, үзінділер негізінде жырдың тақырыбы мен идеясын анықтау қиындық туғызады.
Жырдан тақырып пен идеяға қатысты үзінділерді табуда, мағынасын ӛз сӛзімен түсіндіруде, үзінділер негізінде жырдың тақырыбы мен идеясын анықтауда қателіктер жібереді.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Жоғары Жырдан тақырып пен идеяға қатысты үзінділерді дұрыс табады, мағынасын ӛз сӛзімен дұрыс түсіндіреді, үзінділер негізінде жырдың тақырыбы мен идеясын дұрыс анықтайды.
Сӛздердің тура мағынасын,
Шығармадан тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының мағынасын ажыратады.
Сӛздердің тура мағынасын, бейнелеуіш құрал түрін анықтауда қиналады.
Сӛздердің тура мағынасын,
бейнелеуіш құрал түрін анықтауда бейнелеуіш құрал түрін дұрыс қателіктер жібереді.
анықтайды.
10

========10========

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
11

========11========

«Тәрбиенің қайнар бұлағы» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Ыбырай Алтынсарин «Қыпшақ Сейітқұл», «Атымтай Жомарт»
Оқу мақсаты
5.А/И1. Әдеби шығармадағы екі нәрсені салыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу 5.Б/С3 Шығармадағы кейіпкерді ӛзіндік құндылығы тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Шығармадағы суреттеулер мен қарама-қарсы
суреттеулерді ажыратады
 Шығармадағы кейіпкердің жеке құндылығына
талдау жасай отырып, әдеби эссені жүйелі жазады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
«Қыпшақ Сейітқұл» әңгімесінен цитаталар келтіре отырып, Қыпшақ Сейітқұл мен ағасының образдарын салыстырыңыз.
Кейіпкерлер
Кейіпкерлер іс- әрекетінен
цитаталар
Екі кейіпкердің образдарына салыстыру (айырмашылығы мен ұқсастығына) жасаңыз.
Қыпшақ Сейітқұл
Сейітқұлдың ағасы
2-тапсырма
Суреттерге назар аударып, «Атымтай Жомарт» туралы әңгіме үзіндісін оқыңыз. Осы шығармадағы автордың ойын жалғастырып, «Бүгінгінің Атымтай Жомарты қандай?» тақырыбында әдеби эссе (сӛз саны-100-120) жазыңыз.
1
«Атымтай Жомарт» әңгімесі

«Атымтай Жомарт ӛзi есепсiз бай бола тұрып, күн сайын бiр мезгiл үстiне ескi-құсқы киiм киiп, отын кесiп, шӛп тасып жұмыс қылады екен. Бiр күнi ӛзiнiң жақын, таныстары сұрады дейдi:
– Жомарт, құдай берген дәулетiңiз бар, ашқа – тамақ, жалаңашқа – киiм, үйсiздерге – үй болдыңыз, сӛйте тұрып, ӛз басыңызды кемшiлiкке салып, жете алмаған жарлыша отын кесiп, шӛп тасығаныңыздың
12

========12========

2
мағынасы не? – деп. Жомарт айтты дейдi:...»
3
4
Бағалау критерийі
Шығармадағы суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді ажыратады.
№ тапсырма
1
Шығармадағы кейіпкердің жеке құндылығына талдау жасай отырып, әдеби эссені жүйелі жазады.
2
Барлығы
Дескриптор Білім алушы
шығармадағы екі кейіпкердің қарама-қарсы іс-әрекетін берудегі салыстыра суреттеулерді табады;
Балл
1
эссенің сұрағына жауап беретін үш дәйексӛзді (аргумент есебінде) таңдайды;
эссе құрылымын, сӛз санын сақтайды. (кіріспе, негізгі, қорытынды, сӛз саны-100-120); стильді (кӛркем әдеби) орынды қолданады.
1
1
1
4
13

========13========

«Тәрбиенің қайнар бұлағы» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жӛні ________________________________
Бағалау критерийі
Шығармадағы суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді ажыратады.
Тӛмен
Екі кейіпкердің қарама-қарсы іс- әрекетін берудегі салыстыра суреттеулерді табуда қиналады.
Шығармадағы кейіпкердің жеке құндылығына талдау жасай отырып, әдеби эссені жүйелі жазады.
Эссенің сұрағына жауап беретін үш дәйексӛзді (аргумент есебінде) таңдауда
эссе құрылымын, сӛз санын сақтауда (кіріспе, негізгі, қорытынды, сӛз саны-100-120), стильді (кӛркем әдеби) орынды қолдануда қиналады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Шығармадағы екі кейіпкердің қарама-қарсы іс-әрекетін берудегі салыстыра суреттеулерді табуда қателіктер жібереді.
Жоғары Шығармадағы екі кейіпкердің қарама-қарсы іс-әрекетін берудегі салыстыра суреттеулерді еркін табады.
Эссенің сұрағына жауап беретін үш Эссенің сұрағына жауап беретін дәйексӛзді (аргумент есебінде) үш дәйексӛзді (аргумент таңдауда есебінде) таңдайды,
эссе құрылымын, сӛз санын эссе құрылымын, сӛз санын сақтауда (кіріспе, негізгі, сақтайды (кіріспе, негізгі, қорытынды, сӛз саны-100-120), қорытынды, сӛз саны-100-120), стильді (кӛркем әдеби) орынды стильді (кӛркем әдеби) орынды қолдануда қателіктер жібереді. қолданады.
14

========14========

«Тәрбиенің қайнар бұлағы» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Дулат Бабатайұлы «О, Ақтан жас, Ақтан жас»
Оқу мақсаты
5.Т/Ж3. Кӛркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс- әрекеті арқылы образын ашу
5.А/И4. Кӛркем шығармадан алған әсерін сипаттап авторға хат, ӛлең жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті
арқылы образын суреттеп, сипаттайды
 Шығармадан алған әсері туралы сипаттайтын пікірін
жазбаша жеткізеді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
Кейіпкерлердің іс-әрекеті мен портретін талдап, автордың мәтіндегі кейіпкер образын ашуда сӛз қолданысына талдау жасаңыз (2-3 сӛйлем).
Кейіпкер портреті (Ақтан жас) мен іс-әрекетін ашудағы
ӛлең жолдары
Жапанға біткен жапырақ,
Жамылсаң тоңар ма екенсің? Жазғы шыққан бүлдірген,
Сұғынсаң тояр ма екенсің?
Бадана кӛз, тоғыз тор,
Сауыт киер ме екенсің?
Білтеліні тұтатып,
Түтінін үзбей оқ атып,
Жау қашырар ма екенсің?
Тұлпар атты жаратып,
Құйрық-жалын таратып,
Сырты қырлы, жүзі алмас,
Сапы асынар ма екенсің?
Тең құрбымен теңеліп,
Шаруа жиып кенеліп,
Бала сүйіп, мал жиып,
Керсеніне бал құйып,
Ӛмірде сүрер ме екенсің?
Жетімдіктен ӛтерсің,
Шаң бермей әлі кетерсің,
Қажыма, Ақтан, қажыма,
Жетерсің, әлі, жетерсің.
Автордың кейіпкер образын ашудағы сӛз қолданысына талдау
15

========15========

2-тапсырма
Ӛлеңнен алған әсеріңізді білдіре отырып, жетім бала Ақтан жасқа (70-80 сӛз
кӛлемінде) хат жазыңыз.
Бағалау критерийі
№ тапсырма
Кӛркем
шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу.
Кӛркем шығармадан алған әсерін сипаттап авторға хат, ӛлең жазу.
1
2
Барлығы
Дескриптор Білім алушы
мәтіндегі кейіпкер образын ашатын сӛз қолданыстарын талдай отырып,
2-3 сӛйлеммен қорытып жазады;
Балл
1
шығармадан алған әсерін сипаттап жазады;
хат құрылымын сақтап жазады;
1
1
сӛз санын (70-80 сӛз) сақтайды.
1
4
16

========16========

«Тәрбиенің қайнар бұлағы» бӛлімі бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жӛні _______________________________
Бағалау критерийі
Шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын суреттеп, сипаттайды.
Тӛмен Кейіпкер образын ашатын сӛз қолданыстарын талдау, 2-3 сӛйлеммен қорытып жазу қиындық туғызады.
Шығармадан алған әсері туралы сипаттайтын пікірін жазбаша жеткізеді.
Шығармадан алған әсерін сипаттап жазуда, хат құрылымын, сӛз санын (70-80 сӛз) сақтауда қиналады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта Жоғары Мәтіндегі кейіпкер образын Мәтіндегі кейіпкер образын ашатын сӛз қолданыстарын ашатын сӛз қолданыстарын талдауда, 2-3 сӛйлеммен қорытып талдайды,
жазуда қателіктер жібереді. 2-3 сӛйлеммен толық
қорытып жазады.
Шығармадан алған әсерін сипаттап жазуда, хат құрылымын, сӛз санын (70-80 сӛз) сақтауда қателіктер жібереді.
Шығармадан алған әсерін сипаттап жазады, хат құрылымын, сӛз санын (70- 80 сӛз) сақтайды.
17

========17========

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
18

========18========

«Адамгершілік - асыл қасиет» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
М.Қабанбай «Бауыр» әңгімесі
Оқу мақсаты
5. Т/Ж1. Әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Шығарманы сюжеттік желісі бойынша ретімен
орналастырады
 Мазмұн бойынша берілген сұрақтарға жауап береді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
Шығармадағы сюжеттер желісіне қарай оқиғаларды ретімен орналастырыңыз.
Оқиғалар
Ӛле-ӛлгенше бұл дүниеден шешесін мың бейнеден іздесе де мәңгі бақи таба алмай, арманда ӛтетін шығар…
Иә, Манап Симбатович секілді ағам бар деген ой, әрине, Қалидың үш ұйықтаса түсіне кірген емес.
Қали костюмге кӛз қиығын немқұрайды тастады да, миығынан күлімсіреді.
Алыстағы ағаң жыл он екі айда бір рет келеді.
Орындық арқалығын желкесіне жастап, басын артқа тастап жіберді де, кӛзін жұмды.
Ауыл есіңде ме? Кӛкем, мен… Қалғұты… тау, қалың орман есіңде шығар?
Хат жазамын. Келер жылы жазда келемін...
Мереке қарсаңында жасӛспірім боксшылардың қалалық біріншілігі ӛтеді.
Реті
2-тапсырма
Әңгіме мазмұны бойынша берілген сұрақтарға жауап беріңіз. Сұрақ Жауап Қали Манап әкелген костюмді неге киіп
кӛрмеді?
Қали балалар үйінде немен айналысады?
Манап неліктен Қалиды балалар үйіне тапсырған еді?
19

========19========

Бағалау критерийі
№ тапсырма
1
Дескриптор Білім алушы
шығарманың мазмұны бойынша оқиғалардың ретін белгілейді.
Балл
Шығарманың сюжеттік желісі бойынша ретін орналастырады. Мазмұн бойынша берілген сұрақтарға жауап береді.
1
2
берілген үш сұраққа мазмұн бойынша жауап береді.
Барлығы
1 1 1 4
20

========20========

«Адамгершілік - асыл қасиет» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жӛні _____________________________________________
Бағалау критерийі
Тӛмен
Шығарманың сюжеттік Шығарманың мазмұны бойынша желісі бойынша ретін оқиғалардың ретін белгілеу орналастырады. қиындық туғызады.
Мазмұн бойынша берілген Берілген үш сұраққа мазмұн сұрақтарға жауап береді. бойынша жауап беруде қиналады.

Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Шығарманың мазмұны бойынша оқиғалардың ретін белгілеуде қателіктер жібереді.
Жоғары Шығарманың мазмұны бойынша оқиғалардың ретін дұрыс белгілейді.
Берілген үш сұраққа мазмұн бойынша жауап беруде қателіктер жібереді.
Берілген үш сұраққа мазмұн бойынша толық жауап береді.
21

========21========

«Адамгершілік - асыл қасиет» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
А.Байтұрсынұлы «Адамдық диқаншысы» ӛлеңі
Оқу мақсаты
5. А/И4. Кӛркем шығармадан алған әсерін сипаттап авторға хат, ӛлең жазу
Б/С 2 Кейіпкерлерді шынайы ӛмірмен салыстырып бағалау
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Кӛркем шығармадан алған әсерін сипаттап хат
жазады, құрылымын сақтайды
 Ӛмірмен байланыстырады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
Тапсырма
Ақынның «Тұқымын адалдықтың шаштым, ектім...» деген ӛлең жолдарындағы басты ойын дамыта отырып, ӛз пікіріңізді білдіріп, замандастарыңызға арнап хат жазыңыз. Шынайы ӛмірмен байланыстырыңыз.
Бағалау критерийі
№ тапсырма
1
Дескриптор
Білім алушы
хат құрылымын сақтайды;
кіріспе бӛлімде автор ӛлеңінен алған әсерін жеткізеді;
негізгі бӛлімде автор айтқан қасиеттердің қазіргі ӛмірде кӛрініс табуына ӛмірден дәлелдер келтіреді;
қорытынды бӛлімде замандастарын адамгершілік қасиеттерге шақырады. Шынайы ӛмірмен байланыстырады.
Балл
Кӛркем шығармадан алған әсерін сипаттап хат жазады, құрылымын сақтайды.
1 1
1
1
Ӛмірмен байланыстырады.
1
1. Барлығы
5
22

========22========

«Адамгершілік - асыл қасиет» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жӛні ______________________________________
Бағалау критерийі
Тӛмен
Кӛркем шығармадан алған Хат құрылымын сақтап,
әсерін сипаттап хат, ӛлең кіріспе бӛлімде автор ӛлеңінен жазады, құрылымын алған әсерін жеткізу,
сақтайды. негізгі бӛлімде автор айтқан
қасиеттердің қазіргі ӛмірде кӛрініс
табуына ӛмірден дәлелдер келтіру,
қорытынды бӛлімде замандастарын
адамгершілік қасиеттерге
шақырып, хатты рәсімдеу қиындық
туғызады.
Ӛмірмен байланыстырады.
Шынайы ӛмірмен байланыстыру қиындық туғызады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта Жоғары
Хат құрылымын сақтауда, Хат құрылымын сақтайды, кіріспе бӛлімде автор ӛлеңінен кіріспе бӛлімде автор ӛлеңінен алған әсерін жеткізуде, алған әсерін дұрыс жеткізеді, негізгі бӛлімде автор айтқан негізгі бӛлімде автор айтқан қасиеттердің қазіргі ӛмірде кӛрініс қасиеттердің қазіргі ӛмірде кӛрініс табуына ӛмірден дәлелдер табуына ӛмірден нақты дәлелдер келтіруде, келтіреді,
қорытынды бӛлімде замандастарын қорытынды бӛлімде
адамгершілік қасиеттерге шақырып, замандастарын адамгершілік хатты рәсімдеуде қателіктер қасиеттерге шақырып, хатты жібереді. дұрыс рәсімдейді.
Шынайы ӛмірмен байланыстыруда қателіктер жібереді.
Шынайы ӛмірмен байланыстырады
23

========23========

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
24

========24========

«Отбасы құндылықтары» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Нұрдәулет Ақыш «Нағыз әже қайда?" әңгімесі
Оқу мақсаты
Т/Ж4. Кӛркем шығармалардан шағын кӛлемді үзінділерді мәнерлеп оқу, жатқа айту
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Әдеби шығармалардан шағын кӛлемді үзінділерді
мәнерлеп оқып, жатқа айтады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну
Орындау уақыты
10-15 минут
Тапсырма
«Автор орындығын» пайдаланып, «Нағыз әже қайда?" әңгімесі бойынша кейіпкерлер атынан мәнерлеп, жатқа үзінді оқыңыз.
Нұсқау: Білім алушылар жасырылған кейіпкерлер атын таңдап алады. Ӛзіне тиесілі кейіпкерді рӛлге ене отырып, дауыс нақышына салып, мәнерлеп (монолог) жатқа оқиды. Кейіпкерлер:
1. Ая (автордың 1-қызы)
2. Райхан (автордың 2-қызы)
3. Азат (автор)
4. Жолдас (досы)
5. Азаттың әйелі
Мысалы: Азаттың әйелі (Жақсы кісілер. Тіпті айтары жоқ, оңды адамдар. Асты-үстімізге түсіп, жандары қалмай жүгіріп жүр. Қонаққа да ӛңкей тамаша адамдар жиналған екен.)
Бағалау критерийі
№ тапсырма
Дескриптор Білім алушы
жасырылған кейіпкерді таңдайды;
Балл
Кӛркем шығармалардан шағын кӛлемді үзінділерді мәнерлеп оқиды, жатқа айтады.
1
1
кейіпкер рӛліне енеді;
1
үзіндіні мәнерлеп жатқа айтады.
1
25

========25========

«Отбасы құндылықтары» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жӛні ______________________________
Бағалау критерийлері Кӛркем шығармалардан шағын кӛлемді үзінділерді мәнерлеп оқиды, жатқа айтады.
Тӛмен Кейіпкерді таңдау, рӛлге ену,
үзіндіні мәнерлеп жатқа айту қиындық туғызады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Жасырылған кейіпкерді таңдауда
кейіпкер рӛліне енуде үзіндіні мәнерлеп жатқа айтуда қателіктер жібереді.
Жоғары Жасырылған кейіпкерді таңдайды,
кейіпкер рӛліне енеді, үзіндіні мәнерлеп жатқа айтады.
26

========26========

«Отбасы құндылықтары» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Д.Лондон «Мексика ұлы» әңгімесі
Оқу мақсаты
А/И3. Шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сӛздер, қайталау, ӛлең құрылысы) мағынасын анықтау Б/С 3.Шығармадағы кейіпкерді ӛзіндік құндылығы тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Шығармадан тілдік бейнелеу, суреттеу
құралдарының мағынасын анықтайды
 Кейіпкерді ерекшелігіне талдайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
«Мексика ұлы» әңгімесінің желісі бойынша берілген сӛйлемдерден сюжеттік кезеңдерін суретпен сәйкестендіріңіз.
«Мексика ұлы» әңгімесі бойынша үзінділер
А Гонг қағылды да, айқас басталып кетті. Кӛрермендер 1
бір серпіліп, алға ентелей қалысты. Шыдамсыздана
шиыршық атып тұрған Дэнни екі аралықты бір-ақ
аттап, Мексика баласын екі шайнап, бір жұту
мақсатымен дүрсе қоя берді. Ол «ә» дегеннен-ақ
Ривераға жұдырықты жаңбырдай жаудырып кеп
жіберді. Тәжірибелі де шебер боксшының тұс-тұсынан
тӛпелеген соққылары Ривераны жел айдаған қаңбақтай
дӛңгелетіп әкеп, керме арқанға жапсырды.
Ә Дауыл толқынтқан теңіз шуындай ду соғылған 2
шапалақтар үнінен селт етіп, басын кӛтерген Ривера
айналасында құрдай жорғалаған жаттықтырушылар
мен секунданттарын ертіп, орталық алаңға келе жатқан
Дэнни Уордты кӛрді.
Б
Спайдер Ховерти Ривераның тоқыма кӛйлегін басынан 3 сыпырған кезде, зал іші күңіреніп кеткендей болды. Қара торы ӛңі оны барынша арық та әлжуаз етіп кӛрсетті. Рас, бұлшық еттері оның бар болатын, бірақ қарсыласымен салыстыруға келмейтін. Алайда алабұртқан кӛпшілік оның апайтӛс кең кеудесін байқай алмай қалды.
27

========27========

В
Осыдан кейін ешкім күтпеген керемет оқиға болды. Жұдырықтар дауылы күрт тынды да, Ривера рингте жалғыз қалды. Дэнни, қаһарлы да даңқты Дэнни шалқасынан түсіпті. Ол теңселіп барып немесе тізерлей барып, жайлап жантая құламады, мұрттай ұшты. Оны Ривераның серпе ұрған сол қолы баудай
түсірген екен.
4
Джек Лондон. «Мексика ұлы» http://bilimland.kz/
2-тапсырма
Кейіпкерге сыни тұрғыдан баға бере отырып, 40-50 сӛзден тұратын эссе жазыңыз.
Бағалау критерийі
№ тапсырма
Шығармадан тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының мағынасын анықтайды.
1
Кейіпкерді ерекшелігіне талдайды.
2
Барлығы
Дескриптор
Білім алушы
әңгімедегі автордың тіл шеберлігін, тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарын (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сӛздер) түсінеді, суретпен салыстыру арқылы анықтайды;
берілген сӛйлемдерден сюжеттік кезеңдерді суреттермен
сәйкестендіреді.
Кейіпкерге сыни баға беріп, эссе жазады.
Балл
1
1
1
2
28

========28========

Нұрдәулет Ақыш «Нағыз әже қайда?" әңгімесі. «Отбасы құндылықтары» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жӛні ____________________________________
Бағалау критерийі
Шығармадағы тілдік бейнелеу,
Тӛмен
Әңгімедегі автордың тіл шеберлігін,
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта Әңгімедегі автордың тіл
эпитет, ауыспалы мағынадағы сӛздер, қайталау, ӛлең құрылысы) мағынасын анықтайды.
суреттеу құралдарының (теңеу, тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарын шеберлігін, тілдік бейнелеу,
(теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы суреттеу құралдарын (теңеу,
сӛздер) түсіну, суретпен салыстыру арқылы анықтау, берілген сӛйлемдерден сюжеттік кезеңдерді суреттермен сәйкестендіру қиындық туғызады.
Кейіпкерді ерекшелігіне талдайды.
Кейіпкерге сыни баға беріп, эссе жазу қиындық туғызады.
эпитет, ауыспалы мағынадағы сӛздер) түсінуде, суретпен салыстыру арқылы анықтауда, берілген сӛйлемдерден сюжеттік кезеңдерді суреттермен сәйкестендіруде қателіктер жібереді.
Жоғары
Әңгімедегі автордың тіл шеберлігін, тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарын (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сӛздер) түсінеді, суретпен салыстыру арқылы анықтайды, берілген сӛйлемдерден сюжеттік кезеңдерін суреттермен сәйкестендіреді.
Кейіпкерге сыни баға беріп, эссе жазуда қателіктер жібереді.
Кейіпкерге сыни баға беріп, эссе жазады.
 
Верх