ЖБ БЖБ Қазақ әдебиеті 7 сынып Жиынтық бағалау

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
«Казақ әдебиеті» (оқыту қазақ тілінде)
7-сынып

Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 7-сынып оқушыларына «Қазақ әдебиеті» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және ӛткізуге кӛмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар 7-сынып «Қазақ әдебиеті» пәні бойынша ұзақ мерзімді оқу бағдарламасы негізінде дайындалған.
Бӛлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге оқушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бӛлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды ӛткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта оқушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныс мұғалімдерге, мектеп әкімшілігіне, білім беру бӛлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, ӛңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.


Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР..4 «Кӛне күндерден жеткен жәдігерлер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ...........................5 «Кӛне күндерден жеткен жәдігерлер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ...........................8 2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР11 «Толғауы тоқсан қызыл тіл» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау.........................................12 «Толғауы тоқсан қызыл тіл» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау.........................................15 3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР17 «Балалар мен үлкендер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау................................................18 «Балалар мен үлкендер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау................................................21 4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР23 «Ұрпақ тәрбиесі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау............................................................24 «Ұрпақ тәрбиесі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау............................................................26
3

========3========

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
4

========4========

«Кӛне күндерден жеткен жәдігерлер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма
«Қыз Жібек» жыры
Оқу мақсаты
Т/Ж3.Кӛркем шығармадағы кейіпкерлердің типтерін жасалу тәсілдері тұрғысынан анықтау
А/И4. Шығармадағы оқиға желісін ӛзіндік кӛзқарас тұрғысынан дамытып жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Кейіпкерлердің типтерін жасалу тәсілдеріне қарай
анықтайды
 Кейіпкер бейнесін талдайды
 Оқиға желісін дамытып жазады
 Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары Қолдану
1-тапсырма
Кейіпкерлердің типтік образын жасалу тәсілдеріне қарай анықтап, кестені толтырыңыз. Ойыңызды шығармадан мысалдар келтіру арқылы дәлелдеңіз.
Жібек
Тӛлеген
Бекежан
Типтік бейнесі
Дәлелді талдау
2-тапсырма
«Күлтегін» жырындағы түркі елінің бақытқа кенелген тұсына ӛзіндік кӛзқарасыңызды білдіріңіз.
Сӛйтіп жолым болды да, Келді бәрі орнына. Жарылқайды Тәңірім, Жайнады ел, ӛңірім. Дұшпандарым күйінді, Жалаңашым киінді. Жарлыларды бай қылдым, Тӛрт түлігін сай қылдым.
5

========5========

Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор Білім алушы
кейіпкер образын ажыратады; жасалу тәсілдеріне қарай анықтайды;
Балл
Кейіпкерлердің типтерін жасалу тәсілдеріне қарай анықтайды. Кейіпкер бейнесін талдайды.
1
1 1
кейіпкер бейнесін жан-жақты талдайды; ойын мысал келтіру арқылы дәлелдейді.
1 1
Оқиға желісін дамытып жазады.
2
түркі елінің бақытқа кенелген тұсын ажыратады;
оқиға желісін дамытып жазады; ӛз кӛзқарасын танытады.
1
Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді. Барлығы
1 1
7
6

========6========

«Кӛне күндерден жеткен жәдігерлер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне
қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
«Қыз Жібек», «Күлтегін» жырлары
Білім алушының аты-жӛні ___________________________________
Бағалау критерийі
Тӛмен Шығармадағы кейіпкер
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Кейіпкерлердің типтерін жасалу тәсілдеріне қарай анықтайды.
Кейіпкер типін жасалу тәсіліне образын жасалу тәсіліне қарай қарай анықтауда, кейіпкер образын
ажыратуда қателер жібереді,
дәлелдері жеткіліксіз.
анықтауда қиналады.
Кейіпкер бейнесін талдайды.
Кейіпкер бейнесін талдауда қиналады.
Кейіпкер бейнесін жан-жақты талдауда қателеседі. Мысал келтіргенімен ӛз ойын дәлелдеуі жеткіліксіз.
Оқиға желісін дамытып жазады.
Ӛз кӛзқарасын танытуда қиналады.
Жоғары
Кейіпкер типін жасалу тәсілдері тұрғысынан толық анықтап, типтік образды ажыратады, нақты дәлелдер келтіреді.
Кейіпкер бейнесін жан-жақты талдайды. Ӛз ойын мысалдармен жеткілікті дәлелдейді.
Түркі елінің бақытқа кенелген тұсын Түркі елінің бақытқа кенелген ажыратуда қателеседі, ӛз
кӛзқарасын ашық жеткізе алмайды.
Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді.
Ӛзіндік кӛзқарасын білдіруде қиналады.
Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді, ойы жеткіліксіз.
тұсын ажыратады, ӛз кӛзқарасын нақты әрі ашық жеткізеді.
Ӛзіндік кӛзқарасын толық білдіреді.
7

========7========

«Кӛне күндерден жеткен жәдігерлер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма
Жиембет жырау «Еңсегей бойлы Ер Есім»
Қазтуған жырау «Қазтуғанның қонысымен қоштасуы» толғаулары
Оқу мақсаты
7.А/И3. Шығармадағы кӛркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері: эпифора, анафора, аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ) қолданысын талдау
7.Б/С4. Әдеби шығарманың эстетикалық құндылығы туралы шағын сыни шолу жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Шығармадағы кӛркемдегіш құралдарды анықтайды
 Кӛркемдегіш құралдардың қолданылу ерекшелігін
талдайды
 Шығарманың эстетикалық құндылығын дәлелдейді
 Сыни шолу жазады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 10-15 минут
1-тапсырма
Кестені толтырып, кӛркемдегіш құралдардың қолданысын талдаңыз.
Мысалдар
Кӛркемдегіш құралдардың түрлерін
анықтаңыз
Қолданылу ерекшелігін түсіндіріңіз, талдаңыз
Тал шарбаққа мал сақтап, Тас қалаға жан сақтап, Тасқан екен мына хан! Арқаға қарай кӛшермін, Алашыма ұран десермін, Ат құйрығын кесермін, Ат сауырын берермін, Алыста дәурен сүрермін. Елің кеңес құрғанда, Айналып ақыл табарға Есіктегі ебесін, Сонда, ханым, не десін?! Мен жоқ болсам, Есім хан, Ит түрткіні кӛресің. Жиембет қайда дегенде, Не деп жауап бересің?..
8

========8========

2-тапсырма
Берілген үзіндіні негізге ала отырып, шығарманың эстетикалық құндылығы туралы сыни шолу жасаңыз.
... Адыра қалғыр кӛк Жайық, Аңырап қалған қонысым! Қонысымнан ауған соң, Кетпегей еді ырысым. Таудағы тарлан бӛрі едім, Тарылған сынды тынысым. Кейінгі ӛскен жас бала, Ақ балтырын түрініп, Басарына ерініп,
Кӛкірегі күйініп,
Тек тірлікке сүйініп, Ықтиярсыз жүгіріп, Аузы түкті кәпірдің Етпегей еді жұмысын! Бұл қоныстан кетпесең, Мұны талақ етпесең, Екеу-екеу сӛйлесіп, Біздің кейінгі ӛскен жас бала Аузы түкті кәпірдің Соқпаса екен пайдасын!..
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Білім алушы
кӛркемдегіш құралдардың түрлерін нақты анықтайды;
Балл
Шығармадағы кӛркемдегіш құралдарды
анықтайды.
Кӛркемдегіш құралдардың қолданылу ерекшелігін талдайды.
Шығарманың эстетикалық құндылығын дәлелдейді.
Сыни шолу жазады.
1
1
кӛркемдегіш құралдардың қолданылу ерекшелігін талдайды;
әдеби-теориялық тұрғыдан түсіндіре отырып талдайды;
шығарманың эстетикалық құндылығын анықтайды;
шығармадан мысалдар келтіре отырып, дәлелдейді;
сыни кӛзқарасын білдіреді.
сыни шолу жазады
1
1
1
2
1
Барлығы
1 1 7
9

========9========

«Кӛне күндерден жеткен жәдігерлер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне
қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Жиембет жырау «Еңсегей бойлы Ер Есім», Қазтуған жырау «Қазтуғанның қонысымен қоштасуы» шығармалары
Білім алушының аты-жӛні ___________________________________
Бағалау критерийі
Тӛмен Шығармадағы Шығармадағы кӛркемдегіш кӛркемдегіш құралдарды құралдарды анықтауда анықтайды. қиналады.
Кӛркемдегіш Кӛркемдегіш құралдардың құралдардың қолданылу қолданылу ерекшелігін ерекшелігін талдайды. талдауға қиналады.
Шығармадағы кӛркемдегіш құралдарды (аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ) анықтауда қателеседі. Кӛркемдегіш құралдардың (аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ) қолданылу ерекшелігін талдауда қателеседі.
Шығарманың Шығарманың эстетикалық эстетикалық құндылығын құндылығын дәлелдеуде дәлелдейді. қиналады.
Сыни шолу жазады. Сыни шолу жазуда
қиналады.
Шығарманың эстетикалық құндылығын дәлелдеуде мысалдары жеткіліксіз. Ӛзіндік кӛзқарасы бар, бірақ сыни шолуы жеткіліксіз.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Жоғары Шығармадағы кӛркемдегіш құралдарды нақты анықтайды.
Кӛркемдегіш құралдардың (аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ) қолданылу ерекшелігін жан- жақты талдайды.
Әдеби-теориялық тұрғыдан түсіндіре отырып талдайды; Шығарманың эстетикалық құндылығын мысалдармен жеткілікті түрде дәлелдейді. Ӛзіндік кӛзқарасын білдіріп, сыни шолу жазады.
10

========10========

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
11

========11========

«Толғауы тоқсан қызыл тіл» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма
Ш.Қанайұлы «Зар заман» ӛлеңі
С.Аронұлы «Сүйінбайдың Қатағанмен айтысы»
Оқу мақсаты
7.Т/Ж1 Шығарма сюжетінің құрамдас бӛлшектерін талдайды 7.А/И2. Эпикалық, поэзиялық, драмалық шығармадағы автор
бейнесін анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы


Шығарма сюжетінің құрамдас бӛлшектерін талдайды Шығармадағы автор бейнесін анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
Берілген ӛлең жолдарындағы ойды қазіргі күнмен сабақтастыра қарастырып,
мазмұны жағынан салыстыра талдаңыз.
Зар заман, зар заман, Зарлап ӛткен бір заман. Сӛздің басы — бисмиллаһ, Біз айталық, сіз тыңда Мұсылманның тарихын: Тӛрт аяқты хайуан — Бұ дүниенің жарығы. Бағасы кеткен жігіттің Бетінен алар зайыбы. Бір алладан басқаның Кӛпті қылған айыбы. Кесапаттың кесірі Келе ме деп керт басқа, Сол себептен қорқамын! Әуелгі қорлар зор болды, Сондай зорлар қор болды, Әуелгі барлар жоқ болды, Сондай жоқтар тоқ болды Жӛн білмеген жамандар Ел билеген бек болды, Кӛтере алмай билігін, Ұласқан үлкен кек болды, Ниетіне қазақтың Тым - ақ тәуір еп болды — Заманақыр болар деп, Сол себептен қорқамын!
Мына заман қай заман? Азулыға бар заман, Азусызға тар заман. Тарлығының белгісі: Жақсы — жаннан түңілген, Жаман — малдан түңілген, Мұның ӛзі — зар заман. Зарлығының белгісі: Бір - бірлерін күндеген, Жай-жайына жүрмеген, Мұның ӛзі — тар заман. Тарлығының белгісі: Мұсылманнан хал кетті. Тәңірім болғай деместен. Анты жұқпас бойына, Әр не түсер ойына, Жалмауыз болды үлкенің, Қазақ, сенің сорыңа. Арқадан дәурен кеткен соң, Қуғындап орыс жеткен соң, Тіпті амал жоқ, қазақтар, Енді сенің торыңа.
12

========12========

2-тапсырма
Берілген ӛлең жолдарындағы автор бейнесіне талдау жасап, оған жыр жолдарынан дәлелдемелер келтіріңіз.
Еменнен күшті ағашпын, Еселесең сынбаймын! Алдаспанға жолықтың, Түбіңе жетпей тынбаймын! Топ бастаған бұлбұлмын, Сӛз бастаған жүйрікпін, Судан шыққан сүйрікпін, Бәйгеден озған дүлділмін, Шығарма Қатаған үніңді! Есіңе сақта бүгінгі, Қанатың сынған күніңді!
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор Білім алушы
шығарма сюжетінің бӛлшектерін салыстырады;
шығарма сюжетінің құрамдас бӛлшектерін талдайды; автор бейнесін анықтайды; шығармадан нақты мысалдар келтіреді.
Балл
Шығарма сюжетінің құрамдас
бӛлшектерін талдайды. Шығармадағы автор бейнесін анықтайды.
1
1
1
2
1 1
Барлығы
4
13

========13========

«Толғауы тоқсан қызыл тіл» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың
нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) Ш.Қанайұлы «Зар заман» ӛлеңі, С.Аронұлы «Сүйінбайдың Қатағанмен айтысы»
Білім алушының аты-жӛні ___________________________
Бағалау критерийі
Тӛмен Шығарма сюжетінің құрамдас Шығарма сюжетінің бӛлшектерін талдайды. бӛлшектерін салыстыруда,
сюжеттің құрамдас
бӛлшектерін талдауда
қиналады.
Шығармадағы автор бейнесін Берілген ӛлең жолдарындағы анықтайды. автор бейнесін анықтауда
қиналады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта Шығарма сюжетінің құрамдас бӛлшектерін талдауда салыстырулар
қарастырылмаған.
Жоғары Шығарма сюжетінің құрамдас бӛлшектерін талдайды, ӛзара салыстырулар арқылы толық талдайды.
Автор бейнесін анықтауда мысалдары жеткіліксіз.
Автор бейнесіне дәлелді түрде толық талдау жасайды.
14

========14========

«Толғауы тоқсан қызыл тіл» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма Оқу мақсаты
Жамбыл Жабаев «Зілді бұйрық» ӛлеңі
7.Б/С3. Шығарманы ұлттық құндылық тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Шығарманы ұлттық құндылықтар тұрғысынан
талдайды
 Әдеби эссе жазады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
Тапсырма
Шығармада байқалған халықтың мақсат-мұраты, арман-аңсары туралы талқылап, әдеби эссе жазыңыз (120-150 сӛз)
Ж.Жабаев «Зілді бұйрық» ӛлеңінде тарихи оқиғаға байланысты халықтың сарсаңға түскен жағдайын жеткізе отырып, азаттықты аңсаған халықтың қаһармандық қасиетін танытты. Бекболат, Саттар сынды қазақ ерлерін ұрпаққа үлгі етті.
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Білім алушы
шығармадағы ұлттық құндылықты анықтайды;
ұлттық құндылық тұрғысынан талдайды;
шығармадан мысалдар келтіре отырып, ойын дәлелді жеткізеді;
әдеби эссе жазады;
Балл
Шығарманы ұлттық құндылықтар тұрғысынан талдайды.
1
1
1
1
Әдеби эссе жазады.
1
ойын жүйелі жеткізеді;
1
сӛз кӛлемін сақтайды.
1
Барлығы
6
15

========15========

«Толғауы тоқсан қызыл тіл» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Жамбыл Жабаев «Зілді бұйрық» ӛлеңі
Білім алушының аты-жӛні____________________________
Бағалау критерийі
Шығарманы ұлттық құндылықтар тұрғысынан талдайды.
Тӛмен
Шығармадағы ұлттық құндылықты анықтауда, ұлттық құндылық тұрғысынан талдауда ойын дәлелді жеткізуде едәуір қиналады.
Әдеби эссе жазады.
Әдеби эссе жазуда, ойын жүйелі жеткізуде, сӛз кӛлемін сақтауда қиналады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта Жоғары
Шығармадағы ұлттық құндылықты Шығармадағы ұлттық анықтайды, шығарманы ұлттық құндылықты анықтайды, ұлттық құндылық тұрғысынан талдауы толық құндылық тұрғысынан талдайды, емес. ойын дәлелді жеткізеді.
Әдеби эссе жазады, бірақ ойы Ӛз ойын жүйелі жеткізе отырып, шашыраңқы, сӛз кӛлемі аз. әдеби эссе жазады, сӛз кӛлемін
сақтайды.
16

========16========

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
17

========17========

«Балалар мен үлкендер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма
М.Жұмабаев «Батыр Баян» поэмасы М.Әуезов «Кӛксерек» әңгімесі
Оқу мақсаты
7.Б/С3. Шығарманы ұлттық құндылық тұрғысынан талдап,
әдеби эссе жазу
7.Т/Ж4. Кӛркем шығармадағы кейіпкер бейнесін ашып, үзінділерді жатқа айту
Бағалау критерийі
Білім алушы

талдайды



Шығарманы ұлттық құндылықтар тұрғысынан
Әдеби эссе жазады
Кейіпкер бейнесін ашады
Кӛркем шығарма үзіндісін жатқа айтады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Қолдану
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
«Батыр Баян» - қазақ поэзиясының асыл қазынасы, халық мұрасы» тақырыбында әдеби эссе жазыңыз. Эссе жазуда поэманы ұлттық құндылықтар тұрғысынан
талдаңыз (120-150 сӛз).
2-тапсырма
Берілген жүйе бойынша Кӛксерек бейнесін беріңіз. Үзіндіні жатқа айтыңыз.
1. Кӛксерек пен қара ала тӛбет... 2. Себебі Кӛксерек...
3. Мысалы: Бір уақыт үлкен үйдің үлкен қара ала тӛбеті оңашада бұны алып соғып,
кӛп езгіледі. Бұны талап жатқанын кӛріп, ӛзге иттер де келіп шабынан алып,
борбайынан созғылап ӛлтіруге айналып еді. Шаң-шұңмен балалар, үлкендер
жиылып кеп, иттерді ұрып, зорға айырып алды. Бірақ Кӛксерек әлі күнге ешбір
уақытта "қыңқ" етіп ауырсынған дыбысын шығарған емес. Талаймын деп ит
ұмтылса, жота жүні үрпиіп, үдірейіп тұрып алады. Тісі батып, қинап бара жатса,
дыбыссыз ғана езуін ыржитады. 4. Сондықтан...
Бағалау критерийі
Тапсырма
Шығарманы ұлттық құндылықтар тұрғысынан талдайды.
Әдеби эссе жазады.
1
Дескриптор
Білім алушы
шығармадағы ұлттық құндылықтарды анықтайды;
поэманы жан-жақты талдайды; «Батыр Баян» - қазақ поэзиясының асыл қазынасы, халық мұрасы» тақырыбында әдеби эссе жазады; тақырыпты ашады;
сӛз кӛлемін сақтайды;
Балл
1
1 1
1 1
18

========18========

Кейіпкер бейнесін ашады. Кӛркем шығарма үзіндісін жатқа айтады.
Барлығы
2
Кӛксерек бейнесін ашады; үзіндіні жатқа айтады; жаттағанын мәнермен айтады.
1 1 1 8
19

========19========

«Балалар мен үлкендер»бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
М.Жұмабаев «Батыр Баян» поэмасы, М.Әуезов «Кӛксерек» әңгімесі
Білім алушының аты-жӛні _________________________
Бағалау критерийі
Тӛмен Шығарманы ұлттық Поэмадағы ұлттық құндылықтар құндылықтарды анықтауда, тұрғысынан талдайды. жан-жақты талдауда
қиналады.
Поэмадағы ұлттық құндылықтарды талдауы толық емес.
Әдеби эссе жазады.
Әдеби эссе жазуда, эссе
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Жоғары
Поэмадағы ұлттық құндылықтарды анықтап, жан-жақты талдайды.
Тақырыпты аша отырып, әдеби эссе жазады. Сӛз кӛлемін сақтайды.
Әдеби эссе жазады, эссе тақырыбын тақырыбын ашуда қиналады. ашудағы ойы шектеулі. Сӛз кӛлемі
жеткіліксіз.
Кейіпкер бейнесін Кейіпкер бейнесін беруде ашады. қиналады.
Кейіпкер бейнесін ашуы мардымсыз.
Кейіпкер бейнесін толық ашады.
үзіндісін жатқа айтады.
Кӛркем шығарма Кӛркем шығарма үзіндісін Кӛркем шығарма үзіндісін жатқа
айтады, мәнері жеткіліксіз.
жатқа айтуда қиналады.
Кӛркем шығарма үзіндісін мәнерлеп жатқа айтады.
20

========20========

«Балалар мен үлкендер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау Оқылатын шығарма Қ.Қайсенов «Жау тылындағы бала» хикаяты
С.Сарғасқаев «Тәмпіш қара» хикаяты
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
7.А/И4. Шығармадағы оқиға желісін ӛзіндік кӛзқарас тұрғысынан дамытып жазу
7.Т/Ж4.Кӛркем шығармадағы кейіпкер бейнесін ашып, үзінділерді жатқа айту
Білім алушы
 Оқиға желісін дамытып жазады
 Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді
 Кейіпкер бейнесін ашады
 Кӛркем шығарма үзіндісін жатқа айтады Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
Жау тылындағы балалардың тапсырманы орындаудағы бір сәтін ӛз кӛзқарасыңызбен дамытып жазыңыз. Серік пен Бористің бойынан қандай қасиеттер байқалды? _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________
2-тапсырма
«Тәмпіш қара» шығармасындағы ауыл тұрмысы, балалар бейнесі бойынша сахналық қойылым кӛрсетіңіздер.
Шығармадағы адамгершілік, шыншылдық, қайырымдылық, достық сияқты қасиеттер қалай кӛрінді?
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Білім алушы
жау тылындағы балалардың тапсырманы орындаудағы бір сәтін ӛз кӛзқарасымен дамытып жазады;
шығармадағы оқиға желісін
интерпретациялайды;
Серік пен Бористің бойынан байқалған қасиеттерге ӛз кӛзқарасын білдіреді; кейіпкерлер бейнесін сомдайды; сахналық қойылым кӛрсетеді; сахналық қойылым барысында шығарма үзінділерін жатқа айтады;
жатқа айтуда дауыс ырғағын сақтайды.
Балл
Оқиға желісін дамытып жазады.
1
1
1
Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді. Кейіпкер бейнесін ашады.
Кӛркем шығарма үзіндісін жатқа айтады.
Барлығы
1
2
1 1 1
1 7
21

========21========

«Балалар мен үлкендер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жӛні ________________________
Бағалау критерийлері
Оқиға желісін дамытып жазады.
Тӛмен Оқиға желісін ӛз кӛзқарасымен дамытып жазуда қиналады.
Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді. Кейіпкерлер бойындағы
қасиеттерге ӛз кӛзқарасын
білдіруде қиналады.
Кейіпкер бейнесін ашады.
Кейіпкер бейнесін ашуда, сахналық қойылым кӛрсетуде қиналады.
Кӛркем шығарма үзіндісін жатқа айтады.
Шығарма үзінділерін жатқа айтуда, дауыс ырғағын сақтауда қиналады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Оқиға желісін дамытып жазады, шығармадағы оқиға желісін интерпретациялауда
ауытқушылық байқалады.
Жоғары Оқиға желісін ӛз кӛзқарасымен дамытып жазады.
Шығармадағы оқиға желісін интерпретациялайды.
Кейіпкерлер бойынан байқалған қасиеттерге ӛз кӛзқарасын білдіреді.
Оқиға барысында кейіпкерлер бойынан байқалған қасиеттерге ӛз кӛзқарасын ӛте жақсы білдіреді.
Сахналық қойылымға қатысады, кейіпкер бейнесін сомдайды, бірақ кейбір тұстарында қателеседі. Тіркестер мен сӛйлемдердің орындарын алмастырып қолданады.
Кейіпкер бейнесін ашады, сахналық қойылым кӛрсетеді. Кейіпкер бейнесін жақсы сомдайды.
Шығарма үзінділерін жатқа айтуда қателеседі, дауыс ырғағы бәсең.
Шығарма үзінділерін жатқа айтады, дауыс ырғағын сақтайды.
22

========22========

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
23

========23========

Оқылатын шығарма
«Ұрпақ тәрбиесі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
М.Шаханов «Нарынқұм зауалы» поэмасы
Медетбек Темірхан «Тәуелсізбін» ӛлеңі
Оқу мақсаты
7.Б/С3. Шығарманы ұлттық құндылық тұрғысынан талдап,
әдеби эссе жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы


Ойлау дағдыларының деңгейі
Шығарманы ұлттық құндылықтар тұрғысынан
талдайды
Әдеби эссе жазады
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
Тапсырма
Екі тақырыптың бірін таңдап, ұлттық құндылықтар тұрғысынан талдаңыз. Әдеби
эссе жазыңыз.
1. М.Шахановтың «Нарынқұм зауалы» шығармасында шындық, құрмет, әділдік қалай кӛрініс тапқан? «Иә, шындықтың ащы даңқы...» тақырыбында әдеби эссе жазыңыз.
2. Т.Медетбектің «Тәуелсізбін» ӛлеңінде қазақтың сан ғасырлық арманы, тәуелсіздік
азаттық бейнесі қалай жырланды? «Тәуелсізбін! Танып тұрмын ӛзімді»
бақыты,
тақырыбында әдеби эссе жазыңыз.
Бағалау критерийі
Тапсырма
Шығарманы ұлттық құндылықтар тұрғысынан талдайды.
Әдеби эссе жазады.
1
2
Барлығы
Дескриптор Білім алушы
ұлттық құндылықтарды ажыратады; шығарманы ұлттық құндылық тұрғысынан талдайды;
әдеби эссе жазады;
тақырыпты аша алады;
ӛзіндік ой-тұжырым жасайды.
Балл
1 1
1 1 1 5
24

========24========

«Ұрпақ тәрбиесі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
М.Шаханов «Нарынқұм зауалы» поэмасы, Медетбек Темірхан «Тәуелсізбін» ӛлеңі

Білім алушының аты-жӛні _____________________________
Бағалау критерийі
Шығарманы ұлттық құндылықтар тұрғысынан талдайды.
Тӛмен
Ұлттық құндылықтарды ажыратуда, шығарманы ұлттық құндылық тұрғысынан талдауда қиналады.
Әдеби эссе жазады.
Әдеби эссе жазуда, тақырыпты ашып, ӛзіндік ой-тұжырым жасауда қиналады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта Жоғары Ұлттық құндылықтарды Ұлттық құндылықтарды ажыратуда қателеседі, шығарманы ажыратады, шығарманы ұлттық ұлттық құндылық тұрғысынан құндылық тұрғысынан талдайды. талдауы жеткіліксіз.
Әдеби эссе жазады, тақырыпты ашуы, ӛзіндік ой-тұжырымы шектеулі.
Әдеби эссе жазады, тақырыпты ашады, ӛзіндік ой-тұжырымды жақсы жасайды.
25

========25========

«Ұрпақ тәрбиесі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқытылатын шығарма
Т.Әбдіков «Қонақтар» әңгімесі А.С.Пушкин «Ескерткіш» ӛлеңі
Оқу мақсаты
7.А/И4. Шығармадағы оқиға желісін ӛзіндік кӛзқарас тұрғысынан дамытып жазу
7.Т/Ж2.Әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты гуманистік тұрғыдан талдау
Бағалау критерийі Білім алушы
 Оқиға желісін дамытып жазады
 Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді
 Шығармадағы тұлғалық болмысты танытатын
жолдарды анықтайды
 Кейіпкер бейнесін гуманистік тұрғыдан талдайды Ойлау дағдыларының
деңгейі Жоғары деңгей дағдылары
Қолдану
Орындау уақыты 10-15 минут
1-тапсырма
Шығармаға арқау болған басты ойды ӛзіндік кӛзқарас тұрғысынан дамытып жазыңыз.
Шығарма неліктен "Қонақтар" деп аталған? Шығармадағы ұрпақтар кӛзқарасындағы алшақтық қалай кӛрініс тапқан?
2-тапсырма
А.С.Пушкиннің «Ескерткіш» ӛлеңінен берілген ӛлең шумақтарынан ақынның тұлғалық болмысын талдаңыз. Кестені толтырыңыз.
Ӛлең шумақтары Ақынның тұлғалық болмысы Ескерткіш орнаттым мен қолдан келмес,
Ел ізі оған салған суи білмес.
Асқақтап Александр мұнарасынан
Жоғары оқшау шығып, тұрар дербес.
Дабысым ұлы Россияға кетер жалпақ, Тіл біткен жүрер менің атымды атап, Славян елдерінің әр ұрпағы, Қазіргі тағы тұңғыс, қырда қалмақ...
Халқыма сүйікті ұзақ болар жерім- Туғыздым ӛлеңіммен мейірлерін, Жыр етіп тар заманда еркіндікті, Мархабат пақырларға тілегенмін.
26

========26========

Бағалау критерийі
Тапсырма
Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді.
Оқиға желісін дамытып жазады.
1
Шығармадағы тұлғалық болмысты танытатын жолдарды анықтайды. Кейіпкер бейнесін гуманистік тұрғыдан талдайды.
2
Барлығы
Дескриптор
Білім алушы
шығарманың "Қонақтар" деп аталу себебін түсіндіреді;
шығармаға арқау болған басты ойды ӛзіндік кӛзқарас тұрғысынан дамытып жазады;
шығармадағы тұлғалық болмысты анықтайды;
Балл
1
1
1
кейіпкер бейнесін гуманистік тұрғыдан талдайды; ӛзіндік тұжырым жасайды.
1
1
5
27

========27========

«Ұрпақ тәрбиесі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Т.Әбдіков «Қонақтар» әңгімесі, А.С.Пушкин «Ескерткіш» ӛлеңі
Білім алушының аты-жӛні _______________________
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Шығарманың "Қонақтар" деп аталу себебін түсіндіруі жеткіліксіз.
Жоғары Шығарманың "Қонақтар" деп аталу себебін толық түсіндіреді.
Шығармаға арқау болған басты
Бағалау критерийлері
Тӛмен Ӛзіндік кӛзқарасын білдіреді. Шығарманың "Қонақтар" деп
аталу себебін түсіндіруде
қиналады.
Оқиға желісін дамытып Шығармаға арқау болған басты жазады.
дамытып жазуда қиналады.
ойды ӛзіндік кӛзқарас тұрғысынан ойды ӛзіндік кӛзқарас тұрғысынан
Шығармадағы тұлғалық болмысты танытатын жолдарды анықтайды.
Шығармадағы тұлғалық болмысты анықтау қиындық туғызады.
Кейіпкер бейнесін гуманистік тұрғыдан талдайды.
Кейіпкер бейнесін гуманистік тұрғыдан талдауда, ӛзіндік тұжырым жасауда қиналады.
дамытып жазуы жеткіліксіз.
Шығармаға арқау болған басты ойды ӛзіндік кӛзқарас тұрғысынан дамытып жазады.
Шығармадағы тұлғалық болмысты анықтауда қателеседі.
Шығармадағы тұлғалық болмысты анықтайды.
Кейіпкер бейнесін гуманистік Кейіпкер бейнесін гуманистік тұрғыдан талдауда ӛзіндік тұрғыдан талдайды. тұжырымы жеткіліксіз. Ӛзіндік тұжырым жасайды.
 
Верх