ЖБ БЖБ Қазақстан тарихы 6 сынып Жиынтық бағалау

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған əдістемелік ұсыныстар
Қазақстан тарихы
6-сынып




Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 6-сынып білім алушыларына «Қазақстан тарихы»
пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы
ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар (қазақ тілінде білім беретін) 6-сыныптың
«Қазақстан тарихы» пәні бойынша оқу бағдарламасы (орта білім беру мазмұнын жаңарту
аясындағы) мен оқу жоспарының негізінде дайындалған.
Бөлім бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың
тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған
бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта
білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған.
Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныстар жалпы білім беретін мектеп мұғалімдері мен мектеп
әкімшілігіне, мектеп білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша
мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.

МАЗМҰНЫ

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР .......... 4

«VI – IX ғасырлардағы Қазақстан» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ..................................... 4

2 -ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ............ 7

«X ғасыр – XІІІ ғасырдың басындағы Қазақстан» бөлімі бойынша жиынтық бағалау .......... 7

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........... 11

«XIII – XV ғасырдың бірінші жартысындағы Қазақстан» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

........................................................................................................................................................ 11

«Қазақ халқының қалыптасуы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ...................................... 14

«Біртұтас қазақ мемлекетінің құрылуы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ....................... 17

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........... 21

«Қазақ хандығының XVI – XVII ғасырлардағы дамуы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

........................................................................................................................................................ 21

«XVI – XVII ғасырлардағы экономика мен мәдениет» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 25



1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР


«VI – IX ғғ. Қазақстан» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

азақстан аумағындағы ерте ортағасырлық мемлекеттер
Тақырып Қ
Көне түркі жазуы

сырлардағы мемлекеттердің даму
Оқу мақсаты 6.3.1.2 VI-IX ға
екшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен
ер
йырмашылықтарын анықтау
а

өне түркі жазуының тарихи маңызын
6.2.3.1 К
үсіндіру
т
Бағалау критерийі
Білім алушы

• Ерте ортағасырлық мемлекеттердің хронологиялық
шеңберлері мен тарихи маңызын анықтайды

• Көне түркі жазуының тарихи маңыздылығын
сипаттайды


Қолдану
Ойлау дағдыларының
деңгейі

инут
Орындау уақыты 20 м


Тапсырма

1. Кестені толтырыңыз.



Қағанаттар Хронологиялық Тарихи маңызы
шеңбері

Түрік қағанаты

Батыс түрік
қағанаты

Түргеш қағанаты

Қарлұқ қағанаты


2. Деректен үзінді оқи отырып, төмендегі сұраққа жауап беріңіз.


Күлтегін жырынан үзінді

Түркі халқы үшін
Түн ұйықтамадым,
Күндіз отырмадым.
Інім Күлтегінмен бірге,
Екі шадпен бірге,
Өліп-тіріліп ұлғайттым.
Біраз ұлғайтып,
Біріккен халықты от-су қылмадым.
Сөйтіп, Тәңірі жарылқады.
Бағым болғандықтан,
Сәті түскендіктен
Өлімші халықты тірілттім.

4 ПРОЕКТ

Жалаңаш халықты тонды,
Кедей халықты бай қылдым.
Аз халықты көп қылдым,
Тату елге жақсылық қылдым.
Төрт бұрыштағы халықты
Бәрін бейбіт қылдым,
Тату қылдым,
Бәрі маған бағынды.

Білге қағанның мемлекетті нығайтудағы рөлі қандай?



Көне түрік жырның тарихи маңызы неде?





Бағалау Тапсырма Дескриптор Балл
критерийі № Бі
лім алушы

Түрік қағанатының хронологиясын
Ерте ортағасырлық 1 көрсетеді; 1
мемлекеттердің
Түрік қағанатының тарихи маңызын 1
хронологиялық
жазады;
шеңберлері мен тарихи
маңызын анықтайды Бат
ыс түрік қағанатының тарихи
маңызынжазады; 1

Батыс түрік қағанатының аймағын 1
көрсетеді;

Түргеш қағанатының хронологиясын 1
көрсетеді ;

Түргеш қағанатының тарихи маңызын 1
жазады;

Қарлұқ мемлекетінің хронологиясын
көрсетеді; 1

Қарлұқ қағанатының тарихи маңызын 1
жазады;

Көне түркі жазуының Білге қағанның мемлекетті нығайтудағы
тарихи маңыздылығын 2 рөлін түсіндіреді; 1
сипаттайды К
өне түркі жазуының тарихи маңызын
дә
лелдейді; 1


Жалпы балл 10















5 ПРОЕКТ

«VI – IX ғасырлардағы Қазақстан» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нəтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________


Бағалау критерийлері Оқушылардың оқу жетістігі деңгейлері

Төмен Орта Жоғары

Ерте ортағасырлық Ерте ортағасырлық Ерте ортағасырлық мемлекеттердің Ерте ортағасырлық
мемлекеттердің мемлекеттердің хронологиялық (түрік/батыс мемлекеттердің хронологиялық
хронологиялық шеңберлері мен тарихи түрік/түргеш/қарлұқ)хронологиялық шеңберлері мен тарихи маңызын
шеңберлері мен тарихи маңызын анықтауда қиналады шеңберлері мен тарихи маңызын анықтайды

маңызын анықтайды анықтауда қателіктер жібереді


Көне түркі жазуының Білге қағанның мемлекетті Білге қағанның мемлекетті Білге қағанның мемлекетті
тарихи маңыздылығын нығайтудағы рөлін, Көне түркі нығайтудағы рөлін, Көне түркі нығайтудағы рөлін, Көне түркі
сипаттайды жазуының тарихи жазуының тарихи маңыздылығын жазуының тарихи
м
аңыздылығын сипаттауды сипаттауда қателіктер жібереді маңыздылығын сипаттайды
қиналады

















6 ПРОЕКТ

2 -ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР

«X – XІІІ ғасырдың басындағы Қазақстан» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
асыр – XIII ғасырдың басындағы Қазақстан
Тақырып X ғ
территориясындағы саяси процестер
Орта ғасырлық Қазақстанның экономикалық және мәдени
дамуына Ұлы Жібек жолының ықпалы
Түріктердің материалдық және рухани мәдениеті

асыр–XIII ғасырдың басындағы мемлекеттердің
Оқу мақсаты 6.3.1.3 X ғ
аму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың
д
қсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау
ұ
ы Жібек жолының қала мәдениетінің дамуына
6.4.2.1 Ұл
ін анықтау
әсер
үркі кезеңіндегі қоғамды бейнелеуде М.Қашғари,
6.2.2.4 Т
.Баласағұни және А.Яссауи еңбектерінің тарихи
Ж
ұндылығын түсіндіру
қ

лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Қарахан және Қыпшақ мемлекеттерінің ерекшеліктері
мен ұқсастықтарын анықтайды

• Ұлы Жібек жолының қала мәдениетінің дамуына
әсерін көрсетеді

• Түркі кезеңіндегі қоғамды бейнелеуде М.Қашғари,
Ж.Баласағұни, А.Яссауи еңбектерінің тарихи
құндылығын сипаттайды

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма

1. Кестені толтырыңыз



















7 ПРОЕКТ



Мемлекеттер Ұқсастықтары Ерекшелігі

Қарахан

Қыпшақ


2. Суретпен жұмыс.











Суретті қолданып, Ұлы Жібек жолының Қазақстандағы қала құрылысының, сауданың және
қолөнердің дамуына әсерін анықтап, 3 дәлел келтіріңіз:
1. __________________________________________________________________________
2. __________________________________________________________________________
3. __________________________________________________________________________



3 Кестені толтырыңыз.


Ғұламалар Еңбегінің атауы Еңбегінің құндылығы

Махмуд Қашғари









Қожа Ахмет Яссауи


















8 ПРОЕКТ



Бағалау Тапсырма Дескриптор Балл
критерийі № Б
ілім алушы

Қарахан және Қыпшақ 1 Қарахан мемлекеті мен Қыпшақ
мемлекеттерінің мемлекетінің ұқсастығын жазады; 1
ерекшеліктерін,
арахан мемлекетінің ерекшелігін
айырмашықтары мен Қ
жазады; 1
ұқсастықтарын
анықтайды Қ
ыпшақ мемлекетінің ерекшелігін 1
ж
азады;

Ұлы Жібек жолының 2 қала құрылысының дамуы туралы 1
қала мәдениетінің дәлел келтіреді;
дамуына әсерін көрсетеді с
ауданың дамуы туралы дәлел 1
к
елтіреді;

қолөнердің дамуы туралы дәлел 1
келтіреді;

Түркі кезеңіндегі 3 Махмуд Қашғаридің еңбегінің атауын 1
қоғамды бейнелеуде көрсетеді;
М.Қашғари, М
ахмуд Қашғаридің еңбегінің 1
Ж.Баласағұни, А. қ
ұндылығын көрсетеді;
Яссауи еңбектерінің
Қожа Ахмет Яссауи еңбегінің атауын 1
тарихи құндылығын
көрсетеді;
сипаттайды Қ
ожа Ахмет Яссауи еңбегінің 1
құндылығын көрсетеді.

Жалпы балл 10





























9 ПРОЕКТ

«6.2A X ғасыр – XІІІ ғасырдың басындағы Қазақстан» бөлім бойынша
жиынтық бағалаудың нəтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістігінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

Қарахан және Қыпшақ Қарахан және Қыпшақ Қарахан және Қыпшақ Қарахан және Қыпшақ
мемлекеттерінің мемлекеттерінің ерекшеліктері мемлекеттерінің ерекшеліктері мен мемлекеттерінің ерекшеліктері
ерекшеліктері мен мен ұқсастықтарын анықтауда ұқсастықтарын анықтауда мен ұқсастықтарын анықтайды
ұқсастықтарын анықтайды қиналады қателіктер жібереді




Ұлы Жібек жолының қала Ұлы Жібек жолының Ұлы Жібек жолының Ұлы Жібек жолының
мәдениетінің дамуына әсерін Қазақстандағы қала Қазақстандағы қала құрылысының, Қазақстандағы қала
көрсетеді құрылысының, сауданың және сауданың және қолөнердің құрылысының, сауданың және
қолөнердің дамуына әсерін дамуына әсерін көрсетуде қолөнердің дамуына әсерін
көрсетуде қиналады қателіктер жібереді көрсетеді


Түркі кезеңіндегі қоғамды Түркі кезеңіндегі қоғамды Түркі кезеңіндегі қоғамды Түркі кезеңіндегі қоғамды
бейнелеуде М.Қашғари, бейнелеуде орта ғасырлық бейнелеуде орта ғасырлық бейнелеуде М. Қашғари, Ж.
Ж.Баласағұни, А. Яссауи ғалымдардың еңбегінің атауын ғалымдар М. Қашғари, Ж. Баласағұни және А. Яссауи
еңбектерінің тарихи атауда және құндылығын Баласағұни және А. Яссауи еңбектерінің барлығының
құндылығын сипаттайды сипаттап жазуда қиналады еңбектерінің атауын атауда және атауын атап, құндылығын
құндылығын сипаттауда қателіктер сипаттайды
жібереді








10

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР


«XIII – XV ғасырдың бірінші жартысындағы Қазақстан» бөлімі бойынша жиынтық
бағалау

оңғол империясының құрылуы
Тақырып М
Ақ Орда


Көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін
Оқу мақсаты 6.2.2.3
паттау
си
Тарихи оқиғалардың өзара байланысын анықтап,
6.3.2.5
азақстан аумағында XIII – XV ғасырларда құрылған
Қ
емлекеттердің сыртқы саясатын түсіндіру
м

лім алушы
Бағалау критерийі Бі
• Моңғолдардың әскери өнерінің жетістіктерін
анықтайды
• Ақ Орда хандарының сөздерінің оқиғалармен
байланысын сипаттайды

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма
1. Төменде берілген мәтінді зерделеп, келесі сұрақтарға жауап беріңіз.
Шыңғыс-хан мемлекетті әскери тұрғыдан ұйымдастырды. Бүкіл территориясы мен халқы
оң қанат (барунғар), сол қанат (зұңғар – жоңғар) және орталық (гол) атты үш әскери-
әкімшілік округке бөлінді. Әрбір округ түменге бөлінді. Олардың әрқайсысы он мың адамнан
тұрды, «мыңдықтар» – он «жүзден», ал «жүздіктер» «ондықтан» құралды. Мемлекеттің
барлық аумағында 95 түмен болды. Мемлекеттің басты заңы «Жасақ»деп аталды.

Моңғол әскерінің жеңістке жетуінің себептерін анықтаныз.
1____________________________________________________________________________
2___________________________________________________________________________




2. Кестеде берілген тарихи тұлғаларды сөздерімен сәйкестендіріңіз. Цитаталармен
байланысты саяси оқиғаны толықтырыңыз.

Тарихи жауабы Тұлғалардың сөздерінен үзінділер Цитаталармен
тұлғалар байланысты саяси
оқиғалар

1.Ұрыс хан А. «Мен әлемді жаулап алмағанда,
олар бізге қылыш көтерер еді»

2. Өзбек хан В. «Ақ Орданың тәуелсіздігіне мен
алғаш қол жеткіздім!»

3.Тоқтамыс С. «Біз мемлекетімізді нығайту
үшін ислам дінін нығайттық»

4.Әмір Темір D. «Әмір Темір болмағанда, Мәскеу
біздің астанамыз болар еді...»


11

Бағалау критерийі Тапсырма Дескриптор Балл
№ Бі
лім алушы

Моңғолдардың әскери 1 Моңғол әскерінің жеңіске жетуінің 1-1
өнерінің жетістіктерін себебін көрсетеді;
анықтайды М
оңғол әскерінің жеңіске жетуінің 2-1
себебін көрсетеді;

Ақ Орда хандарының 2 «Мен әлемді жаулап алмағанда, олар 1
сөздерінің оқиғалармен бізге қылыш көтерер еді» цитатасымен
байланысын сипаттайды б
айланысты оқиғаны анықтайды;

«Мен әлемді жаулап алмағанда, олар 1
бізге қылыш көтерер еді» цитатасымен
байланысты оқиғаның авторын
анықтайды;

«Ақ Орданың тәуелсіздігіне мен алғаш 1
қол жеткіздім!» цитатасымен
байланысты оқиғаны анықтайды;

«Ақ Орданың тәуелсіздігіне мен алғаш 1
қол жеткіздім!» цитатасымен
байланысты оқиғаның авторын
анықтайды;

«Біз мемлекетімізді нығайту үшін ислам 1
дінін нығайттық» цитатасымен
байланысты оқиғаны анықтайды;

«Біз мемлекетімізді нығайту үшін ислам 1
дінін нығайттық» цитатасымен
байланысты оқиғаның авторын
анықтайды;

«Әмір Темір болмағанда, Мәскеу біздің 1
астанамыз болар еді...» цитатасымен
байланысты оқиғаны анықтайды;

«Әмір Темір болмағанда, Мәскеу біздің 1
астанамыз болар еді...» цитатасымен
байланысты оқиғаның авторын
анықтайды.

Жалпы балл 10


















12

XIII – XV ғасырдың бірінші жартысындағы Қазақстан» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нəтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика

Білім алушыныңаты-жөні ___________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

Моңғолдардың әскери Моңғолдардың әскери Моңғолдардың әскери өнерінің Моңғолдардың әскери өнерінің
өнерінің жетістіктерін өнерінің жетістіктерін 1/2 жетістіктерін анықтауда жетістіктерін анықтайды
анықтайды анықтауда қиналады қателіктер жібереді




Ақ Орда хандарының Ақ Орда хандарының Ақ Орда хандары: Ұрысхан/ Ақ Орда хандарының сөздерінің
сөздерінің оқиғалармен сөздерінің оқиғалармен Өзбек хан/Тоқтамыс/Әмір Темір оқиғалармен байланысын
байланысын сипаттайды байланысын сипаттауда сөздерінің оқиғалармен сипаттайды
қиналады байланысын сипаттауда
қателіктер жібереді

















13

«Қазақ халқының қалыптасуы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау


азақ халқының қалыптасу процесінің аяқталуы
Тақырып Қ

желгі және орта ғасырлар тарихының оқиғалары
Оқу мақсаты 6.1.1.3 Е
асында байланыс орнату арқылы қазақ халқы
ар
алыптасуының негізгі кезеңдерді анықтау
қ
«Қазақ» этнонимінің мағынасын түсіндіру
6.1.1.4

лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Қазақ халқы қалыптасуының негізгі кезеңдерді
сипаттайды

• «Қазақ» этнонимі туралы пікірлерді талдайды

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ


инут
Орындау уақыты 20 м


Тапсырма

1. Кілтті сөздерді негізге ала отырып, қазақ халқының қалыптасының кезеңдерін
сипаттаңыз.
Сақ, үйсін, қаңлы, ғұн, түркі, түркеш, құрлұқ, оғыз, қимақ, қыпшақ, иран тілдес,
еуропоидтық нәсіл, андрон тайпасы, моңғолоидтық нәсіл, түркі тілдес тайпалар.
Андронов кезеңі
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Сақ кезеңі
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Түрік кезеңі
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Қорытынды ой





2. Кестеде "Қазақ" этнонимі туралы деректерді сәйкестендіріңіз


№ Ғалымдар «Қазақ» сөзі туралы пікірлер

1 В.В. Радлов A.«Қазақ сөзінің мағынасы тәуелсіз, ерікті адамдар»

2 Ш.Ш.Уалиханов B.«Қазақ күшті, мықты, шабытты дегенді білдіреді»

3 Ш.Құдайбердіұлы C. Бастапқыда ол ерiктi, еркiн деген мағынада қолданылды.

4 Б.Кәрібаевтың D.«Қазақ өз алдына ел болып жүреген халық» қазақ – түркi сөзi

А. Н. Бернштам E. «Бұхар қонағы» атты шежіресінде қазақтар арба үстінде адам
5 таңғалатын қазақ үйлерін тіккен, сондықтан қазақ сөзінің
шығуы да қасағ атауының шығу төркініне жат емес

6 Ибн Рузбихан F. «қазақ» сөзі кас - пи мен сақ тайпасының бірігуінен тайда
болған деп тұжырымдайды.




14


Жауаптары

1 2 3 4 5 6






Бағалау критерийі Тапсырма Дескриптор Балл
№ Бі
лім алушы


Қазақ халқы 1 андронов кезеңін сипаттайды; 1
қалыптасуының
сақ кезеңін сипаттайды; 1
негізгі кезеңдерді
сипаттайды т
к кезеңін сипаттайды; 1
үрі
қорытынды ой жазады; 1

«Қазақ» этнонимі 2 В.В. Радловтың пікірін табады; 1
туралы пікірлерді
.Ш.Уалихановтың пікірін табады; 1
талдайды Ш
Ш.Құдайбердіұлының пікірін табады; 1

Б.Кәрібаевтың пікірін табады; 1

А. Н. Бернштамның пікірін табады; 1


Ибн Рузбиханның пікірін табады. 1


Жалпы балл 10





























15

«Қазақ халқының қалыптасуы» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нəтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

Қазақ халқы қалыптасуының Қазақ халқы қалыптасуының
азақ халқы қалыптасуының
азақ халқы қалыптасуының
негізгі кезеңдерді сипаттайды Қнегізгі кезеңдерін Қ
егізгі кезеңдерін сипаттауда
гізгі кезеңдерін
н
андронов/сақ/түркі) не
қиналады (
сипаттайды
паттауда және қорытынды
си
ой жазуда қателіктер жібереді




«Қазақ» этнонимі туралы «Қазақ» этнонимі туралы «Қазақ» этнонимі туралы «Қазақ» этнонимі туралы
пікірлерді талдайды пікірлерді сәйкестендіруде пікірлерді(Радлов/ пікірлерді сәйкестендіреді
қиналады Уәлиханов/Құдайбердіұлы/
Кәрібаев/ Бернштам/ Рузбихан)
сәйкестендіруде қателіктер
жібереді















16

«Біртұтас қазақ мемлекетінің құрылуы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

азақ хандығының құрылуы
Тақырып Қ

.Х.Дулатидің «Тарихи-Рашиди» еңбегінің
Оқу мақсаты 6.2.3.4 М
аңыздылығын түсіндіру
м
азақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін
6.3.1.10 Қ
ықтау
ан
азақ хандығы құрылуының тарихи маңызын анықтау
6.3.1.9 Қ


лім алушы
Бағалау критерийі Бі

М.Х.Дулатидің «Тарихи-Рашиди» еңбегінің
м
аңыздылығын сипаттайды

азақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін
Қ
ықтайды
ан
Қазақ хандығының құрылуының маңыздылығын

акторлар арқылы сипаттайды
ф

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ
Жоғары деңгей дағдылары


инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма

1. Мәтінді қолданып, төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз.

Мұхаммед Хайдар Дулати «Тарих-и Рашиди» еңбегінен үзінді
Бұл уақытта Дешті Қыпшақты Әбілхайыр хан биледі. Ол Жошы тегінен тараған
сұлтандарға көп зардап шектірді. Жәнібек хан мен Керей хан одан қашып, Моғолстанға
барды. Есен-Бұға хан оларды жылы шыраймен қабылдап, Моғолстанның батыс шебін
құрайтын Шу және Қозыбасы округтерін берді.
Кейбір жошылық сұлтандар Әбілхайыр хан тарапынан төніп келе жатқан қатерді
алдын-ала сезіп, оны болдырмауға тырысты. Сол мақсатпен олар Керей хан, Жәнібек сұлтан
және сол сияқтылар азғантай адамдары мен Әбілхайыр ханнан қашып, Моғолстанға келді.
Сол уақытта Моғолстан хандығын билеу кезегі Есенбұға ханға жеткен еді. Есенбұға
хан оларды қатты құрметтеп, оларға Моғолстанның бір шетін бөліп берді. Олар осы жерден
қауіпсіз жайлы қоныс тапты. Қазақ сұлтандарының билігі 870 жылдан (хижра бойынша)
басталады. Аллаға бәрі мәлім.
(М.Х.Дулати. Тарих-и Рашиди. Алматы 2003, 305-306-беттер)

Керей мен Жәнібек бастаған топтың Әбілқайыр ханнан кету себептері неде?



Керей мен Жәнібек бастаған қазақ елін Моғолстан билеушісі не себепті құшақ жая
қарсы алды?



Еңбектің маңыздылығын 2 дәйекпен түсіндіріңіз.






17

2. Қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтаңыз.



Қазақ хандары Қазақ хандығын Маңызды қадамдарын
құрудағы рөлі көрсетіңіз

Керей мен Жәнібек хандар



















3. Кестеде Қазақ хандығының құрылуының тарихи маңызын дәлелдеңіз.



Саяси маңызы Экономикалық маңызы Әлеуметтік-этникалық
маңызы









Қорытынды




















18

Бағалау критерийі Тапсырма Дескриптор Балл
№ Б
ілім алушы

М.Х.Дулатидің 1 Керей мен Жәнібек бастаған топтың 1
«Тарихи-Рашиди» Әбілқайыр ханнан кетуінің себебін
еңбегінің көрсетеді;
маңыздылығын
Керей мен Жәнібек бастаған қазақ елін 1
сипаттайды М
оғолстанның билеушісінің қарсы алу
себ
ебін көрсетеді;

еңбектің маңыздылығын бірінші дәйекпен 1
түсіндіреді;

еңбектің маңыздылығын екінші дәйекпен 1
түсіндіреді;

Қазақ хандарының 2 Керей мен Жәнібек хандардың Қазақ 1
нығайтудағы рөлін хандығын құрудағы рөлін анықтайды;
анықтайды
Керей мен Жәнібек ханның мемлекетті 1
мемлекетті ны
ғайтудағы маңызды қадамдарын
ан
ықтайды;

Қазақ хандығының 3 Қазақ хандығының құрылуына ықпал 1
құрылуының еткен саяси факторды кестеге жазады;
маңыздылығын Қ
азақ хандығының құрылуына ықпал 1
факторлар арқылы
еткен экономикалық факторды кестеге
сипаттайды ж
азады;

Қазақ хандығының құрылуына ықпал 1
еткен әлеуметтік-этникалық факторды
кестеге жазады;

қорытынды ой жазады. 1

Жалпы балл 10

























19

«Біртұтас қазақ мемлекетінің құрылуы»бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нəтижесіне қатыстыата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика

Білім алушының аты-жөні __________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

М.Х.Дулатидің «Тарихи-Керей мен Жәнібек сұлтандар Керей мен Жәнібек сұлтандар Керей мен Жәнібек сұлтандар
Рашиди» еңбегінің басқарған қазақ елі Әбілхайыр басқарған қазақ елі Әбілхайыр басқарған қазақ елі Әбілхайыр
маңыздылығын сипаттайды хандығынан шығып қай елге хандығынан шығып қай елге хандығынан шығып қай елге
к к
елгенін ғана атап жазады.елгенін, қазақ елін Моғолстанн келгенін, қазақ елін
М.Х.Дулатидің «Тарихи-Рашиди»
билеушісінің құшақ жая қарсы Моғолстанның қай билеушісі
еңбегінің маңыздылығын
себебін, Әбілқайыр ханнан қашу құшақ жая қарсы алғанын,
сипаттауда қиналады себ
ептерін атауда, М.Х.Дулатидің Әбілқайыр ханнан қашу
«Т
арихи-Рашиди» еңбегінің себептерін атайды.
м
аңыздылығын сипаттауда М.Х.Дулатидің «Тарихи-
қ
ателіктер жібереді Рашиди» еңбегінің
м
аңыздылығын сипаттайды



Қазақ хандарының Қазақ хандарының мемлекетті Қазақ хандары Керей мен Қазақ хандарының мемлекетті
мемлекетті нығайтудағы нығайтудағы рөлін анықтауда Жәнібектің мемлекетті нығайтудағы нығайтудағы рөлін анықтайды
рөлін анықтайды қиналады рөлін анықтауда қателіктер жібереді


Қазақ хандығының Қазақ хандығының құрылуының Қазақ хандығының құрылуының Қазақ хандығының
құрылуының маңыздылығын факторлар арқылы маңыздылығының құрылуының маңыздылығын
маңыздылығын факторлар сипаттауда қиналады саяси/экономикалық/әлеуметтік-факторлар арқылы сипаттайды
арқылы сипаттайды этникалық факторлар бойынша
анықтауда қателіктер жібереді





20

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР


«Қазақ хандығының XVI – XVII ғасырлардағы дамуы» бөлімі бойынша жиынтық
бағалау

асым хан тұсындағы Қазақ хандығының күшеюі
Тақырып Қ
Тәуке хан тұсындағы қазақтардың қоғамдық-құқықтық
жүйесі

азақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін
Оқу мақсаты 6.3.1.10 Қ
ықтау
ан
азақ хандарының сыртқы саясатын талдау
6.3.2.6 Қ

лім алушы
Бағалау критерийі Бі

Қасым ханның мемлекетті нығайтудағы рөлін
көрсетеді

• ХVII-XVIII ғасырлардағы қазақ хандарының сыртқы
саясатын талдайды



Қолдану
Ойлау дағдыларының
оғары деңгей дағдылары
деңгейі Ж

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма

1. Қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтаңыз.



Қазақ хандары Басқарудағы жетістіктері Тұлғалық қасиеттері


Тәуекел хан


Тәуке хан



2. Төмендегі кестеде қазақ хандарының көршілес мемлекеттермен халықаралық қарым-
қатынасын анықтаңыз.















21



















Қазақ ханы Ресей мемлекетімен Орта Азия Жоңғар
қарым-қатынасы хандықтарымен хандығымен
қарым-қатынасы қарым-қатынасы

Хақназар хан


Тәуекел хан






























22



Бағалау критерийі Тапсырма Дескриптор Балл
№ Б
ілім алушы

Қазақ хандарының 1 Тәуекел ханның Қазақ хандығын 1
мемлекетті нығайтудағы басқарудағы жетістіктерін анықтайды;
рөлін анықтайды Т
әуекел ханның тұлғалық қасиетіне 1
сипаттама жасайды;

Тәуке ханның Қазақ хандығын 1
басқарудағы жетістіктерін анықтайды;

Тәуке ханның тұлғалық қасиетіне 1
сипаттама жасайды;

ХVII-XVIII 2 Хақназардың Ресей мемлекетімен 1
ғасырлардағы қазақ халықаралық қарым-қатынасын
хандарының сыртқы анықтайды;
саясатын талдайды Х
ақназардың Ресей мемлекетімен 1
х
алықаралық қарым-қатынасын
анықтайды;

Хақназардың Орта Азия хандықтарымен 1
халықаралық қарым-қатынасын
анықтайды;

Тәуекелдің Орта Азия хандықтарымен 1
халықаралық қарым-қатынасын
анықтайды;

Тәуекелдің жоңғар хандығымен 1
халықаралық қарым-қатынасын
анықтайды;

Тәуекелдің жоңғар хандығымен 1
халықаралық қарым-қатынасын
анықтайды.

Жалпы балл 10























23

«Қазақ хандығының XVI – XVII ғасырлардағы дамуы» бөлімібойынша
жиынтық бағалаудың нəтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика

Білім алушыныңаты-жөні: ___________________________________________



Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

Қазақ хандарының Қазақ хандарының мемлекетті Тәуекел хан/ Тәуке ханның Қазақ хандарының мемлекетті
мемлекетті нығайтудағы нығайтудағы рөлін анықтауда мемлекетті нығайтудағы рөлін нығайтудағы рөлін анықтайды
рөлін анықтайды қиналады анықтауда қателіктер жібереді




ХVII-XVIII ғасырлардағы ХVII-XVIII ғасырлардағы Тәуекел хан/Хақназар ханның ХVII-XVIII ғасырлардағы
қазақ хандарының сыртқы қазақ хандарының көршілес көршілес мемлекеттер: Жоңғар қазақ хандарының көршілес
саясатын талдайды мемлекеттермен халықаралық мемлекеті/Ресей мемлекеті/ мемлекеттермен халықаралық
қарым-қатынасын анықтап Орта Азиямен қарым-қарым-қатынасын толық
талдауда қиналады қатынасын анықтап талдауда анықтап талдайды
қателіктер жібереді















24

«XVI – XVII ғасырлардағы экономика мен мəдениет» бөлімі бойынша жиынтық
бағалау

VII ғасырлардағы қазақтардың рухани мәдениеті
Тақырып XVI – X
XVI – XVII ғасырлардағы қазақтардың материалдық
мәдениеті


үй, аңыз, шежіре, эпостық жырлардың тарихи
Оқу мақсаты 6.2.2.1 К
дереккөзі ретіндегі маңыздылығын айқындау
6.2.2.5 Көшпелілердің қолданбалы өнердегі жетістіктерін
сипаттау
6.4.1.2 Көшпелілердің шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін
анықтау

лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Қазақ халқының күйлері мен шежіресін дерек көзі
ретінде айқындайды

• Киіз үйдің ерекшеліктерін сипаттайды

• Қазақ халқы үшін жылқы малының ерекшеліктерін
анықтайды

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма

1. Төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз.

XVI – XVII ғ қазақ даласында кең таралған күйлер




«Шыңғыснама» қандай ақпарат береді?




2. Суретті пайдаланып, төмендегі кестені толтырыңыз.











Киіз үйдің құрылысы Киіз үйдің жабдықтары Киіз үйдің заманауи
баспаналардан ерекшеліктері





25

3. Жылқының маңызын түрлі салалар бойынша сипаттаңыз.








Жылқының шаруашылықпен байланысы



Жылқының салт-дәстүрмен байланысы


Жылқы сүтінің емдік қасиеттері


Жылқының басқа малдардан ерекшелігі



Қорытынды ой






































26

Бағалау критерийі Тапсырма Дескриптор Балл
№ Б
ілім алушы

Қазақ халқының рухани 1 XVI – XVIIғ.ғ. қазақ даласында кең 1
мәдениетін түсіндіреді таралған күйлерді анықтайды;
«Ш
ыңғыснама» қандай ақпарат 1
беретінін айқындайды;


Киіз үйдің ерекшеліктерін 2 киіз үйдің құрылысын жазады; 1
сипаттайды к
иіз үйдің жабдығын жазады; 1
к
иіз үйдің заманауи баспаналардан 1
ерекшелігін көрсетеді;

Қазақ халқы үшін жылқы 3 жылқының шаруашылықтағы рөлін 1
малының ерекшеліктерін анықтайды;
анықтайды ж
ылқының ұлттық салт-дәстүрмен 1
б
айланысын анықтайды;

жылқы сүтінің емдік қасиеттерін 1
көрсетеді;

жылқының басқа малдардан 1
ерекшелігін анықтайды;

қорытынды ой жазады. 1

Жалпы балл 10



«XVI – XVII ғасырлардағы экономика мен мəдениет» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нəтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушыныңаты-жөні: ___________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

Қазақ халқының рухани Қазақ халқының рухани Қазақ халқының рухани Қазақ халқының рухани
мәдениетін түсіндіреді мәдениеті туралы сұрақтарға мәдениеті туралы 1/2 мәдениеті туралы сұрақтарға
жауап беруде қиналады сұрақтарға жауап беруде жауап береді
қателіктер жібереді


Киіз үйдің ерекшеліктерін Киіз үйдің құрылысын, Киіз үйдің құрылысын, Киіз үйдің барлық
сипаттайды жабдықтарын, заманауи жабдықтарын, заманауи құрылысын, жабдықтарын
баспаналардан ерекшеліктерін баспаналардан ерекшеліктерін заманауи баспаналардан
сипаттауда қиналады сипаттауда қателіктер жібереді ерекшеліктерін сипаттайды




Қазақ халқы үшін жылқы Жылқының шаруашылықпен, Жылқының шаруашылықпен, Қазақ халқы үшін жылқы
малының ерекшеліктерін салт-дәстүрмен байланысын, салт-дәстүрмен байланысын, малының ерекшеліктерін
анықтайды емдік қасиеттері және басқа емдік қасиеттері және басқа анықтайды
малдардан айырмашылығын малдардан ерекшелігін
анықтауда қиналады анықтауда қателіктер жібереді
 

Садық Дамира

New member
Пользователь
Сообщения
1
Оценка реакций
0
2. Суретпен жұмыс.

Ұқсастықтары

Суретті колданып, Ұлы Жібек жолының Қазақстандағы қала құрылысының, сауданың және қолөнердің дамуына әсерін анықтап, 3 дәлел келтіріңіз:

1.

2.

3.
 
Верх