ЖБ БЖБ Қазақ тілі 5 сынып Жиынтық бағалау

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар
Қазақ тілі (оқыту қазақ тілінде)
5-сынып


Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге, 5-сынып білім алушыларына «Қазақ тілі (оқыту қазақ тілінде)» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және ӛткізуге кӛмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар негізгі мектептің (5-9- сыныптары) «Қазақ тілі» пәні бойынша оқу бағдарламасы (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) мен оқу жоспарының негізінде дайындалған.
Бӛлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бӛлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды ӛткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныстар мұғалімдерге, мектеп әкімшілігіне, білім беру бӛлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, ӛңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.

Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.........4 «Мәдениет: тіл және қарым-қатынас» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау.........................5 «Киім. Сән. Талғам.», «Отбасындағы дәстүрлер мен мерекелер» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау .......................................................................................................................8 2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.......13 «Жануарлар әлемі мен ӛсімдіктер дүниесі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау..............14 «Менің бос уақытым және хобби» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау.............................18 3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.......21 «Қиял әлемі» бӛлімі тақырыптар бойынша жиынтық бағалау ...........................................22 «Кӛлік және жол белгілері», «Адамның сырт келбеті мен мінезі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау .....................................................................................................................25 4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.......28 «Аспан әлемінің құпиялары» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау.....................................29 «Саяхат және демалыс» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау...............................................31
3

========3========

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
4

========4========

«Мәдениет: тіл және қарым-қатынас» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
Т/А2.Әлеуметтік-тұрмыстық, әлеуметтік-мәдени, тақырыптарға байланысты диалог, монологтердегі (ән мәтіні, хабарлама, жарнама, хабарландыру) кӛтерілген мәселені түсіндіру
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Тақырыпқа байланысты кӛтерілген мәселені
ажыратады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
Мәтінді мұқият тыңдап, көтерілген мәселені анықтаңыз. Тақырыпқа байланысты көтерілген мәселені түсіндіріңіз.
Төрт ана
Тағдырыңды тамырсыздық індетінен қалқала, Мазмұн жоқта мазмұнсыздық шыға келер ортаға. Әрадамда ӛз анасынан басқа да,
Ғұмырына етер мәңгі а стана,
Демеп жүрер, жебеп жүрер арқада,
Болу керек құдіретті тӛрт ана:
ТУҒАН ЖЕРІ –түп қазығы, айбыны,
ТУҒАН ТІЛІ –мәңгі ӛнеге айдыны,
ЖАН БАЙЛЫҒЫ, САЛТ -ДӘСТҮРІ –тірегі, Қадамына шуақ шашар үнемі,
Және ТУҒАН ТАРИХ Ы,
Еске алуға қаншам а
Ауыр әрі қасіретті болса да.
Құдірет жоқ тӛрт анаға тең келер,
Онсыз санаң қаңбаққа ұқсап сенделер.
Ӛзге ананың ұлылығын танымас,
Тӛрт анасын менсінбеген пенделер.
Тӛрт анадан сенім таба алмаған
Тамырсыздың басы қайда қалмаған?!
Тӛрт анасын сыйламаған халықтың
Ешқашанда бақ жұлдызы жанбаған.
Қасиетті бұл тӛрт ана –тағдырыңның тынысы, Тӛрт ана үшін болған күрес –күрестердің ұлысы!
(
, М.Шаханов)
5

========5========

2-тапсырма
Мәтінді оқып шығып, көтерілген басты мәселені анықтаңыз. Сөйлеу кезінде өз
көзқарасыңды аргументтер мен мысалдар арқылы дәлелдеңіз.
1-мәтін. Тілеуберді Сахабаның Павлодар облыстық тілдерді дамыту басқармасы ұлттар
тілдерін дамыту бӛлімінің басшысы Қымбат Сәкеновамен «Ұлт бірлігі – мемлекеттік
тілде» тақырыбындағы сұхбатынан үзінді.
2-мәтін. http://imurat.kz/shet-tilin-uirenu/ сайтынан алынған «Шет тілін білу не үшін
қажет?» тақырыбындағы мәтін.
1-мәтін
Ұлт бірлігі – мемлекеттік тілде
- Тіл – халық пен халықтың, ел мен елдің және ұлттар арасындағы достықтың ең
негізгі құралы. Осы орайда «Қазақстан халқының тілдері күні» еліміздегі ұлттар
достығын нығайтуда қандай рөл атқарады?
- Ӛзіңіз айтып ӛткендей, тіл – барша халықтар арасындағы достық қарым-қатынастарды
сақтаудың негізгі құралы. Адам тіл арқылы түсініседі, ӛзге ұлттың тілін қаншалықты
меңгерген болса, соншалықты сол ұлтқа жақындай түседі. Мұндай құбылысты қазіргі
қоғамнан анық байқауымызға болады. Бұл тұста тілдің тілден еш артықшылығы жоқ
екендігін айтып ӛткім келеді. Адам алдымен ӛз тілін білуі қажет. Одан кейін неше тілді
білсе де артықтығы жоқ.
Қазіргі таңда ӛзге ұлттардың қазақ тілін білуге деген ниетінің болуы – қазақ халқын
құрметтеуі. Жиырма жыл ішіндегі жеткен жетістігіміз. Ел бола алатынымызды
дәлелдедік, соның арқасында қазақ баласына, қазақ халқына деген сый-құрмет едәуір
артты.
(Сұхбаттасқан – Тілеуберді САХАБА (122 сӛз)
2-мәтін
Шет тілін білу не үшін қажет?
Қазіргі заман ашықтық пен жан-жақтылықты талап етеді, сондықтан ӛмірден ӛз
жолын табуға, беделді кәсіпті игеруге, ӛзіне және ӛзінің отбасына жақсы кӛңіл күй,
жарқын болашақ сыйлауға тырысқан адамдар үшін шет тілдерін білу қажеттілігі туындап
отыр.
Шетел тілдерін университеттің тиісті кафедрасында не болмаса, ӛз бетінше
мамандандырылған курстарда оқып, үйренуге болады. Тілдерді ӛз бетінше үйрену
кезінде сӛздіктерді оқу, (тіпті түсінбесең де) радио тыңдау пайдалы. Үйренуді сӛздікпен
бастаңыз; ӛзіңізге белгілі бір жағдайларды ойдан шығарыңыз: досыңызбен кездесу, кино,
спорт және т.б. жайлы. Дұрыс сӛйлеп үйрену ӛте маңызды – бұл тек ауызша сӛйлеуді ғана
емес, сонымен қатар жазбаша сӛйлемдерді де дұрыс және жеңіл айту, жазудың кепілі.
Шет тілінде сӛйлеу – сол тілде ойлау дегенді білдіреді.
( http://imurat.kz/shet-tilin-uirenu/) (106 сӛз)
Бағалау критерийі
№ тапсырма
1
Дескриптор
Білім алушы
тақырыпқа қатысты мәселені анықтайды;
Балл
1
Тақырыпқа байланысты кӛтерілген мәселені ажыратады.
2
сӛйлеу кезінде ойын жүйелі жеткізеді; ӛз кӛзқарасын аргументтер мен мысалдар арқылы дәлелдейді;
грамматикалық және лексикалық құрылымдарды орынды қолданады; сыни пікірлер айтады.
1
1
Барлығы

1 4
6

========6========

«Мәдениет: тіл және қарым-қатынас» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийлері
Тақырыпқа байланысты кӛтерілген мәселені ажыратады.
Төмен
Тақырыпқа қатысты мәселені анықтау,
сӛйлеу кезінде ойын жүйелі жеткізу,
ӛз кӛзқарасын аргументтер мен мысалдар арқылы дәлелдеу, грамматикалық және лексикалық құрылымдарды орынды қолдану,
сыни пікірлер айту қиындық туғызады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орташа
Тақырыпқа қатысты мәселені анықтауда,
сӛйлеу кезінде ойын жүйелі жеткізуде,
ӛз кӛзқарасын аргументтер мен мысалдар арқылы дәлелдеуде, грамматикалық және лексикалық құрылымдарды орынды қолдануда, сыни пікірлер айтуда қателіктер жібереді.
Жоғары Тақырыпқа қатысты мәселені анықтайды,
сӛйлеу кезінде ойын жүйелі жеткізеді,
ӛз кӛзқарасын аргументтер мен мысалдар арқылы дәлелдейді, грамматикалық және лексикалық құрылымдарды орынды қолданады, сыни пікірлер айтады.
7

========7========

«Киім. Сән. Талғам.», «Отбасындағы дәстүрлер мен мерекелер» бөлімі бойынша
жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
О2.Лексиканың ауызекі сӛйлеу және жазба стильдік айырмашылықтарын мәтіндер арқылы тану
Ж1. Берілген мәтінге сәйкес кіріспе, негізгі және қорытынды бӛлімдерді қамтитын қарапайым жоспар құру
Ж2.Жанрлық ерекшеліктеріне сай ресімделуі мен құрылымын сақтап, хат, жарнама, хабарландыру құрастырып жазу
Ж5. Оқылым және тыңдалым материалдары бойынша негізгі ақпараттарды сақтай отырып, жинақы мәтін жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Мәтіннің стилін ажыратады
 Мәтін мазмұнына сай жоспар құрады
 Хат жазудың талаптарын ұстанады
 Оқылым мәтіні бойынша негізгі ақпаратты анықтап,
жинақы (қысқа) мәтін жазады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
Төмендегі екі мәтінді салыстырып, айырмашылығын, стилін табыңыз, мәтіндердегі қарамен белгіленген сөздің мағынасын табыңыз. Жұмысыңыздың көлемі шамамен 10-15 сөзден тұруы тиіс.
1-мәтін. Самал Шорманованың әнші Мұқасан Шахзадаевпен жүргізген сұхбатынан үзінді. 2-мәтін. http://collegy.ucoz.ru/publ/89-1-0-12313 сайтынан алынған.
1-мәтін
Мұқасан Шахзадаев: «Сәнмен, талғаммен киінуге бала кезден құштармын»
– Мұқасан аға, сізді қазақ эстрадасындағы жоғары талғаммен киінетін әншілердің қатарына жатқызады. Ӛзіңіздің ойыңызша қалай?
– Мен ӛзін сыйлаған, ӛзін жақсы кӛрген әрбір адам дұрыс киінеді деп ойлаймын. Оның үстіне, ӛнер жолында жүргеннен кейін, халықтың алдында жүреміз. Дұрыс киініп жүрмесе, онда адам ӛз-ӛзін сыйламағандығы. Ӛзіме келер болсам, сәнмен, талғаммен киінуге бала кезден құштармын. Себебі, анам тігінші болған. Кеңес үкіметінің кезінд е ақшаң болған күннің ӛзінде киім тапшы болатын. Сондықтан анама әр түрлі сән журналдарындағы киімдерді кӛрсетіп, тіктіртіп алатынмын.
(Сұхбаттасқан: Самал Шорманова. http://www.juldizdar.kz/?p=1191 сайтынан. 83-сӛз)
2-мәтін
Қашанда қазақ халқы ұлттық киімді қадір тұтқан. Қазақ қыздарының ұлттық киімін - баршын, торғын, шәйі, қырмызы сияқты жұмсақ нәзік маталарды пайдалана отырып , бүрмелі етек, бүрмелі жеңін аса кең етіп кӛлбеңдете тіккенінде қазақтың бүкіл тұрмыс - салты жатыр емес пе ?! Қыз балалардың, әйел адамдардың киімін жұмсақ, нәзік матадан тігетіні нәзіктігі мен әдептілігі үстіндегі киімінен -ақ кӛрініп тұрған ғой. Етек -жеңінің кең болатыны – қазақтың дархандығын, үрімді-бұтақты екендігі н, мейірімін, қонақжайлылығын, даладай кең пейілі н, қолының жомарттығын білдіреді. Кең етектің
8

========8========

қабат-қабат бүрмесі жеті сатыдан тұрады. Жеті қазына, жеті кие, жеті қат жер, жеті ата
тазалығы осы ұғымға сиып тұр. Әйел ұлтты тәрбиелейді, келген қонаққа ілтипат кӛрсетіп,
дәмін ұсынған әйел атаулының киген киімдері арқылы бұрынғы бабаларымыз елдігімізді
таныған.
(http://collegy.ucoz.ru/publ/89-1-0-12313 (108 сөз)
Мәтіндерді салыстыру
1 -мәтін
2- мәтін
Стилі
Айырмашылығы
2-тапсырма
Мәтінді оқып, мазмұн бойынша шағын жоспар құрыңыз.
Сол күні қазақтың ең әдемі аруы атағы үшін 21 үміткер сынға түсті. Кӛркіне ақылы сай қаракӛз қыздарымыздың барлығы да жеңістен үмітті. Алайда, елдің ең сұлу аруы атану үшін бойжеткендерімізге жеңіл болған жоқ. Байқауға қатысушыларға қойылған талаптар ӛте жоғары болды. Бұл сайыста арулар сұлу әрі кӛрікті ғана емес, сондай-ақ ана тілін құрметтейтін, тарихын, салт-дәстүрін білетін, әдебиет пен мәдениеттен хабары болуы шарт.
Байқау бірнеше кезеңнен тұрды. Мұнда бойжеткендер шығармашылық және зияткерлік белсенділіктерін кӛрсетті. Сынға түскен аруларымыз сондай-ақ, қазақ эстрада жұлдыздарымен бірге ән шырқап, би билеп, ӛнерлерін паш етті.
Арулардың ӛнерін белгілі тележүргізуші Айгүл Мүкей, отандық опера примасы Нұржамал Үсенбаева, ақын Айнұр Тұрсынбаева, байқаудың продюсері Баян Есентаева, театр және кино актері Ғани Құлжановтар бағалады.
«Қазақ аруы» байқауының бас жүлдесі 20 жасар маңғыстаулық Гүлназ Жолановаға бұйырды. Ару тәжін Гүлназға байқаудың былтырғы жеңімпазы Әйгерім Қанатбаева табыстады.

( http://lite.bnews.kz/kk/photonews/post/10189/ 133сөз)
Жоспар
Кіріспе бӛлім ____________________________
Негізгі бӛлім ____________________________
Қорытынды бӛлім ________________________
3-тапсырма
Сізге досыңыздан хат келді делік. Хатқа жауап жазыңыз (10-20 сөз).
Сәлем, Бақытжан!
Хал қалай?
Өзім жақсымын. Отбасым аман-есен. Мен өз
фирмамды ашқым келеді. Онда шаштараз, сән
салоны болады деп ойлаймын. Барлық қағаздарды
дайындап жатырмын.
Сенен бір көмек керек. Фирмамды қалай атауды
білмей тұрмын. Сенің ойыңша, атау қандай болу
керек? Мүмкін, қос атау ма? Немесе тарихи атау
ма?
9

========9========

4-тапсырма
Мәтінді мұқият оқып шығып, тест сұрақтарына жауап беріңіз.
«Отан отбасынан басталады» деп жатамыз. Жанұяның береке-бірлігі – әр сәбидің, әр баланың болашақ қадамы. Ӛйткені ұяда не кӛрсең, ұшқанда соны ілесің. Отбасы – ол да бір шағын ғана мемлекет.
15 мамыр - халықаралық отбасы күні. Атаулы күн 1993 жылы БҰҰ-ның Бас Ассамблеясымен бекітілген. Бұл күнді белгілеу түрлі мемлекеттерде қоғамның назарын отбасына аудару қажеттігінен туындаған. Отбасы күні алғаш рет 1994 жылы аталып ӛтті.
Отбасы – сүйіспеншіліктің, құрмет пен ынтымақтастықтың ошағы, яғни кез келген зиялы қоғамның діңгегі. Отбасының аман-саулығы әрбір елдің дамуы мен келешегінің ӛлшемі деп білеміз.
(http://infourok.ru/otbasi-turali-303275.html 82 сӛз)

1. Мәтінге сәйкес тақырыпты таңдаңыз.
A. Отан - отбасынан басталады
B. Келешектің ӛлшемі
C. Отбасы күні
D. Қоғамның діңгегі
2.
Мәтіннің негізгі ойы қандай? A. Отбасы - шағын мемлекет. B. Отан отбасынан басталады. C. Қоғам назарын отбасына аудару. D. Тату болу, ынтымақтастықта болу.
3.
Мәтіндегі тірек сөздерді анықтаңыз.
A. отбасы, Отан, бала, болашақ.
B. отбасы күні, елдің дамуы, отбасының аман-саулығы. C. БҰҰ-ның Бас Ассамблеясы, бекітілді, отбасы мерекесі. D. сүйіспеншілік, зиялы қоғам, халықаралық.
4.
Еліміздің келешегінің өлшемі не? A. Отбасы күні
B. Жанұяның береке-бірлігі C. Елдің дамуы
D. Отбасының аман саулығы
5.
«Ұяда не көрсең, ұшқанда соны ілесің» деген нақыл сөзді қалай түсінесің? А. Отан отбасынан басталады.
В. Бала отбасынан тәрбие алады.
С. Отбасы - шағын мемлекет.
D. Отбасы - қоғамның діңгегі.
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор Білім алушы
стиль түрін анықтайды; мәтіндерді салыстыра алады; сӛзді орынды қолданады; ауызша, жазбаша стильді ажыратады;
Балл
Мәтіннің стилін ажыратады.
1
1 1 1 1
10

========10========

Мәтін мазмұнына сай жоспар құрады. Хат жазудың талаптарын ұстанады.
2
3
Оқылым мәтіні бойынша негізгі ақпаратты анықтап, жинақы (қысқа) мәтін жазады.
Барлығы
4
мәтін мазмұны бойынша шағын жоспар құрады;
хатқа тән белгілерді сақтайды (50-60 сӛз);
мазмұнын тақырыпқа сай, қызықты, әсерлі жазады; хат құрылымын сақтайды; қажетті бейнелеуіш құралдарды орынды қолданады;
сауатты жазады.
мәтіндегі ақпаратқа сәйкес нұсқаны дұрыс белгілей алады.
1
1
1
1 1
1 1
11
11

========11========

«Киім.Сән.Талғам», «Отбасындағы дәстүрлер мен мерекелер» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі Мәтіннің стилін ажыратады.
Жоғары Стиль түрін анықтауда, мәтіндерді салыстыруда, сӛз саптауда ауызша, жазбаша стильді ажыратуда қиналады.
Мәтін мазмұнына сай жоспар құрады.
Мәтін мазмұны бойынша шағын жоспар құру қиындық туғызады.
Хат жазудың талаптарын ұстанады.
Хатқа тән белгілерді сақтауда, (50- 60 сӛз) мазмұнын тақырыпқа сай, қызықты, әсерлі жазуда, хат құрылымын сақтауда, қажетті бейнелеуіш құралдарды қолдануда, жазуда қиналады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Стиль түрін анықтауда, мәтіндерді салыстыруда, сӛз саптауда
ауызша, жазбаша стильді ажыратуда қателіктер жібереді.
Төмен Стиль түрін анықтайды, мәтіндерді салыстыра алады, сӛз саптауы орынды, ауызша, жазбаша стильді ажырата алады.
Мәтін мазмұны бойынша шағын жоспар құруда қателеседі.
Мәтін мазмұны бойынша шағын жоспар құрады.
Оқылым мәтіні бойынша негізгі ақпаратты анықтап, жинақы (қысқа) мәтін жазады.
Мәтіндегі ақпаратқа сәйкес нұсқаны Мәтіндегі ақпаратқа сәйкес
дұрыс белгілеуде қиналады.
Хатқа тән белгілерді сақтауда, Хатқа тән белгілерді сақтайды, (50-60 сӛз) мазмұнын (50-60 сӛз)
тақырыпқа сай, қызықты, әсерлі мазмұнын тақырыпқа сай, жазуда, хат құрылымын қызықты, әсерлі жазады, сақтауда, қажетті бейнелеуіш хат құрылымын сақтайды, құралдарды қолдануда, жазуда қажетті бейнелеуіш құралдарды қателіктер жібереді. орынды қолданады,
сауатты жазады.
Мәтіндегі ақпаратқа сәйкес нұсқаны дұрыс белгілеуде нұсқаны дұрыс белгілейді. қателеседі.
12

========12========

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
13

========13========

«Жануарлар әлемі мен өсімдіктер дүниесі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
О6.Оқылым стратегияларын қолдану: жалпы мазмұнын түсіну үшін оқу, нақты ақпаратты табу үшін оқу
ӘТН3.Тура және ауыспалы мағыналы сӛздерді, кӛп мағыналы сӛздер, омоним, антоним, синонимдерді кӛркемдік ерекшеліктеріне сай қолдану
Ж4. Эссенің кіріспе, негізгі, қорытынды бӛлімдерін сақтай отырып, ӛзіне таныс адамды, белгілі бір мекен мен оқиғаны сипаттап не суреттеп жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Мәтіннің мазмұнын түсініп, нақты ақпаратты
анықтайды
 Мәтін құрамындағы сӛздердің синонимдерімен,
антонимдерімен қатар қолданады
 Жазба жұмысында эссе құрылымын сақтап, оқиғаны
сипаттап жазады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
Мәтінді мұқият оқып, сұрақтарға жауап беріңіз.
Қызыл кітап – қауіптің дабылы және тірі табиғатты сақтау үшін күрестің нышаны. 1948 жылы дүниежүзінің ғалымдары халықаралық табиғатты қорғау одағын құрды. Бұл одақ жойылып бара жатқан жануарлар туралы тұңғыш кітап шығарды. Кітап деректердің
«Қызыл кітабы» деп аталады. «Қызыл кітап» деген атауды
ағылшын зерттеушісі Питер Скотт ұсынды.
«Қызыл кітапқа» құлан, арқар, дуадақ, сонымен бірге
барыс, аққу, бүркіт, бірқазан, тырна, қызыл қасқыр, жабайы
қызғалдақ т.б. аңдар мен құстар, ӛсімдіктер кіреді. Бүгінгі күні
Қазақстанның «Қызыл кітабына» балықтар, қосмекенділер,
жорғалаушылар, құстар, сүтқоректілер, ӛсімдіктер енгізілді.
Қызыл кітапқа мәңгілікке жойылғандар жазылады. Олар:
дронт, қанатсыз гагара, кезбе кӛгершін, мамонт.
Жойылып кету қаупі бар жануарлар мен ӛсімдіктер қорықтарда
қорғалып, сақталады.
Біздің табиғатымыз ӛте бай. Бірақ оның байлығы шексіз емес, сондықтан оларды қорғау, сақтау керек! Қазақстанда он қорық бар. Олар: Ақсу-Жабағылы, Барсакелмес, Үстірт, Наурызым, Қорғалжын, Батыс Алтай, Алматы, Марқакӛл, Алакӛл, Қаратау.
(132 сӛз)
1. 3-абзацта не туралы айтылған? А) жануарлар жайлы кітап шығару туралы В) жануарлар дүниесі туралы
С) табиғатта аз кездесетін жануарлар туралы Д) табиғатты қорғау туралы

14

========14========

2. «Қызыл кітапқа» енген жануарды белгілеңіз?
А) арқар В) бірқазан С) қызғалдақ Д) тырна
3. Қай мақал-мәтел мәтіннің идеясына сәйкес келеді?
А) Бұлақ болмаса, ӛзен болмас еді. В) Бір тал кессең, он тал ек. С) Табиғат – тал бесік.
Д) Жердің кӛркі тал болар, елдің кӛркі мал болар.
2-тапсырма
Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпараттарды анықтап, өз ойыңызды білдіре
отырып жазыңыз. Сөз саны -100-120.
______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________
3-тапсырма
Мәтінді мұқият оқып, қарамен белгіленген сөздердің синонимін, антонимін табыңыз.
Ақ сексеуіл
бағалы
Ақ сексеуілдің ұшар басы ақшылдау болып келеді.
Сексеуілдің ағашы ӛте мықты әрі ауыр болғандықтан, суға
батып кетеді. Бұл - таскӛмір беретіндей жылу бӛле алатын
отын. Тамырының ұзындығы 10 метрден асып
жығылатын сексеуілдің жер бетіндегі діңі бес метрден асады.
Оның ұзын әрі кеңінен тармақталған тамырлары сусымалы
құмды торлап алып, оның қозғалысын тежейді. Осы себепті
сексеуіл құмды тоқтатуға таптырмайтын ӛсімдік болып
табылады. Шӛлге тӛзімді, жас ӛркендерін қыста қой, түйе жақсы жейді.
(71 сӛз)
4-тапсырма
Белгілі бір мекендегі шипалы өсімдіктер туралы (25-30 сөз көлемінде) сипаттап
жазыңыз. Бағалау критерийі
Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды.
№ тапсырма
1
2
Мәтіндегі синоним,антонимнің
3
Дескриптор Білім алушы
мәтінге сай ақпараттарды ажыратады;
мәтіндегі қосымша ақпараттарды анықтайды;
тақырыпқа қатысты ӛз ойын білдіре алады;
сауатты жазады (айтады); мәтіндегі негізгі ақпараттарға қатысты сӛздер немесе сӛз тіркестерін анықтайды. тақырыпқа қатысты
синонимдердің баламасын табады;
Балл
1
1
1
1 1
1
15

========15========

балама мағынасын табады.
Жазба жұмысында эссе құрылымын сақтап, оқиғаны сипаттап жазады
4
Барлығы
тақырыпқа қатысты
антонимдердің балама мағынасын табады.
эссе тақырыбына қатысты ӛз ойын білдіреді;
құрылымын сақтайды (кіріспе, негізгі, қорытынды);
затты сипаттап жазады; кӛлемін сақтайды.
1
1 1 1 1
11
16

========16========

«Жануарлар әлемі мен өсімдіктер дүниесі» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды.
Жоғары Мәтінге сай ақпараттарды, анықтау, тақырыпқа қатысты ӛз ойын білдіру, жазу, негізгі ақпараттарға қатысты сӛздер немесе сӛз тіркестерін анықтау қиындық туғызады.
Мәтіндегі
синоним,антонимнің балама мағынасын табады.
Тақырыпқа қатысты синонимдердің, антонимдердің балама мағынасын табуда қиналады.
Жазба жұмысында эссе Эссе тақырыбына қатысты ӛз құрылымын сақтап, оқиғаны ойын білдіру, құрылымын сақтау, сипаттап жазады. затты сипаттап жаз у,
кӛлемін сақта у қиындық
туғызады .
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта Төмен
Мәтінге сай ақпараттарды, Мәтінге сай ақпараттарды анықтауда, тақырыпқа қатысты ӛз анықтайды, тақырыпқа қатысты ойын білдіруде, жазуда, негізгі ӛз ойын білдіре алады, сауатты ақпараттарға қатысты сӛздер жазады, негізгі ақпараттарға немесе сӛз тіркестерін анықтауда қатысты сӛздер немесе сӛз қателіктер жібереді. тіркестерін анықтайды.
Тақырыпқа қатысты синонимдердің, антонимдердің балама мағынасын табуда қателеседі.
Тақырыпқа қатысты синонимдердің, антонимдердің балама мағынасын табады.
Эссе тақырыбына қатысты ӛз ойын білдір уде, құрылымын сақтауда,
затты сипаттап жаз уда, кӛлемін сақта уда қиналады .
Эссе тақырыбына қатысты ӛз ойын білдір еді, құрылымын сақтайды,
затты сипаттап жаз ады, кӛлемін сақта йды.
17

========17========

«Менің бос уақытым және хобби» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
Т/А5. Тыңдалған мәтін мазмұны негізінде сұрақтарға жауап беру, кӛтерілген мәселе бойынша ӛз ойын білдіру
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Сұрақтарға жауап беру арқылы кӛтерілген
мәселені анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 10-15 минут
1-тапсырма
Мәтінді мұқият тыңдап, мәтінге сай негізгі тақырыпты анықтаңыз. Тақырыпқа байланысты көтерілген мәселені түсіндіріңіз.
Үй ішіндегі мұражай
75 жастағы Жорж Дау ӛмірін аң аулаумен
ӛткізген. Осы хоббидің жетегімен, ол әлемнің кӛп
түкпірін аралап үлгерген. Қазірде оның үйі үйден гӛрі
жануарлар мұражайына келіңкірейді.
Аңшының коллекциясында аю, морж, керік,
мүйізтұмсық, бегемот, тау ешкілері, газель, гепард,
арыстан, маймыл, піл, зебра секілді жануарлар бар.
Жорждың айтуынша, ол ӛзінің алғашқы киігін
солтүстік Квебекте жүріп атып алған. Ол содан кейін
Британ Колумбиясына жол тартып, тағы екі жануарды
ӛлтірген. Міне содан бері оның аңшылық ӛмірі басталған екен. Жорж осы уақытқа дейін 40-қа жуық елде аңшылық қылған.
Бірнеше жылдан соң, Жорж аулап алған аңдарын қатырып, үйіне әкеліп қоюды ойға алады.
Мамандардың есептеуінше, мұражайдың құны 5,3 миллион фунт стерлингті (8,7 миллион доллар) құрайды.
(110 сӛз)

Алтын тағалы арғымақ
Ӛмірдерегінде Халықаралық «Алаш» әдеби
сыйлығының лауреаты, ақын Ғалым Жайлыбайдың
жылқышы болғаны айтылады. Бұл, әрине, аса
таңырқай қоятын жәйт емес. Ал оның таға жинайтын
әуестігі жӛніндегі сӛз біршама қызықтыруы әбден
мүмкін.
Жылқышының баласы екен. Ат пен ат
әбзелдеріне деген құмарлық адам жанының әуелден
жылқыға жақындығынан негіз алса керек.
Таға – жастайынан ӛмірдегі қым-қуыт әсерлерді сіңіре-сіңіре ақындық орбитасына кӛтеріліп кеткен ауыл баласының сонау қаршадайда бәйгеге шапқан балғын күндерінен бергі дәнекердей сезіледі. Осылардың ортасында ойға батып, шалқар шабытқа нәр алып
18

========18========

отыратындай.
Ғалекең бастапқыда кӛзіне оттай басылып, кӛңілін баураған кәдімгі болат тағаларды жинастырып кӛрсе керек. Бірақ бұлар қала жағдайында бірталай қолайсыздық туғызады. Содан біртіндеп тағаның кәдесый пішініндегі түрлерінің оңтайлы екенін түсінеді. Ал іздесең, мұның алтынын да, күмісін де табуға болады. Және ӛте ыңғайлы.
Эстетикалық жағынан сонша тартымды.
(ҚұлтӛлеуМұқаш, (122 сӛз)
Бағалау критерийі
№ тапсырма
Сұрақтарға жауап беру арқылы кӛтерілген мәселені анықтайды.
1
Барлығы
Дескриптор
Білім алушы
тақырыпты ӛте жақсы түсінеді; күтпеген сұрақтарға жауабы тез, әріорынды;
талқылау кезінде ӛз ойын толық жеткізеді;
Балл
1 1
1
3
19

========19========

«Менің бос уақытым және хобби» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Сұрақтарға жауап беру арқылы кӛтерілген мәселені анықтайды.
Жоғары Тақырыпты түсініп,
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта Тақырыпты түсініп,
күтпеген сұрақтарға жауап беруде, күтпеген сұрақтарға жауап беруде, талқылау кезінде ӛз ойын жеткізуде талқылау кезінде ӛз ойын жеткізуде
қиналады.
қателіктер жібереді.
Төмен Тақырыпты ӛте жақсы түсінеді, күтпеген сұрақтарға жауабы тез, әрі орынды, талқылау кезінде ӛз ойын толық жеткізе алады.
20

========20========

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
21

========21========

«Қиял әлемі» бөлімі тақырыптар бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
Т/А3. Тыңдалған мәтіннің мазмұнын түсіну, негізгі және қосымша ақпаратты анықтау
Т/А2.Әлеуметтік-тұрмыстық, әлеуметтік-мәдени,
тақырыптарға байланысты диалог, монологтердегі (ән мәтіні, хабарлама, жарнама, хабарландыру) кӛтерілген мәселені
түсіндіру
Бағалау критерийі
Мәтіннің мазмұнына қатысты қосымша ақпаратты
Білім алушы

анықтайды

ажыратады
Тақырыпқа байланысты кӛтерілген мәселені
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты 1-тапсырма
10-15 минут
Мәтінді мұқият тыңдап, идеясын жұбыңызбен талқылаңыз. Мәтіндегі қосымша ақпаратты анықтаңыз. Тақырыпқа байланысты көтерілген мәселені түсіндіріңіз.
1-мәтін
Қиял туралы жалпы ұғым
Ертегі десе әдетте әрдайым шындық, әділет жеңетін, ізгілік үстемдік құратын, бай мен кедей теңесетін әлем ретінде қабылдаймыз. Әлеуметтік жағдайы тӛмен отбасынан шыққан қыз ауқатты жігіттің етегінен ұстаса, оны Күлше қызға теңеп жатады. Бірақ Күлше қыз ауқатты отбасынан болған. Жай ғана кедей шаруаның қызы болса патша сарайында би кеші ӛтетінін қайдан білсін?! «Сұлу мен Құбыжық» ертегісінде жазушының айтпағы, сырт келбеттің маңызды емес екендігі болса, кейіпкер неге соңына дейін құбыжық болып қала бермейді? Неге құбыжық та, бақа да қарапайым жігіт емес, ханзадаға айналады? Адамның сырт келбетті жоғары қоятыны, билікті, байлықты аңсайтыны ертегілерде де кӛрініс тапқан сияқты. Ал сіз ертегілерден қандай шындықты байқай алдыңыз? Сайып келгенде ертегілер мен шынайы өмір ұқсас па?
2-мәтін
Қиял
Қиял дегеніміз — сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының субъективтік образдарын қайтадан жаңартып, ӛндеп, бейнелеуде кӛрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс: «...барлық жан қуаттарын (рухани күштерді) тек қиял ғана ӛзіндік сақталатын тӛзімдік заттарды модельдендіре алады» (әл-Фараби). Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бұрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға түседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады. Уақытша байланыстарды қайта жасап, ӛңдеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рӛл атқарады.
2-тапсырма
(kitaphana.kz сайтынан)
22

========22========

Суреттер желісі бойынша әңгіме құрастырыңыз.
Бағалау критерийі
№ тапсырма
Дескриптор Білім алушы
тақырып туралы мәліметтерді анықтайды;
тақырыпқа қажетті тірек сӛздерді орынды қолданып, ойын жүйелі жеткізеді;
сӛздік қоры мол, кӛркемдегіш құралдарды дұрыс қолданады; мәселеге дербес баға береді; сыни пікірлер айтады;
сӛзді орынды жеткізеді; мәтіннен қосымша ақпараттарды анықтайды;
сурет желісі бойынша
кейіпкерлерді қатыстыра отырып, әңгіме құрастырады.
Балл
Мәтіннің мазмұнына қатысты қосымша ақпаратты анықтайды.
1
1
1
1
Тақырыпқа байланысты кӛтерілген мәселені ажыратады.
1 1 1 1
2
1
Барлығы
8
23

========23========

«Қиял әлемі» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)

Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Мәтіннің мазмұнына қатысты қосымша ақпаратты анықтайды.
Төмен
Тақырып туралы мәліметтерді, қажетті тірек сӛздерді орынды қолданып, ойын жүйелі жеткізуде, сӛздік қорды, кӛркемдегіш құралдарды қолдануда қиналады.
Тақырып туралы мәліметтерді, қажетті тірек сӛздерді қолдануда, ойын жеткізуде, сӛздік қорды, кӛркемдегіш құралдарды қолдануда қателеседі.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Жоғары Тақырып туралы мәліметтерді біледі, қажетті тірек сӛздерді орынды қолданып, ойын жүйелі жеткізеді,
сӛздік қоры мол, кӛркемдегіш құралдарды дұрыс қолданады.
Тақырыпқа байланысты Мәселеге дербес баға беру, сыни кӛтерілген мәселені
ажыратады. қосымша ақпараттарды анықтау
қиындық туғызады.
Мәселеге дербес баға беруде , пікірлер айту, сӛз саптау, мәтіннен сыни пікірлер айт уда,
сӛз саптауда, мәтіннен қосымша
ақпараттарды анықтауда қателіктер
жібереді.

Мәселеге дербес баға береді, сыни пікірлер айтады,сӛз саптауы орынды,
мәтінненқосымшаақпараттарды анықтайды.
24

========24========

«Көлік және жол белгілері», «Адамның сырт келбеті мен мінезі» бөлімі бойынша
жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
Ж4.Эссенің кіріспе, негізгі, қорытынды бӛлімдерін сақтай отырып, ӛзіне таныс адамды, белгілі бір мекен мен оқиғаны сипаттап не суреттеп жазу
Ж5. Оқылым және тыңдалым материалдары бойынша негізгі ақпараттарды сақтай отырып, жинақы мәтін жазу ӘТН1. Қазақ тілінің дыбыстар жүйесін, үндестік заңын, емлелік ерекшеліктерін ескере отырып, орфографиялық нормаға сай жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Жазылым құрылымын сақтайды, белгілі бір оқиғаны
сипаттап жазады
 Үндестік заңын ескеріп, сауатты жазады
 Мәтіндегі негізгі ақпаратты анықтап, жинақы
(қысқа) мәтінді түрлендіріп жазады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты 10-15 минут
1-тапсырма
Көпшілік мінетін көліктердегі әдептілік негізі сақтала ма? Ойыңызды сипаттап не суреттеп жазыңыз (50-60 сөз көлемінде).
2-тапсырма
Берілген түпнұсқа мәтінді мұқият оқып шығыңыз. Кестенің екінші бағанына негізгі ойды білдіретін сөйлемдерді іріктеп, бір сөйлемге дейін ықшамдаңыз. Мәтінді ықшамдауда есім сөздерді жалғаулар арқылы түрлендіріп жазыңыз.
Түпнұсқа мәтін
Жинақы мәтін
«Мінез» сӛзі ӛмірде және кӛркем әдебиетте кеңінен қолданылады. Басқа адамдармен қатынаса отырып, әр адам ӛз мінезін танытады және ӛзгенікін бағалайды. Күнделікті ӛмірде қауым мінезді «жақсы», «жаман», «ауыр», «жеңіл» деп сипаттайды. Ара қатынасымыз бұзылған жағдайда, әдетте: «Мінезіміз келіспеді», - деп жауап береміз. Түрліше мінез иелері ұқсас жағдайларда әр түрлі әрекет етеді, күйзеледі. Егер біз келесі адамның мінезін жетік білетін болсақ, онда бізге оның әрекеттерін түсіну де оңайға соғады, ендеше, ол адаммен қатынасудың тиімді стилін таңдап, белгілі жағдайлардағы әрекет-қылықтарын болжай аламыз.
Мінез ерекшеліктері жайлы білім мамандарды жұмысқа қабылдауда, жауапты қызметке тағайындауда, бірлескен әрекетті орындауды тапсыруға байланысты топтарға біріктіруде маңызды. Сонымен қатар шиеленістерді шешуде, ұжымда жағымды психологиялық ахуалды орнатуда, қарым-қатынас тиімділігін арттыруда мінез жайлы түсінік аса қажет.
25

========25========

Мінез-құлқымен тығыз байланыста
Кез келген адамды бір кӛргенде-ақ оның кӛзі, қасы, беті, құлақ-
мұрыны, аузы-мойны, дене бітімі саған әр қилы әсер етеді. Онымен
танысып, әңгімелесіп, араласып кетпей тұрып-ақ, ол қандай адам, сол
жӛнінде ӛзіндік пікір де қалыптастырып үлгересің. Бұл - адамды
адамның сыртқы келбеті арқылы-ақ танып, білу қасиеті. Содан
әлдекімді бір кӛргенде-ақ, «Әлем-жәлем киінуді ұнататын сәнқойсымақ
екен», «Күлкісі қандай жасанды», «Түрі қандай тұрпайы, ӛзі арсыз жан
шығар», - деп те жатамыз. Әйтеуір адамның сыртқы келбеті не
сүйсіндіреді, не одан жиіркендіреді, тіпті, таң-тамаша да қалдырады. М.Сүлеймен
Бағалау критерийі
№ тапсырма
1
Дескриптор Білім алушы
эссенің кіріспе бӛлімінде қоғамдық кӛліктегі әдептілік туралы түсінік береді (25 сӛз);
Балл
Жазылым құрылымын сақтайды, белгілі бір оқиғаны сипаттап жазады.
1
эссенің негізгі бӛлімінде қоғамдық кӛліктегі болған оқиғаны сипаттайды (60 сӛз);
эссенің қорытынды қоғамдық кӛліктерде әдептілік негізін сақтауға шақырады (25 сӛз); эссе құрылымын сақтайды (кіріспе, негізгі, қорытынды); ойын еркін, әрі әсерлі етіп толық жеткізеді, қателерді жібермейді. жинақы мәтін құрастыруда негізгі ойды білдіретін сӛйлемдерді іріктей алады;
1
1
1
Үндестік заңын ескеріп, сауатты жазады.
1
2
1
Мәтіндегі негізгі ақпаратты анықтап, жинақы (қысқа) мәтінді түрлендіріп жазады.
мәтіндегі негізгі ақпараттарға сүйеніп, жинақы мәтін жаза алады;
1
зат есімдерді жалғаулар арқылы түрлендіріп қолданады;
1
грамматикалық және лексикалық құрылымдарды орынды қолданады;
сауатты жазады.
1
1
Барлығы
10
26

========26========

«Көлік және жол белгілері» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жөні ____________________________________
Бағалау критерийі
Жазылым құрылымын сақтайды, белгілі бір оқиғаны сипаттап жазады.
Төмен Эссенің кіріспе бӛлімінде қоғамдық кӛліктегі әдептілік туралы түсінік беру (25 сӛз), негізгі бӛлімінде қоғамдық кӛліктегі болған оқиғаны сипаттау (60 сӛз),
қорытындысында қоғамдық кӛліктерде әдептілік негізін сақтауға шақыру (25 сӛз), құрылымын сақтау (кіріспе, негізгі, қорытынды) қиындық туғызады.
Үндестік заңын ескеріп, Ойын жеткізуде қиналады. сауатты жазады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Эссенің кіріспе бӛлімінде қоғамдық кӛліктегі әдептілік туралы түсінік беруде (25 сӛз), негізгі бӛлімінде қоғамдық кӛліктегі болған оқиғаны сипаттауда (60 сӛз), қорытындысында қоғамдық кӛліктерде әдептілік негізін сақтауға шақыруда (25 сӛз), құрылымын сақтауда (кіріспе, негізгі, қорытынды) қателіктер жібереді.
Жоғары Эссенің кіріспе бӛлімінде қоғамдық кӛліктегі әдептілік туралы түсінік береді (25 сӛз), негізгі бӛлімінде қоғамдық кӛліктегі болған оқиғаны сипаттайды (60 сӛз), қорытынды қоғамдық кӛліктерде әдептілік негізін сақтауға шақырады (25 сӛз), эссе құрылымын сақтайды (кіріспе, негізгі, қорытынды).
Ойын еркін, әсерлі етіп жеткізуде қателер жібереді.
Ойын еркін, әрі әсерлі етіп толық жеткізеді, қателер жібермейді.
Мәтіндегі негізгі ақпаратты анықтап, жинақы (қысқа) мәтінді түрлендіріп жазады.
Жинақы мәтін құрастыруда Жинақы мәтін құрастыруда Жинақы мәтін құрастыруда негізгі негізгі ойды білдіретін негізгі ойды білдіретін ойды білдіретін сӛйлемдерді
сӛйлемдерді іріктеуде, жинақы мәтін жазуда, зат есімдерді жалғаулар арқылы түрлендіріп, грамматикалық және лексикалық құрылымдарды қолдануда қиналады.
сӛйлемдерді іріктеуде, негізгі ақпараттарға сүйеніп жинақы мәтін жазуда, зат есімдерді жалғаулар арқылы түрлендіріп, грамматикалық және лексикалық құрылымдарды орынды қолдануда қателеседі.
іріктей алады,
мәтіндегі негізгі ақпараттарға сүйеніп жинақы мәтін жаза алады, зат есімдерді жалғаулар арқылы түрлендіріп қолданады, грамматикалық және лексикалық құрылымдарды орынды қолданады.
сауатты жазады.
27

========27========

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
28

========28========

«Аспан әлемінің құпиялары» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
Т/А5. Тыңдалған мәтін мазмұны негізінде сұрақтарға жауап беру, кӛтерілген мәселе бойынша ӛз ойын білдіру
Бағалау критерийі
Білім алушы

Кӛтерілген мәселе бойынша ӛз ойын сұрақтарға жауап беру арқылы білдіреді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Орындау уақыты
10-15 минут
Тапсырма
Мәтінді мұқият тыңдап, идеясын жұбыңызбен талқылаңыз. Мәтіндегі көтерілген басты мәселені анықтаңыз. Өз көзқарасыңызды жан-жақты тұжырымдап, мысалдар
арқылы дамытып, дәлелдеңіз.
Қазақстандық саяхатшы
Қазақ жігіті жер шарын велосипедпен араламақ, - деп хабарлайды Азаттық. 26 жастағы Мағжан Сағымбаев 28 мың шақырым жолды жүріп ӛтпек. 2014 жылдың 1 мамырында басталатын саяхат 2015 жылы наурыз айында аяқталады. «Сапарымда Қазақстаннан бастап, Ӛзбекстан, Түркіменстан, Иран, Түркия елдеріне барамын. Одан әрі Еуропаның 18 еліне сапарлауды жоспарлап отырмын. Солтүстік Америкада АҚШ территориясын, Аустралия, Малайзия, Тайланд, Камбоджа, Вьетнам, Қытайды шарлап шығамын. Қытайдан кейін елге ораламын», - дейді саяхатшы. Ол күніне 50-ден 200 шақырымға дейін жол жүруді жоспарлап отыр. АҚШ-ты 100 күнде, Қытайды 90 күнде, Аустралияны 30 күнде аралап шықпақ. Мағжан Сағымбаев: «Әр қаладан кӛрген- білгенімді әлеуметтік желі мен блогым арқылы бӛлісіп отырамын», - дейді.
Бағалау критерийі
№ тапсырма
Кӛтерілген мәселе бойынша ӛз ойын сұрақтарға жауап беру арқылы білдіреді.
1
Барлығы

(kaztrk.kz сайтынан, 104 сӛз)
Дескриптор Балл Білім алушы
тақырыпты анықтайды; 1 күтпеген сұрақтарға жауабы 1 тез, әрі орынды;
талқылау кезінде ӛз ойын 1 толық жеткізе алады.
3
29

========29========

Бөлім/ортақ тақырыптар бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жөні _____________________________________
Бағалау критерийі
Кӛтерілген мәселе бойынша ӛз ойын сұрақтарға жауап беру арқылы білдіреді.
Төмен Тақырыпты анықтау, күтпеген сұрақтарға жауа п беру, талқылау кезінде ӛз ойын толық жеткізу қиындық туғызады .
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Тақырыпты анықта уда, күтпеген сұрақтарға жауа п беруде, талқылау кезінде ӛз ойын толық жеткізуде қиналады .
Жоғары
Тақырыпты анықта йды,
күтпеген сұрақтарға тез жауап береді, талқылау кезінде ӛз ойын толық жеткізеді.
30

========30========

«Саяхат және демалыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
О1.Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсіну, анықтау
ӘТН3.Тура және ауыспалы мағыналы сӛздерді, кӛп мағыналы сӛздер, омоним, антоним, синонимдерді кӛркемдік ерекшеліктеріне сай қолдану
Ж4.Эссенің кіріспе, негізгі, қорытынды бӛлімдерін сақтай отырып, ӛзіне таныс адамды, белгілі бір мекен мен оқиғаны сипаттап не суреттеп жазу
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Мәтіндегі негізгі, қосымша ақпаратты анықтайды
 Сӛздерді мағыналарына қарай кӛркем қолданады
 Жазылымның құрылымын сақтап, оқиғаны сипаттап
жазады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
10-15 минут
1-тапсырма
Төмендегі үзінділерді оқып, сұрақтарға жауап беріңіз. Тапсырмаларды орындағанда, тілдің сапасы мен тазалығына назар аударыңыз.
Екі мәтінді салыстырып, негізгі және қосымша ақпаратты анықтаңыз. Қарамен жазылған сөздердің антонимдік баламасын анықтаңыз.
1-мәтін
Сұхбат
- Құрметті Сабыр Шәріп мырза, қазіргі таңда Қазақстанды туризм орталығына айналдыру туралы мәселе көтеріліп отыр. «Алыстан арбалағанша, жақыннан дорбала» деген қазақ мақалына сай, өз елімізде де демалатын орындар жетерлік емес пе? Осы орайда өз пікіріңізді ортаға салсаңыз.
- Иә, дұрыс айтасыз. Қазақстандағы туризмнің келешегі зор. Оның басты себептерінің бірі - географиялық және табиғи шарттар. Жазғы маусымда қазақстандықтар келесі демалыс орындарында демала алады: Бурабай демалыс аймағы ӛзінің сұлулығы, кӛлдерінің молдығымен, жасыл желегімен және жануарлар әлемімен - «Қазақстан інжуі» деген поэзиялық атауға ие. Бурабайда тыныс алу мүшелерін және асқазан-ішек жолдары, жүрек-тамырлары жүйесі, тірек-қозғалыс аппараттарының ауруларын емдейді. Бурабай ӛзінің қымызымен, емдік лайларымен және минералды суымен танымал. Курорттағы ауа, әсіресе, керемет, дала шӛптері мен қылқанды орман исімен қаныққан таза ауа.
(111 сӛз) (kk.wikipedia.org) 2-мәтін
Нұсқаулық
Саяхат ережесі
Денсаулық саяхат кезінде ерекше күтімді қажет етеді. Адам баласының ағзасына демалыс кезінде жаңа ортаның климаты, тамағы әсер етуі мүмкін. Сондай-ақ, халық кӛп шоғырланған жерде түрлі бактериялар мен инфекциялар ӛршіп жүреді. Сол себептен де
31

========31========

саяхат кезінде денсаулығыңызға салғырт қарамаған жӛн. Жолға шықпас бұрын дәрігерге барып, денсаулығыңызды тексеріп алыңыз. Саяхат кезінде денсаулығыңыз сыр бермесін
десеңіз...
Саяхатқа шықпас бұрын:
Барар мекеннің климатын, салтын, тамағы жайлы алдын ала ға ламтордан қарап,
біліп алыңыз;
Дәрігерге жолығып, қандай егу шараларын жасау керектігін сұрап, ақыл -кеңес
алыңыз.
2-тапсырма
(82ӛз) (kk.wikipedia.org)
Жаздың шуақты күні жанұяларыңызбен бірге саяхатқа бардыңыз. Алған әсеріңізді
сипаттап жазыңыз (35-40 сөз көлемінде).
Бағалау критерийі
№ тапсырма
Мәтіндегі негізгі, қосымша ақпаратты анықтайды.
1
Сӛздерді мағыналарына қарай кӛркем қолданады. Жазылымның құрылымын сақтап, оқиғаны сипаттап жазады.
2
Барлығы
Дескриптор Білім алушы
мәтінге сай ақпараттарды анықтайды;
мәтіндегі негізгі ақпараттарға қатысты сӛздер немесе сӛз тіркестерін анықтайды. тақырыпқа қатысты антонимдердің балама мағынасын табады.
кіріспе бӛлімде отбасымен қай жерге саяхатқа
шыққандығы туралы жазады (25-30 сӛз);
негізгі бӛлімде саяхаттағы бір күнінде болған оқиғаны сипаттап жазады (75-80 сӛз); қорытынды бӛлімде саяхаттан алған әсерімен бӛліседі (25- 30);
эссе құрылымын сақтайды (кіріспе, негізгі, қорытынды).
Балл
1
1
1
1
1
1
1
7
32

========32========

«Саяхат және демалыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі
Мәтіндегі негізгі, қосымша ақпаратты анықтайды.
Төмен Мәтінге сай ақпараттарды, мәтіндегі негізгі ақпараттарға қатысты сӛздер немесе сӛз тіркестерін анықтау қиындық туғызады.
Сӛздерді мағыналарына қарай кӛркем қолданады.
Тақырыпқа қатысты антонимдердің балама мағынасын табуда қиналады.
Жазылымның құрылымын Кіріспе бӛлімде отбасымен қай сақтап, оқиғаны сипаттап жерге саяхатқа шыққандығы туралы жазады. (25-30 сӛз),
негізгі бӛлімде саяхаттағы бір
күнінде болған оқиғаны сипаттап
жазуда (75-80 сӛз), қорытынды
бӛлімде саяхаттан алған әсерімен
бӛлісуде (25-30), құрылымын
сақтауда (кіріспе, негізгі,
қорытынды) қиналады.
Оқу жетістігі деңгейлері
Орта
Мәтінге сай ақпараттарды, мәтіндегі негізгі ақпараттарға қатысты сӛздер немесе сӛз тіркестерін анықтауда қателіктер жібереді.
Жоғары
Мәтінге сай ақпараттарды, мәтіндегі негізгі ақпараттарға қатысты сӛздер немесе сӛз тіркестерін анықтайды.
Тақырыпқа қатысты антонимдердің балама мағынасын табуда қателеседі.
Тақырыпқа қатысты антонимдердің балама мағынасын табады.
Кіріспе бӛлімде отбасымен қай Кіріспе бӛлімде отбасымен қай жерге саяхатқа шыққандығы туралы жерге саяхатқа шыққандығы (25-30 сӛз), туралы жазады (25-30 сӛз), негізгі бӛлімде саяхаттағы бір негізгі бӛлімде саяхаттағы бір күнінде болған оқиғаны сипаттап күнінде болған оқиғаны сипаттап жазуда (75-80 сӛз), қорытынды жазады (75-80 сӛз),
бӛлімде саяхаттан алған әсерімен қорытынды бӛлімде саяхаттан бӛлісуде (25-30), құрылымын алған әсерімен бӛліседі (25-30), сақтауда (кіріспе, негізгі, эссе құрылымын сақтайды (кіріспе, қорытынды) қателіктер жібереді. негізгі, қорытынды).
 
Верх