ЖБ БЖБ Дүние жүзі тарихы 6 сынып Жиынтық бағалау

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Дүниежүзі тарихы
6-сынып

Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 6-сынып оқушыларына «Дүниежүзі тарихы» пәні
бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде
құрастырылған.
Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге
оқушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға
мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге
арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ,
жинақта оқушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған.
Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.

Мазмұны

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........................... 4

«Рим империясының құлауы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ........................................................ 4

«Феодализм» және «Ислам тарихы» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау ....................................... 7

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ......................... 10

«Крест жорықтары» және «Моңғолдар» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау .............................. 10

«XIVғасыр -XVI ғасырдың бірінші жартысындағы ортағасырлық еуропалық қоғам» бөлімі

бойынша жиынтық бағалау ...................................................................................................................... 14

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ......................... 17

«Абсолютизм:Батыс пен Шығыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ................................................ 17

«Сауда, қолөнер және әлемді игеру» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ........................................... 20

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ......................... 23

«Қайта Өрлеу дәуірі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ..................................................................... 23

«Реформация» және «Ғылыми революция» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау ......................... 26




1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Рим империясының құлауы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

іріспе. Неліктен Батыс Рим империясы құлады?
Тақырып К
Неліктен Византия 568 жылы Византия түрік қағаны
Истемиге елші жіберді?

рте, орта, кейінгі орта ғасырлар» хронологиялық
Оқу мақсаты 6.3.1.1 «Е
шегін білу және уақыт сызығында белгілеу
6.3.2.1 Рим империясының ыдырау себептерін анықтау және
жіктеу
6.3.2.4 Византияның дипломатиялық саясатын оның көршілес
елдермен қарым-қатынасының мысалында қарастырып,
сипаттау


лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• «Ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар» хронологиялық
шегін анықтайды және уақыт сызығында белгілейді

• Рим империясының ыдырау себептерін жіктейді

• Византияның көршілес елдермен халықаралық қарым-
қатынасын анықтайды

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма
1. Уақыт сызығындағы хронологиялық шеңберді ерте, орта және кейінгі орта ғасыр
кезеңдерге бөліп, атауларын ретімен жазыңыз.


V VI VII VIII IX X XI XII XIII XIV XV XVI XVII




2. Рим империясының ыдырау себептерін берілген кестеге топтастырыңыз.
a) Рим империясының әскерлері өз әсери қуатын жоғалтты
b) Құлдар өнеркәсіптің дамуына қарсы болды
c) Варварлардың шапқыншылығы көбейді
d) Құл иеленушілік жүйе елдің дамуын тежеді


Саяси себептер Әлеуметтік-экономикалық себептер




3. Ақпаратты оқып, сұрақтарға жауап жазыңыз.
1. 568 жылы Түрік қағанатының елшілігін бастаған соғды көпесі Маниах Иранға
қарсы Византия империясымен сауда және әскери келісімге қол қойды. Өйткені, бұл
дипломатияның негізгі мәні: Византияның көмегімен Иранды талқандау арқылы Таяу
Шығысты жаулауға қол жеткізгісі келді.
2. «Жылнамалар жинағында» баяндалғандай X ғасырда Княгиния Ольганың үкіметі
Византия императоры мен патриархына барып, оларды Константинопольде шоқындырды.
Византия елшісі Киев жеріне келіп, екі ел арасында дипломатиялық қатынасқа қадам
жасады.

4 ЖОБА

a) Византия империясы көршілес мемлекеттермен қандай қарым-қатынаста болды?





b) Түрік қағанаты мен Византияның арасындағы байланысты сипаттаңыз.





c) Киев Русі мен Византияның арасындағы байланысты сипаттаңыз.






Бағалау критерийі Тапсырма № Дескрипторлар Балл

Білім алушы

«Ерте, орта, кейінгі орта 1 ерте ортағасыр тарихының 1
ғасырлар» хронологиялық хронологиясын белгілейді;
шегін анықтайды және
орта ортағасыр тарихының 1
уақыт сызығында
хронологиясын белгілейді;
белгілейді к
ейінгі ортағасырдың 1
хронологиясын белгілейді;

Рим империясының ыдырау 2 Рим империясының ыдырауының 1
себептерін жіктейді 1-саяси себебін көрсетеді;
Р
им империясының ыдырауының 1
2- саяси себебін көрсетеді;

Рим империясының ыдырауының 1
1-әлеуметтік-экономикалық
себебін көрсетеді;

Рим империясының ыдырауының 1
2-әлеуметтік-экономикалық
себебін көрсетеді;

Византияның көршілес 3 Византияның көрші 1
елдермен халықаралық мемлекеттермен байланысын
қарым-қатынасын сипаттайды;
анықтайды Т
үрік қағанаты мен Византия 1
арасындағы байланысты
сипаттайды;

Киев Русі мен Византия 1
арасындағы байланысты
сипаттайды.

Жалпы балл 10











5 «Рим империясының құлауы» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _____________________________________________



Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

«Ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар» Хронологиясы берілген ерте, Хронологиясы берілген ерте, Хронологиясы берілген ерте,
хронологиялық шегін анықтайды орта, кейінгі орта ғасырлар орта, кейінгі орта ғасырлар орта, кейінгі, орта ғасырлар
және уақыт сызығында белгілейді тарихының хронологияларын тарихының хронологияларын тарихының хронологияларын
белгілеуде қиналады белгілеуде қателіктер жібереді белгілейді



Рим империясының ыдырау Батыс Рим империясының Батыс Рим империясының Батыс Рим империясының
себептерін жіктейді ыдырау себептерін категориялар ыдырау себептерін ыдырау себептерін белгілі
бойынша жіктеуде қиналады саяси/әлеуметтік-экономикалық категориялар бойынша
категориялар бойынша жіктейді
жіктеуде қателіктер жібереді



Византияның көршілес елдермен Византияның көршілес Византияның көршілес елдер: Византияның көршілес
халықаралық қарым-қатынасын елдермен халықаралық қарым-Киев Русімен/ түрік елдермен халықаралық
анықтайды қатынасын анықтауда қиналады қағанатымен халықаралық қарым-қатынасын анықтайды

қарым-қатынасын анықтауда
қателіктер жібереді








6 «Феодализм» және «Ислам тарихы» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау

еодалдық экономика ерекшеліктері неде?
Тақырып Ф
Феодалдық қоғам қалай ұйымдасқан?
Ортағасырлық қоғамды қаланың сәулеті мен өнері қалай
бейнелейді?

кономикалық қатынастардың формаларын түсіндіру
Оқу мақсаты 6.4.2.1 Э
арқылы феодалдық шаруашылықтың
6.2.2.2 Өнердің (сәулет, сурет өнері) дамуына қоғамдағы
өзгерістердің ықпалын анықтау
6.2.2.1 Тарихи оқиғалардың өзара байланысын орнату арқылы
діндердің әлемдік мәдениетке ықпалын анықтау

лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Феодалдық құрылымның белгілерін анықтайды

• Роман және готикалық үлгінің (стильдердің)
ерекшеліктерін сипаттайды

• Ислам дінінің әлемдік мәдениетке ықпалын
анықтайды

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма

1. Феодалдық қоғамның белгілерін жазыңыз.
a) _______________________________________________________________
b) _______________________________________________________________
c) _______________________________________________________________

2. Романдық және готикалық стилге тән белгілерді жазыңыз.


Романдық стиль Готикалық стиль





3. Ислам дінінің әлемдік мәдениетке ықпалын көрсететін терминдерді мағынасымен
сәйкестендіріңіз.

1 Астролябия A. Араб сәулет өнеріндегі сәндік оюлар

2 Арабеска B. Сөздерді әдемі жазу өнері

3 Калиграфия C. Араб ғалымдары негізін қалаған сала

4 Минарет D. Жұлдыздардың ендік пен бойлықта орналасуын
өлшейтін аспап

5 Алгебра E. Мешіттердің мінәжәт етуге арналған биік күмбезі





7 ЖОБА



Бағалау критерийі № Дескрипторлар Балл
тапсырма Б
ілім алушы

Феодалдық құрылымның 1 феодалдық құрылыстың 1-белгісін 1
белгілерін атайды атайды;

феодалдық құрылыстың 2-белгісін 1
атайды;

феодалдық құрылыстың 3-белгісін 1
атайды;

Роман және готикалық романдық стильге тән белгіні жазады; 1
стильдің ерекшеліктерін
готикалық стильге тән белгіні
сипаттайды 2 ж
азады; 1

Ислам дінінің әлемдік астролябия терминін мағынасымен 1
мәдениетке ықпалын сәйкестендіреді;
анықтайды ар
абеска терминін мағынасымен 1
сәй
кестендіреді;
к
аллиграфия терминін мағынасымен 1
3 сәй
кестендіреді;
м
инарет терминін мағынасымен 1
сәйкестендіреді;

алгебра терминін мағынасымен 1
сәйкестендіреді.

Жалпы балл 10




























8 «Феодализм» және «Ислам тарихы» бөлімдері бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні: _______________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

Феодалдық құрылымның Феодалдық құрылымның Феодалдық құрылымның 1/2/3 белгілерін Феодалдық құрылымның
белгілерін атайды белгілерін көрсетуде қиналады көрсетуде қателіктер жібереді белгілерін көрсетеді



Роман және готикалық Готикалық және романдық Готикалық және романдық стильдердің Готикалық және романдық
стильдің ерекшеліктерін стильдердің ерекшеліктерін ерекшеліктерін көрсетуде қателіктер стильдердің
сипаттайды көрсетуде қиналады жібереді ерекшеліктерін көрсетеді


Ислам дінінің әлемдік Ислам дінінің әлемдік Ислам дінінің әлемдік мәдениетке Ислам дінінің әлемдік
мәдениетке ықпалын мәдениетке ықпалын көрсететін ықпалын көрсететін терминдер: мәдениетке ықпалын
анықтайды терминдерді мағынасымен астролябия/арабеска/калиграфия/минарет/ көрсететін терминдерді
сәй
кестендіруде қиналады алмағынасымен дұрыс
ны мағынасымен сәйкестендіруде
гебра
қ
кестендіреді
ателіктер жібереді сәй













9 2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР

«Крест жорықтары» және «Моңғолдар» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау

рест жорықтары христиандық Еуропа мен мұсылман
Тақырып К
әлемін қалай өзгертті?
Моңғолдардың жорықтары Еуразияның саяси картасын
қалай өзгертті?

.3.2.6 Картада оқиғаларды даму динамикасында белгілей
Оқу мақсаты 6
отырып, 1-4 жорықтар мысалында крест жорықтарының
себеп-салдарларын анықтау
6.3.2.5 Ортағасырлық шапқыншылықтар кезіндегі
халықаралық қатынастардың ерекшеліктерін анықтау


лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Картадағы 1-4 крест жорықтарының осы аймақтарға
бағытталу себептерін анықтайды

• Крест жорықтарының мұсылман әлемі мен
Еуропаға әкелген өзгерістерін көрсетеді

• Ортағасырлық шапқыншылықтар кезіндегі
халықаралық қатынастардың ерекшеліктерін
көрсетеді

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма
1. Картада бағыттары көрсетілген бірінші, екінші, үшінші және төртінші крест
жорықтарының неге осы аймақтарға бағытталғанының себептерін жазыңыз.




















1-себебі:___________________________________________________________________

10 ЖОБА

2-себебі:___________________________________________________________________


3-себебі:___________________________________________________________________


4-себебі:___________________________________________________________________

2. Крест жорықтарының мұсылман әлемі мен Еуропаға әкелген өзгерістерін кестеге
толтырыңыз.


Мұсылман әлеміне әкелген өзгерістер Еуропаға әкелген өзгерістері







3. Картада белгіленген моңғолдардың жаулап алған Қытай, Орта Азия, Иран, Кавказ
елдері территорияларын көрсетіңіз.





3






1


4 2







1________________________________________________________________
2________________________________________________________________
3________________________________________________________________
4________________________________________________________________












11 ЖОБА

Бағалау критерийлері Тапсырма Дескриптор Балл

Білім алушы

Картадағы 1-4 крест 1 1- крест жорығының көрсетілген 1
жорықтарының осы аймаққа бағытталу себебін
аймақтарға бағытталу анықтайды;
себептерін анықтайды 2- к
рест жорығының көрсетілген 1
ай
маққа бағытталу себебін
анықтайды;

3- крест жорығының көрсетілген 1
аймаққа бағытталу себебін
анықтайды;

4- крест жорығының көрсетілген 1
аймаққа бағытталу себебін
анықтайды;

Крест жорықтарының 2 крест жорықтарының мұсылман 1
мұсылман әлемі мен әлеміне әкелген өзгерісін анықтайды;
Еуропаға әкелген
крест жорықтарының Еуропаға 1
өзгерістерін көрсетеді әк
елген өзгерісін анықтайды;


Ортағасырлық 3 моңғолдар жаулап алған Қытай 1
шапқыншылықтар елінің территориясын көрсетеді;
кезіндегі халықаралық
моңғолдар жаулап алған Орта 1
қатынастардың
Азияның территориясын көрсетеді;
ерекшеліктерін көрсетеді м
оңғолдар жаулап алған Иран елінің 1
т
ерриториясын көрсетеді;

моңғолдар жаулап алған Кавказ 1
елінің территориясын көрсетеді.

Жалпы балл 10























12 «Крест жорықтары» және «Моңғолдар» бөлімдері бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні: _______________________________________________


Бағалау критерийі Оқу жетістіктерінің деңгейі

Жоғары Орта Төмен

Картадағы 1-4 крест Картадағы 1-4 крест Картадағы 1/2/3/4 крест Картадағы 1/2/3/4 крест
жорықтарының осы жорықтарының осы аймақтарға жорықтарының осы аймақтарға жорықтарының осы
аймақтарға бағытталу бағытталу себептерін анықтауда бағытталу себептерін анықтауда аймақтарға бағытталу
иналады қателіктер жібереді себ
себептерін анықтайды қептерін анықтайды



Крест жорықтарының Крест жорықтарының мұсылман Крест жорықтарының мұсылман Крест жорықтарының
мұсылман әлемі мен әлемі мен Еуропаға әкелген әлемі мен Еуропаға әкелген мұсылман әлемі мен
Еуропаға әкелген өзгерістерін көрсетуде қиналады өзгерістерін көрсетуде Еуропаға әкелген
өзгерістерін көрсетеді қателіктер жібереді өзгерістерін көрсетеді



Ортағасырлық Ортағасырлық шапқыншылықтар Моңғолдар жаулап алған Қытай Ортағасырлық
шапқыншылықтар кезіндегі кезіндегі халықаралық Орта Азия, Иран, Кавказ шапқыншылықтар кезіндегі
халықаралық қатынастардың қатынастардың ерекшеліктерін елдерінің территорияларын халықаралық
ерекшеліктерін көрсетеді көрсетуде қиналады көрсетуде қателіктер жібереді қатынастардың
ер
шеліктерін көрсетеді
ек











13 «XIVғасыр -XVI ғасырдың бірінші жартысындағы ортағасырлық еуропалық қоғам»
бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Қара індет» не себепті жылдам таралды? «Қара індет»
Тақырып «
шаруалар көтерілістері мен феодалдық соғыстардың басты
себебі болды ма?

Феодалдық соғыстар мен орталықтандырылған
Оқу мақсаты 6.3.1.4
мемлекеттердің құрылуы арасында байланыс орнату
6.3.2.2 У.Тайлер, Г. Каль жетекшілігімен болған анти-
феодалдық көтерілістердің себептері мен маңызын
анықтау


лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Феодалдық соғыстар мен орталықтандырылған
мемлекеттердің құрылуы арасында байланыс
орнатады

• У.Тайлер, Г. Каль жетекшілігімен болған анти-
феодалдық көтерілістердің себептері мен маңызын
көрсетеді

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма

1. Берілген мәтіндегі мәліметтерді негізге ала отырып, төмендегі схемаға феодалдық
бөлшектенген және бір орталыққа бағынған мемлекеттің екі белгісі мен екі
айырмашылығын жазыңыз. Соңынан қорытынды ойыңызды жазып көрсетіңіз.


Бытыраңқылық кезінде феодалдар үнемі өзара қырқысу соғыстарын жүргізіп отырды.
Олардың мақсаты — бай көршісін тұтқындап, құн талап ету, тонаушылықпен олжа
табу болды. Феодалдар соғыс кезінде қорғану үшін мықты қамалдар тұрғызып, сонда
тұрған. Өзара қырқысулардан әсіресе қорғанатын қамалы жоқ шаруалар зардап шекті.
Қырқысу соғыстары феодалдық шаруашылыққа зиянын тигізді.
Ортағасырлық Еуропа елдеріндегі әртүрлі таптар арасындағы соғыстар
мемлекеттердің әлеуметтік-экономикалық жағдайының құлдырауына алып келді.
Феодалдар өзара қырқыстан қалжырап, бірігудің қажеттілігін сезінді. Сол себепті,
анағұрлым ауқатты феодалдар билікті өз қолдарына алып әулеттік басқаруды жолға
қойып, мемлекеттерді бір орталықтандыруға қарай қадам басты.

1- белгісі 1- айырмашылығы




2- белгісі 2 - айырмашылығы




14 ЖОБА

Қорытынды:




2. У.Тайлер, Г. Каль жетекшілігімен болған анти-феодалдық көтерілістердің себептері
мен маңызын жазыңыз.

Көтеріліс себептері

У.Тайлер көтерілісі Г. Каль көтерелісі





Көтерілістердің маңызы







Бағалау Тапсырма Дескриптор Балл
критерийлері № Б
ілім алушы

көтерілістердің салдарын көрсетеді; 1

Феодалдық соғыстар 1 феодалдық бөлшектенген мемлекеттің 1
мен 1-белгісін анықтайды;
орталықтандырылған
феодалдық бөлшектенген мемлекеттің 1
мемлекеттердің
2-белгісін анықтайды;
құрылуы арасында
бір орталыққа бағынған мемлекеттің 1-1
байланыс орнатады б
елгісін анықтайды;
б
ір орталыққа бағынған мемлекеттің 2-1
белгісін анықтайды;

қорытынды ой жазады; 1

У.Тайлер, Г. Каль 2 У.Тайлер жетекшілігімен болған анти-1
жетекшілігімен болған феодалдық көтерілістің 1-себебін
көрсетеді;
анти-феодалдық
көтерілістердің У
.Тайлер жетекшілігімен болған анти-1
себептері мен маңызын
феодалдық көтерілістің 2-себебін
көрсетеді к
өрсетеді;

Г. Каль жетекшілігімен болған анти-1
феодалдық көтерілістің 1-себебін
көрсетеді;

Г. Каль жетекшілігімен болған анти-1
феодалдық көтерілістің 2-себебін
көрсетеді;

У.Тайлер, Г. Каль жетекшілігімен 1
болған анти-феодалдық
көтерілістердің маңызын көрсетеді.

Жалпы балл 10









15 «XIVғасыр -XVI ғасырдың бірінші жартысындағы ортағасырлық еуропалық қоғам» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық
бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _______________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Жоғары Орта Төмен

Феодалдық бытыраңқылық Феодалдық бытыраңқы және Феодалдық бытыраңқы және Феодалдық бытыраңқы және
пен орталықтанған орталықтандырылған мемлекеттің орталықтандырылған орталықтандырылған
мемлекеттің белгілерін анықтауда қиналады мемлекеттердің 1-2-белгілерін мемлекеттің белгілерін
ерекшеліктерін көрсетеді анықтауда және қорытынды ой анықтайды
жазуда қателеседі


У.Тайлер, Г. Каль У.Тайлер, Г. Каль жетекшілігімен У.Тайлер, Г. Каль жетекшілігімен У.Тайлер, Г. Каль
жетекшілігімен болған болған анти-феодалдық болған анти-феодалдық жетекшілігімен болған анти-
анти-феодалдық көтерілістердің себептері мен көтерілістердің 1-2-себептері мен феодалдық көтерілістердің
көтерілістердің себептері маңызын көрсетуде қиналады маңызын көрсетеуде қателіктер себептері мен маңызын
мен маңызын көрсетеді жібереді көрсетеді
















16 3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР


«Абсолютизм:Батыс пен Шығыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

IV Людовик мен Ұлы Петр: кімнің билігі айтарлықтай
Тақырып X
шексіз болды?
Юнлэ мен Токугава билігі Батыс билеушілерінің билігіндей
шексіз болды ма?
Неліктен І Карл мен ІІ Осман шексіз монарх бола алмады?
ыс пен Шығыстағы монархия формаларын
Оқу мақсаты 6.3.1.2 Бат
(сословиелік-өкілдік және шексіз билік) ажырату
6.3.1.5 Саяси биліктің ерекшеліктерін анықтау үшін әр түрлі
ел билеушілерінің қызметін салыстыру


лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Батыс пен Шығыстағы монархия формаларын
(сословиелік-өкілдік және шексіз билік) ажыратады

• Саяси биліктің ерекшеліктерін анықтау үшін әр түрлі
ел билеушілерінің қызметін сипаттайды

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м


Тапсырма

1. Суреттердегі басқару түрін анықтап, ерекшеліктерін жазыңыз.














1- cурет 2-сурет
1._____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________

Ерекшелігі_____________________________________________________________________

2._____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Ерекшелігі_____________________________________________________________________



17 ЖОБА

2. Мәтінді оқып шығып, кестені толтырыңыз.
Батысеуропалық феодализмның тарихы үш үлкен кезеңге бөлінеді. Ерте феодализм (
ерте ортағасыр) – V ғ. Х ғ.аяғына дейін. Бұл уақыт феодалдық ірі жер иелену мен
феодалдар тарапынан еркін шаруалардың пайда болуы, феодалдық құрылыстың
қалыптасуы кезеңіне сәйкес келеді. Толықтай натуралды шаруашылық үстемдік етеді.
Ертеректегі феодалдық мемлекет болып, франктар корольдігі саналды. Дамыған
феодализм кезеңі (ортағасырлық гүлдену) XI — XV ғғ. болып табылады. Аталмыш кезең
ауылдардағы феодалдық өндіріс тәсілінің толықтай дамуы ғана емес, сонымен қатар,
өздерінің цехтық қолөнері мен саудасы бар ортағасырлық қалалардың табыстар кезеңі
болатын. Саяси бытыраңқылықты бір орталыққа бағынған феодалдық ірі мемлекеттер
ауыстырды. Сонымен қатар бұл уақыт ортағасырлық қоғамды қозғаған мықты шаруалар
көтерілістерінің кезеңі еді. Кейінгі феодализм кезеңі (кейінгі ортағасыр)- XV ғасырдың
аяғы мен XVII ғасыр ортасы – феодализмнің ыдырап және оның қойнауында жаңа
капиталистік өндіріс тәсілінің туындау кезеңі болып саналады.

Кезеңдері Хронологиялық шеңбері Ерекшеліктері
Ерте
Дамыған
Кейінгі









Бағалау критерийлері ТапсырДескриптор Балл
ма
Білім алушы

Батыс пен Шығыстағы шексіз билік түрін сипаттайды; 1
монархия формаларын
екшелігін жазады; 1
1 ер
(сословиелік-өкілдік және
ословиелік-өкілдік билік түрін
шексіз билік) ажыратады с
сипаттайды; 1

ерекшелігін жазады; 1

Саяси биліктің ортағасырдың бірінші кезеңін
ерекшеліктерін анықтау анықтайды; 1
үшін әр түрлі ел
ортағасырдың екінші кезеңін
билеушілерінің қызметін
анықтайды; 1
сипаттайды о
ртағасырдың үшінші кезеңін
ан
қтайды; 1
2 ы
ортағасырдың бірінші кезеңінің 1
ерекшеліктерін сипаттады;

ортағасырдың екінші кезеңінің
ерекшеліктерін сипаттады; 1

ортағасырдың үшінші кезеңінің
ерекшеліктерін сипаттады. 1

Жалпы балл 10










18 «Абсолютизм: Батыс пен Шығыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _______________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

Батыс пен Шығыстағы Батыс пен Шығыстағы Батыс пен Шығыстағы монархия Батыс пен Шығыстағы монархия
монархия формаларын монархия формаларын формаларын (сословиелік-өкілдік формаларын (сословиелік-өкілдік
(сословиелік-өкілдік және (сословиелік-өкілдік және және шексіз билік) ажыратуда және шексіз билік) ажыратады
шексіз билік) ажыратады шексіз билік) ажыратуда және ерекшелігін жазуда
қиналады қателіктер жібереді



Саяси биліктің Саяси биліктің ерекшеліктерін Саяси биліктің ерекшеліктерін Саяси биліктің ерекшеліктерін
ерекшеліктерін анықтау үшін анықтау үшін әр түрлі ел анықтау үшін әр түрлі ел анықтау үшін әр түрлі ел
әр түрлі ел билеушілерінің билеушілерінің қызметін билеушілерінің қызметін билеушілерінің қызметін
қызметін сипаттайды сипаттауда сипаттауда қателіктер жібереді сипаттайды
қиналады
















19 «Сауда, қолөнер және әлемді игеру» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

ы Жібек жолы Шығыс пен Батысты қалай
Тақырып Ұл
байланыстырды
Қытайлықтар мен еуропалықтардың теңіз саяхаттарының
айырмашылығы неде?
Ұлы географиялық ашулар әлемді қалай өзгертті?
Ортағасырлардағы халықаралық сауда мен
Оқу мақсаты 6.4.1.2
саяхаттардың рөлін түсіндіру
6.3.2.7 «Отаршылдық саясат» ұғымын түсіндіру (Испания
және Португалияның жаулап алуының мысалында)
6.2.4.3 Картада XV-XVI ғғ. саяхатшылардың негізгі бағыт-
бағдарларын белгілей отырып, Ұлы географиялық
жаңалықтардың адамдардың әлем туралы түсінігіне
ықпалын анықтау

лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Ортағасырлардағы халықаралық сауда мен
саяхаттардың рөлін сипаттайды

• «Отаршылдық саясат» ұғымын сипаттайды
(Испания және Португалияның жаулап алуының
мысалында)

• Картада XV-XVI ғғ. саяхатшылардың негізгі бағыт-
бағдарларын белгілей отырып, Ұлы географиялық
жаңалықтардың адамдардың әлем туралы түсінігіне
ықпалын сипаттайды
Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма
1. Кескін картада Христофор Колумб, Фернандо Магелан атты саяхатшылардың
бағыттарын белгілеңіз.
















2. Кестеде еуропалық және қытайлық экспедициялардың мақсаттары мен жергілікті
халықтың өміріне тигізген әсерін анықтаңыз.


20 ЖОБА

Сұрақтар Қытай саяхатшылары Еуропа саяхатшылары

Ұйымдастырылған
экспедициялардың
мақсаттары

Жергілікті халықтың
өміріне тигізген әсері


3.Ұлы географиялық ашулардың әлем үшін әкелген оң және теріс әсерлерін анықтаңыз.


Оң әсері Теріс әсері

1. 1.


2. 2.



Бағалау Тапсырма Дескриптор Балл
критерийлері
Білім алушы

Ортағасырлардағы Христофор Колумбтың жүріп өткен
халықаралық сауда жолын белгілейді; 1
1
мен саяхаттардың
Фернан Магеланның жүріп өткен жолын
рөлін сипаттайды бе
лгілейді; 1

«Отаршылдық қытайлық теңіз экспедицияларының
саясат» ұғымын мақсатын сипаттайды; 1
сипаттайды
еуропалық теңіз экспедицияларының
(Испания және
мақсатын сипаттайды; 1
Португалияның
қытайлықтардың теңіз
жаулап алуының
экспедицияларының нәтижесінде
1
мысалында) 2 аш
ылған жерлердің халықтарына
ж
үргізген саясатын сипаттайды;

еуропалықтардың теңіз
экспедицияларының нәтижесінде
1
ашылған жерлердің халықтарына
жүргізген саясатын сипаттайды;

Картада XV-XVI ғғ. Ұлы географиялық ашулардың әлем үшін
саяхатшылардың әкелген 1-оң әсерлерін анықтайды; 1
негізгі бағыт-Ұл
ы географиялық ашулардың әлем үшін
бағдарларын
әкелген 2-оң әсерлерін анықтайды; 1
белгілей отырып,
ы географиялық ашулардың әлем үшін
3 Ұл
Ұлы географиялық
әкелген 1-теріс әсерлерін анықтайды; 1
жаңалықтардың
Ұлы географиялық ашулардың әлем үшін
адамдардың әлем
әкелген 2-теріс әсерлерін анықтайды.
1
туралы түсінігіне
ықпалын сипаттайды

Жалпы балл 10








21 «Сауда, қолөнер және әлемді игеру» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика

Білім алушының аты-жөні _____________________________________________



Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен Орта Жоғары

Ортағасырлардағы Кескін картада саяхатшылардың Кескін картада саяхатшылар: Кескін картада
халықаралық сауда мен маршруттарын белгілеуде Христофор Колумб, Фернандо саяхатшылардың жүріп өткен
саяхаттардың рөлін қиналады Магеланның маршруттарын жолдарын анықтайды
сипаттайды белгілеуде қателіктер жібереді


«Отаршылдық саясат» Еуропалық және қытайлық Еуропалық және қытайлық Еуропалық және қытайлық
ұғымын сипаттайды саяхатшы экспедицияларының саяхатшы экспедицияларының саяхатшы экспедицияларының
(Испания және мақсаттарын анықтап, жаңадан мақсаттарын анықтап, жаңадан мақсаттарын анықтап, жаңадан
Португалияның жаулап ашылған жерлердегі жергілікті ашылған жерлердегі жергілікті ашылған жерлердегі жергілікті
алуының мысалында) халыққа деген қатынасын халыққа деген қатынасын халыққа деген қатынасын
сисипаттауда қателіктер жібереді сипаттайды
паттауда қиналады



Картада XV-XVI ғғ. Ұлы географиялық ашулардың Ұлы географиялық ашулардың әлем Ұлы географиялық ашулардың
саяхатшылардың негізгі әлем үшін әкелген оң және теріс үшін әкелген оң және теріс әлем үшін әкелген оң және
бағыт-бағдарларын белгілей әсерлерін анықтауда қиналады әсерлерін анықтауда қателіктер теріс әсерлерін анықтайды
ж
отырып, Ұлы географиялық ібереді

жаңалықтардың адамдардың
әлем туралы түсінігіне
ықпалын сипаттайды




22 4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР


«Қайта Өрлеу дәуірі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

йта өрлеу дәуірі өнердің дамуын қалай өзгертті?
Тақырып Қа

.2.2.3 Антикалық мәдениетпен байланыс орнату арқылы
Оқу мақсаты 6
Қайта өрлеу дәуірінің мәдениетін (бейнелеу, мүсін өнері)
сипаттау


лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Қайта өрлеу дәуірінің ерекшеліктерін анықтайды

• Ортағасырлық шығыс мәдениетінің ерекшеліктерін
сипаттайды

Білу және түсіну
Ойлау дағдыларының
олдану
деңгейі Қ

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма

1. Иллюстрациялық суреттерге назар аударып, тапсырмаларды орындаңыз.





А) Суреттің қай тарихи кезеңде пайда болғаны туралы анықтаңыз.
1-сурет- _____
2-сурет- _____

В) Суреттер негізінде, осы дәуірде бейнелеу өнерінде қандай өзгерістер болғанын
сипаттаңыз.



С) Ортағасырлық еуропалық қоғамдағы өзгеріс бейнелеу өнеріне қалай әсер етті?
(ғылым, техникалық өнертабыстар, қоғамдық-экономикалық құрылыстағы өзгеріс,
шіркеудің рөлі...)






23 ЖОБА

2. Кестені толтырыңыз


Шығыс ойшылдары Өркениетке қосқан үлесі Маңызы

Ұлықбек

Әлішер Науаи

Бабыр





Бағалау критерийлері ТапсыДескриптор Балл
рма
Білім алушы

Қайта өрлеу дәуірінің 1-суреттің кезеңін жазады; 1
ерекшеліктерін анықтайды 2-с
уреттің кезеңін жазады; 1

суреттер негізінде, осы дәуірде
ейнелеу өнерінде пайда болған 1
1 б
өзгерісті анықтайды;

ортағасырлық еуропалық қоғамдағы
1
өзгерістердің бейнелеу өнеріне тигізген
әсерін анықтайды;

Ортағасырлық шығыс Ұлықбектің әлемдік өркениетке қосқан
мәдениетінің үлесін сипаттайды; 1
ерекшеліктерін сипаттайды Ұл
ықбектің еңбегінің маңыздылығын
к
өрсетеді; 1

Әлішер Науаидің әлемдік өркениетке
осқан үлесін сипаттайды; 1
2 қ
Әлішер Науаидің еңбегінің
маңыздылығын көрсетеді; 1

Бабырдың әлемдік өркениетке қосқан
үлесін сипаттайды. 1

Бабырдың еңбегінің маңыздылығын
көрсетеді. 1

Жалпы балл 10

«Қайта Өрлеу дәуірі» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика

Білім алушының аты-жөні _______________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Жоғары Орта Төмен

Қайта өрлеу дәуірінің 1/2-суреттердің кезеңін жазуда, 1/2-суреттердің кезеңін жазуда, Қайта Өрлеу дәуірінің
ерекшеліктерін анықтайды осы дәуірде бейнелеу өнерінде осы дәуірде бейнелеу өнерінде ерекшеліктерін анықтайды
пайда болған өзгерісті анықтауда; пайда болған өзгерісті анықтауда;
ортағасырлық еуропалық ортағасырлық еуропалық
қоғамдағы өзгерістердің бейнелеу қоғамдағы өзгерістердің бейнелеу
өнеріне тигізген әсерін анықтауда өнеріне тигізген әсерін анықтауда
қиналады қателіктер жібереді


Ортағасырлық шығыс Ұлықбек/ Әлішер Науаи/Бабырдың Ұлықбек/ Әлішер Ортағасырлық шығыс
мәдениетінің еңбегінің маңыздылығын көрсетіп, Науаи/Бабырдың еңбегінің мәдениетінің ерекшеліктерін
емдік өркениетке қосқан үлесін
ерекшеліктерін сипаттайды әлмаңыздылығын көрсетіп, сипаттайды
сипаттауда қиналады әлемдік өркениетке қосқан үлесін
сипаттауда қателіктер жібереді

«Реформация» және«Ғылыми революция» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау

артин Лютердің наразылығы Еуропаны қалай өзгертті?
Тақырып М

арихи процестердің контекстінде «гуманизм»,
Оқу мақсаты 6.2.1.2 Т
«реформация», «протестантизм», «лютерандық»,
«кальвинизм», «контрреформация», «иезуиттер ордені»
ұғымдарын түсіндіру
6.2.4.2 Жаратылыстану ғылымдарының келешектегі дамуы
үшін кейінгі орта ғасырлар кезеңінде Жердің құрылысы
туралы жасалған ғылыми жаңалықтардың маңыздылығын
анықтау
лім алушы
Бағалау критерийі Бі

• Тарихи процестердің контекстінде «гуманизм»,
«реформация», «протестантизм», «лютерандық»,
«кальвинизм», «контрреформация», «иезуиттер
ордені» ұғымдарын анықтайды

• Жаратылыстану ғылымдарының келешектегі дамуы
үшін кейінгі орта ғасырлар кезеңінде Жердің
құрылысы туралы жасалған ғылыми жаңалықтардың
маңыздылығын сипаттайды
Қолдану
Ойлау дағдыларының
оғары деңгей дағдылары
деңгейі Ж

инут
Орындау уақыты 20 м

Тапсырма

1. Берілген мәліметтердің «ақиқат» немесе «жалған» екендігін анықтаңыз.


р/с Ақпарат ақиқат/жалған

1 Шіркеулердің баю көздерінің бірі – индульгенция
сату болды

2 «Кешірім ақшаға емес, Құдайдан беріледі»–деп
айтқан М.Лютер

3 Шіркеуді реформалау мен қайта ұйымдастыру –
Реформация деп аталады.

5 Рим папасы Реформациямен күресу үшін иезуиттер
орденің құрды




2. Адамдар үшін жердің құрылысы туралы білім не үшін қажет болғандығы туралы 5 дәлел
келтіріңіз.


Бағалау критерийлері ТапсырДескриптор Балл
ма
Білім алушы

Тарихи процестердің 1-ақпаратттың «ақиқат»/«жалған»
контекстінде екендігін анықтайды; 1
«гуманизм»,
2-ақпаратттың «ақиқат»/«жалған»
«реформация», ек
ендігін анықтайды; 1
«протестантизм»,
3-ақпаратттың «ақиқат»/«жалған»
«лютерандық», 2 ек
ендігін анықтайды; 1
«кальвинизм»,
4-ақпаратттың «ақиқат»/«жалған»
«контрреформация»,
екендігін анықтайды; 1
«иезуиттер ордені»
паратттың «ақиқат»/«жалған»
ұғымдарын анықтайды 5-ақ
жалған» екендігін анықтайды; 1
«

Жаратылыстану Адамдар үшін жердің құрылысы туралы
ғылымдарының білім не үшін қажет болғандығы туралы 1
1- дәлел келтіреді;
келешектегі дамуы
үшін кейінгі орта
Адамдар үшін жердің құрылысы туралы
ғасырлар кезеңінде
білім не үшін қажет болғандығы туралы
Жердің құрылысы
2- дәлел келтіреді;
1
туралы жасалған
Адамдар үшін жердің құрылысы туралы
ғылыми
ілім не үшін қажет болғандығы туралы
б
жаңалықтардың
3- дәлел келтіреді; 1
маңыздылығын
сипаттайды
Адамдар үшін жердің құрылысы туралы
білім не үшін қажет болғандығы туралы 1
4- дәлел келтіреді;

Адамдар үшін жердің құрылысы туралы
білім не үшін қажет болғандығы туралы
1
5-дәлел келтіреді.

Жалпы балл 10

«Реформация» және «Ғылыми революция» бөлімдері бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика

Білім алушының аты-жөні _______________________________________________


Бағалау критерийлері Оқу жетістіктерінің деңгейі

Жоғары Орта Төмен

Тарихи процестердің Тарихи процестердің Тарихи процестердің контекстінде Тарихи процестердің
контекстінде «гуманизм», контекстінде «гуманизм», «гуманизм», «реформация», контекстінде «гуманизм»,
«реформация», «реформация», «протестантизм», «лютерандық», «реформация»,
«протестантизм», «протестантизм», «кальвинизм», «протестантизм»,
«лютерандық», «лютерандық», «кальвинизм», «контрреформация», «иезуиттер «лютерандық», «кальвинизм»,
«кальвинизм», «контрреформация», «иезуиттер ордені» ұғымдарын анықтауда «контрреформация»,
«контрреформация», ордені» ұғымдарын анықтауда қателіктер жібереді «иезуиттер ордені»
«иезуиттер ордені» қиналады ұғымдарын анықтайды
ұғымдарын анықтайды



Жаратылыстану Жаратылыстану ғылымдарының Жаратылыстану ғылымдарының Жаратылыстану
ғылымдарының келешектегі келешектегі дамуы үшін кейінгі келешектегі дамуы үшін кейінгі ғылымдарының келешектегі
дамуы үшін кейінгі орта орта ғасырлар кезеңінде Жердің орта ғасырлар кезеңінде Жердің дамуы үшін кейінгі орта
ғасырлар кезеңінде Жердің құрылысы туралы жасалған құрылысы туралы жасалған ғасырлар кезеңінде Жердің
құрылысы туралы жасалған ғылыми жаңалықтардың ғылыми жаңалықтардың құрылысы туралы жасалған
ғылыми жаңалықтардың маңыздылығын сипаттауда маңыздылығына 1/2/3/4/5 дәлел ғылыми жаңалықтардың
маңыздылығын сипаттайды қиналады келтіруде қателіктер жібереді маңыздылығын сипаттайды

Реформация кезіндегі басты
оқиғаларды анықтайды
 
Верх