ЖБ БЖБ Дүние жүзі тарихы 7 сынып Жиынтық бағалау

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Дүниежүзі тарихы
7-сынып



Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 7-сынып оқушыларына «Дүниежүзі тарихы» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және ӛткізуге кӛмек құралы ретінде құрастырылған.
Бӛлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге оқушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бӛлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды ӛткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта оқушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.

ЖОБА
Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР..........4 «Рим империясының құлауы» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ......................................5 «Феодализм» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау...................................................................8 «Ислам тарихы» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау..........................................12
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР........15 «Крест жорықтары» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау....................................16 «Моңғолдар» ортақ тақырыптар бойынша жиынтық бағалау ............................................20 «XIV-XVI ғ. бірінші жартысындағы ортағасырлық еуропалық қоғам» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау .....................................................................................................................24
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР........28 «Абсолютизм:Батыс пен Шығыс» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау..............................29 «Сауда, қолӛнер және әлемді игеру» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау .........................33
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР........37 «Қайта Ӛрлеу дәуірі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау...................................................38 «Реформация» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау...............................................................42 «Ғылыми революция» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау..................................................45
3

========3========

ЖОБА
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
4

========4========

ЖОБА
«Рим империясының құлауы» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Кіріспе. Неліктен Батыста Рим империясы құлады Түрік қағаны Иштемиге 568 ж. Византия неліктен елші жіберді
Княгиня Ольганың Константинопольге сапары Киев Русін қалай ӛзгертті
Оқу мақсаты
6.3.1.1«ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар» хроноло-гиялық шегін білу және уақыт сызығында белгілеу
6.3.2.1 Рим империясының ыдырау себептерін анықтау және жіктеу
6.3.2.4 Византияның дипломатиялық саясатын оның кӛршілес елдермен қарым-қатынасының мысалында қарастырып, сипаттау
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар тарихының
хронологиялық шеңбері мен кезеңдерін уақыт
сызығында анықтайды
 Рим империясының ыдырау себептерін жіктейді
 Византияның кӛршілес елдермен халықаралық
қарым-қатынасын анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Хронологиялық шеңберін кӛрсету арқылы уақыт лентасында ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар тарихының кезеңдерді белгілеңіз.
2. Рим империясының ыдырау себептерін мұқият оқып, кестеге категория (себептер) бойынша топтастырыңыз.
1. Рим империясының әскерлері ӛз әсери қуаттылығын жоғарылатты;
2. Құлдар ӛнеркәсіптің дамуына қарсы болды;
3. Варвар тайпаларының әскерлері Рим империясын ығыстырды;
4. Құл иеленушілік жүйесі елдің дамуын тежеді;
5. Императордың қаржыны тиімсіз жұмсаудың нәтижесінде ақша жүйесі құлдырады;
6. Рим империясының әскер мен билікті қамтамасыз ету үшін жинаған салықтың ӛсуі
қарапайым халықтың наразылығын тудырды;
7. Тауарларға, азық-түлікке бағаның ӛсуі;
8. Императордың билігінің әлсіреуі .
5

========5========

ЖОБА
Саяси себептер
Әлеуметтік - экономикалық себептер
3. Ақпаратты оқып, сұрақтарға жауап жазыңыз:
a) 568 жылы соғды кӛпесі Маниах Иранға қарсы Византия империясымен сауда және әскери келісімге қол қойған Константинопольда Түрік қағанатының елшілігін басқарды. b) Жылнамалар жинағында баяндалғандай X ғасырда княгиния Ольганың үкіметі Византия императоры мен патриархына барып Константинополда шоқындырылды. Византия елшісі Киев жеріне келіп екі ел арасында дипломатиялық қадам жасалды.
1. Византия империясы көршілес мемлекеттермен дипломатиялық қарым-қатынас барысында қандай рөл атқарды?
2. Түрік қағанаты мен Киев Русьінің Византия империясымен елшілік қатынасының мақсаты неде?
Бағалау критерийі
Тапсырма

1
Дескрипторлар
Білім алушы
Ерте орта ғасырдың хронологиялық шеңберін анықтайды;
Орта ортағасырдың хронологиялық шеңберін анықтайды;
Кейінгі ортағасырдың хронологиялық шеңберін анықтайды;
Рим империясының әскерінің қуаттылығының жоғалтқаның анықтайды;
Құлдардың ӛнеркәсіптің дамуына тигізген кері әсерін анықтайды, Варвар тайпаларының Рим империясының ығыстырғаның анықтайды;
Елдің дамуына құл иеленушіліктің кері әсерін анықтайды;
Император билігінің әлсіреуін анықтайды;
Рим империясындағы салықтың ӛсуіне халық наразылығын анықтайды; Тауарларға, азық-түлікке бағаның ӛсуін анықтайды;
Рим империясындағы қаржының дұрыс жұмсалмауын анықтайды;
Византия елшісінің түрік қағанатына бару сепебін анықтайды;
Киев Русьінің Византияға елші жіберуінің себебін анықтайды .
Балл
Ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар тарихының хронологиялық шеңбері мен кезеңдерін уақыт сызығында анықтайды
1
1
1
Рим империясының ыдырау себептерін жіктейді
.
2
1
1
1
1
1
1
1
1
Византияның кӛршілес елдермен халықаралық қарым-қатынасын анықтайды
Барлығы
3
2
2
15
6

========6========

«Рим империясының құлауы» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жӛні _____________________________________________
Бағалау критерийлері
Ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар тарихының хронологиялық шеңбері мен кезеңдерін уақыт сызығында анықтайды
Тӛмен
Ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар тарихының хронологиялық шеңбері мен кезеңдерін уақыт сызығында кӛрсетуде қиналады
Рим империясының ыдырау себептерін жіктейді
Батыс Рим империясының ыдырау себептерін категориялар бойынша жіктеп, талдауда қиналады
Византияның кӛршілес елдермен халықаралық қарым-қатынасын анықтайды
Византияның кӛршілес елдермен халықаралық қарым- қатынасын анықтауда қиналады
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар тарихының хронологиялық шеңбері мен кезеңдерін уақыт сызығында кӛрсетеді, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Жоғары Ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар тарихының хронологиялық шеңбері мен кезеңдерін уақыт сызығында дұрыс кӛрсетеді
Батыс Рим империясының ыдырау себептерін белгілі категориялар бойынша жіктейді, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Батыс Рим империясының ыдырау себептерін белгілі категориялар бойынша дұрыс жіктеп, талдайды
Византияның кӛршілес елдермен халықаралық қарым-қатынасын анықтауда 1 ғана қателіктер жібереді
Византияның кӛршілес елдермен халықаралық қарым-қатынасын дұрыс әрі жан-жақты анықтайды
7

========7========

«Феодализм» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Феодалдық экономика деген не
Феодалдық қоғам қалай ұйымдасқан
Ортағасырлық қоғамды қаланың сәулеті мен ӛнері қалай бейнелейді
Оқу мақсаты
6.4.2.1 экономикалық қатынастардың формаларын түсіндіру арқылы феодалдық шаруашылықтың ерекшеліктерін сипаттау
6.1.2.1 үстемдік етушілер мен бағыныштылардың (феодалдар мен шаруалардың) ӛзара қатынасын сипаттау 6.2.2.2 ӛнердің (сәулет, сурет ӛнері) дамуына қоғамдағы ӛзгерістердің ықпалын анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Феодализмнің белгілерін анықтайды
 Федалдық қоғам мүшелерінің міндеттерін жіктейді
 Сеньор мен вассал арасындағы феодалдық
қатынастарды сипаттайды
 Роман және готикалық үлгінің (стильдердің)
ерекшеліктерін сипаттайды
 Қоғамдағы ӛзгерістердің ӛнердің дамуына ықпалын
анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және Түсіну Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Феодалдық қоғамның белгілерін атаңыз.
1. _______________________________________________________________
2. _______________________________________________________________
3. _______________________________________________________________
4. _______________________________________________________________
5. _______________________________________________________________
2. Мәтінді оқып, кестеге шаруалардың міндеткерліктерінен мысалдар келтіріңіздер.
Конрад шаруа ӛз отбасын асырау және жақсы ӛнім жинау үшін ӛзінің аздаған жерін ӛндеп отырды. Осы жер үшін ол ӛз мырзасына 1 қой, азық-түліктен 3 себет (корзина) және қос қазы ақысын тӛлеуі қажет. Соынмен қатар ол ӛз еңбек құралдарымен мырзаның жерін жыртып, оқан ұрықтар себіп, уақыт келгенде ӛнім жинауы қажет. Конрадтың екі қызы және әйелі тоқу станогында мат тоқып, киім тіккен және ол ӛнімді мырзасын апарып беру керек еді.
Еңбекпен ӛтеу (Барщина)
Шаруалардан заттай алым-салық (оброк)
8

========8========

ЖОБА
3. Вассал мен сеньордың міндеттерін анықтаңдар.
1. Әскери қызметке шаруалар қоныстанған жер беру.
2. Үлкен баласын рыцарь дәрежесіне ауыстыру кезінде ӛз мырзасына кӛмектесу.
Вассал міндеттері
Сеньор
міндеттері
4. Романтикалық және готикалық стильдердің ерекшеліктерін анықтаңыздар.
1. Ғимараттардың қарапайым сұстылығы
2. Үлкен терезелер, кӛптүсті витраждар мен түсті эффектілер.
3. Күрделі формалар, әшекейлер мен орнаменттердің жоқтығы.
4. Доға тәрізді аркалар.
Роман стилі
Готикалық стиль
5. Мәтінмен суретті негізге ала отырып,тӛмендегі сұраққа жауап беріңіз.
Готикалық собор схемасы:
1 - орталық жағы; 2 -жаны; 3 - тірегі 4 – қойма; 5 – Доға тәрізді арка .

X ғасырда Батыс Европада архитектуралық роман стилі қалыптасты. Бұл XI-XII ғасырларда таралған алғашқы жалпыевропалық стиль. Христиандар құдайға деген мәңгі сүйіспеншілігін кӛрікті храмдарда ӛткізбек болды. Роман стиліндегі ғимараттар түнеріңкі болды. Сәулетшілер бұны жарық түспен толықтырғысы келді, бұл жаңа готикалық стиль дүниеге келгеннен кейін мүмкін болды. (гот тайпаларының атына байланысты) Ол XIII- XIVғасырларда дамыды, роман стилінен айырмашылығы ол варварлық деп аталды.
Қалаларда қолӛнершілер шеберханасы ӛзін –ӛзі басқару билігіне ие болғаннан кейін ратуша тұрғызды. Мұнда қалалық ӛзін- ӛзі басқару органы орналасты. Ең маңызды готикалық архитектура құрылымы – бұл собор. Готикалық собор – қаладағы байлықтың және биліктің, аспан әлеміндегі ұлы күшке табынудың белгісін білдірді.
 Қоғамдағы қандай ӛзгерістер сәулет құрылысының дамуына ықпал етті?
9

========9========

Бағалау критерийі
Феодализм белгілерін атайды
№ тапсырма
1
Федалдық қоғам мүшелерінің міндеттерін жіктейді
2
Сеньор мен вассал арасындағы феодалдық қатынастарды сипаттайды
3
Роман және готикалық стилдің ерекшелігін кӛрсетеді
4
Қоғамдағы ӛзгерістердің ӛнерге тигізген әсерін анықтайды
Барлығы:
5
ЖОБА
Дескрипторлар
Білім алушы
Феодалдық құрылыстың 1-белгісін атайды;
Феодалдық құрылыстың 2 -белгісін атайды;
Феодалдық құрылыстың 3 -белгісін атайды;
Феодалдық құрылыстың 4 -белгісін атайды;
Феодалдық құрылыстың 5 -белгісін атайды;
Барщинаға 1 мысал келтіреді; Барщинаға 2 мысал келтіреді; Оброкқа 1 мысал келтіреді;
Оброкқа 2 мысал келтіреді;
Сеньордың міндеткерліктеріне мысал келтіреді;
вассалдың міндеткерліктеріне мысал келтіреді;
роман стилінен мысалдар келтіреді;
Балл
1
1
1
1
1
1 1 1 1 1
1
1
готикалық стильден мысалдар келтіреді;
1 қоғамдағы ӛзгерістер мен сәулет
ӛнерінің дамуына кем дегенде 2 мысал 2 келтіреді.
15
10

========10========

«Феодализм» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жӛні: _______________________________________________
Бағалау критерийлері
Феодализмнің белгілерін атайды
Тӛмен
Феодалдық құрылыстың кейбір кезеңдерін білетіндігін кӛрсетуде қиналады
Федалдық қоғам мүшелерінің міндеттерін жіктейді
Шаруаның міндеттерінен мысалдарды келтіруге қиналады
Сеньор мен вассал арасындағы феодалдық қатынастарды сипаттайды
Вассал мен сеньордың міндеттерін анықтап, кӛрсетуде қиналады
Роман және готикалық стилдің ерекшелігін кӛрсетеді
Готикалық және романдық стильдердің ерекшеліктерін анықтайтындығын кӛрсетуде қиналады
Қоғамдағы ӛзгерістердің ӛнерге тигізген әсерін анықтайды.
Қоғамдағы ӛзгерістердің ӛнерге тигізген әсерін анықтауда қиналады.
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Феодалдық құрылыстың барлық белгілерін білетін-дігін кӛрсетеді, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Жоғары Феодалдық құрылыстың белгілерін дұрыс білетіндігін кӛрсетеді
Шаруаның міндеттерінен мысалдар келтіреді, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Шаруаның міндеттерінен мысалдарды дұрыс келтіреді
Вассал мен сеньордың міндеттерін анықтай отырып феодалдар арасындағы қарым-қатынастарды сипаттайды, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Вассал мен сеньордың міндеттерін анықтай отырып феодалдар арасындағы қарым-қатынастарды дұрыс сипаттайды
Готикалық және романдық стильдердің ерекшеліктерін сипаттайды, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Готикалық және романдық стильдердің ерекшеліктерін дұрыс сипаттайды
Қоғамдағы ӛзгерістердің ӛнерге тигізген әсерін анықтайды, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Қоғамдағы ӛзгерістердің ӛнерге тигізген әсерін дұрыс анықтайды.
11

========11========

«Ислам тарихы» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Оқу мақсаты
610-1258 жж. аралығында ислам тарихында қандай негізгі оқиғалар орын алды
Неге VIII-XII ғғ. Ислам мәдениетінде «алтын ғасыр» деп атайды

6.3.2.5 ортағасырлық шапқыншылықтар кезіндегі халықаралық қатынастардың сипатын түсіндіру
6.2.2.1 тарихи оқиғалардың ӛзара байланысын орнату арқылы діндерің әлемдік мәдениетке ықпалын анықтау 6.2.3.1 Шығыс ойшылдары жетістіктерінің маңызын түсіндіру
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Кескін картада араб шапқыншылығын белгілейді
 Ислам тарихында орын алған оқиғаларды
сәйкестендіреді
 Шығыс ойшылдарының жетістіктерін талдайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Тӛмендегі кескін картаны пайдаланып, сұрақтарға жауап беріңіз.
a) Арабтардың кем дегенде 3 жаулаушылық жорықтарының бағыттарын картада
белгілеңіз.
b) Жаулап алған мемлекеттердің атауларын картада белгілеңіз. (кем дегенде 3
мемлекеттің)
12

========12========

ЖОБА
2. 610 және 1258 жылдар аралығындағы ислам тарихындағы негізгі 3 оқиғаны сәйкестендіріп жазып, «v» белгісімен белгілеңіз.
 630 ж. ________________________________________________________________

610 ж. ________________________________________________________________

622 ж. ________________________________________________________________

929 ж. ________________________________________________________________

661-750 ж.ж. ____________________________________________________________

1258 ж. _______________________________________________________________
3. Шығыс ойшылдарының жетістіктері мен маңыздылығын тӛменде берілген кестеде талдаңыз.

Шығыс ойшылдары 1 Омар Хайям
2 Аль-Бируни
3 Абу-Али Ибн Сина (Авиценна)
Жетістіктері
Маңыздылығы
Бағалау Тапсырма Дескриптор
критерийлері №
Кескін картада араб 1 Сызықшамен араб шапқыншылығының шапқыншылығын 1 бағытың белгілейді;
белгілейді Сызықшамен араб шапқыншылығының
2 бағытың белгілейді;
Сызықшамен араб шапқыншылығының
3 бағытың белгілейді;
Арабтар жаулап алған 1 мемлекеттің
атауын жазады;
Арабтар жаулап алған 2 мемлекеттің
атауын жазады;
Арабтар жаулап алған 3 мемлекеттің
атауын жазады;
Ислам тарихында 2 Ислам тарихындағы 1 оқиғаны орын алған сәйкестендіреді;
оқиғаларды Ислам тарихындағы 2 оқиғаны сәйкестендіреді сәйкестендіреді;
Ислам тарихындағы 3 оқиғаны
сәйкестендіреді;
Шығыс 3 Омар Хайамның ғылым саласындағы ойшылдарының жетістігін және еңбегінің
жетістіктерін маңыздылығын анықтайды;
талдайды Аль-Буринидің ғылым саласындағы
жетістігін және еңбегінің
маңыздылығын анықтайды;
Аль-Хорезмидің ғылым саласындағы
жетістігін және еңбегінің
маңыздылығын анықтайды;
Барлығы:
Балл
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
2
2
15
13

========13========

«Ислам тарихы» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жӛні: _______________________________________________
Бағалау критерийлері
Кескін картада араб шапқыншылығын белгілейді
Тӛмен Арабтардың жаулаушылық жорықтарының бағытын және жаулап алған мемлекеттердің атауларын картада белгілеуде қиналады
Ислам тарихында орын алған оқиғаларды сәйкестендіреді
610 және 1258 жылдар аралығындағы ислам тарихындағы оқиғаларды сәйкестендіріп,белгілеуде жазуда қиналады
Шығыс ойшылдары жетістіктерін талдайды
Шығыс ойшылдары
жетістіктерінің маңыздылығын кестеде талдауда қиналады
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта Арабтардың жаулаушылық жорықтарының бағытын және жаулап алған мемлекеттердің атауларын картада белгілейді, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Жоғары Арабтардың жаулаушылық жорықтарының бағытын және жаулап алған мемлекеттердің атауларын картада дұрыс белгілейді
610 және 1258 жылдар аралығындағы ислам тарихындағы оқиғаларды сәйкестендіріп белгілейді, бірақ аздаған қателіктер жібереді
610 және 1258 жылдар аралығындағы ислам тарихындағы оқиғаларды дұрыс сәйкестендіріп, белгілейді
Шығыс ойшылдары
жетістіктерінің маңыздылығын кестеде талдайды, бірақ аздаған қателіктер жібереді.
Шығыс ойшылдары жетістіктерінің маңыздылығын кестеде дұрыс талдайды
14

========14========

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
15

========15========

ЖОБА
«Крест жорықтары» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Крест жорықтары христиандық Еуропа мен мұсылман әлемін қалай ӛзгертті
Оқу мақсаты
6.2.2.1 тарихи оқиғалардың ӛзара байланысын орнату арқылы діндерің әлемдік мәдениетке ықпалын анықтау 6.3.2.6 картада оқиғаларды даму динамикасында белгілей отырып, 1-4 жорықтар мысалында крест жорықтарының себеп-салдарларын анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Крест жорықтарының себептерін анықтайды.
 Картада крест жорықтарындағы оқиғалардын даму
динамикасын белгілейді
 Еуропа мәдениетіндегі ӛзгеріс пен крест
жорықтарының ӛзара байланысын анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу, түсіну Қолдану Синтез
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Тест сұрақтарына жауап беріңіз.
1. Крест жорықтарының мақсатын анықтаңыз:
А) Қасиетті жерді босатуға ұмтылу
В) Шығыс дістүрлерімен танысу
С) сауда жолдарын ашуға ұмтылу
2. Крест жорықтарының басты ұйымдастырушысы мен шабыттандырушысы: А) еуропалық билеушілер
В) кӛпестер мен рыцарьлар
С) рим папасы бастаған католиктік шіркеу
3. Крест жорықтарына үндеу қалай қалады жасалды: А) Клермон
В) Рим
С) Иерусалим;
4. Рыцарь-монахтардың бірігуі қалай аталды: А) орден;
В) интердикт
С) аббаттық
16

========16========

ЖОБА
5. Крест жорықтарына қатысқан рыцарьлардың ӛз мүдделері болды: А) жеке бостандық алу;
В) христиан дінін тарату;
С) жер және бодандарға ие болу
2. Контур картасында бірінші, екінші және тӛртінші крест жорықтарының бағыттарын кӛрсетіңіз:
3. «Крест жорықтары еуропалық елдерге қалай әсер етті»? тақырыбында шығарма жазыңыз. Шығармада тӛмендегі аспектілерге назар аударыңыздар:
 Еуропалықтардың күнделікті ӛміріне ықпалы;
 Ауыл шаруашылығындағы ӛзгерістер;
 Шаруашылықтағы ӛзгерістер.
17

========17========

ЖОБА
Бағалау критерийлері
Тапсырма

1
Дескриптор Білім алушы
1 тест жауабын дұрыс белгілейді;
1 тест жауабын дұрыс белгілейді;
1 тест жауабын дұрыс белгілейді;
1 тест жауабын дұрыс белгілейді;
1 тест жауабын дұрыс белгілейді;
картадан 1 крест
жорықтарының белгілейді; картадан 2 крест
жорықтарының белгілейді; картадан 3 крест
жорықтарының белгілейді; Крест жорықтарының себебін анықтайды;
Крест жорықтарының мақсатын анықтайды; Европалықтардың ауыл шаруашылығындағы ӛзгерісін кӛрсетеді;
Европалықтардың қолӛнер кәсібіндегі ӛзгерісті кӛрсетеді; Европалықтардың күнделікті ӛміріндегі ӛзгерістерді кӛрсетеді;
Крест жорықтарының салдары бойынша қорытынды жасайды.
Балл
Крест жорықтарының себептерін анықтайды
1
1
1
1
1
Картада крест жорықтарындағы оқиғалардын даму динамикасын белгілейді
2
1
1
1
Еуропа мәдениетіндегі ӛзгеріс пен крест жорықтарының ӛзара байланысын анықтайды
3
1
1
1
1
1
2
Қорытынды:
15
18

========18========

«Крест жорықтары» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жӛні: _______________________________________________
Бағалау критерийлері
Жоғары
Крест жорықтарының себептерін анықтайды
Крест жорықтары кезіндегі оқиғалар мен терминдер бойынша терең білімін кӛрсетеді
Картада крест жорықтарындағы оқиғалардын даму динамикасын белгілейді
Контур картада тарихи оқиғаларды белгілейтіні жӛнінде білімін кӛрсетеді
Еуропа мәдениетіндегі ӛзгеріс пен крест жорықтарының ӛзара байланысын анықтайды
Крест жорықтарының оң және теріс салдарын анықтау кезінде мәтінді толық талдай алатының кӛрсетеді
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Тӛмен
Крест жорықтары кезіндегі негізгі оқиғалар мен терминдерді білетін-дігін кӛрсетеді
Крест жорықтары кезіндегі кейбір оқиғалар мен терминдерді білетіндігін кӛрсетеді
Тарихи оқиғаларды контур картада белгілей алатындығын кӛрсетеді
Контур картада тарихи оқиғаларды белгілей алатындығын кӛрсетеді
Крест жорықтарының оң және теріс салдарын анық-тайды
Крест жорықтарының кейбір оң және теріс салдарын анықтайды
19

========19========

«Моңғолдар» ортақ тақырыптар бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Неліктен монғолдар ӛз жауларын тез бағындыра алды. Моңғолдар мен жаулап алынған халықтар бірін-бірі қаншалықты ӛзгертті
Оқу мақсаты
6.3.2.5 ортағасырлық шапқыншылықтар кезіндегі халықаралық қатынастардың ерекшеліктерін анықтау
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу. Түсіну Қолдану Талдау
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Моңғол мемлекетінің ішкі әлеуметтік-
экономикалық және саяси құрылымын анықтайды
 Моңғол шапқыншылығының бағытын картадан
кӛрсетеді
 Монғолдардың ӛз жауларын тез бағындыру
себептерін талдайды
Орындау уақыты Тапсырма
20 минут
1. Тест сұрақтарына жауап беріңіз.
1.Шыңғыс ханның ӛмір сүрген жылдарын атаңыз. А) 1155-1227; В) 1185-1206; С) 1190-1227
2. Моңғол мемлекетінің негізгі заңы:
А) Салиқалы шындық; В) Жасақ; С) Құпиялық аңыз.
3. Моңғол әскерінің бӛлінісжүйесін атаңыз: А) ондық-жүздік-мыңдық-түмен (мыңдық) В) жүздік-мыңдық-ондық
С) түмен-жүздік-ондық.
4. Құрылтай – деген.....
А) халықтық жиналыс; В) билер жиналысы; С) отбасылық жиналыс;
5. Барұңғар, Жоңғар, Құл – бұл не?
А) моңғол әскерінің әскери-әкімшілік бӛлінісі; В) моңғол қолбасшыларының есімдері;
С) Моңғолдар жаулап алған Орталық Азия қалалары.
20

========20========

ЖОБА
2. Картада белгіленген моңғолдар жаулап алған терроторияларды атаңыз:
4
3
2
5
1
1. _______________________________________________________________ 2. _______________________________________________________________ 3. _______________________________________________________________ 4. _______________________________________________________________ 5. _______________________________________________________________
3. Мәтінді оқыңыз. Моңғолдардың жеңістерінің саяси және әскери себептерін белгілеңіз.
Моңғол әскерлерінің жеңуінің бір себебі олардың мықты ұйымдасқан және тактикалық жағынан мықты болуында. Моңғол әскерлері қатал тәртіп ұстанғандықтан әлемдегі ең мықты әскер болып саналды. Моңғол әскері толығымен атты әскерден құрылған болатын, сол себепті ұзақ қашықтыққа тӛзімді болған және маневрлі (маневренное) болған. Моңғолдың негізгі қаруы бірнеше қорамсағы бар жебелер және мықты садақ. Қарсылас ара-қашықтықта атысты, содан кейін керек кезде шайқасқа әскерлердің таңдалған бӛлшектері шықты. Моңғолдардың кеңінен қолданған әскери әдістердің бірі – жалған қашу, қоршауға алу және флангтік (фланговый) айналып ӛту. Моңғолдар Қытайдан қоршау қаруларын алған, бұл қарулармен олар ірі қамалдарды жаулап алған. Жаулап алынған халықтар жиі-жиі моңғолдарға әскер беріп отырған. Әскери жорықтар алдында моңғолдар жаулап алатын елге барлаушылар жіберіп отырған. Моңғолдар оларға қарсылық кӛрсеткендерді аямай, тез арада кӛзін жойып отырған. «Бӛліп ал да билей бер» саясатын ұстанған моңғолдар қарсы шыққан мемлекеттер әскерлерлерін жан-жаққа шашыруға тырысқан. Осындай стратегияны қолданып моңғолдар Русті жеңген. Осы стратегияға сүйене отырып, моңғолдар ұзақ уақыт бойы жаулап алған жерлерді ӛз ықпалдылығын сақтаған. Орыс князьдықтардың саяси бытыраңқылығы моңғолдарға оларды тез жеңуге ӛз кӛмегін тигізді.
1. Моңғол әскерлерінің әскери және саяси жеңіс себептерін анықтаңыз. ______________________________________________________________________
2. Сіздің ойыңызша моңғол әскерлерінің жеңісіндегі басты себептері не? ______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________
21

========21========

ЖОБА
Бағалау критерийлері
Тапсырма

1
Дескриптор
Білім алушы
Тестің 1 сұрағына дұрыс жауап береді;
Тестің 1 сұрағына дұрыс жауап береді;
Тестің 1 сұрағына дұрыс жауап береді;
Тестің 1 сұрағына дұрыс жауап береді;
Тестің 1 сұрағына дұрыс жауап береді;
Моңғолдар жаулап алған бірінші территорияны кӛрсетеді;
Моңғолдар жаулап алған екінші территорияны кӛрсетеді;
Моңғолдар жаулап алған үшінші территорияны кӛрсетеді;
Моңғолдар жаулап алған тӛртінші территорияны кӛрсетеді;
Моңғолдар жаулап алған бесінші территорияны кӛрсетеді
Моңғолдардың тез жаулап алуының әскери себебін анықтайды; Моңғолдардың тез жаулап алуының саяси себебін анықтайды;
Моңғолдардың тез жаулап алуының әлеуметтік себебін анықтайды Моңғолдардың тез жаулап алуының экономикалық себебін анықтайды; Ӛз ойын қорытындылайды.
Балл
Моңғол мемлекетінің ішкі әлеуметтік- экономикалық және саяси құрылымын түсіндіреді
1
1
1
1
1
Моңғол
шапқыншылығының бағытын картадан кӛрсетеді
2
1
1
1
1
1
Монғолдардың ӛз жауларын тез жаулап алу себептерін талдайды
3
1
1
1
1
Барлығы
1 15
22

========22========

«Моңғолдар» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жӛні: ________________________________________
Бағалау критерийлері
Жоғары
Моңғол мемлекетінің ішкі әлеуметтік-экономикалық және саяси құрылымын түсіндіреді
ңіндегі
Моңғол шапқыншылығы кезе-
оқиғалар мен терминдер туралы білімін
кӛрсетеді
Моңғол шапқыншылығының бағытын картадан кӛрсетеді
Контур картада тарихи оқиғаларды белгілейтіні
жӛнінде білімін кӛрсетеді
Монғолдардың ӛз жауларын тез бағындыру себептерін талдайды
Моңғол әскерлерінің шешуші женіс себептерін анықтай оты- рып, мәтінде толық талдайтын- дығын кӛрсетеді
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Моңғол шапқыншылығы ке- зіндегі негізгі оқиғалар мен терминдер бойынша білімін кӛрсетеді
Тӛмен Моңғол шапқыншылығы дәуірінің кейбір оқи-ғалар мен терминдерін білетінің кӛрсетеді
Тарихи оқиғаларды контур картада белгілей алатындығын кӛрсетеді
Контур картада тарихи оқиғаларды белгілей алатындығын кӛрсетеді
Моңғол әскерлерінің саяси және әскери жеңіс себептерін сипаттай отырып, мәтінді талдауда қарапайым білімін кӛрсетеді
Моңғол әскерлерінің жеңісі үшін саяси және әскери себептерін анықтау, қарапайым материал талдау қабілетін кӛрсетеді
23

========23========

«XIV-XVI ғ. бірінші жартысындағы ортағасырлық еуропалық қоғам» бӛлімі
бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
«Қара індет» Еуропаны қалай ӛзгертті
Оқу мақсаты
6.3.2.2 У.Тайлер, Г. Каль жетекшілігімен болған анти- феодалдық кӛтерілістердің себептері мен маңызын анықтау
6.3.1.4 феодалдық со-ғыстар мен орталықтан-дырылған мемлекеттердің құрылуы арасында байла-ныс орнату
Бағалау критерийі
Білім алушы
 У.Тайлер, Г. Каль басқарған шаруалар
кӛтерілістерінің себептері мен маңызын анықтайды
 Феодалдық бытыраңқылық пен орталықтанған
мемлекеттің ерекшеліктерін кӛрсетеді
 Орталықтандырылған мемлекеттің құрылуының
саяси және әлеуметтік-экономикалық маңызына
баға береді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу, түсіну
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут Тапсырма
1. Тест сұрақтарына дұрыс жауап беріңіз. 1.Франциядағы шаруалар кӛтерілісінің себебі: А) Күпірлердің (еретиктердің) қызметі В) феодалдық қыспақтың күшеюі
С) францияның Жүзжылдық соғыста жеңілуі.
2. Ұлыбританиядағы 1381 ж. шаруалар кӛтерілісінің себебі не? А) христиандықтық күштеп тарату;
В) Жүзжылдық соғыс нәтижесіндегі елдің күйреуі;
С) ағылшын патшасының кӛтерілісшілермен кездесуге қарсылығы.
3.Ұлыбритания мен Франциядағы шаруалар кӛтерілістер басшыларын не бірітктіреді? А) патшамен кездесті
В) кӛтеріс кезінде ӛлтірілді;
С) Париж қаласының жаулап алуға қатысты.
4.Г.Каль мен У.Тайлер бастаған кӛтерістерді не біріктіреді? А) бас кӛтерудің стихиялық түрде болуы
В) Рим папасына қарсы күрес
С) шайқастың жаңа тактикасын пайдалану.
5.XIV ғ. Франция мен Ұлыбританиядағы шаруалар кӛтерілісінің салдары: А) феодалдық қыспақтың күшеюі
В) крест жорықтарының басталуы;
С) шаруалардың бостандық алуының кұшеюі
24

========24========

ЖОБА
2. Феодалды-бытыраңқы (бӛлшектенген) және орталықтандырылған мемлекеттің ерекшеліктерін анықтаңыз.
1. Патша мемлекеттің ең басты басшысы;
2. Патшаның мемлекеттегі барлық жерлерді бақылауы;
3. Мемлекеттің заңдарының бірлігі
4.Біріккен қорғау жүйесінің болмауы;
5. Мемлекеттің ішінде ірі және майда феодалдардың арасындағы соғыстар.
6. Әр феодал ӛз жерлерінде (аудандарында) ақша жасады.
Бытыраңқы мемлекет
Орталықтандырылған мемлекет
3. Орталықтандырылған мемлекеттің пайда болуының саяси және әлеуметтік- экономикалық жағынан маңыздылығын анықтаңыз.
Орталықтандырылған мемлекет
Саяси маңызы Әлеуметтік-экономикалық
Бағалау
критерийлері У.Тайлер, Г. Каль басшылық еткен кӛтерілістердің себептері мен маңызын анықтайды
Тапсырма

1
Дескриптор
Білім алушы
Бірінші тест сұрағына дұрыс жауап береді;
Екінші тест сұрағына дұрыс жауап береді;
Үшінші тест сұрағына дұрыс жауап береді;
Тӛртінші тест сұрағына дұрыс жауап береді;
Бесінші тест сұрағына дұрыс жауап береді;
Бытыраңқы феодалды мемлекеттің белгісін кӛрсетеді;
Бытыраңқы феодалды мемлекеттің белгісін кӛрсетеді;
Бытыраңқы феодалды мемлекеттің белгісін кӛрсетеді;
Орталықтандырылған феодалды мемлекеттің белгісін кӛрсетеді; Орталықтандырылған феодалды мемлекеттің белгісін кӛрсетеді; Орталықтандырылған феодалды мемлекеттің белгісін кӛрсетеді; Орталықтандырылған мемлекеттердің құрылуының саяси маңызын анықтайды;
Орталықтандырылған мемлекеттердің
Балл
1
1
1
1
1
Феодалды бытыраңқы және
орталықтандырылған мемлекеттер-дің ерекшеліктерін кӛрсетеді.
2
1
1
1
1
1
1
Орталықтандырылған мемлекеттердің құрылуының саяси және әлеуметтік-
3
1
1
25

========25========

ЖОБА
экономикалық маңызын бағалайды.
құрылуының саяси маңызын анықтайды;
Орталықтандырылған мемлекеттердің құрылуының әлеуметтік- экономикалық маңызын анықтайды; Орталықтандырылған мемлекеттердің құрылуының әлеуметтік- экономикалық маңызын анықтайды.
1
1
Барлығы
15
26

========26========

«XIV-XVI ғ. бірінші жартысындағы ортағасырлық еуропалық қоғам» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне
қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жӛні _______________________________________________
Бағалау критерийлері
У.Тайлер, Г. Каль басқарған шаруалар кӛтерілістерінің себептері мен маңызын анықтайды
Жоғары
XIV-XV ғ. бірінші жартысы кезеңі бойынша терминдер мен түсініктер бойынша терең білімін кӛр-сетеді
Феодалдық бытыраңқылық пен орталықтанған мемлекеттің
ерекшеліктерін кӛрсетеді Орталықтандырылған мемлекеттің құрылуының саяси және әлеуметтік- экономикалық маңызына бағалайды
Феодалды-бытыраңқы және орталықтандырылған мемлекеттің белгілерін анықтайды
Орталықтандырылған мемлекеттің құрылу маңызын анықтай отырып, мәтінді терең талдай алатынын кӛрсетеді
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
XIV-XV ғ. бірінші жартысы кезеңі бойынша терминдер мен түсініктер бойынша білімін кӛр-сетеді
Тӛмен
XIV-XV ғ. бірінші жартысы кезеңі бойынша терминдер мен түсініктер бойынша беткейлік білімін кӛрсетеді
Феодалды-бытыраңқы және орталықтандырылған мемлекеттің белгілерін анықтайды
Феодалды-бытыраңқы және орталықтандырылған мемлекеттерді ажыратады
орталықтандырылған мемлекеттің алыптастыру құнын айқындау, материалды талдау қабілетін кӛрсетеді
орталықтандырылған мемлекет тіңқалыптастыру құнын айқындау, қарапайым материал талдау қабілетін кӛрсетеді
27

========27========

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
28

========28========

ЖОБА
«Абсолютизм:Батыс пен Шығыс» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Шығыс билеушілерінің билігі XIV Людовик мен Ұлы Петр биліктері секілді шексіз болды ма
Шығыс билеушілерінің билігі XIV Людовик мен Ұлы Петр биліктері секілді шексіз болды ма
Неліктен І Карл мен ІІ Осман шексіз билеуші монарх бола алмады
Оқу мақсаты
6.3.1.6 «Парламент», «Бас штаттар», «Сейм», «Кортес», «Боярлар Думасы» ұғымдарын түсіндіру
6.3.1.2 Батыс пен Шығыстағы монархия формаларын (сословиелік-ӛкілдік және шексіз билік) ажырату
6.3.1.5 саяси биліктің ерекшеліктерін анықтау үшін әр түрлі елбилеушілерінің қызметін салыстыру
Бағалау критерийі
Білім алушы



Билік формаларын (шексіз билік және сословиелік- ӛкілдік) анықтайды
Батыс пен Шығыстағы монархия формаларын (сословиелік-ӛкілдік және шексіз билік) сәйкестендіреді
Қытай мен Франция императорларының биліктерінің ұқсастығы мен айырмашылығын салыстырады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут Тапсырма
1. Суреттердегі монархия түрін сипаттаңыз.
1- cурет 2-сурет
1.__________________________________________________________________ ___________ _______________________________________________________________________________ 2._____________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________
29

========29========

ЖОБА
2. Кестеде берілген терминді анықтамасымен дұрыс сәйкестендіріңіз.
Тарихи термин 1. Земс соборы
Дұрыс жауап
2. Парламент 3. Бас штаттар
4. Кортес
5. Сейм
Анықтама
А) Франциядағы сословиелік-ӛкілдік орган.
Б) Ресейгі сословиелік-ӛкілдік орган В) Польша мен Чехиядағы сословиелік-ӛкілдік орган
Г) Ұлыбританиядағы сословиелік- ӛкілдік орган.
Д) Испаниялдағы сословиелік-ӛкілдік орган.
3. Венн диаграммасында Қытай императоры Юнли мен Франция императоры XIV Людовиг қызметінің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын салыстырыңыз.
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Билік формаларын (шексіз билік және сословиелік- ӛкілдік) анықтайды Батыс пен Шығыстағы монархия формаларын (сословиелік-ӛкілдік және шексіз билік) сәйкестендіреді
1
2
Қытай мен Франция императорларының биліктерінің ұқсастығы мен айырмашылығын салыстырады
3
Дескриптор Білім алушы
Шексіз билік түрін сипаттайды; Сословиелік-ӛкілдік билік түрін сипаттайды;
Земс соборы ұғымын сәйкестендіреді;
Парламент ұғымын сәйкестендіреді;
Бас штат ұғымын сәйкестендіреді;
Кортес ұғымын сәйкестендіреді; Сейм ұғымын сәйкестендіреді; Қытай мен Франция
императорларының 1-і ұқсастығын атайды;
Қытай мен Франция
императорларының 2-і ұқсастығын атайды;
Қытай мен Франция
императорларының 3-і ұқсастығын атайды;
Қытай мен Франция
императорларының 4-і
Балл
1
1
1
1
1 1 1
1
1
1
1
30

========30========

ЖОБА
ұқсастығын атайды; Қытай мен Франция императорларының 1-і айырмашылығын атайды; Қытай мен Франция императорларының 2-і айырмашылығын атайды; Қытай мен Франция императорларының 3-і айырмашылығын атайды; Қытай мен Франция императорларының 4-і айырмашылығын атайды.
1
1
1
1
Барлығы
15
31

========31========

«Абсолютизм: Батыс пен Шығыс» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика
Білім алушының аты-жӛні __________________________________________ _____
Бағалау критерийлері
Билік формаларын (шексіз билік және сословиелік-ӛкілдік) анықтайды
Тӛмен Суреттердегі монархия түрін сипаттауда қиналады
Батыс пен Шығыстағы монархия формаларын (сословиелік- ӛкілдік және шексіз билік) сәйкестендіреді
әр елдегі сословиелік-ӛкілдік монархия органдарын ұғымдарымен
сәйкестендіруде қиналады
Қытай мен Франция
императорларының биліктерінің ұқсастығы мен айырмашылығын салыстырады
әр елдің императорлар қызметінің ұқсастығы мен айырмашылығын анықтап салыстыруда қиналады
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта Суреттердегі монархия түрін сипаттайды, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Жоғары
Суреттердегі монархия түрін дұрыс әрі толық сипаттайды
әр елдегі сословиелік-ӛкілдік монархия органдарын ұғымдарымен сәйкестендіреді, бірақ аздаған қателіктер жібереді
әр елдегі сословиелік-ӛкілдік монархия органдарын ұғымдарымен дұрыс сәйкестендіреді
әр елдің императорлар қызметінің ұқсастығы мен айырмашылығын анықтап салыстырады, бірақ аздаған қателіктер жібереді
әр елдің императорлар қызметінің нақты 3 ұқсастығы мен 3 айырмашылығын дұрыс анықтап салыстырады
32

========32========

«Сауда, қолӛнер және әлемді игеру» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Ұлы Жібек жолы Шығыс пен Батысты қалай байланыстырды
Теңіз саяхаттарына қытай мен еуропалық билеушілердің кӛзқарастары қандай болды
Ұлы географиялық ашулардың нәтижесінде әлемде қандай ӛзгерістер орын алды
Оқу мақсаты
6.4.1.2 ортағасырлардағы халықаралық сауда мен саяхаттардың рӛлін түсіндіру
6.3.2.7 «отаршылдық саясат» ұғымын түсіндіру (Испания және Португалияның жаулап алуының мысалында) 6.2.4.3 картада XV-XVI ғғ. саяхатшылардың негізгі бағыт- бағдарларын белгілей отырып,Ұлы географиялық жаңалықтардың адамдардың әлем туралы түсінігіне ықпалын анықтау
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білім алушы
 Картадан саяхатшылардың жүріп ӛткен жолдарын
анықтайды
 Қытайлық және еуропалық теңіз экспедицияларының
мақсаттарын сипаттайды
 Европалықтардың жүргізген отаршылдық саясатын
сипаттайды
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Кескін картада Христофор Колумб, Америго Веспуччи, Бартоломеу Диаш, Васко де Гама, Фернандо Магелан атты саяхатшылардың бағыттарын белгілеңіз.
33

========33========

ЖОБА
2. Кестеде еуропалық және қытайлық экспедициялардың мақсаттары мен жергілікті халыққа қатынасын жазыңыздар.
Сұрақтар Қытай Еуропалық елдер Ұйымдастырылған
экспедициялардың
мақсаттары
Жаңадан ашылған
жерлердегі жергілікті
халыққа қатынасы
3. Бартоломе де лас Касаса «Үндістанның ыдырауының қысқаша реляциясы» атты шығармасынан үзіндіні оқып, автордың кімге жақтасып отырғанын анықтаңыз. Ӛз жауабыңызға дәйек келтіріңіз
Үндістер (индейцы) кӛтеріске шықты, бірақ олардың қару-жарақтары ӛте нашар болды. Христиандар ӛздерінің қару-жарақтарымен (аттарымен, шанышқыларымен) оларға шабуылдап, барлық жерлерде тас-талқанын шығарды. Ауылдарына шабуыл жасап, не балаларын, не шалдарды, не әйелдерін аяған жоқ, тірі нәрсенің барлығының кӛзін жойды, барлығын тас-талқан етті. Индеицтерді (үндістерді) тірідей ӛртеп, ірі мӛлшерде дарғасты. Үндістер бірнеше христиандарды ӛлтірді деп айыптап, соңғылары бір христианның орнына жүздеген үндіс ӛлтіріледі» деді.
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Дескриптор
Білім алушы
Христофор Колумбтың жүріп ӛткен жолын белгілейді;
Америго Веспуччидің жүріп ӛткен жолын белгілейді;
Бартоломеу Диаштың жүріп ӛткен жолын белгілейді;
Васко де Гаманың жүріп ӛткен жолын белгілейді;
Фернандо Магеланның жүріп ӛткен жолын белгілейді;
Қытайлық теңіз экспедицияларының мақсатын сипаттайды;
Европалық теңіз экспедицияларының мақсатын сипаттайды;
Қытайлықтардың теңіз
экспедицияларының нәтижесінде ашлған жерлердің халықтарына жүргізген саясатын сипаттайды; Европалықтардың теңіз
экспедицияларының нәтижесінде ашлған жерлердің халықтарына жүргізген саясатын сипаттайды; Европалық отаршылдықтың мақсатын талдайды;
Балл
Картадан
саяхатшылардың жүріп ӛткен жолдарын анықтайды
1
1
1
1
1
1
Қытайлық және еуропалық теңіз экспедицияларының мақсаттарын сипаттайды
1
1
2
1
1
Европалықтардың жүргізген
3
2
34

========34========

ЖОБА
отаршылдық саясатын сипаттайды
Европалық отаршылдықтың жергілікті халықтарға жүргізген саясатын талдайды;
Европалық отаршылдықтың нәтижелерін талдайды.
2
Барлығы
2 15
35

========35========

«Сауда, қолӛнер және әлемді игеру» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика
Білім алушының аты-жӛні _____________________________________________
Бағалау критерийлері
Картадан саяхатшылардың жүріп ӛткен жолдарын анықтайды
Тӛмен
Кескін картада саяхатшылар-дың маршруттарын белгілеуде қиналады
Қытайлық және еуропалық теңіз экспедицияларының мақсаттарын сипаттайды
Еуропалық және қытайлық саяхатшы экспедицияларының мақсаттарын анықтап, жаңадан ашылған жерлердегі жергілікті халыққа деген қатынасын сипаттауда қиналады
Европалықтардың жүргізген отаршылдық саясатын сипаттайды
Испания мен Португалия мысалындағы тарихи дерек авторының ұстанымын анықтап, ӛз жауабын дәйектермен нақтылауға қиналады
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта Кескін картада саяхатшылардың маршруттарын белгілейді, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Жоғары Кескін картада саяхатшылардың марш- руттарын дұрыс белгілейді
Еуропалық және қытайлық саяхатшы экспедицияларының мақсаттарын анықтап, жаңадан ашылған жерлердегі жергілікті халыққа деген қатынасын сипаттайды, бірақ аздаған қателіктер жібереді
Еуропалық және қытайлық саяхатшы экспедицияларының мақсаттарын анықтап, жаңадан ашылған жерлердегі жергілікті халыққа деген қатынасын дұрыс сипаттайды
Испания мен Португалия мысалындағы тарихи дерек авторының ұстанымын анықтап, ӛз жауабын дәйектермен нақтылауда қателіктер жібереді.
Испания мен Португалия мысалындағы тарихи дерек авторының ұстанымын дұрыс анықтап, ӛз жауабын дәйектермен нақтылайды
36

========36========

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
37

========37========

ЖОБА
«Қайта Ӛрлеу дәуірі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
1300-1500 жж. аралығында Еуропадағы ӛнер қалай және неліктен ӛзгерді
Оқу мақсаты
6.2.2.3 Антикалық мәдениет-пен байланыс орнату арқылы Қайта ӛрлеу дәуірінің мәдениетін (бейнелеу, мүсін ӛнері) сипаттау
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білім алушы
 Қайта ӛрлеу дәуірі мен антикалық мәдениеттің ӛзара
байланысын анықтайды
 Ортағасырлық шығыс мәдениетінің ерекшеліктерін
сипаттайды
Қолдану
Жоғарғы деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Сіздердің алдарыңызда Микеланджелоның Сикет капелласы суреті кӛрсетілген. Суретке мұқият қарап, тӛмендегі сұрақтарға жауап беріңіздер.
А) Фреска үзінділері мен сурет номерлерін сәйкестіндіріңіз.
 Адамның пайда болуы.
 Адам мен Хауа Ананың жұмақтан қуылуы.
 Қорқынышты Сот.
Б) Микеланджелоның Сикет капелласы суретіндегу Адам ата мен Хауа ана деген кімдер және қандай Қорқынышты Сот туралы айтылған?
_______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ В) Сіздің ойыңызша фресканың Қайта Ӛрлеу дәуірінде жазылғаны туралы оның қандай бӛлшектері дәделдейді?
_______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________
1
2
1
1
38

========38========

1
2
1
1
ЖОБА
3
1
2. Тӛменде берілген Шығыс мәдениет қайраткерлерінің әлемдік ӛркениетке құсқан үлесін сипаттаныз.
Улуғбек
Әлішер Навои
Бабур
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Дескриптор
Білім алушы
Фрескада үзіндісімен 1 суретті сәйкестендіреді;
Фрескада үзіндісімен 2 суретті сәйкестендіреді;
Фрескада үзіндісімен 3 суретті сәйкестендіреді;
Адам атаның кім болғандығын атайды;
Хауа ананың кім болғандығын атайды;
Қорқынышты сотты сипаттайды; Библия тарихы сипатталғаның атайды;
Қайта ӛрлеу дәуіріне тән фрескаларды атайды;
Құдаймен әлемнің және адамзаттын пайда болуы бейнеленгенің атайды;
Баллдар
Қайта ӛрлеу дәуірі мен антикалық мәдениеттің ӛзара байланысын анықтайды
1
1 а
1
1
1
1 б
1 1 1
1 в
1
1
39

========39========

ЖОБА
Ортағасырлық шығыс мәдениетінің
ерекшеліктерін сипаттайды
2
Шығыс мәдениет қайраткері Ұлығбектің әлемдік ӛркениетке қосқан үлесін сипаттайды; Шығыс мәдениет қайраткері Әлішер Новаидің әлемдік ӛркениетке қосқан үлесін сипаттайды;
Шығыс мәдениет қайраткері Бабурдың әлемдік ӛркениетке қосқан үлесін сипаттайды.
2
2
2
Барлығы
15
40

========40========

«Қайта Ӛрлеу дәуірі» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика

Білім алушының аты-жӛні _______________________________________________
Бағалау критерийлері
Қайта ӛрлеу дәуірінің мәдениеті мен антикалық мәдениеттің ӛзара байланысын анықтау
Жоғары
Қайта Ӛрлеу дәуірі мәдениеті шығармалар аттарын мен авторларын біледі
Қайта Ӛрлеу дәуірі мәдениеті мен ортағасыр мәдениеттерін салыстырады және ерекшеліктерін анық-тайды
Ортағасырлық шығыс мәдениетінің ерекшеліктерін сипаттайды
Ортағасырлық шығыс мәдениетінің
ерекшеліктерін дұрыс сипаттайды
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Қайта Ӛрлеу дәуірі мәдениеті шығармалар аттарын мен авторларын біледі
Қайта Ӛрлеу дәуірі мә-дениетінің жалпы ерекше-ліктерін анықтайды
Тӛмен «Қайта Ӛрлеу мәдениеті» анықтамасын біледі Қайта Ӛрлеу мәдениеті-нің ӛнер шығармаларын және олардың авторларын біледі
Ортағасырлық шығыс мәдениетінің ерекшеліктерін сипаттағанда қателіктер жібереді
Ортағасырлық шығыс мәдениетінің ерекшеліктерін сипаттағанда қиналады
41

========41========

«Реформация» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Мартин Лютердің Виттенберг қаласындағы наразылығы Еуропаны қалай ӛзгертті
Оқу мақсаты
6.2.1.2 Тарихи процестердің контекстінде «гуманизм», «реформация», «протестантизм», «лютеранство», «кальвинизм», «контрреформация», «кезуиттер ордені» ұғымдарын түсіндіру
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Тарихи үдерістерді түсіндіруде ұғымдарды
пайдаланып анықтау
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу, түсіну Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Берілген суреттер бойынша тарихи оқиғаны анықтаңыз.
3
1
2
4
5
42

========42========

ЖОБА
2. «Шын ба» әлде «Жалған ба» деген сұраққа жауап беріңіз.
1. Шіркеулердің бай болу кӛздерінің бірі – индульгенция сату – шаруалардың бостан-
дығы туралы құжат.
2. Кешірім ақшаға емес, Құдаймен беріледі – деген М.Лютер.
3. Шіркеуді реформалау мен қайта ұйымдастыру – Реформация деп аталады.
4. Тӛмендегі суретте кӛрсетілген оқиға Реформацияның бастау болып ескептеледі.
5. Рим папасы Реформациямен күресу үшін Иезуиттер орденің құрды?
6. Мартин Лютердің екінші аты – «Женевский папа».
7. Иезуит орден мүшелерінің ойынша шіркеу үшін кез-келген қылмыс жасауға болады.
8. Германиядағы 1524-1525 жж. Шаруалар кӛтерілісінің қолбасшысы Жан Кальвин
болған.
9. Ұлыбританияда орын алған Реформацияның ерекшеліктері – оны патшаның ӛзі
ӛткізген (жоғарыдан ӛткізілген).
10. Католиктік шіркеудің кӛзқарастарына қарсы болған ғалымдар еңбектері мен
кітаптар «Тыйым салынған Индекс» деп аталған.
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Дескриптор
Білім алушы
1-ші суретте бейнеленген тарихи оқиғаны анықтайды
2-ші суретте бейнеленген тарихи оқиғаны анықтайды
3-ші суретте бейнеленген тарихи оқиғаны анықтайды
4-ші суретте бейнеленген тарихи оқиғаны анықтайды
5-ші суретте бейнеленген тарихи оқиғаны анықтайды
Дұрыс немесе жалған 1-ші сұраққа жауап береді
Дұрыс немесе жалған 2-ші сұраққа жауап береді
Дұрыс немесе жалған 3-ші сұраққа жауап береді
Дұрыс немесе жалған 4-ші сұраққа жауап береді
Дұрыс немесе жалған 5-ші сұраққа жауап береді
Дұрыс немесе жалған 6-ші сұраққа жауап береді
Дұрыс немесе жалған 7-ші сұраққа жауап береді
Дұрыс немесе жалған 8-ші сұраққа жауап береді
Дұрыс немесе жалған 9-шы сұраққа жауап береді
Дұрыс немесе жалған 10-шы сұраққа жауап береді
Балл
Тарихи үдерістерді түсіндіруде ұғымдарды пайдаланып анықтау
1
1
1
1
1
1
1 1
1 1
1
2
1
1
1
1
1
Барлығы
15
43

========43========

«Реформация» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика

Білім алушының аты-жӛні _______________________________________________
Бағалау критерийлері
Тарихи үдерістерді түсіндіру үшін түйінді ұғымдарды пайдаланады
Жоғары «Реформация» бӛлімі бойынша негізгі терминдердің анықтамасын біледі. Реформацияның себеп – салдарын толық және терең талдайды
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Тарихи оқиғаларды түсіндіруде «реформа-ция», «протестантизм», «лютеранство», «кальвинизм», «контрреформа-ция», «иезуиттік орден» терминдерін қолданғанда қателіктер жібереді
Реформация салдарын түсінеді
Тӛмен «Реформация», «протес- тантизм», «лютеранство», «кальвинизм», «контррефор- мация», «иезуиттік орден» терминдерін түсіндіргенде қиналады
Реформация салдарын түсінеді
44

========44========

«Ғылыми революция» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Жердің Күнді айналатыны туралы Коперниктің теориясы қаншалықты айқын болды
Оқу мақсаты
6.2.4.2 жаратылыстану ғылымдарының келешектегі дамуы үшін кейінгі орта ғасырлар кезеңінде Жердің құрылысы туралы жасалған ғылыми жаңалықтардың маңыздылығын анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Ғылыми революция жаналықтарын талдайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. «Н.Коперниктің теориясы ғылым мен техниканың дамуына әсер етті ме? деген тақырыпқа ПОПС (Тұжырым, Түсіндіру, Мысал, Қорытынды) - стратегиясы бойынша ой тұжырым жасаңыз.:
1 сӛйлем (Тұжырым) – менің ойымша........
2 сӛйлем (Негіздеу) – Себебі.................
3-4 сӛйлем (Мысал келтіру). Мен мынадай мысал келтіре аламын..............
4 сӛйлем (қорытынды). Қорытындылай келе.............
___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________
1.1 Коперниктің ӛлімінен кейінгі оның ойының ӛзгерістеріне тӛмендегі елдер ғалымдарының ұстанымдарына қысқаша дәйектеме келтіріңіз.
1. Поляк-американдық ұстаным A.
2. Неміс-американдық ұстаным B.
3. 4. 5. 6. 7.
Италиян-американдық ұстаным Грек-американдық ұстаным Араб-американдық ұстаным Үнді-американдық ұстаным Қытай-американдық ұстаным
C. D. E. F. G.
45

========45========

ЖОБА
Бағалау критерийлері
Тапсырма
Дескриптор
Білім алушы
ӛз ойын айтады;
ӛз жауабына дәлелдейді;
мысал келтіреді;
қорытынды жасайды;
Поляк-американдық ұстанымға дәлел келтіреді;
Неміс-американдық ұстанымға дәлел келтіреді;
Италия-американдық ұстанымға дәлел келтіреді;
Грек-американдық ұстанымға дәлел келтіреді;
Араб-американдық ұстанымға дәлел келтіреді;
Үнді-американдық ұстанымға дәлел келтіреді;
қытай-американдық ұстанымға дәлел келтіреді;
Балл
Ғылыми революция жаналықтарын талдайды
1
2 2 2 2 1
1
1
2
1
1
1
Барлығы
1 15
46

========46========

«Ғылыми революция» бӛлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика

Білім алушының аты-жӛні _______________________________________________
Бағалау критерийлері
Ғылыми революция жаналықтарын талдайды
Жоғары
Ғылыми революция жаналықтарын дұрыс талдайды талдайды
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Ғылыми революция жаналықтарын талдағанда қателіктер жібереді.
Тӛмен
Ғылыми революция жаналықтарын талдағанда қиналады.
 
Верх