ЖБ БЖБ География 7 сынып Жиынтық бағалау

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
География
7-сынып

Әдістемелік ұсыныстар 7-сынып білім алушыларына «География» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және ӛткізу үшін мұғалімге кӛмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар «География» пәні бойынша оқу бағдарламасы негізінде дайындалған.
Бӛлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бӛлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды ӛткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныстар негізгі сынып мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім беру бӛлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, ӛңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.

Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.........4 «Географиялық зерттеу әдістері» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау.................................5 «Картография және географиялық деректер базасы» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау10 «Физикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау.............................................14 2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР.......18 «Физикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау..............................................19 «Физикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау..............................................24 3 -ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР......29 «Физикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау..............................................30 «Физикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау..............................................34 «Әлеуметтік география» бӛлімі тақырыптар бойынша жиынтық бағалау .......................38 4 -ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР......43 «Экономикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау.......................................44 «Экономикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау........................................48 «Экономикалық география» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау........................................53 «Елтану және саяси география негіздері» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау.................57
3

========3========

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
4

========4========

«Географияны зерттеу тәсілдері» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып География ғылымының дамуы
Географиялық дереккӛздері
Оқу мақсаты
7.1.1.2 Саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымының дамуына қосқан үлесін сипаттап, баға береді 7.1.1.3 Географиялық дереккӛздермен жұмыс істейді: карта, сурет, мәтін, фотосуреттер, графикалық материалдар
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Берілген ақпарат бойынша саяхатшылар мен
зерттеушілердің есімдерін атайды және география
ғылымының дамуына қосқан үлесін анықтайды
 Саяхатшылар мен зерттеушілердің география
ғылымының дамуына қосқан үлесіне баға береді
 Географиялық нысанның биіктігін графикалық түрде
кӛрсетеді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Берілген сұрақтарға жауап беріңіз, тапсырмаларды орындаңыз:
a. Ежелгі дүниедегі Жер туралы деректердің жинақталу себебі қандай?
b. Берілген кестені толықтырыңыз.
c.
№ Саяхатшылар мен зерттеушілердің Саяхатшылар мен Үлесіне баға
география ғылымына қосқан үлесі зерттеушілердің беріңіз
есімдері
1 Жер - шар тәрізді деген түсінікті
дәлелдеген
2 Ендікті және бойлықты
анықтаған ежелгі грек ғалымы
3 Картаға, Африканның батыс және
шығыс жағалауларын және
Мадагаскар аралының бейнелерін
түсірген зерттеуші
4 Америго Веспуччи
5 Мартин Бехайм
2. Ұлы географиялық ашылулардың басты себебі неде?
a. Кескін картаға Фернан Магелланның саяхат жолындағы 4 маңызды географиялық
нысандарды белгілеңіз.
5

========5========

b. Фернан Магелланның саяхаты нені дәлелдеді?
c. Фернан Магелланның саяхатына экономикалық тұрғыдан баға беріңіз.
3. География ғылымында нысандарды, құбылыстарды және үдерістердің ерекшеліктерін графикалық түрде кӛрсету ӛте маңызды болып саналады. Берілген суретпен жұмыс жасаңыз.
a. Қандай географиялық нысан кӛрсетілген? _____________________________
b. Қандай табиғи құбылыс кӛрсетілген?___________________________________ с. Осы географиялық нысанның биіктігін сызба түрінде кӛрсетіңіз (физикалық картаны қолданыңыз және сызба салу ережелерін сақтаңыз).
6

========6========

Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Білім алушы
ежелгі дүниедегі Жер туралы деректердің жинақталу себебін анықтайды;
зерттеушінің есімін анықтайды; зерттеушінің үлесіне баға береді; зерттеушінің есімін анықтайды; зерттеушінің үлесіне баға береді; саяхатшының есімін анықтайды; саяхатшының үлесіне баға береді; Америго Веспуччидың ғылымға қосқан үлесін сипаттайды; Америго Веспуччидың ғылымға қосқан үлесіне баға береді; Мартин Бехаймның ғылымға қосқан үлесін сипаттайды;
Мартин Бехаймның ғылымға қосқан үлесіне баға береді;
Ұлы географиялық ашылулардың басты себебін анықтайды; кескін картада Отты Жер аралын белгілейді;
кескін картада Тынық мұхитты белгілейді;
кескін картада Филиппин аралдарын белгілейді;
кескін картада Магеллан бұғазын белгілейді;
Фернан Магелланның саяхатында анықтаған нысандарды дәлелдейді;
Балл
Берілген ақпарат бойынша саяхатшылар мен зерттеушілердің есімдерін атайды және география ғылымының дамуына қосқан үлесін анықтайды
1
1
1 1 1 1 1 1 1
1
1
1
Саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымының дамуына қосқан үлесіне баға береді
1
2
1
1
1
1
1
7

========7========

Географиялық нысанның биіктігін графикалық түрде кӛрсетеді
Фернан Магелланның саяхатына экономика кӛзқарасынан баға береді; сурет арқылы географиялық нысанды анықтайды;
сурет арқылы табиғи құбылысты анықтайды;
физикалық картаны қолданып, географиялық нысанның биіктігін анықтайды;
сызба салу ережелерін сақтай отырып, осы географиялық нысанның биіктігін сызады.
1
1
1
3
1
1
Жалпы балл
22
8

========8========

«Зерттеулер және зерттеушілер» бөлімшесі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Берілген ақпарат бойынша саяхатшылар мен зерттеушілердің есімдерін атайды және география ғылымының дамуына қосқан үлесін анықтайды
Саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымының дамуына қосқан үлесіне баға береді
Төмен
Берілген ақпарат бойынша саяхатшылар мен
зерттеушілердің есімдерін анықтап, география ғылымының дамуына қосқан үлесін сипаттауда қиналады
Берілген ақпарат бойынша саяхатшылар мен зерттеушілердің есімдерін анықтап, география ғылымының дамуына қосқан үлесін сипаттауда қателіктер жібереді
Саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымының дамуына қосқан үлесіне баға беруде қиналады
Саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымының дамуына қосқан үлесіне баға беруде қателіктер жібереді
Географиялық нысанның биіктігін графикалық түрде кӛрсетеді
Географиялық нысанның биіктігін графикалық түрде кӛрсетуде қиналады
Географиялық нысанның биіктігін графикалық түрде кӛрсетуде қателіктер
жібереді
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Жоғары
Берілген ақпарат бойынша саяхатшылар мен зерттеушілердің есімдерін атайды және география ғылымының дамуына қосқан үлесін анықтайды
Саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымының дамуына қосқан үлесіне баға береді
Географиялық нысанның биіктігін графикалық түрде кӛрсетеді
9

========9========

Тақырып
«Картография және географиялық деректер базасы»
бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Географиялық номенклатура
Оқу мақсаты
7.2.1.2 Географиялық номенклатура нысандарын картадан кӛрсетеді
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Картадан географиялық нысандарды анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Берілген сұрақтарға жауап беріңіз,тапсырмаларды орындаңыз: a. Карта дегеніміз не?
b. Масштаб дегеніміз не?
c..Сандық масштабты атаулық масштабқа айналдырыңыз: 1:100 000; d. 1 және 2-суреттегі картаның түрін анықтаңыз
1-сурет
2- сурет
Жауап
Жауап
e. Картаның күнделікті ӛмірде қолданылуына нақты мысал келтіріңіз.
10

========10========

2.
№ 1 2 3
a. Географиялық координаталар арқылы географиялық нысандарды анықтаңыз.
1-кесте
Географиялық координаталар Географиялық нысан 06° о.е. 105° ш.б.
28° с.е. 83° ш.б.
53° с.е. 107° ш.б.
b. 1-кестедегі анықталған географиялық нысандарды шартты белгілер арқылы кескін картаға белгілеңіз.
3. Кескін картаға географиялық нысандарды белгілеңіз:
a. Кордильер тауларын және оның биік нүктесін;
b. Ніл ӛзенін және оның ұзындығын.
11

========11========

Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Білім алушы
картаның анықтамасын береді; масштабтың анықтамасын береді; сандық масштабты атаулық масштабқа айналдырады;
1-суреттегі картаның түрін анықтайды;
2-суреттегі картаның түрін анықтайды;
картаның күнделікті ӛмірде қолданылуына нақты мысал келтіреді; берілген географиялық координаталар арқылы географиялық нысанды анықтайды;
берілген географиялық координаталар арқылы географиялық нысанды анықтайды;
берілген географиялық координаталар арқылы географиялық нысанды анықтайды;
анықталған географиялық нысанды кескін картаға шартты белгі арқылы белгілейді;
анықталған географиялық нысанды кескін картаға шартты белгі арқылы белгілейді;
анықталған географиялық нысанды кескін картаға шартты белгі арқылы белгілейді;
кескін картаға Кордильер тауын шартты белгі арқылы белгілейді; кескін картаға Кордильер тауының биік нүктесін сандық мәлімет арқылы белгілейді;
кескін картаға Ніл ӛзенін шартты белгі арқылы белгілейді;
кескін картаға Ніл ӛзенін ұзындығын сандық мәлімет арқылы белгілейді.
Балл
1 1 1
1
1
1
Картадан географиялық нысандарды анықтайды
1
1
2
1
1
1
1
1
1
1
3
1
1
Жалпы балл
16
12

========12========

«Картография және географиялық деректер базасы» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Картадан географиялық нысандарды анықтайды
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен Орта
Картадан географиялық нысандарды Картадан географиялық нысандарды анықтағанда қиналады анықтағанда қателіктер жібереді
Жоғары Картадан географиялық нысандарды анықтайды
13

========13========

«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Литосфераның құрылысы мен заттық құрамы Литосфераның тектоникалық қозғалыстары
Оқу мақсаты
7.3.1.1 Литосфераның құрылысы мен заттық құрамын анықтайды
7.3.1.3 Жер қыртысының тектоникалық қозғалыстарын талдайды: дрейф, коллизия, субдукция, спрединг
Бағалау критерийі
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білім алушы
 Сызбада литосфераның құрылысы және заттық
құрамын жазады
 Тектоникалық қозғалыстардың түрлерін ажыратады
( дрейф, коллизия, субдукция, спрединг)

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Берілген сұрақтарға жауап беріңіз,тапсырмаларды орындаңыз:
a. Литосфера деген не?_____________________________________________ b. Берілген сызбаны толтырыңыз:
2. 1-суретті қолданып, мәтіндегі сӛйлемдерді толықтырыңыз.
14

========14========

Суретте __________________________________ бейнеленген. Жердің даму тарихында ежелгі құрлықты Пангея деп атаған. Уақыт ӛте келе,осы құрлық екі ірі____________, _____________ құрлықтарға бӛлінді. Бӛлінуге әсер еткен ____________күштер деп саналады. А.Вегенер құрлықтар біртұтас болғанына осындай дәлелдемелер келтірген __________________________________,_________________________________. Болашақта осы құрлықтардың қозғалуында осындай _______________________________ӛзгеріс болу мүмкін.
3. Кестедегі берілген суреттерді және дүние жүзілік литосфералық тақталар картасын қолданып, сұрақтарға жауап беріңіз. Кестені толтырыңыз.

Суреттер
Тектоникалық қозғалыстың түрін анықтаңыз
Литосфералық тақталардың түрлерін анықтаңыз (нақты атауы мен түрі)
Осы тектоникалық
қозғалыс
үрдісін түсіндіріңіз
1
2
3
15

========15========

Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
литосфераның анықтамасын береді; сызбада литосфераның құрылысын толықтырады;
сызбада литосфераның құрылысын толықтырады;
сызбада литосфераның құрылысын толықтырады;
үрдістің түрін атайды;
Ірі құрлықтың атауын атайды; Ірі құрлықтың атауын атайды; әсер етуші күштің түрін атайды; 1-дәлелдеме келтіреді;
2 -дәлелдеме келтіреді;
бір ӛзгерісті келтіреді;
тектоникалық қозғалыстың түрін анықтайды;
тектоникалық қозғалыстың түрін анықтайды;
тектоникалық қозғалыстың түрін анықтайды;
литосфералық тақтаның түрі мен атауын анықтайды;
литосфералық тақтан ың түрі мен атауын анықтайды;
литосфералық тақтан ың түрі мен атауын анықтайды;
тектоникалық қозғалыст ың себебін түсіндіреді ;
тектоникалық қозғалыст ың себебін түсіндіреді;
тектоникалық қозғалыст ың себебін түсіндіреді.
Балл
Сызбада литосфераның құрылысын және заттық құрамын анықтайды
1 1
1
1
1
Тектоникалық қозғалыстардың түрлерін ажыратады (дрейф, коллизия, субдукция, спрединг)
2
1 1 1 1 1 1 1 1
1
1
1
3
1
1
1
1
1
Жалпы балл
20
16

========16========

«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Сызбада литосфераның құрылысын және заттық құрамын анықтайды
Төмен Литосфераның құрылысы мен заттық құрамын анықтауда қиналады
Литосфераның құрылысы мен заттық құрамын анықтауда қателіктер жібереді
Тектоникалық қозғалыстардың түрлерін ажыратады (дрейф, коллизия, субдукция, спрединг)
Тектоникалық қозғалыстардың түрлерін (дрейф, коллизия, субдукция, спрединг) ажыратуда қиналады
Тектоникалық қозғалыстардың түрлерін (дрейф, коллизия, субдукция, спрединг) ажыратуда қателіктер жібереді
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Жоғары Литосфераның құрылысы мен заттық құрамын анықтайды
Тектоникалық қозғалыстардың (дрейф, коллизия, субдукция, спрединг) түрлерін ажыратады
17

========17========

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
18

========18========

«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып
Атмосфера және оның құрамдас бӛліктері Ауа райы және метеорологиялық элементтер Қолайсыз атмосфералық құбылыстар
Оқу мақсаты
7.3.2.2 Атмосфераның құрылысы мен қабаттарының ерекшеліктерін графикалық түрде бейнелеп, түсіндіреді 7.3.2.6 Жергілікті жер мүмкіндігі бойынша температура, қысым, жел, бұлттылық, жауын-шашын ылғалдылық метеорологиялық элементтердің кӛрсеткіштері бойынша синоптикалық графикалық материалдарды жасайды 7.3.2.7 Жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде қолайсыз атмосфералық құбылыстарды талдай отырып, сақтану шараларын ұсынады
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Атмосфераның құрамдас бӛлігін ажыратады және
үлесін диаграмма түрінде кӛрсетеді.
 Атмосфераның әр қабатының ерекшелігін талдайды.
 Кез-келген аймақтың ауа райын сипаттайды.
 Қолайсыз атмосфералық құбылыстың түрін
ажыратады және сақтану шараларын ұсынады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Берілген сұрақтарға жауап беріңіз,тапсырмаларды орындаңыз:
a. Атмосфера дегеніміз не?
b. Атмосфера қабаты мынадай газдардан тұрады: __________________
Газдардың үлесін шеңберлі диаграмма арқылы кӛрсетіңіз.
2. Сызбаны толтырыңыз:
a. Атмосфера қабаттарын жазыңыз;
b. Әрбір атмосфералық қабаттың бір ерекшелігін сипаттаңыз.
19

========19========

c. Озон қабатының тіршілік үшін маңыздылығын түсіндіріңіз; d. Адам ӛмір сүретін атмосфера қабатын және себебін анықтаңыз.
3.
a. Қарағанды қаласының ауа райын бақылау кезіндегі мәліметтерді пайдалана отырып, қаңтар айының «жел ӛрнегін» сызыңыз.
Желдің бағыты
С
О
Ш
Б
С-Б
C-Ш
О-Б
О- Ш
Желдің қайталануы (күндер санымен)
2
4
3
5
1
7
4
3
Ашық тынық күндер
2
b.Басым желді анықтаңыз;
c. Басым желдің бағыты қаңтар айындағы ауа температурасына қалай әсер
ететінін сипаттаңыз.
20

========20========

4. Сурет арқылы атмосфералық құбылысты сипаттаңыз:
a. Суреттегі атмосфералық құбылысты анықтаңыз;
b. Атмосфералық құбылыстың қалыптасу себебін түсіндіріңіз; c. Осы атмосфералық құбылыстың зиянды әсеріне дәлел келтіріңіз; d. Осы атмосфералық құбылыстан сақтану жолдарын ұсыныңыз
Бағалау
критерийі Атмосфераның құрамдас бӛлігін ажыратады және үлесін диаграмма түрінде кӛрсетеді
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
атмосфера анықтамасын береді;
атмосфера құрамындағы газдардың тізімін жазады;
диаграмма салу ережелерін сақтай отырып, газдардың үлесін шеңберлі диаграмма арқылы кӛрсетеді;
Балл
1 1
1
Атмосфераның әр қабатының ерекшелігін талдайды
1
сызбада атмосфераның қабатын анықтайды; сызбада атмосфераның қабатын анықтайды; сызбада атмосфераның қабатын анықтайды; сызбада атмосфераның қабатын анықтайды; сызбада атмосфераның қабатын анықтайды; сызбада атмосфера қабатының бір ерекшелігін жазады;
сызбада атмосфера қабатының бір ерекшелігін жазады;
сызбада атмосфера қабатының бір ерекшелігін жазады;
сызбада атмосфера қабатының бір ерекшелігін жазады;
сызбада атмосфера қабатының бір ерекшелігін жазады;
озон қабатының тіршілікке маңыздылығын мысалдар арқылы дәлелдейді;
адам атмосфераның қай қабатында ӛмір сүретінін анықтайды;
адамның сол атмосфера қабатында ӛмір сүру себебін дәлелдер келтіре отырып жазады;
кӛкжиектің негізгі тұстарын сызады; кӛкжиектің аралық тұстарын сызады;
1 1 1 1 1 1
1
1
1
1
1
1
1
Кез-келген аймақтың ауа-
1 1
21

========21========

райын сипаттайды
2
масштабты анықтайды;
масштаб бойынша жел бағыттарының қайталануын кӛкжиектің негізгі тұстарына белгілейді;
масштаб бойынша жел бағыттарының қайталануын кӛкжиектің қосалқы тұстарына белгілейді;
белгіленген нүктелерін бір-бірімен біріктіреді;
ашық тынық күндерді «жел ӛрнегінде» белгілейді;
басым желдің бағытын анықтайды; басым желдің қантар айының ауа
температурасына тигізетін әсерін дәлелдейді; суреттегі атмосфералық құбылысты анықтайды;
қолайсыз атмосфералық құбылыстың қалыптасу себебін дәлелдейді;
қолайсыз атмосфералық құбылыстың зиянды әсерін жазады;
қолайсыз атмосфералық құбылыстан сақтану жолдарын ұсынады.
1 1
1
1
1
1 1
Қолайсыз атмосфералық құбылыстың түрін ажыратады және сақтану шараларын ұсынады
3
1
1
1
1
Жалпы балл
30
22

========22========

«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Атмосфераның құрамдас бӛлігін ажыратады және үлесін диаграмма түрінде кӛрсетеді
Төмен
Атмосфераның құрамдас бӛлігін ажыратуда және үлесін диаграмма түрінде кӛрсетуде қиналады
Атмосфераның құрамдас бӛлігін ажыратуда және үлесін диаграмма түрінде кӛрсетуде қателіктер жібереді
Атмосфераның әр қабатының ерекшелігін талдайды
Атмосфераның әр қабатының ерекшелігін талдауда қиналады
Атмосфераның әр қабатының ерекшелігін талдауда қателіктер жібереді
Кез-келген аймақтың ауа райын сипаттайды
Ауа райын сипаттауда қиналады
Ауа райын сипаттауда қателіктер жібереді
Қолайсыз атмосфералық құбылыстың түрін ажыратады және сақтану шараларын ұсынады
Қолайсыз атмосфералық құбылыстың түрін ажыратуда және сақтану шараларын ұсынуда қиналады
Қолайсыз атмосфералық құбылыстың түрін ажыратуда және сақтану шараларын ұсынуда қателіктер жібереді
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Жоғары Атмосфераның құрамдас бӛлігін ажыратады және үлесін диаграмма түрінде кӛрсетеді
Атмосфераның әр қабатының ерекшелігін талдайды
Кез-келген аймақтың ауа райын сипаттайды
Қолайсыз атмосфералық құбылыстың түрін ажыратады және сақтану шараларын ұсынады

23

========23========

«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып
Дүниежүзілік мұхиттың географиялық жағдайы Мұхит суларының қозғалыстары
Дүниежүзілік мұхиттың проблемалары
Оқу мақсаты
7.3.3.4 Мұхит және оның құрамдас бӛліктерін жоспар бойынша сипаттайды
7.3.3.6 Мұхит суының қозғалыстарын жіктеп, түсіндіреді
7.3.3.8 Дүниежүзілік мұхит проблемаларын топтастырып, шешу жолдарын ұсынады
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Мұхит және оның құрамдас бӛліктерін
ажыратады
 Мұхит суы қозғалысының түрін анықтайды
 Мұхит суы қозғалысын тудыратын
себептерді түсіндіреді
 Ластанудан туындайтын проблемаларды
анықтайды және шешу жолдарын ұсынады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Түсіну
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Берілген сұрақтарға жауап беріңіз,тапсырмаларды орындаңыз:
a. Дүниежүзілік мұхит дегеніміз ...
b. Дүниежүзілік мұхиттың бӛліктерін анықтаңыз және мысалдар келтіріңіз.
2. Жоспар бойынша Кариб теңізіне сипаттама беріңіз (тақырыптық карталарды қолдану қажет):

a. Кариб теңізі ............... мұхитының құрамынакіреді;
b. Теңіз ......меридиандар мен .........параллельдердің арасында орналасқан;
24

========24========

c. Теңіз ........ материктердің жағасымен ұласады; d. Кариб теңізінің аралдары;
e. Теңіз ....... бұғаздар арқылы мұхитпен жалғасады; f. Теңіздің орташа тереңдігін анықтаңыз;
g. Теңіздің беткі ағыстары;
h. Теңіз суының тұздылығын анықтаңыз;
i. Теңіз суының жылдық орташа температурасын анықтаңыз; j. Теңіз суының ластану дәрежесін анықтаңыз;
3. Берілген суреттерді қолданып, мұхит суы қозғалысынын түрін анықтап, пайда болу себептерін түсіндіріңіз.
Пайда болу себептері
a. Суреттегі дүниежүзілік мұхит мәселесінің түрін анықтаңыз;
b. Осы проблеманың ластану кӛзін анықтап, дәлел келтіріңіз;
c. Проблеманың кешенді салдары қандай?
25

========25========

d. Проблеманы шешудің нақты бір жолын ұсыныңыз.
Бағалау
критерийі Мұхит және оның құрамдас бӛліктерін ажыратады
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
дүниежүзілік мұхиттың анықтамасын береді;
дүниежүзілік мұхиттың бӛлігін анықтайды; дүниежүзілік мұхиттың бӛлігіне нақты мысал келтіреді;
дүниежүзілік мұхиттың бӛлігін анықтайды; дүниежүзілік мұхиттың бӛлігіне мысал келтіреді ;
дүниежүзілік мұхиттың бӛлігін анықтайды; дүниежүзілік мұхиттың бӛлігіне мысал келтіреді;
Кариб теңізі қай мұхиттың құрамына кіретінін анықтайды;
теңіз қандай меридиандардың арасында орналасқанын анықтайды;
теңіз қандай параллельдердің арасында орналасқанын анықтайды;
теңіздің қандай материктердің жағасымен ұласатынын анықтайды;
теңізде қандай аралдар орналасқанын анықтайды;
теңіз қандай бұғаздар арқылы мұхитпен жалғасатынын жазады;
теңіздің орташа тереңдігін анықтайды; теңіздің беткі ағыстарын анықтайды; теңіз суының тұздылығын анықтайды; теңіз суының жылдық орташа
температурасын анықтайды;
теңіздің ластану дәрежесін анықтайды; мұхит суы қозғалысының түрін анықтайды; мұхит суы қозғалысының пайда болу себебін түсіндіреді;
мұхит суы қозғалысының түрін анықтайды; мұхит суы қозғалысының пайда болу себебін түсіндіреді;
мұхит суы қозғалысының түрін анықтайды; мұхит суы қозғалысының пайда болу себебін түсіндіреді;
Балл
1
1 1
1
1 1
1 1
2
1
1
1
1
1
1
1 1 1 1
Мұхит суы қозғалысының түрін анықтайды
1 1 1
3
1 1
1 1
Мұхит суы қозғалысын тудыратын себептерін түсіндіреді Ластанудан туындайтын
мұхит суы қозғалысының түрін анықтайды; мұхит суы қозғалысының пайда болу себебін түсіндіреді;
1 1
4
суреттегі дүниежүзілік мұхит мәселесінің түрін анықтайды;
1
26

========26========

проблемаларын анықтайды және проблемаларды шешу жолдарын ұсынады
мұхит суының ластану кӛзін анықтап, дәлел келтіреді;
проблеманның кешенді салдарын дәлелдейді;
проблеманы шешудің нақты 1 жолын ұсынады.
1
1
1
Жалпы балл
30
27

========27========

«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен Орта
Мұхит және оның құрамдас Мұхит және оның құрамдас Мұхит және оның құрамдас бӛліктерін бӛліктерін ажыратады бӛліктерін сипаттағанда қиналады сипаттау кезінде қателіктер жібереді
Жоғары
Мұхит және оның құрамдас бӛліктерін сипаттайды
Мұхит суы қозғалысының түрін анықтайды
Мұхит суы қозғалысының түрін анықтауда қиналады
Мұхит суы қозғалысының түрін анықтауда Мұхит суы қозғалысының түрін қателіктер жібереді анықтайды
Мұхит суы қозғалысын Мұхит суы қозғалысын тудыратын тудыратын себептерді себептерді түсіндіргенде қиналады түсіндіреді
Ластанудан туындайтын Ластанудан туындайтын проблемаларды анықтайды проблемаларды анықтауда және және шешу жолдарын шешу жолдарын ұсынуда қиналады. ұсынады
Мұхит суы қозғалысын тудыратын себептерді түсіндіргенде қателіктер жібереді
Ластанудан туындайтын проблемаларды анықтауда және шешу жолдарын ұсынуда қателіктер жібереді
Мұхит суы қозғалысын тудыратын себептерді түсіндіреді
Ластанудан туындайтын проблемаларды анықтайды және шешу жолдарын ұсынады
28

========28========

3 -ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
29

========29========

Тақырып
«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Топырақ, оның құрамы мен құрылымы
Қазақстанның топырақ түрлері
Оқу мақсаты
7.3.4.2 Топырақ құрамын, түрлерін анықтап, құрылымын графикалық түрде кӛрсетеді
7.3.4.3 Қазақстанда топырақ түрлерінің таралуын анықтайды
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Топырақ құрамын, түрлерін ажыратады
 Топырақ құрылымын графикалық түрде бейнелейді
 Қазақстанда топырақ түрлерінің таралу себептерін
дәлелдейді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Берілген сұрақтарға жауап беріңіз,тапсырмаларды орындаңыз:
a. Топырақ дегеніміз -
b. Топырақ түзуші факторларды сызбаға толықтырыңыз;
с. Сипаттама арқылы топырақтың түрін анықтаңыз және механикалық құрамын
толықтырыңыз;
Бұл топырақ орманды-дала және дала зоналарында кең таралған. Көп жылдық
шөпті өсімдіктер астында, борпылдақ жыныстарда түзілген және аса құнарлы
топырақ деп саналады.
- Топырақ түрі
- Механикалық құрамы
d.Құрылымы жоқ топырақтың құнарсыз болу себебін түсіндіріңіз.
30

========30========

2. Берілген суретке қарап, топырақ қабаттарын анықтаңыз және ерекшелігін жазыңыз.
3. Қазақстанның физикалық картасы берілген:
a. Картада кӛрсетілген табиғат зонасын анықтаңыз;
b. Карта арқылы осы табиғат зонасындағы топырақ түрін анықтаңыз;
c. Осы табиғат зонасында кездесетін топырақтың құнарлығы жоғары. Себебін түсіндіріңіз;
d.Осы табиғат зонасынан солтүстікке қарай топырақ гумусының жоғары болуы неге байланысты екендігін түсіндіріңіз.
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор Білім алушы
топырақтың анықтамасын береді; сызбада топырақ түзуші факторды толықтырады;
Балл
Топырақ құрамын, түрлерін ажыратады
1
1 1
31

========31========

Топырақ құрылымын графикалық түрде бейнелейді
сызбада топырақ түзуші факторды толықтырады;
сипаттама арқылы топырақтың түрін анықтайды;
механикалық құрамын анықтайды; құрылымы жоқ топырақтың құнарсыздық себебін түсіндіреді; суреттегі топырақ А0 қабатынның атауын жазады;
топырақтың А0 қабатының бір ерекшелігін жазады;
суреттегі топырақтың А1 қабатының атауын жазады;
топырақтың А1 қабатының бір ерекшелігін жазады;
суреттегі топырақтың В қабатының атауын жазады;
топырақтың В қабатының бір ерекшелігін жазады;
суреттегі топырақтың С қабатының атауын жазады;
топырақтың С қабатының бір ерекшелігін жазады;
карта арқылы кӛрсетілген табиғат зонасын анықтайды;
карта арқылы табиғат зонасындағы топырақ түрін анықтайды; топырақтың құнарлылығының әр түрлі болуының себебін түсіндіреді; топырақ гумусының арту себебін түсіндіреді.
1
1
1 1
1
1
1
2
1
1
1
1
1
Қазақстанда топырақ түрлерінің таралу себептерін дәлелдейді
3
1
1
1
1
Жалпы балл
18
32

========32========

«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Төмен
Топырақ құрамын, түрлерін ажыратады
Топырақ құрамы мен түрлерін ажыратуда қиналады
топырақ Топырақ құрамы мен
Топырақ құрылымын графикалық түрде бейнелейді
Топырақ құрылымын графикалық түрде бейнелеуге қиналады
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Жоғары
түрлерін ажыратуда жібереді
топырақ Топырақ құрамы мен қателіктер топырақ түрлерін ажыратады
Топырақ құрылымын графикалық түрде бейнелегенде қателіктер жібереді
Топырақ құрылымын графикалық түрде бейнелейді
Қазақстанда топырақ Қазақстанда түрлерінің таралу себептерін таралу себептерін дәлелдейді қиналады
топырақ түрлерінің Қазақстанда топырақ түрлерінің Қазақстанда
дәлелдеуде таралу
себептерін қателіктер жібереді
топырақ дәлелдеуде түрлерінің таралу себептерін
дәлелдейді
33

========33========

«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Табиғи –аумақтық кешендердің түрлері
Оқу мақсаты
7.3.5.2 Жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде түрлі деңгейдегі табиғи кешендерді жоспар бойынша сипаттайды
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Географиялық қабықтың заңдылығын түсіндіреді
 Кез-келген табиғи кешенге сипаттама береді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 15 минут
Тапсырма
1. Географиялық қабық - Жердің ерекше кешенді қабығы:
a. Географиялық қабық дегеніміз ..............
b. Географиялық қабықтың тұтастығын сурет арқылы дәлелдеңіз;
c. Географиялық қабықтың заңдылығын суретке қарап анықтаңыз;
d.
Осы заңдылықтың маңыздылығын түсіндіріңіз.
34

========34========

2. Оңтүстік Американың батыс жағалауында Атакама шӛлінің қалыптасу себебін анықтаңыз. Ӛз жауабыңызға дәлел келтіріңіз.
3. Тақырыптық карталарды қолданып, жергілікті жердің табиғат зонасына сипаттама беріңіз:
a. Климаттық белдеудегі орны ________________________________________ b. Климаттық жағдайы: қаңтар айының температурасы - ________ шілде айының
температурасы - ________ жылдық жауын-шашының мӛлшері - ________ , қыс –
__________________________жаз - ____________.
c. Топырақ түрі (лері) ______________________________________________
d. Ӛсімдік жамылғысы ______________________________________________
e. Жануарлар дүниесі _____________________________________________
f. Осы табиғат зонасында ауа температурасы 5 ° С жоғарласа, ӛсімдік жамылғысында
қандай ӛзгерістер болуы мүмкін?
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Білім алушы
географиялық қабықтың анықтамасын береді;
атмосфера мен гидросфераның арасындағы ӛзара байланысты дәлелдейді;
атмосфера мен биосфераның арасындағы ӛзара байланысты дәлелдейді;
биосфера мен литосфераның арасындағы ӛзара байланысты дәлелдейді;
атмосфера мен литосфераның арасындағы ӛзара байланысты дәлелдейді;
гидросфера мен литосфераның арасындағы ӛзара байланысты дәлелдейді;
географиялық қабықтың тұтастығы туралы қорытынды шығарады;
суретте географиялық қабықтың заңдылығын анықтайды;.
осы заңдылықтың маңыздылығын түсіндіреді;
Атакама шӛлінің қалыптасу себебін анықтайды;
Атакама шӛлінің қалыптасу себебін дәлелдейді;
жергілікті жердің табиғат зонасының географиялық белдеуі ішіндегі орнын анықтайды;
қаңтар айының температурасын анықтайды; шілде айының температурасын анықтайды; жылдық жауын-шашының мӛлшерін анықтайды;
қыстың сипатын анықтайды;
жаздың сипатын анықтайды;
жергілікті жердің табиғат зонасының топырақ түрін анықтайды;
Балл
1
1
Географиялық қабықтың заңдылығын түсіндіреді
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
1
1
3
Кез-келген табиғи кешенге сипаттама береді
1 1 1
1 1 1
35

========35========

жергілікті жердің табиғат зонасының ӛсімдік жамылғысын анықтайды;
жергілікті жердің табиғат зонасының жануарлар дүниесін анықтайды;
жергілікті жердің табиғат зонасының ӛсімдік жамылғысындағы ӛзгерісті дәлелдейді.
1
1
1
Жалпы балл
21
36

========36========

«Физикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Географиялық қабықтың заңдылығын түсіндіреді
Төмен
Географиялық қабықтың заңдылығын түсіндіруде қиналады
Табиғи кешенге сипаттама береді
Табиғи кешенге сипаттама беруге қиналады
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта
Географиялық қабықтың заңдылығын түсіндіруде қателіктер жібереді
Жоғары Географиялық қабықтың заңдылығын түсіндіреді
Табиғи кешенге сипаттама бергенде қателіктер жібереді
Кез келген табиғи кешенге сипаттама береді
37

========37========

Тақырып
«Әлеуметтік география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Дүниежүзі халқының тілдік әулеттері мен топтары
Дүниежүзі халқының діни құрамы
Оқу мақсаты
7.4.1.1 Дүниежүзі халықтарының этнолингвистикалық жіктелінуін түсіндіреді
7.4.1.2 Дүние жүзі халқының діни құрамы мен діндердің таралу аймақтарын анықтайды
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Дүниежүзі халықтарының этнолингвистикалық
классификациясын құрастырады
 Дүние жүзі халқының діни құрамы мен діндердің
таралу аймақтарын сипаттайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Тіл - халықтың ерекше белгісі, бірақ тарихтың даму барысында тілдің басқа аймақтарға таралуы байқалады.
a. Еуропалық тілдердің Африкада және Оңтүстік Америкада таралу себебін түсіндіріңіз; b. Еуропа елдерінде билингвизмнің кездесу себебін анықтаңыз;
c. Тілдің таралу сызбасын толықтырыңыз.

38

========38========

2. Дүние жүзінде кең таралған тіл әулеттері туралы сызбаны толықтырыңыз.
3.
a. Кӛпұлтты ел дегеніміз ........................ b. Кӛпұлтты елдерге 2 мысал келтіріңіз; c. Кӛпұлтты елдің қалыптасу жолын түсіндіріңіз.
4.
a. Халықтың діни құрамы дегеніміз ............... b. Діндердің түрлерін сызбада толықтырыңыз;
c. Қазақстанда таралған әлемдік діннің басым түрі ....................... d. Ислам діні таралған 2 аймақты кескін картада белгілеңіз.
39

========39========

Шартты белгілер
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
Еуропалық тілдердің Африкада таралу себебін түсіндіреді;
Еуропалық тілдердің Оңтүстік Америкада таралу себебін түсіндіреді;
Еуропа елдерінде билингвизмнің таралу себебін түсіндіреді;
кең таралған тілді анықтап, сызбаны толықтырады;
кең таралған тілді анықтап, сызбаны толықтырады;.
оқшау тілді анықтап, сызбаны
толықтырады;
оқшау тілді анықтап, сызбаны
толықтырады;
тіл әулетін анықтап, сызбаны толықтырады; тіл әулетін анықтап, сызбаны
толықтырады;
тіл тобын анықтап, сызбаны толықтырады; тіл тобын анықтап, сызбаны толықтырады; тіл әулетіне кіретін халықтарды анықтап, сызбаны толықтырады;
тіл әулетіне кіретін халықтарды анықтап, сызбаны толықтырады;
кӛпұлтты ел ұғымының анықтамасын береді;
кӛпұлтты елге мысал келтіреді;
кӛпұлтты елге мысал келтіреді;
кӛпұлтты елдің қалыптасу жолын түсіндіреді;
Балл
Дүниежүзі халықтарының этнолингвистикалық классификациясын құрастырады
1
1
1
1
1
1
1
1
1 1
2
1 1 1
1
3
1
1 1 1
40

========40========

Дүние жүзі 4 халықтың діни құрамына анықтама береді; 1 халқының діни әлемдік дін түрін анықтап, сызбаны 1 құрамы мен толықтырады;
діндердің таралу
әлемдік дін түрін анықтап, сызбаны 1 аймақтарын
толықтырады;
сипаттайды
әлемдік дін түрін анықтап, сызбаны 1
толықтырады;
дін түрін анықтап, сызбаны толықтырады; 1
дін түрін анықтап, сызбаны толықтырады; 1
Қазақстандағы әлемдік діннің басым түрін 1
анықтайды;
кескін картада ислам дінінің таралу 1
аймағын белгілейді;
кескін картада ислам дінінің таралу 1
аймағын белгілейді.
Жалпы балл 26
41

========41========

«Әлеуметтік география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Дүниежүзі халықтарының этнолингвистикалық классификациясын құрастырады
Төмен Дүниежүзі халықтарының этнолингвистикалық классификациясын құрастыруда қиналады
Дүние жүзі халқының діни құрамы мен діндердің таралу аймақтарын сипаттайды
Дүние жүзі халқының діни құрамы мен діндердің таралу аймақтарын сипаттауда қиналады
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Орта Дүниежүзі халықтарының этнолингвистикалық
классификациясын құрастыруда қателіктер жібереді
Жоғары Дүниежүзі халықтарының этнолингвистикалық классификациясын құрастырады
Дүние жүзі халқының діни құрамы мен діндердің таралу аймақтарын сипаттауда қателіктер жібереді
Дүние жүзі халқының діни құрамы мен діндердің таралу аймақтарын дұрыс сипаттайды
42

========42========

4 -ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
43

========43========

Тақырып
«Экономикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Табиғи ресурстардың жіктелуі
Табиғи ресурстарды игерумен байланысты проблемалар
Оқу мақсаты
7.5.1.1 Табиғи ресурстарды жіктейді
7.5.1.2 Жергілікті компонентті қосымша қамти отырып табиғи ресурстардың таралу заңдылықтарын талдайды
7.5.1.4 Жергілікті компонентті қосымша қамти отырып табиғи ресурстарды игерумен байланысты туындайтын
проблемаларды талдап, шешу жолдарын ұсынады
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Табиғи ресурстарды белгілері бойынша топтастырады
 Табиғи ресурстардың таралу заңдылықтарын дәлелдейді
 Табиғи ресурстарды игерумен байланысты болатын
проблемаларды анықтайды және шешу жолын ұсынады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Табиғи ресурстар адамзаттың дамуындағы маңызды фактор болып табылады. Табиғат қорларының әртүрлілігі және олардың таралуы - белгілі бір заңдылыққа тәуелді. a. Табиғат ресурстары дегеніміз ......................................
b. Берілген табиғи ресурсты жіктеңіз;
№ Табиғи ресурстың жіктелуі Мұнай
1 Пайда болу жолдары бойынша
2 Қолданылу мақсаттары
бойынша
3 Сарқылуына байланысты
c.
Мұнай қоры шоғырланған екі ірі аймақты кескін картаға белгілеңіз (кескін карта толтыру ережелерін сақтаңыз);
Шартты белгілер
d. Мұнайдың таралу заңдылығын анықтаңыз.
2. Табиғи ресурстарды игеру кезінде кӛптеген мәселелер туындайды:
a. Берілген сурет бойынша табиғи ресурсты игеру кезіндегі жер бедерінде пайда болған
44

========44========

проблеманы анықтаңыз;
b. Осы проблеманың пайда болу себебін түсіндіріңіз;
c. Табиғи ресурсты игеру кезіндегі проблеманың салдарын сипаттаңыз; d. Осы проблеманы шешудің 2 жолын ұсыныңыз;
1- шешу жолы
2- шешу жолы
Бағалау критерийі
Тапсырма №
Дескриптор
Білім алушы
табиғат ресурстың анықтамасын береді;
мұнайды пайда болу жолдары бойынша жіктейді;
мұнайды пайдалану мақсаттары бойынша жіктейді;
мұнайды сарқылу дәрежесі бойынша жіктейді;
кескін карта толтыру ережелерін сақтай отырып, мұнай
шоғырланған ірі аймақты белгілейді;
кескін карта толтыру ережелерін сақтай отырып, мұнай
шоғырланған ірі аймақты белгілейді;
мұнайдың таралу заңдылығын дәлелдейді;
суреттегі табиғи ресурстың игеру проблемасын анықтайды; табиғи ресурсты игеру
проблеманың себебін түсіндіреді; табиғи ресурсты игеру
проблеманың салдарын сипаттайды; табиғи ресурсты игеруге
Балл
Табиғи ресурстарды белгілері бойынша топтастырады
1
1
1
1
1
1
Табиғи ресурстардың таралу заңдылықтарын дәлелдейді
1
1
Табиғи ресурстарды игерумен байланысты болатын проблемаларды анықтайды және шешу жолдарын ұсынады
2
1
1
1
1
45

========45========

байланысты проблеманың 1-
шешу жолын ұсынады;
табиғи ресурсты игеруге 1
байланысты проблеманың 2 -
шешу жолын ұсынады.
Жалпы балл 12
46

========46========

«Экономикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістіктерінің деңгейлері
Төмен
Табиғи ресурстарды белгілері бойынша топтастырады
Табиғи ресурстарды белгілері Табиғи ресурстарды белгілері
бойынша топтастыруда қиналады
Табиғи ресурстардың таралу заңдылықтарын дәлелдейді
Табиғи ресурстардың таралу заңдылықтарын талдау кезінде қиналады
Орта Жоғары
Табиғи ресурстарды бойынша топтастырғанда қателіктер бойынша топтастырады жібереді

белгілері
Табиғи ресурстардың таралу Табиғи ресурстардың заңдылықтарын талдау кезінде заңдылықтарын дәлелдейді қателіктер жібереді
таралу
Табиғи ресурстарды игерумен байланысты болатын проблемаларды анықтайды
Табиғи ресурстарды игерумен Табиғи ресурстарды игерумен Табиғи ресурстарды игерумен байланысты болатын проблемаларды байланысты болатын проблемаларды байланысты
анықтауда қиналады
анықтауда қателіктер жібереді
болатын проблемаларды анықтайды
47

========47========

«Экономикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып
Кӛлік инфрақұрылымы Әлеуметтік инфрақұрылым
Оқу мақсаты
7.5.2.1 Қазақстандық компонентті қосымша қамти отырып кӛлік инфрақұрылымының элементтерін сипаттау негізінде оның маңыздылығына баға береді
7.5.2.2 Қазақстандық компонентті қосымша қамти отырып әлеуметтік инфрақұрылым элементтерін сипаттап, маңыздылығына баға береді
Бағалау критерийі

Білім алушы
 Кӛлік инфрақұрылымының элементтерін
сипаттайды
 Кӛлік инфрақұрылымының элементтерінің
маңыздылығына қорытынды жасайды
 Әлеуметтік инфрақұрылым элементтерін
сипаттайды
 Әлеуметтік инфрақұрылымның элементтерінің
маңыздылығына қорытынды жасайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындалу уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Кӛлік кешені – елдің экономикалық ӛрлеуінің негізгі факторы, сондықтан инфрақұрылымның дамуы ӛте маңызды:
a. Кӛлік кешені дегеніміз …
b. Берілген сызбаны толтырыңыз;
48

========48========

c. Суретте бейнелеген кӛлік инфракұрылымының қандай түрі?
d. Кӛлік инфракұрылымының осы түрі Қазақстанның қай бӛлігінде?
e. Осы кӛлік инфракұрылымының түрі Қазақстан экономикасының дамуында
қандай маңызды рӛл атқарады?
f. Кескін картада кӛрсетілген халықаралық әуежай Қазақстанның қай қаласында?
g.
Халықаралық әуежайдың осы қалада орналасу себебін дәлелдеңіз.
2.
a. Әлеуметтік инфрақұрылымның негізгі мақсаты;
b. Берілген сызбаны толтырыңыз.
49

========49========

3.
a. Суретте Қазақстанның ең кӛрікті жері ... бейнеленген;
b. Кӛрікті жер Қазақстанның ... орналасқан;
с. Кӛрікті жерді қолдану мақсаты. Себебін түсіндіріңіз.
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
кӛлік кешенінің анықтамасын береді; сызбада кӛлік инфрақұрылымының элементін анықтайды;
сызбада кӛлік инфрақұрылымының элементін анықтайды;
сызбада кӛлік инфрақұрылымының элементін анықтайды;
сызбада кӛлік инфрақұрылымының элементін анықтайды;
суреттегі кӛлік инфракұрылымы түрін анықтайды;
суреттегі кӛлік инфракұрылымы түрінің Қазақстанның қай бӛлігінде орналасқанын анықтайды;
суреттегі кӛлік инфракұрылымы түрінің Қазақстан экономикасыдағы маңыздылығына баға береді; кескін картадағы Қазақстанның халықаралық әуежайының атауын анықтайды;
халықаралық әуежайдың осы қалада орналасу себебін дәлелдейді; әлеуметтік инфрақұрылымның негізгі мақсатын дәлелдейді;
сызбадағы әлеуметтік
инфрақұрылымның элементін анықтайды;
сызбадағы әлеуметтік
инфрақұрылымның элементін анықтайды;
Балл
Кӛлік
инфрақұрылымының элементтерін сипаттайды
1 1
1
1
Кӛлік
инфрақұрылымының элементтерінің маңыздылығына қорытынды жасайды
1
1
1
1
1
1
1
Әлеуметтік инфрақұрылым элементтерін сипаттайды
2
1
1
Әлеуметтік инфрақұрылымның элементтерінің
1
50

========50========

маңыздылығына сызбадағы әлеуметтік
қорытынды жасайды инфрақұрылымның элементін
анықтайды;
сызбадағы әлеуметтік
инфрақұрылымның элементін
анықтайды;
3 суреттегі Қазақстанның ең кӛрікті
жерін атайды;
суреттегі кӛрікті жердің
Қазақстанның қай бӛлігінде
орналасқанын айтады;
осы кӛрікті жерді қандай мақсатта
колдануға болатын анықтайды;
осы кӛрікті жердің қолданылу себебін
талдайды.
Жалпы балл 19
1
1
1
1
1
1
51

========51========

«Экономикалық география » бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Кӛлік инфрақұрылымының элементтерін сипаттайды Кӛлік инфрақұрылымының элементтерінің маңыздылығына қорытынды жасайды
Жоғары Кӛлік инфрақұрылымының элементтерін сипаттағанда қиналады
Кӛлік инфрақұрылымының элементтерінің маңыздылығын қорытындылағандақиналады
Әлеуметтік инфрақұрылым элементтерін сипаттайды Әлеуметтік инфрақұрылымның элементтерінің маңыздылығына қорытынды жасайды
Әлеуметтік инфрақұрылым элементтерін сипаттауда қиналады
Әлеуметтік инфрақұрылымның элементтерінің маңыздылығына қорытынды жасауға қиналады
Оқу жетістіктерінің деңгейлері
Орта
Кӛлік инфрақұрылымының элементтерін сипаттағанда қателіктер жібереді
Кӛлік инфрақұрылымының элементтерінің маңыздылығына қорытындылағанда қателіктер жібереді
Төмен
Кӛлік инфрақұрылымының элементтерін дұрыс сипаттайды Кӛлік инфрақұрылымының элементтерінің маңыздылығына қорытынды жасайды
Әлеуметтік инфрақұрылым Әлеуметтік инфрақұрылым элементтерін сипаттауда қателіктер элементтерін нақты сипаттайды жібереді Әлеуметтік инфрақұрылымның Әлеуметтік инфрақұрылымның элементтерінің маңыздылығына элементтерінің маңыздылығына қорытынды жасайды қорытынды жасау кезінде
қателіктер жібереді
52

========52========

«Экономикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып Дүниежүзілік шаруашылықтың салалары: ауыл
шаруашылығы және ӛнеркәсіп
Оқу мақсаттары
7.5.3.1 Шаруашылық салаларын жіктейді және маңыздылығын түсіндіреді: ауыл шаруашылық, ӛнеркәсіп
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Шаруашылық салаларын ажыратады (ауыл
шаруашылығы және ӛнеркәсіп)
 Шаруашылық салаларының (ауыл шаруашылығы
және ӛнеркәсіп) маңыздылығын дәлелдейді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары Қолдану
Орындалу уақыты 15 минут
Тапсырма
1. Тӛмендегі сұрақтарға жауап беріңіз:
а. Дүниежүзілік шаруашылық дегеніміз -
b. Ӛнеркәсіптің даму факторын анықтаңыз: ХХ ғасырдың басында іштен жанатын және дизельді двигательдердің жасалуы машина жасау саласында басты жаңалық болды; с. Берілген шаруашылық салаларын жіктеңіз және географиялық таралу аймақтарын
анықтаңыз;

Шаруашылық салалары
Сектор
Еңбек саласы
Географиялық таралуы
1 2
Машина жасау Ірі қара мал
d. Ауыл шаруашылығы дегеніміз ...
e. Суретте ауыл шаруашылығының салалары бейнеленген. Қазақстандағы таралу аймақтарын анықтаңыз.
Сала __________________________
Сала _____________________________
Қазақстандағы таралу аймақтары _______________________________
Қазақстандағы таралу аймақтары ________________________________

53

========53========

2. Мұнай ӛнеркәсібі – дүниежүзілік шаруашылылықта жетекші рӛл атқарады. Сонымен бірге негізгі стратегиялық шикізат кӛзі болып есептелінеді.
a. Кескін картаға мұнай ӛнеркәсібінің екі негізгі аймағын белгілеңіз (кескін карта
толтыру ережелерін сақтаңыз);

Шартты белгілер
b. Ел экономикасындағы мұнай ӛнеркәсібінің маңыздылығына екі дәлел келтіріңіз;
1-дәлел
2-дәлел
c. Сіздің пікіріңіз: Экономикада мұнай ӛнеркәсібінің рӛлі болашақта қалай ӛзгереді?
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
дүниежүзілік шаруашылықтың анықтамасын береді;
ӛнеркәсіптің даму факторын анықтайды; машина жасау саласын сектор бойынша жіктейді;
машина жасау саласын еңбек саласы бойынша жіктейді;
машина жасаудың географиялық таралу аймағын анықтайды;
ірі қара малды сектор бойынша жіктейді; ірі қара малды еңбек саласы бойынша жіктейді;
ірі қара малдың географиялық таралу аймағын анықтайды;
ауыл шаруашылығының анықтамасын береді;
суреттегі ауыл шаруашылық саласын анықтайды;
анықталған ауыл шаруашылық саласын Қазақстандағы таралу аймағын анықтайды;
суреттегі ауыл шаруашылық саласын анықтайды;
Балл
1
1 1
Шаруашылық салаларын ажыратады (ауыл шаруашылығы және ӛнеркәсіп)
1
1
1
1 1
1
1
1
1
1
54

========54========

анықталған ауыл шаруашылық саласын 1
Қазақстандағы таралу аймағын
анықтайды;
кескін карта толтыру ережелерін сақтай 1
отырып, мұнай ӛнеркәсібінің негізгі
2 аймағын белгілейді;
кескін карта толтыру ережелерін сақтай 1
отырып, мұнай ӛнеркәсібінің негізгі
Шаруашылық аймағын белгілейді;
салаларының (ауыл
мұнай ӛнеркәсібінің ел экономикасына 1
шаруашылығы
тігізетін әсерін дәлелдейді;
және ӛнеркәсіп)
мұнай ӛнеркәсібінің ел экономикасына 1
маңыздылығын
тігізетін әсерін дәлелдейді;
дәлелдейді
болашақта мұнай ӛнеркәсібінің 1
экономикадағы рӛлінің ӛзгеруі туралы ӛз
пікірін жазады.
Жалпы балл 18
55

========55========

«Экономикалық география» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған
рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Шаруашылық салаларын ажыратады(ауыл шаруашылығы және ӛнеркәсіп)
Шаруашылық салаларының (ауыл шаруашылығы және ӛнеркәсіп) маңыздылығын дәлелдейді
Төмен Шаруашылық салаларын ажыратуда (ауыл шаруашылығы және ӛнеркәсіп) қиналады
Шаруашылық салаларының (ауыл шаруашылығы және ӛнеркәсіп) маңыздылығын дәлелдеуде қиналады
Оқу жетістіктерінің деңгейлері
Орта
Шаруашылық салаларын ажыратуда (ауыл шаруашылығы және ӛнеркәсіп) қателіктер жібереді
Жоғары Шаруашылық салаларын ажыратады(ауыл шаруашылығы және ӛнеркәсіп)
Шаруашылық салаларының (ауыл шаруашылығы және ӛнеркәсіп) маңыздылығын дәлелдеуде қателіктер жібереді
Шаруашылық салаларының (ауыл шаруашылығы және ӛнеркәсіп) маңыздылығын дәлелдейді
56

========56========

«Елтану және саяси география негіздері» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайы
Елдердің экономикалық -географиялық жағдайы
Оқу мақсаттары
7.6.1.2. Қазақстандық компонентті қосымша қамти отырып, елдердің географиялық орнын жоспар бойынша сипаттайды 7.6.1.5 Қазақстандық компонентті қосымша қамти отырып, елдердің географиялық, экономикалық-географиялық жағдайына баға береді
Бағалау критерийі
Білім алушы
 Жоспар бойынша елдердің географиялық орнына
сипаттама береді (қазақстандық компонентті қосымша
қамту негізінде)
 Елдердің экономикалық-географиялық жағдайына баға
бере отырып, қорытынды жасайды (қазақстандық
компонентті қосымша қамту негізінде)
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындалу уақыты 20 минут
Тапсырма
1. Берілген сұрақтарға жауап беріңіз:
а. «Елдің географиялық орны» ұғымын қалай түсінесіз?
b. Елдің географиялық орнын анықтаудың маңыздылығы неде?
c. Кестені мысалдармен толтырыңыз.
Құрлықтық (теңізге шығу жолы бар)
Елдердің географиялық орны
Аралдық Түбектік
Құрлықтық (теңізге шығу жолы жоқ)
2. Физикалық және климаттық карталарды қолданып, Қазақстанның географиялық
орнына сипаттама беріңіз:
- - - -
- - -
Территориясының аумағы _____________, әлемде _______ орын алады.
_________________құрылығында орналасқан.
Географиялық орны (түрі) ____________________________________.
Қазақстан жерінің шеткі нүктелері _______________с. е. және
_____________________ш. б. аралығында орналасқан.
Солтүстік пен оңтүстіктің арақашықтығы ___________ км.
Батыс пен шығыстың арақашықтығы ___________ км.
Қазақстан батысында - _______________тӛменгі ағысынан, шығысында _____________тауларының етегіне дейін, солтүстіктегі - ______________________жазығынан, оңтүстіктегі ________________________ шӛлі
57

========57========

-
мен ____________________тау жүйесіне дейін созылып жатыр. __________________________климаттық белдеуде орналасқан.
3.
a. «Елдің экономикалық -географиялық жағдайы» ұғымын қалай түсінесіз?
______________________________________________________________________
b. Елдің экономикалық –географиялық жағдайы уақыт ӛте келе ӛзгереді ме? Не себептен? _________________________________________________________
c. 4. Берілген картаны қолданып, Қазақстанның экономикалық -географиялық жағдайына
сипаттама беріңіз.
58

========58========

а. Қазақстанның кӛршілес 5 елін анықтаңыз; b. Кестені толтырыңыз.
Жағдайлар
әлемнің экономикалық
орталықтары
халықаралық кӛлік жолдары
Қолайлы
Қолайсыз
теңізге (мұхитқа) шығу жолдары
c. Қазақстанның экономикалық -географиялық жағдайына қорытынды жасаңыз; d. Қазақстаның бір экономикалық қолайсыз жағдайын алып (ӛз таңдауыңыз бойынша) болашақта қалай ӛзгертуге болатыны жазыңыз.
Бағалау
критерийі Жоспар бойынша елдердің географиялық орнына сипаттама береді (қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде)
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
елдің географиялық орнына анықтама береді; елдің географиялық орнын анықтаудың маңыздылығын дәлелдейді;
құрлықтық (теңізге шығу жолы бар) елге мысал келтіреді;
аралдық елге мысал келтіреді;
түбектік елге мысал келтіреді;
құрлықтық (теңізге шығу жолы жоқ) елге мысал келтіреді;
Қазақстан территориясының аумағын жазады; Қазақстан әлемде алатын орнын сипаттайды; картадан Қазақстанның орналасу құрлығын анықтайды;
картадан Қазақстанның географиялық орнының түрін анықтайды;
картадан Қазақстан жерінің шеткі нүктелерінің географиялық координаталарын анықтайды;
картадан Қазақстан жерінің шеткі нүктелерінің географиялық координаталарын анықтайды;
cолтүстік пен оңтүстіктің арақашықтығын анықтайды;
батыс пен шығыстың арақашықтығын анықтайды;
картадан Қазақстанның батысындағы ӛзенің тӛменгі ағысын анықтайды;
картадан Қазақстанның шығысында орналасқан тау жүйесін анықтайды; картадан Қазақстанның солтүстігінде орналасқан жазықты анықтайды;
картадан Қазақстан оңтүстігінде орналасқан шӛлді анықтайды;
картадан Қазақстан оңтүстігінде орналасқан
Балл
1 1
1
1
1 1 1
1 1 1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
59

========59========

тау жүйесін анықтайды;
картадан Қазақстан орналасқан климаттық
белдеуді анықтайды;
2 елдің экономикалық -географиялық жағдайына
анықтама береді;
елдің экономикалық -географиялық
жағдайының уақыт ӛте келе ӛзгеруіне пікірін
жазады;
Елдердің ӛз пікірінің ӛзгеру себебін дәлелдейді;
экономикалық-
географиялық
картадан Қазақстанның кӛршілес елін
жағдайына баға
анықтайды;
бере отырып,
картадан Қазақстанның кӛршілес елін
қорытынды
3 анықтайды;
жасайды
картадан Қазақстанның кӛршілес елін
(қазақстандық
анықтайд;
компонентті
картадан Қазақстанның кӛршілес елін
қосымша қамту
негізінде)
анықтайды;
картадан Қазақстанның кӛршілес елін
анықтайды;
картадан әлемнің экономикалық
орталықтарына қатысты Қазақстанның бір
қолайлы жағдайын анықтайды;
картадан әлемнің экономикалық
орталықтарына қатысты Қазақстанның бір
қолайсыз жағдайын анықтайды;
картадан халықаралық кӛлік жолдарына қарай
Қазақстанның бір қолайлы жағдайын
анықтайды;
картадан халықаралық кӛлік жолдарына қарай
Қазақстанның бір қолайсыз жағдайын
анықтайды;
картадан теңізге (мұхитқа) шығу жолдарына
қарай Қазақстанның бір қолайлы жағдайын
анықтайды;
картадан теңізге (мұхитқа) шығу жолдарына
қарай Қазақстанның бір қолайсыз жағдайын
анықтайды;
Қазақстанның экономикалық -географиялық
жағдайына баға береді;
Қазақстаның бір қолайсыз жағдайының
болашақта ӛзгерту жолын ұсынады.
Жалпы балл 36
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
60

========60========

«Елтану және саяси география негіздері» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға
арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Бағалау критерийі
Төмен
Жоспар бойынша елдердің географиялық орнына сипаттама беру кезінде қиналады
Жоспар бойынша елдердің географиялық орнына сипаттама беру кезінде қателіктер жібереді
Оқу жетістіктерінің деңгейлері
Орта
Жоғары Жоспар бойынша елдердің географиялық орнына сипаттама береді (қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде)
Елдердің экономикалық- географиялық жағдайына баға бере
Жоспар бойынша елдердің географиялық орнына сипаттама береді (қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде) Елдердің экономикалық- географиялық жағдайына баға бере отырып, қорытынды жасайды (қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде)
Елдердің экономикалық- географиялық жағдайына баға бере отырып, қорытындылаған кезде қиналады
Елдердің экономикалық-географиялық
жағдайына баға бере отырып,
қорытындылағанда қателіктер жібереді отырып, қорытынды жасайды
(қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде)
 
Верх