ЖБ БЖБ ТЖБ Жиынтық бағалау Дуниетану 1 сынып

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар Дүниетану 1-сынып



Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 1-сынып білім алушыларына «Дүниетану» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар (қазақ тілінде білім беретін) бастауыш сыныптың (1 - 4-сыныптары) «Дүниетану» пәні бойынша оқу бағдарламасы (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) мен оқу жоспарының негізінде дайындалған. 1-сыныпта жиынтық бағалау 3 және 4-тоқсандарда өткізіледі.
Бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу үшін спецификация мен балл қою кестесі ұсынылған. Спецификация стандартталған және оны тоқсандық жиынтық бағалауды өткізуде басшылыққа алу міндеттелген.
Әдістемелік ұсыныстар бастауыш сынып мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.

* әр тоқсан барысында 2 ортақ тақырып қамтылатынын ескеріп, оқу мақсаттарына қол жеткізу үшін берілетін тапсырмалар мазмұнына ортақ тақырыптарды (мүмкіндігінше) кіріктіру ұсынылады.
** бағдарламадағы оқу мақсаттарының бір бөлігі қолданылады.


Мазмұны
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ..... 5
«Саяхат» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау.............................................. 6
«Салт-дәстүр және әдебиет» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау ........... 10
3-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы........................................ 15
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ... 25
«Тағам және сусындар» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау..................... 26
«Дені саудың – жаны сау» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау ................. 29
4-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы........................................ 33
3

========4========

4

========5========

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
5

========6========

«Саяхат» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше:
3.1 Көне мәдениеттер мен өркениеттер. 3.2 Қазақстанның тарихи тамырлары. 2.4 Туризм.
Оқу мақсаты:
1.3.1.1 Көрнекі материалдарды зерделеу арқылы
ежелгі адамдардың өмірі туралы әңгімелеу. 1.3.4.1 Дереккөздерді зерделеу арқылы Томирис
туралы әңгімелеу.
1.2.4.2 Туристердің негізгі мақсаттарын анықтау.
Ойлау дағдыларының деңгейі:
Білу және түсіну Қолдану
Бағалау критерийі:
Білім алушы
 Суреттерге сүйеніп, ежелгі адамдардың
тіршілігін анықтайды.
 Томирис туралы ақпарат табады.
 Суреттер мен сөйлемдерге сүйеніп,
туристердің негізгі мақсатын анықтайды.
Орындау уақыты:
20 минут
Тапсырма
1- 1. Суреттерге сүйене отырып, төменде берілген сөйлемдерді толықтырыңыз.
1. Алғашқы адамдар ______________өмір сүрген. 2. Олар жабайы ______________ аулаған.
3. Олардың алғашқы еңбек құралы ______________болған.
Тірек сөздер: аңдарды, үшкіртас, үңгірде.
6

========7========

2. Сөйлемдерді оқыңыз және Томириске қатысты дұрыс ақпаратты білдіретін сөйлемдерді () белгілеңіз.
Ол - атақты сақ ханшайымы болған.

Ол елін, жерін жаудан қорғаған.

Ол парсылардың ханшайымы болған.

Ол парсы патшасы Кирді жеңген.
3. Суреттерге мұқият қараңыз. Сіз саяхатқа қайда барар едіңіз? Бұл орынды таңдау себебіңізді жазыңыз ____________________________________________.
Медеу мұз айдыны Бурабай көлі
Астана қаласы
Сөйлемдерді оқыңыз және саяхатқа шығу үшін орындалатын іс-әрекеттердің ретін (1-5) нөмірлеп көрсетіңіз.
Заттарды жинастыру
Баратын жерді таңдау
Билет сатып алу
Саяхаттың мақсатын анықтау
Саяхатқа бару
7

========8========

Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Білім алушы
алғашқы адамдардың баспанасын анықтайды; алғашқы адамдардың атқарған жұмыстарын анықтайды; алғашқы құралдарын анықтайды бірінші сөйлемнің Томирис туралы екенін көрсетеді; екінші сөйлемнің Томирис туралы екенін көрсетеді; төртінші сөйлемнің Томирис туралы екенін көрсетеді; саяхатқа шығу үшін таңдалған орынның атауын анықтайды; аталған орынды таңдап алу себебін сипаттайды;
іс-әрекеттің дұрыс ретін көрсетеді.
Балл
Суреттерге сүйеніп, ежелгі адамдардың тіршілігін анықтайды.
1
1 1
1 1
Томирис туралы ақпарат табады.
2
1
1 1
Суреттер мен сөйлемдерге сүйеніп, туристердің негізгі мақсатын анықтайды.
3
1
1
Барлығы
9
8

========9========


ын
дың
тар
табады.
дұрыс
Жоғары
Ежелгі адамдар
тіршілігін дұрыс анықтайды.
Томирис туралы барлық
ақпаратты
Туристің негізгі мақсат
дұрыс анықтайды.
/
/
аналарға ақпарат ұсынуға
-
інің
ата
екінші
әрекет
жібереді.
анықтауда
деңгейі
-
іс
ек құралын
еңб
/
мдерді
Орташа
туристің
/
ын таңдап алу себебін
жетістіктерінің
ер жібереді.
қу
ікт
О
Ежелгі адамдардың баспанасын
тамақтануын
анықтауда қателеседі.
Томирис туралы бірінші/
төртінші сөйле
қател
Саяхат орн
түсіндіруде
ретін көрсетуде қателіктер
арналған рубрика
.
қиналады
Төмен
ын анықтауда
тар
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
Ежелгі адамдардың
тіршілігін анықтауда
қиналады.
Томирис туралы дұрыс
ақпарат табуда
Туристің негізгі
мақсат
қиналады.
__________________________________
жөні:
-
.
негізгі
сүйеніп,
анықтайды
туралы ақпарат
«Саяхат» ортақ тақырыбы
Бағалау критерийі
Білім алушының аты
Суреттерге
ежелгі адамдардың
тіршілігін
Томирис
табады.
Суреттер мен
сөйлемдерге сүйеніп,
туристердің
мақсатын анықтайды.

========10========

«Салт-дәстүр және әдебиет» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше:
3.1 Көне мәдениеттер мен өркениеттер. 3.3 Қазақстан тарихындағы маңызды оқиғалар.
Оқу мақсаты:
1.3.3.1 Қазақстан аумағындағы көне жазу туралы
баяндау.
1.3.3.2 Түрлі материалдарды, әдістер мен
құралдарды пайдалана отырып, көне
жазуларды бейнелеу.
1.3.1.2 Көне заманның танымал тарихи
ескерткіштері/жәдігерлері туралы әңгімелеу.
Ойлау дағдыларының деңгейі:
Білу және түсіну Қолдану
Бағалау критерийі:
Білім алушы
 Қазақстан аумағындағы көне жазуларды
анықтайды.
 Көне жазуларды таңбалар арқылы бейнелейді.
 Қазақстандағы танымал тарихи ескерткіштерді
анықтайды.
Орындау уақыты:
20 минут
Тапсырма
1- 1. Қазақстан жеріндегі көне жазуларды бейнелейтін суреттерді () белгілеңіз.
10

========11========

2. Кез келген сөз жазыңыз. Көне таңбаларды қолдана отырып, осы сөзді қайта жазыңыз.
Мысалы:
3. Дұрыс жауабын таңдаңыз.
Алтын адам кім болған? А) шебер
В) бақташы
С) зергер
D) жауынгер
Аңыз бойынша Алтын адамды қалай атаған? А) Алтын батыр
В) Алтын айдар
С) Алтын дулыға
D) Алтын семсер
Алтын адам қай облыстан табылған? А) Ақтөбе
В) Алматы
С) Атырау
D) Ақтау
11

========12========

Бағалау критерийі
Тапсырма

Қазақстан аумағындағы көне жазуларды анықтайды.
1
Көне жазуларды таңбалар арқылы бейнелейді.
2
Қазақстандағы танымал тарихи ескерткіштерді анықтайды.
3
Барлығы
12
Дескриптор Білім алушы
адам бейнелі петроглифті анықтайды;
аң бейнелі петроглифті анықтайды;
Балл
1
1
сөзді жазады;
сөздегі әріптерге сәйкес таңбаларды табады және бейнелеп жазады.
Алтын адамның кім болғанын анықтайды;
Алтын адамның аңыздағы атын анықтайды;
Алтын адам табылған облысты анықтайды.
1 1
1
1
1
7

========13========

аналарға ақпарат
-
Жоғары
аумағындағы көне
ата
Қазақстан
жазуларды дұрыс анықтайды.
Көне жазуды бейнелеу үшін
таңбаларды дұрыс қолданады.
Танымал тарихи
ескерткіштерді (Алтын адам)
дұрыс анықтайды.
/
деңгейі
/ жерленген жерін
/ аң бейнелі
Орташа
жібереді.
.
ліктер
Оқу жетістіктерінің
Сөзді және сөздегі әріптерге
Адам бейнелі
петроглифті анықтауда
қателеседі
сәйкес таңбаларды жазуда
қате
Алтын адамның қызметін
аңыздағы атын
анықтауда қателеседі.
өне
ұсынуға арналған рубрика
анықтауда
Төмен
аумағындағы к
.
ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
__________________________________
Қазақстан
жазуларды
қиналады
Көне жазуды бейнелеу үшін
сөзді және таңбаларды
жазуда қиналады.
Танымал тарихи
ескерткіштерді (Алтын адам)
анықтауда қиналады.
жөні:
-
ағы
танымал
аумағынд
арқылы
дәстүр және әдебиет»
-
Бағалау критерийі
«Салт
Білім алушының аты
Қазақстан
көне жазуларды
анықтайды.
Көне жазуларды
таңбалар
бейнелейді.
Қазақстандағы
тарихи ескерткіштерді
анықтайды.

========14========

14

========15========

3-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
15

========16========

1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 1-сыныпта «Дүниетану» пәні бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
«Дүниетану» пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4- сыныптар).
3. 3- тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы - 45 минут
Балл саны - 20 балл
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп жауапты таңдауы бар сұрақтар, қысқа/толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа көп жауапты таңдауы бар және қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 11 тапсырмадан тұрады.
Көп жауапты таңдауы бар сұрақтарда білім алушылар ұсынылған жауап нұсқаларынан дұрысын таңдайды.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушылар сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
16

========17========

3
1
1
4
Жалпы балл
3
1
1
1
саны
Тапсырма
пты
.
орындайды.
сипаттамасы
ның
ларды
таңдайды
бір дұрыс жауа
ма
р
Олар
таңдауы бар жабық түрдегі
Білім алушылар көп жауапты
тапсырма
Тапсы
.
материалдарды
.
.
Оқу мақсаты
.
өрнекі
К
Дереккөздерді зерделеу
1.3.1.1
зерделеу арқылы ежелгі
адамдардың өмірі туралы
әңгімелеу
1.3.2.1 Көрнекі материалдар
негізінде сақтардың өмір
салтын сипаттау
1.3.4.1
арқылы Томирис туралы
әңгімелеу
1.2.4.1 Туризмнің мәнін
түсіндіру
.
.
.
Бөлімше
3.1 Көне
мәдениеттер
мен
өркениеттер
3.2
Қазақстанның
тарихи
тамырлары
2.4 Туризм
Саяхат
.
5
Ортақ
тақырып
3
-
4
5
6

1
Тапсырма

========18========

1
4
1
2
3
1
1
1
1
1
пты
жазып
пты
орындайды.
.
суреттің әр
орындайды.
анықтайды және

ларды
таңдайды
бір дұрыс жауа
ларды
.
бір дұрыс жауа
Олар
таңдауы бар жабық түрдегі
тапсырма
Білім алушылар көп жауапты
Білім алушылар көп жауапты
таңдауы бар жабық түрдегі
тапсырма
Олар
таңдайды
Білім алушылар
бөлігінің орнын
кестеге әр бөлігінің нөмірін
көрсетеді.
Білім алушылар мәтінді тиісті
сөздермен толықтырады.
.
.
.
.
1.3.3.1 Қазақстан аумағындағы
көне жазу туралы білу
1.3.5.1 Қазақстан
Республикасының рәміздерін
өзге елдердің рәміздерінен
ажырату
1.3.5.2 Тәуелсіз мемлекеттің
негізгі белгілері туралы
әңгімелеу
1.3.1.2 Көне заманның танымал
тарихи
ескерткіштері/жәдігерлері
туралы әңгімелеу
.
.
.
3.3 Қазақстан
тарихындағы
маңызды оқиғалар
3.5 Қазақстан
тарихы:
тәуелсіздік,
мемлекеттілік
және
отансүйгіштік
3.1 Көне
мәдениеттер мен
өркениеттер
дәстүр және әдебиет
-
Салт
.
6
7
8
9
10
11

========19========

4. Мысал үлгілері және балл қою кестеcі
«Дүниетану» пәнінен 3-тоқсанға арналған
жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Алғашқы адамдар қай жерде пайда болған? А) Азияда
В) Австралияда
С) Африкада
D) Америкада
[1]
2. Көне өркениеттердің дамуы қай жерден басталады? А) Евфрат
В) Греция
С) Тигр
D) Месопотамия
[1]
3. Алғашқы адамдар еңбек құралдарын неден жасаған? А) ағаштан
В) тастан
С) темірден
D) шыныдан
[1]
4. Сақтар жүктерді қандай көлікпен тасыған?
[1]
19

========20========

5. Сақтардың патшасы кім болған? А) Алтын Айдар
В) Сұлушаш
С) Томирис
D) Клеопатра
[1]
6.Туризм туралы сөз тіркестерін анықтап, () белгісін қойыңыз.
1. Тауға серуендеу
2. Қазақстанға саяхат
3. Мектептегі сабақ
4. Естелік суреттер
5. Туған күн
6. Кәдесый сатып алу
7. Компьютермен жұмыс істеу
[4] 7. Көне заманда адамдар жазуды қайда жазған?
А) қағазға
В) қатты қағазға
С) тасқа
D) компьютерде
[1] 8. Суреттің әр бөлігінің орнын анықтаңыз және олардың нөмірін кестеге жазып көрсетіңіз.
20

========21========

[4]
9. Қазақстанның мемлекеттік рәміздерін анықтаңыз. А) Астана, теңге, ту
В) елтаңба, әнұран, ту
С) теңге, Ата заң, елтаңба
D) әнұран, Астана, Ата заң
[1]
10. Елтаңбада кездесетін элементтердің нөмірлерін қоршаңыз.
[2]
11. Мәтінді толықтырып жазыңыз.
Бұл - _________________. Ол сақ жауынгері болған. Оның киімдері ______________ жасалған. Бұл жәдігерді ____________________ көруге болады.
[3]
21

========22========

Балл қою кестесі
№ 1
Жауап
С
Балл 1
Қосымша ақпарат
2 3 4
D B А
1 1
1
5 6
C
Тауға серуендеу, Қазақстанға саяхат, естелік суреттер, кәдесый сатып алу
C
1
4
Әр дұрыс жауапқа 1 балл беріледі.
7 8
1
Әр дұрыс анықталған суретке 1 балл қойылады.
4
9 10
В
1
1, 4
2
11
Алтын адам, алтыннан, мұражайдан
3
Әр дұрыс жауапқа 1 балл беріледі.
Әр дұрыс жауапқа 1 балл беріледі. Сөздерді жазуда грамматикалық қателер есептелмейді.
Барлығы
20
22

========23========

5. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойыңыз.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқауды оқып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығын хабарлаңыз. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтыңыз.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы , сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіңіз. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қоюды ұсыныңыз.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекел еген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отырыңыз.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қалам/қарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтініңіз.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауыт қушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
23

========24========

24

========25========

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
25

========26========

«Тағам және сусындар» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше:
1.4 Денсаулық пен қауіпсіздік. 1.1 Мен және менің отбасым.
Оқу мақсаты:
1.1.4.1 Жеке бас гигиенасын сақтаудың
маңыздылығын түсіндіру.
1.1.4.2 Тамақтану режимін сақтаудың қажеттілігін
түсіндіру.
1.1.1.5 Тұтыну заттарына деген өз қажеттіліктерінің
құрылымын, олардың алыну көзін
анықтайды.
Ойлау дағдыларының деңгейі:
Білу және түсіну Қолдану
Бағалау критерийі:
Білім алушы
 Жеке бас гигиенасына қатысты тәртіп
ережелерін атайды.
 Тамақтану режиміне пайдалы тағамдарды
анықтайды.
 Тұтыну заттарының алыну көздерін көрсетеді.
Орындау уақыты:
20 минут
Тапсырма
1- 1. Сурет бойынша жеке бас гигиенасына қатысты тәртіп ережелерін жазыңыз.
26

========27========

2- 2. Суреттерге мұқият қараңыз. Пайдалы тағамдарды () белгілеңіз.
3- 3. Сүт өнімдерінің алыну ретін көрсетіп, суреттерді нөмірлеңіз.
Бағалау
критерийі Жеке бас гигиенасына қатысты тәртіп ережелерін атайды.
Тапсырма

1
Дескриптор
Білім алушы
тісті тазалауға қатысты тәртіп ережелерін жазады;
жуынуға қатысты тәртіп ережелерін жазады;
тарануға қатысты тәртіп ережелерін жазады;
пайдалы тағамды анықтайды (көкөністер);
пайдалы тағамды анықтайды (ірімшік);
Балл
1
1
1
Тамақтану режиміне пайдалы тағамдарды анықтайды. Тұтыну заттарының алыну көздерін көрсетеді.
2
1
1
3
Бірінші суретті анықтайды (сиыр - 1); Екінші суретті анықтайды (ферма - 2); Үшінші суретті анықтайды (сүт таситын машина - 3);
Төртінші суретті анықтайды
(сүт зауыты - 4);
Бесінші суретті анықтайды (дайын сүт өнімдері - 5).
1 1 1
1
1
Барлығы
10
27

========28========

на
.
гигиенасы
Жоғары
аналарға ақпарат
с
-
ата
Жеке ба
қатысты тәртіп ережелерін
дұрыс анықтайды.
Пайдалы тағамдарды
дұрыс анықтайды
Сүт өнімдерінің алыну
ретін дұрыс көрсетеді.
/
/
.
көрсетуде
жібереді.
деңгейі
(тісті тазалау
қателеседі
на қатысты тәртіп
)
Орташа
қателіктер
сүт таситын машина
/
дайын сүт өнімдері)
анықтауда
/
жібереді.
гигиенасы
тарану)
/
/ ферма
Оқу жетістіктерінің
Жеке бас
ережелерін
жуыну
Пайдалы тағамдарды анықтауда
(көкөністер/ ірімшік
Сүт өнімдерінің алыну ретін
(сиыр
сүт зауыты
қателіктер
ұсынуға арналған рубрика
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
.
.
на
алыну
Төмен
гигиенасы
__________________________________
Жеке бас
қатысты тәртіп ережелерін
анықтауда қиналады
Пайдалы тағамдарды
анықтауда қиналады
Сүт өнімдерінің
ретін көрсетуде қиналады.
жөні:
-
і
на
атайды.
гигиенасы
заттарының
«Тағам және сусындар» ортақ тақырыбы
Бағалау критерий
ұтыну
Білім алушының аты
Жеке бас
қатысты тәртіп
ережелерін
Тамақтану режиміне
пайдалы тағамдарды
анықтайды.
Т
алыну көздерін
көрсетеді.

========29========

«Дені саудың – жаны сау» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше:
1.4 Денсаулық пен қауіпсіздік. 2.1 Жергілікті жерде бағдарлану.
Оқу мақсаты:
1.1.4.3 Үйдегі қауіпсіздік ережелерін түсіндіру. 1.1.4.6 Шұғыл көмек қызметтерін білу және олармен
хабарласу жағдайларын анықтау.
1.2.1.2 Табиғатта өзін-өзі ұстау ережелерін
Ойлау дағдыларының деңгейі:
Білу және түсіну
Қолдану
Бағалау критерийі:
Білім алушы


сақтаудың қажеттілігін түсіндіру.
көмек қызметтерін және олармен

Үйдегі қауіпсіздік ережелерін анықтайды. Жедел
хабарласу жағдайларын анықтайды. Табиғатта өзін-өзі ұстау ережелерін сақтаудың қажеттілігін көрсетеді.
Орындау уақыты:
20 минут
Тапсырма
1- 1. Сөздерді оқыңыз. Қауіп туғызатын заттар мен оларды абайсызда қолданудан
туындайтын әрекеттерді білдіретін сөздерді сәйкестендіріңіз.
2- 2. Суреттерге қараңыз. Жедел көмек қызметтерінің
телефон нөмірін жазыңыз.
атауын және олардың
29

========30========

3- 3. Сөйлемдерді толықтырыңыз.
 
Табиғатта __________________________ болмайды.
Табиғатта өзін-өзі ұстау ережесін сақтау _________________ үшін қажет.
Бағалау
критерийі Үйдегі қауіпсіздік ережелерін анықтайды.
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
қайшы мен оны абайсыз қолданудан туындайтын қауіпті әрекетті сәйкестендіреді; шәйнек пен оны абайсыз қолданудан туындайтын қауіпті әрекетті сәйкестендіреді; ине мен оны абайсыз қолданудан туындайтын қауіпті әрекетті сәйкестендіреді;
ұсақ заттар мен оны абайсыз қолданудан туындайтын қауіпті әрекетті сәйкестендіреді; дәрі-дәрмек пен оны абайсыз қолданудан туындайтын қауіпті әрекетті сәйкестендіреді; өрт сөндіру қызметінің атауын көрсетеді;
жедел жәрдем қызметінің атауын көрсетеді;
полиция қызметінің атауын көрсетеді;
өрт сөндіру қызметінің телефон нөмірін жазады;
жедел жәрдем қызметінің телефон нөмірін жазады; полиция қызметінің телефон нөмірін жазады;
табиғатта жасауға тыйым салынатын әрекеттерді жазады; табиғатта өзін-өзі ұстау ережесін сақтаудың қажеттілігін жазады.
Балл
1
1
1
1
1
1
Жедел көмек қызметтерін және олармен хабарласу жағдайларын анықтайды.
1
1
1
2
1
1
1
Табиғатта өзін-өзі ұстау ережелерін сақтаудың қажеттілігін көрсетеді. Барлығы
1
3
1
13
30

========31========

да
анықтайды.
өзі ұстау
-
дұрыс анықтайды.
аналарға ақпарат
Жоғары
-
көмек қызметтерін
заттарды абайсыз
Қауіпті
қолданудан туындайтын
әрекеттерді дұрыс анықтайды.
Жедел
және олардың телефон
нөмірлерін дұрыс
Табиғатта өзін
ережесін және оны сақтаудың
қажеттілігін
да
деңгейі
/ жедел
анықтауда
жібереді.
/ жұтып қою/
қателіктер
полиция
өзі ұстау ережесін
-
Орташа
/ қадалу
қателіктер
.
кесіп алу)
көмек қызметтерін және
заттарды абайсыз
/
дем қызметі /
Оқу жетістіктерінің
күйіп қалу
Қауіпті
қолдану нәтижесін
(
улану
жібереді
Жедел
телефон нөмірлерін анықтауда
(өрт сөндіру қызметі
жәр
қызметі)
Табиғатта өзін
/ ережені сақтаудың қажеттілігін
анықтауда қателеседі.
ұсынуға арналған рубрика
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата
қажеттілігін
.
нөмірлерін
зметтерін және
өзі ұстау ережесін
-
Төмен
қы
туындайтын
қиналады
сақтаудың
ортақ тақырыбы
көмек
заттарды абайсызда
__________________________________
иғатта өзін
жөні:
Қауіпті
қолданудан
әрекеттерді анықтауда қиналады.
Жедел
олардың телефон
анықтауда
Таб
және оны
анықтауда қиналады.
-
жаны сау»
өзі
-
көмек
қауіпсіздік
Бағалау
критерийі
«Дені саудың –
Білім алушының аты
Үйдегі
ережелерін
анықтайды.
Жедел
қызметтерін және
олармен
хабарласу
жағдайларын
анықтайды.
Табиғатта өзін
ұстау ережелерін
сақтаудың
қажеттілігін
көрсетеді.

========32========

32

========33========

4-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
33

========34========

1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 1-сыныпта «Дүниетану» пәні бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
«Дүниетану» пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4- сыныптар).
3. 4-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы - 45 минут
Балл саны - 20 балл
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп жауапты таңдауы бар сұрақтар, қысқа/толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа көп жауапты таңдауы бар және қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 9 тапсырмадан тұрады.
Көп жауапты таңдауы бар сұрақтарда білім алушылар ұсынылған жауап нұсқаларынан дұрысын таңдайды.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушылар сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
34

========35========

2
2
2
5
3
4
1
1
балл
Жалпы
саны
2
2
1
1
1
1
1
Тапсырма
1
ны
.
.
.
орындайды.
орындайды.
орындайды.
тапсырма
1
орындайды.
орындайды.
ларды
ны
ларды
ларды
ны
таңдайды
таңдайды
таңдайды
сипаттамасы
пты
пты
пты
ның
тапсырма
ма
тапсырма
тапсырма
тапсырма
р
1
1
орындайды.
ны
Тапсы
бір дұрыс жауа
бір дұрыс жауа
бір дұрыс жауа
Білім алушылар толық жауапты қажет
Білім алушылар көп жауапты таңдауы бар
жабық түрдегі
Олар
Білім алушылар қысқа жауапты қажет ететін
тапсырма
Білім алушылар толық жауапты қажет ететін
ашық түрдегі
Білім алушылар көп жауапты таңдауы бар
жабық түрдегі
Олар
Білім алушылар толық жауапты қажет ететін
ашық түрдегі
а) Білім алушылар көп жауапты таңдауы бар
жабық түрдегі тапсырма
Олар
b)
ететін ашық түрдегі
орындайды.
.
.
өзі
-
.
ақша
-
.
.
у
Оқу мақсаты
1.1.4.2 Тамақтану режимін
сақтаудың қажеттілігін
түсіндіру
1.1.4.1 Жеке бас
гигиенасын сақтаудың
маңыздылығын түсіндіру
1.1.1.4 Тауар
қатынасының қарапайым
түрлерін түсіндіру
1.3.1.1 Көрнекі
материалдарды зерделеу
арқылы ежелгі адамдардың
өмірі туралы әңгімелеу
1.2.1.2 Табиғатта өзін
ұстау ережелерін
сақтаудың қажеттілігін
түсіндір
.
.
.
у
.
н
ергілікті
Бөлімше
Ж
1.4 Денсаулық пен
қауіпсіздік
1.1 Мен және
менің отбасым
3.1 Көне
мәдениеттер мен
өркениеттер
2.1
жерде
бағдарла
Тағам және сусындар
.
7
жаны сау

8. Дені саудың
Ортақ
тақырып
2
4
-
-
5
6
7
8
9

1
3
Тапсырма

========36========

4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
Дүниетану пәнінен 4-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1.Суреттегі тағамдар қандай түрге жатады?
А) зиянды тағамдар В) сүт тағамдары С) пайдалы тағамдар D) нан тағамдары
[1]
2. Зиянды тағамдар қатарын анықтаңыз. А) апельсин, айран, табиғи шырын В) майонез, газдалған сусын, кетчуп С) cәбіз, ірімшік, газдалған сусын
D) қаймақ, майонез, күріш ботқасы
[1]
3. Денені және киімді таза ұстау _________________ деп аталады. А) табыс
В) гигиена
С) бақыт
D) иммунитет
[1]
4. Жеке бас гигиенасының негізгі ережесін анықтаңыз. А) Әр адам дұрыс тамақтану керек.
В) Әр адамның жеке заттары болу керек.
С) Әр адам спортпен айналысу керек.
D) Әр адам сәнді киім кию керек.
[1]
36

========37========

5. Саматтың 100 теңгесі бар. Ол осыған қандай үш түрлі тағам сатып ала алады?
Саматқа үш түрлі тағам таңдауға көмектесіңіз. Екі түрлі нұсқасын жазып көрсетіңіз.
1.______________________________
2.______________________________
[2]
6. Ежелгі адамдардың өмірі туралы суретке мұқият қараңыз. Сұрақтарға жауап беріңіз.
1. Ежелгі адамдар қайда тұрған? ______________________________________ 2. Олар тамақты қалай тауып жеген? __________________________________ 3. Киімдерін неден тіккен? ____________________________________________ 4. Еңбек құралдарын неден жасаған? __________________________________ 5. Отты қайдан алған? ______________________________________________
[5]
37

========38========

7. Адамдар табиғатқа қандай зиян келтіреді? Суреттен тауып, () белгілеңіз.
[3]
8. Суреттерде табиғатта өзін-өзі ұстаудың қандай ережелері бейнеленген? Жазыңыз.
1. Гүлдерді ______________________________болмайды. 2. Ағаштардың бұтақтарын _________________болмайды. 3. Құстардың ұясына________________________болмайды. 4. Жануарларға __________________________болмайды.
[4]
9. а) Суретке мұқият қараңыз. Берілген мақалдардың қайсысы суретке сай келеді?
А) Отансыз адам - ормансыз бұлбұл. В) Уақыттың бос өткені – өмірдің бос кеткені. С) Таза болса табиғат – аман болар адамзат. D) Дос жылатып, дұшпан күлдіріп айтады.
[1]
b) Балаларға қандай кеңес берер едіңіз? Өз ойыңызды жазыңыз.
____________________________________________________________ ____________________________________________________________ ____________________________________________________________ [1]
38

========39========

Балл қою кестесі
Сұрақ №
1
Жауап
С
Балл 1
Қосымша ақпарат
2 В
3 В
4 В
5 Жауап нұсқалары:
1. су, банан, алма
2. кекс, банан, балмұздақ
3. балмұздақ, шырын, алма
6 Үңгірде/шалашта/үңгірде және
шалашта
Аң аулау/терімшілік/аң аулау және
терімшілік
Теріден/жануарлардың
терісінен/жабайы жануарлардың
терісінен
Тастан/ағаштан/тастан және
ағаштан
Найзағайдан/тастарды бір-біріне
соғу арқылы/ найзағайдан және
тастарды бір-біріне соғу
арқылы/тастардан
7 2-сурет
3-сурет
5-сурет
8 Үзуге/жұлуға болмайды
Сындыруға / кесуге болмайды
Тиісуге/бұзуға/ұстауға болмайды
Тиісуге/зиян келтіруге болмайды 9 а) С
9 b) Оқушылардың ықтимал
жауаптары:
Орманды ластамаңдар. Қоқыс
қалдырмаңдар. Тазалықты
сақтаңдар. Табиғатты аялаңдар.
От жақпаңдар. Отты өшіріңдер. Барлығы
1 1 1 2
Кез келген екі дұрыс жауабы қабылданады. Әр дұрыс жауапқа 1 балл қойылады.
1
1
1
1
1
1 1 1 1 1 1 1 1 1
Балл қоюда грамматикалық қателер есепке алынбайды.
Суреттің мазмұнына сәйкес кез келген дұрыс жауаптар қабылданады.
20
39

========40========

5. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды ( диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойыңыз.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқауды оқып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығын хабарлаңыз. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтыңыз.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіңіз. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығын ескертіңіз.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қоюды ұсыныңыз.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отырыңыз.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қалам/қарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтініңіз.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
40
 
Верх