ЖБ БЖБ ТЖБ Жиынтық бағалау Дуниетану 2 сынып

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Дүниетану
2-сынып



Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 2-сынып білім алушыларына «Дүниетану» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар (қазақ тілінде білім беретін) бастауыш сыныптың (1- 4-сыныптары) «Дүниетану» пәні бойынша оқу бағдарламасы (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) мен оқу жоспарының негізінде дайындалған.
Бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Тапсырмалар мен рубрикалар ұсыныс түрінде берілген.
Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу үшін спецификацияда тапсырма үлгілері мен балл қою кестесі ұсынылған. Спецификация стандартталған және оны тоқсандық жиынтық бағалауды өткізуде басшылыққа алу міндеттелген.
Әдістемелік ұсыныстар бастауыш сынып мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.

Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР .............4 «Өзім туралы» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау....................................................4 «Менің отбасым және достарым» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау ....................7 1-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы ....................................................10 2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...........15 «Менің мектебім» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау............................................15 «Туған өлкем» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау..................................................18 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы ....................................................21 3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...........27 «Дені саудың – жаны сау» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау.............................27 «Салт-дәстүр және ауыз әдебиеті» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау............... 30 3-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы ....................................................33 4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...........39 «Қоршаған орта» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау............................................39 «Саяхат» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау........................................................... 42 4-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы ....................................................45
3

========3========

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Өзім туралы» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше Оқу мақсаты
1.1 Менің отбасым
2.1.1.2 Мысалдар келтіре отырып, өз отбасындағы әдеп
нормаларын түсіндіру
2.1.1.3 Түрлі дереккөздерді зерттеу арқылы жалпыға ортақ
әдеп нормаларын анықтау
2.1.1.4 Бақылау мен сауалнама негізінде тұтыну
заттарына деген отбасы қажеттіліктерінің
құрылымын, олардың түсу көзін анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Отбасылық және жалпыға ортақ әдеп нормаларын
анықтайды
• Отбасы қажеттіліктеріне мысал келтіреді
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
15 минут
Тапсырма
1. Суреттерге мұқият қара . Қандай әдептілік ережелері бейнеленген? Жаз.

__________________ __________________ __________________ ________________
__________________ __________________ __________________ __________________
__________________ __________________ __________________ __________________
2. Өз отбасыңның қажеттіліктеріне мысал келтір.
1) ___________________________ 2) ___________________________ 3) ___________________________
4

========4========

Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
қоғамдық орындардағы мінез- құлық ережесіне мысал келтіреді; жалпыға ортақ әдеп нормасын анықтайды;
отбасылық әдеп нормасына мысал келтіреді;
отбасы қажеттіліктеріне бір мысал келтіреді;
отбасы қажеттіліктеріне екінші мысал келтіреді;
отбасы қажеттіліктеріне үшінші мысал келтіреді.
Балл
Отбасылық және жалпыға ортақ әдеп нормаларын анықтайды
1
1
1
1
Отбасы қажеттіліктеріне мысал келтіреді
1
2
1
1
Барлығы
6
5

========5========

6
жалпыға
дұрыс
Жоғары
нормаларын дұрыс


әдеп
отбасының
Отбасылық және
Өз
ортақ
анықтайды
қажеттіліктерін
анықтайды
ортақ
анықтауда
жібереді
Орта
нормаларын
отбасының қажеттіліктерін
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Отбасылық / жалпыға
әдеп
қателеседі
Өз
анықтауда қате
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
жалпыға
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
-
Төмен
нормаларын
ата
әдеп
ортақ тақырыбы
отбасының
»
Отбасылық және
Өз
ортақ
анықтауда қиналады
қажеттіліктерін анықтауда
қиналады
туралы
______________________________________________
1
2
Өзім


«
Тапсырма
жөні
-
және
ілім алушының аты
ажеттіліктеріне
Б
Бағалау критерийі
Отбасылық
жалпыға ортақ әдеп
нормаларын
анықтайды
Отбасы
қ
мысал келтіреді

========6========

«Менің отбасым және достарым» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
1.5 Құқық және міндет
3.5 Қазақстан тарихы: тәуелсіздік, мемлекеттілік және патриотизм
Оқу мақсаты
2.1.5.1 Өз өмірінен мысалдар келтіру негізінде құқықты,
міндетті және жауапкершілікті ажырату
2.1.5.2 Қоғамға қызмет етудің әлеуметтік маңыздылығын
түсіндіру
2.3.5.3 Қазақстан халықтары достығының маңыздылығын
түсіндіру
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Жеке мысалдарының негізінде құқық, міндет және
жауапкершілікті ажыратады
• Қоғамға қызмет көрсетудің мысалдарын анықтайды
• Қазақстан халықтары достығының маңыздылығын
анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
15 минут
Тапсырма
1. Сөйлемдерді тиісті ұғымдармен сәйкестендір.
Кішілерге қамқор болу. Білім алу.
Өз пікірін білдіру. Үлкендерді сыйлау.
Құқық
Міндет
2. Жауапкершілікті білдіретін сөйлемді белгіле ( ).
1) Мұғалімнің берген тапсырмасын толық орындадым.
2) Дүкеннен нан әкелуді ұмытып кетіппін.
3) Табиғатқа қамқорлық жасап жүруге тиіспін.
7

========7========

3. Суреттерге қара. Қоғамға қызмет ету әрекеттері бейнеленген суреттерді белгіле ( ).
4. Суретке қара. Мағынасы суретке сәйкес келетін 2 мақалды анықта.
1) Достық жоқ жерде табыс жоқ. 2) Сабыр түбі - сары алтын. 3) Татулық - табылмас бақыт.
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Білім алушы
құқықты анықтайды; міндетті анықтайды; жауапкершілікті анықтайды;
Балл
Жеке мысалдарының негізінде құқық, міндет және жауапкершілікті ажыратады Қоғамға қызмет көрсетудің мысалдарын анықтайды Қазақстан халықтары достығының маңыздылығын анықтайды Барлығы
1 2
1 1 1
3
қоғамға қызмет ету жағдайы бейнеленген бірінші суретті белгілейді; қоғамға қызмет ету жағдайы бейнеленген екінші суретті белгілейді; мағынасы суретке сәйкес болатын бір мақалды анықтайды;
мағынасы суретке сәйкес болатын екінші мақалды анықтайды.
1
1
1
4
1
7
8

========8========

9
, міндет
дұрыс
ұқық
Жоғары
қ
қызмет көрсету
атын мақалдарды дұрыс
Жеке мысалдардың
негізінде
және жауапкершілікті
дұрыс анықтайды
Қоғамға
жағдайларының
мысалдарын
анықтайды
Мағынасы суретке сәйкес
бол
анықтайды


Орта
жібереді
/ міндет /
жетістіктерінің деңгейі
оғамға қызмет көрсету
Құқық
жауапкершілікті анықтауда
қателіктер
Қ
жағдайларының мысалдарын
анықтауда қателеседі
Мағынасы суретке сәйкес
болатын мақалдарды
анықтауда қателеседі
Оқу
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
нықтауда
ортақ тақырыбы
Төмен
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
қиналады
-
мақалдарды
қызмет көрсету
ата
, міндет және
ұқық
Қ
жауапкершілікті а
қиналады
Қоғамға
жағдайларының мысалдарын
анықтауда
Мағынасы суретке сәйкес
болатын
анықтауда қиналады
1
2
3

______________________________________________
Тапсырма
жөні
-
енің отбасым және достарым»
«М
ының
халықтары
қызмет
және
стығының
ілім алушының аты
Бағалау критерийі
Б

Жеке мысалдар
негізінде құқық,
міндет
жауапкершілікті
ажыратады
Қоғамға
көрсетудің
мысалдарын
анықтайды
Қазақстан
до
маңыздылығын
анықтайды

========9========

1-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 2-сыныпта «Дүниетану» пәні бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
«Дүниетану» пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4-сыныптар).
3. 1- тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы - 40 минут
Балл саны - 15
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп таңдауы бар сұрақтар, қысқа немесе толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа көп таңдауы бар және қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 6 тапсырмадан тұрады.
Көп таңдауы бар сұрақтарда білім алушы ұсынылған жауап нұсқаларынан дұрысын таңдайды.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерден/сұрақтардан тұруы мүмкін.
10

========10========

11
2
2
3
3
2
3
балл
Жалпы
1
1
1
1
1
1
саны
Тапсырма
жауапты
жауапты
жауапты
түрдегі
түрдегі
ық түрдегі
қысқа жауапты
қысқа жауапты
қысқа жауапты
ашық түрдегі
Тапсымалар сипаттамасы
Білім алушы
Білім алушы қысқа
қажет ететін ашық
тапсырманы орындайды
Білім алушы
қажет ететін аш
тапсырманы орындайды
Білім алушы
қажет ететін ашық түрдегі
тапсырманы орындайды
Білім алушы қысқа
қажет ететін ашық
тапсырманы орындайды
Білім алушы қысқа
қажет ететін
тапсырманы орындайды
қажет ететін ашық түрдегі
тапсырманы орындайды
,
ндағы әдеп
құқықты
Оқу мақсаты
оғамға қызмет етудің
Түрлі дереккөздерді
Қ
2.1.1.1 Отбасылық мұрағат
негізінде отбасы мүшелерінің
ауызша портретін жасау
2.1.1.2 Мысалдар келтіре
отырып, өз отбасы
нормаларын түсіндіру
2.1.1.3
зерттеу арқылы жалпыға ортақ
әдеп нормаларын анықтау
2.1.5.1 Өз өмірінен мысалдар
келтіру негізінде
міндетті және жауапкершілікті
ажырату
2.1.5.2
әлеуметтік маңыздылығын
түсіндіру
2.3.5.3 Қазақстан халықтары
достығының маңыздылығын
түсіндіру.
Бөлімше
1.1 Менің отбасым
1.5 Құқық және
міндет
1.5 Құқық және
міндет
3.5 Қазақстан
тарихы: тәуелсіздік,
мемлекеттілік және
отансүйгіштік
ім
Өз
және
Менің
Ортақ
туралы
отбасым
тақырып
достарым
1
2


========11========

4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
«Дүниетану» пәнінен 1-тоқсанға арналғанжиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Өз отбасыңның бір мүшесін сипаттап жаз.
Сырт келбеті __________________________________________________
Мінез-құлқы __________________________________________________
[2]
2. Суреттерге қара. Қандай әдептілік ережелері бейнеленген? Жаз.
[2]
3. Суретке қара. Суретке сәйкес болатын 3 сөздің астын сыз.
СЫЙЛАСТЫҚ РЕНІШ БАҚЫТ КӨҢІЛСІЗДІК ҚАМҚОРЛЫҚ
[3]
12

========12========

4. Сөйлемді толықтыр.
5. Іс-әрекеттерді нәтижесімен сәйкестендір.
Гүл отырғызу
Отанды қорғау
Еліміз бейбіт өмір сүреді. Аула әдемі болады. Мектепте қызықсыз болады.
[2]
6. Қазақстанда қандай ұлттар өмір сүреді? 3 мысал келтір.
1) ___________________ 2) ___________________ 3) ___________________
Балл қою кестесі

1
Жауап Білім алушының ықтимал жауабы: Бойы ұзын/көзі қара/шашы қысқа. Білім алушының ықтимал жауабы: Мейірімді/қамқоршы/көңілді
[3]
Балл
1
2
Үлкендерге орын беру / орын беру керек/орын
3
4
беру
Жолдан өтуге көмектесу / үлкендерге көмектесу/көмектесу
СЫЙЛАСТЫҚ
БАҚЫТ
ҚАМҚОРЛЫҚ
өмір сүруге
демалуға
білім алуға
5
6 Қазақтар
Орыстар
Өзбектер Барлығы
1 1
1 1 1 1 1 1 1 2
Қосымша ақпарат Кез келген дұрыс жауап қабылданады. Кез келген дұрыс жауап қабылданады. Кез келген дұрыс жауап қабылданады. Кез келген дұрыс жауап қабылданады.
Кез келген дұрыс жауап қабылданады.
Әр дұрыс жауапқа 1 балл беріледі.
1 1 1 15
Кез келген дұрыс жауап қабылданады.
13

========13========

5. Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойған дұрыс.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқау оқылып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығы хабарланады. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтылады.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіледі. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қою ұсынылады.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отыру қажет.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қалам/қарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтіну керек.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
14

========14========

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
« Менің мектебім» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
1.2 Мектеп және мектеп қоғамдастығы
Оқу мақсаты
2.1.2.1 Мектептегі оқу және оқудан тыс әрекет түрлерін
түсіндіру
2.1.2.3 Мектеп қауымдастығындағы ұжымдық, топтық және
тұлғааралық мінез-құлық нормаларын түсіндіру
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Мектептегі оқу және оқудан тыс әрекет түрлерін
анықтайды
• Оқу әрекеттерінің қызметін атайды
• Мектеп қауымдастығындағы мінез-құлық нормаларын
анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
15 минут
Тапсырма
1. Балалар спорттық секцияларға не үшін қатысады ? 2 себебін жаз.
1) ____________________
2) ____________________
2. Мысалдарды оқы. Сабақта балалар тағы немен айналысады? Жаз.
15

========15========

3. Топта жұмыс істеу ережелерін белгіле ().
1) Әр адамның пікірін тыңдау. 2) Бір-бірінің сөзін бөлу. 3) Бірлесе жұмыс істеу. 4) Басқаның пікірін құрметтеу. 5) Жұмысқа қатыспау. 6) Ортақ шешім қабылдау.
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
спорттық секцияға қатысудың бірінші себебін жазады;
спорттық секцияға қатысудың екінші себебін жазады;
мектептегі оқу әрекетіне бір мысал келтіреді;
мектептегі оқу әрекетіне екінші мысал келтіреді;
топта жұмыс істеу ережесін белгілейді (1); топта жұмыс істеу ережесін белгілейді (3); топта жұмыс істеу ережесін белгілейді (4); топта жұмыс істеу ережесін белгілейді (6).
Балл
Мектептегі оқу және оқудан тыс әрекет түрлерін анықтайды Оқу әрекеттерінің қызметін атайды
1
1
1
1
2
1
Мектеп
қауымдастығындағы мінез-құлық нормаларын анықтайды Барлығы
3
1 1 1 1
8
16

========16========

17

рінің
оқудан тыс
Жоғары
Мектептегі
әрекеттердің себептерін
дұрыс анықтайды
Мектептегі оқу әрекетте
түрлерін дұрыс анықтайды
Топта жұмыс істеу
ережелерін дұрыс анықтайды
жібереді

Орта
оқу әрекеттерінің
жібереді
Мектептегі оқудан тыс
әрекеттердің себептерін
анықтауда қателіктер
Мектептегі
түрлерін анықтауда
қателіктер
Топта жұмыс істеу ережелерін
анықтауда қателіктер жібереді
Оқу жетістіктерінің деңгейі
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
қиналады
Төмен
қиналады
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
-
ата
ортақ тақырыбы
»
Мектептегі оқудан тыс
әрекеттердің себептерін
анықтауда қиналады
Мектептегі оқу әрекеттерінің
түрлерін анықтауда
Топта жұмыс істеу ережелерін
анықтауда
1
2
3

______________________________________________
Тапсырма
Менің мектебім
«
жөні
-
анықтайды
құлық
-
әрекеттерінің
ілім алушының аты
Б
Бағалау критерийі
Мектептегі оқу және
оқудан тыс әрекет
түрлерін
Оқу
қызметін атайды
Мектеп
қауымдастығындағы
мінез
нормаларын анықтайды

========17========

«Туған өлкем» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
1.3 Менің атамекенім
3.5 Қазақстан тарихы: тәуелсіздік, мемлекеттілік және патриотизм
Оқу мақсаты
2.1.3.2. Қазақстан картасынан ірі өзен-көлдерді,
қалаларды, жолдарды, өз облысын көрсету 2.3.5.1 ҚР мемлекеттік рәміздерінің мәнін түсіндіру
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Қазақстан картасынан ірі өзен-көлдерді, қалаларды,
өз облысын анықтайды
• Қазақстан Республикасының мемлекеттік
рәміздерін сипаттайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты Тапсырма
15 минут
1. Картамен жұмыс
1) Қазақстан картасынан өз облысыңды белгіле (). 2) Өз облысыңның орталығын (қаланың атауын) жаз.
Облыс орталығы - ……………………........................... қаласы.
18

========18========

2. Сөйлемді толықтыр.
Қазақстан Республикасының мемлекеттік рәміздері: __________, __________ және _____________. Олар мемлекеттің __________________________________ білдіреді.
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор Білім алушы
өзі тұратын облысты анықтайды; облыс орталығын – қаланың атауын жазады;
Балл
Қазақстан картасынан ірі өзен-көлдерді, қалаларды, өз облысын анықтайды Қазақстан
Республикасының мемлекеттік рәміздерін сипаттайды Барлығы
1 1
1
2
Елтаңбаны жазады;
Туды жазады;
Әнұранды жазады;
мемлекеттік рәміздердің мағынасын анықтайды.
1 1 1 1
6
19

========19========

20
інің
және
дұрыс
н өз

нықтайды
с а
рәміздерін
ады.
картасына
Жоғары
дұры
аз
мағынасын
ж
лардың
Қазақстан
Қазақстан
облысын
және облыс орталығының
атауын
Республикасының
мемлекеттік
о
анықтайды
інің
/
өз
облыс
/
жібереді
атауын
рәміздерін
рәміздердің
Орта
анықтауда
картасынан
.
анықтауда
қателіктер
а
алығының
т
р
Қазақстан
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Қазақстан
облысын
о
жазуд
Республикасының
мемлекеттік
мемлекеттік
мағынасын
қателеседі
інің
әне
н өз
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
а ж
рәміздерін
Төмен
қиналады
картасына
Республикасының
анықтауд
а
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
-
қиналады
а
ата
ортақ тақырыбы
Қазақстан
облысын
облыс орталығының атауын
жазуд
Қазақстан
мемлекеттік
анықтауд
»
1
2

______________________________________________
Туған өлкем
Тапсырма
«
жөні
-
картасынан
н
көлдерді,
-
млекеттік
Бағалау критерийі
Қазақстан
ірі өзен
қалаларды, өз
облысын анықтайды
Қазақста
Республикасының
ме
рәміздерін
сипаттайды
ілім алушының аты
Б

========20========

2-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 2-сыныпта «Дүниетану» пәні бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
«Дүниетану» пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4-сыныптар).
3. 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы - 40 минут
Балл саны - 15
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп таңдауы бар сұрақтар, қысқа немесе толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа көп таңдауы бар және қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 5 тапсырмадан тұрады.
Көп таңдауы бар сұрақтарда білім алушы ұсынылған жауап нұсқаларынан дұрысын таңдайды.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерден/сұрақтардан тұруы мүмкін.
21

========21========

22
4
2
3
3
3
балл
Жалпы
1
1
1
1
1
саны
Тапсырма

ашық түрдегі
жабық түрдегі көп
ы
ашық түрдегі
жауапты қажет ететін
жауапты қажет ететін
Тапсыманың сипаттамасы
Білім алушы
таңдауы бар тапсырманы
орындайды.
Білім алуш
қысқа
тапсырманы орындайды.
Білім алушы
қысқа жауапты қажет ететін
тапсырманы орындайды.
Білім алушы жабық түрдегі көп
таңдауы бар тапсырманы
орындайды.
Білім алушы ашық түрдегі
қысқа
тапсырманы орындайды
н,
түсіндіру
ектептегі оқу және
Оқу мақсаты
М
ерлерін сипаттау және
2.1.2.1
оқудан тыс әрекет түрлерін
түсіндіру
2.1.2.4 Өз сыныбын
сипаттау
2.1.3.1 Өз зерттеулеріне
сүйене отырып,
тұрғылықты жерінің көрікті
ж
бейнелеу
2.1.4.3 Көлік түрлері
олардың қажеттілігін
ажырату
2.3.5.1 ҚР мемлекеттік
рәміздерінің
маңыздылығын
Бөлімше
1.2 Мектеп және
мектеп
қоғамдастығы
1.3 Менің
атамекенім
1.4 Денсаулық пен
қауіпсіздік
3.5 Қазақстан
тарихы: тәуелсіздік,
мемлекеттілік және
отансүйгіштік
енің
Туған
М
өлкем
Ортақ
мектебім
тақырып

1
2

========22========

1. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
«Дүниетану» пәнінен 2 -тоқсанға арналғанжиынтық бағалаудың
тапсырмалары
1. Суреттерді іс-әрекет түрлерінің атауларымен сәйкестендір.
Үзілісте демалу
Байқауға қатысу
Асханада тамақтану
Спортзалда жаттығу
[4]
2. Өз сыныбыңды сипаттап жаз.
Біздің сынып __________________________________________________.
Біздің сыныпта ________________________________________________ оқиды.
[2]
23

========23========

3. Суреттерге мұқият қара. Суретте бейнеленген көрікті жерлердің қайда орналасқанын жаз.
1.
2.
3.
[3]
4. Суреттердің тұсына көліктің түріне сәйкес нөмірді жаз.
жерүсті көлігі
су көлігі
әуе көлігі
1
2
3
[3]
5. Қазақстан Республикасы мемлекеттік Елтаңбасының элементтерін
жаз.
1.
2.
3.
[3]
24

========24========

Балл қою кестесі
№ 1
Жауап
2
Үлкен / кең/ жарық / әдемі/тату. Ұлдар мен қыздар
3
1. Бурабай / Көкшетау 2. Астана
3. Алматы
4
5
Жұлдыз
Шаңырақ
Тұлпар / қанатты тұлпар / тұлпарлар
Барлығы
Балл
Қосымша ақпарат Әр дұрыс жауапқа 1 балл қойылады.
4
1 1
1 1 1 1 1
Сұраққа сәйкес болатын басқа да жауаптар қабылданады. Балл қоюда сөздегі әріп қатесі ескерілмейді
1 1 1 15
Балл қоюда сөздегі әріп қатесі ескерілмейді
5. Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойған дұрыс.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқау оқылып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығы хабарланады. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтылады.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіледі. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен
сызып қою ұсынылады.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге
тыйым салынады.
25

========25========

Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отыру қажет.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қалам/қарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтіну керек.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
26

========26========

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Дені саудың – жаны сау» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
1.4 Денсаулық пен қауіпсіздік
Оқу мақсаты
2.1.4.1 Түрлі дереккөздер негізінде пайдалы және зиянды
тағамдардың арасындағы айырмашылықтарды
анықтау
2.1.4.2 Күнделікті жағдаяттардағы (үйде және қоғамдық
орындарда) қауіпсіздік ережелерін түсіндіру
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Пайдалы және зиянды тағамдарды ажыратады
• Қоғамдық орындардағы қауіпсіздік ережелерін
анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
15 минут
Тапсырма
1. Суреттерге мұқият қара . Пайдалы тағамды белгіле ().
2. Досыңа дұрыс тамақтану туралы 2 кеңес бер. Жаз.
_______________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
3. Сөйлемдерді оқы. Қоғамдық орындарда сақталуға тиісті тәртіп ережелерін белгіле ().
1) Жолдан бағдаршамның жасыл көзі жанғанда өту керек.
2) Жолдың бойында ойнауға болмайды.
3) Үзіліс кезінде дәлізде жүгіруге болмайды.
4) Суға рұқсат етілген жерлерде ғана шомылу керек.
5) Аулада бөтен адамдармен сөйлесуге болмайды.
27

========27========

Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
пайдалы тағамды анықтайды;
дұрыс тамақтануға қатысты бір кеңес береді;
дұрыс тамақтануға қатысты екінші кеңес береді;
қауіпсіздік ережесін белгілейді (1); қауіпсіздік ережесін белгілейді (2); қауіпсіздік ережесін белгілейді (4).
Балл
Пайдалы және зиянды тағамдарды ажыратады
1
1 1
1
Қоғамдық
орындардағы қауіпсіздік ережелерін анықтайды
Барлығы
2
1 1 1
6
28

========28========

29
береді
с
кеңе
дұрыс
е
Жоғары
жән
ережелерін
туралы
орындардағы
аналарға ақпарат
тағамдарды
-
Пайдалы
анықтайды
тамақтану
Қоғамдық
қауіпсіздік
анықтайды
да
деңгейі
ы кеңес
нықтау
а
жібереді
Орта
ежелерін
ер
қателеседі
орындардағы
а
Оқу жетістіктерінің
Пайдалы тағамдарды
/ дұрыс тамақтану турал
беруде қателіктер
Қоғамдық
қауіпсіздік
анықтауд
кеңес
ұрыс
ұсынуға арналған рубрика
е д
ән
ережелерін
Төмен
қиналады
туралы
орындардағы
тағамдарды
а ж
а
қиналады
е
амақтану
Пайдалы
анықтауд
т
беруд
Қоғамдық
қауіпсіздік
анықтауд
1
2

жөні___________________________________________________________
-
Тапсырма
жаны сау» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата

Дені саудың
«
ілім алушының аты
Б
ауіпсіздік ережелерін
Бағалау критерийі
Пайдалы және зиянды
тағамдарды
ажыратады
Қоғамдық
орындардағы
қ
анықтайды

========29========

«Салт-дәстүр және ауыз әдебиеті» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
1.6 Мерекелер
3.2 Көрнекті тарихи тұлғалар және мәдениет қайраткерлері. 3.4 Қазақстанның тарихи тамырлары
Оқу мақсаты
2.1.6.1 Таңдауы бойынша ҚР ұлттық және мемлекеттік
мерекелерінің мәнін түсіндіреді
2.3.2.1 Көрнекі материалдарды зерделеу арқылы
ғұндардың өмір салтын сипаттау
2.3.4.1 Әл-Фарабидің ғылымның дамуына қосқан үлесі
туралы әңгімелеу
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Ұлттық, мемлекеттік мерекелердің мағынасын
сипаттайды
• Ғұндардың өмір салтын сипаттайды
• Әл-Фарабидің ғылым саласына қосқан үлесін
анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
15 минут
Тапсырма
1. Өлеңді түсініп оқы.
Наурыз айы келгенде, Күн шуағы шашылып. Жылғалардан су ағып, Ақ әжелер құлпырып. Наурыз көже пісіріп, Қонақтарға тартамыз.
1) Өлеңнің мазмұнына сәйкес келетін суретті белгіле ().
30

========30========

2) Наурыз мерекесі нені білдіреді? Жаз.
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
2. Дұрыс сөйлем құрау үшін тиісті бөлімдерді сәйкестендір.
1) Аттила - ... а) Еділ деп атаған
2) Ғұндар b) ғұндардың көшбасшысы. 3) Қазақ аңыздарында Аттиланы с) көшпелі өмір салтын ұстанған.
3. Әл-Фараби туралы оқы және сызбаны толықтыр.
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
өлең мазмұнына сәйкес суретті анықтайды;
Наурыз мерекесінің мағынасын жазады;
Балл
Ұлттық, мемлекеттік мерекелердің мағынасын сипаттайды Ғұндардың өмір салтын сипаттайды.
1
1
1
2
екі бағандағы сөздерді сәйкестендіреді (1-b);
екі бағандағы сөздерді сәйкестендіреді (2-с);
екі бағандағы сөздерді сәйкестендіреді (3-а);
Әл-Фараби үлес қосқан ғылым саласының біреуін анықтайды; Әл-Фараби үлес қосқан ғылым саласының екіншісін анықтайды.
1
1
1
Әл-Фарабидің ғылым саласына қосқан үлесін анықтайды
1
3
1
Барлығы
7
31

========31========

32
және
әйкес
үлесін
лым
а с
ғы
өмір салты
қосқан
аналарға ақпарат
ды
мерекесінің
а
-
анықтайды
сөйлемдер
анықтайды
мазмұнын
с
Фарабидің
-
Өлең
суретті
Наурыз
мағынасын дұрыс
сипаттай
Ғұндардың
туралы
құрастырады
Әл
саласын
дұры
Жоғары
ғылым
Наурыз
сәйкес
мдер
осқан
ес қ
Орта
мағынасын
қателіктер
өмір салтын
үл
анықтауда
жібереді
анықтауда/
мазмұнына
Фараби
еліктер
-
Өлең
суретті
мерекесінің
сипаттауда
жібереді
Ғұндардың
сипаттайтын сөйле
құрастыруда қателіктер
жібереді
Әл
салаларын
қат
Оқу жетістіктерінің деңгейі
уретті
да
саласына
ес с
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата
әйк
аурыз
лым
а с
анықтау
е Н
ғы
ұсынуға арналған рубрика
қиналады
Төмен
ән
мағынасын
қиналады

өмір салтын
а
а ж
үлесін
мазмұнын
Фарабидің
-
сқан
Өлең
анықтауд
мерекесінің
сипаттауд
Ғұндардың
сипаттайтын сөйлемдер
құрастыруда
Әл
қо
қиналады
ортақ тақырыбы
»
1
2
3

Тапсырма
жөні___________________________________________________________
-
дәстүр және ауыз әдебиеті
-
мемлекеттік
,
сипаттайды
Салт
алушының аты
«
Фарабидің ғылым
-
Ұлттық
мерекелердің
мағынасын
сипаттайды
Ғұндардың өмір
салтын
Әл
саласына қосқан
үлесін анықтайды
ілім
Бағалау критерийі
Б

========32========

3-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес білім алушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 2-сыныпта «Дүниетану» пәнінен тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
«Дүниетану» пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4-сыныптар).
3. 3-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы – 40 минут
Балл саны – 15
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп таңдауы бар сұрақтар, қысқа немесе толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 6 тапсырмадан тұрады.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерден/сұрақтардан тұруы мүмкін.
33

========33========

34
2
4
2
2
3
2
балл
Жалпы

1
1
1
1
1
1
саны
Тапсырма
.
ететін
ның
ашық түрдегі
ашық түрдегі
орындайды
ы орындайды.
уапты қажет ететін
сипаттамасы
жауапты қажет ететін
Тапсырма
жа
жауапты қажет ететін 2
жауапты қажет



Білім алушы
қысқа
тапсырман
Білім алушы ашық түрдегі
қысқа
тапсырманы орындайды
Білім алушы
қысқа жауапты қажет ететін
тапсырманы орындайды.
Білім алушы ашық түрдегі
қысқа
тапсырманы орындайды.
Білім алушы ашық түрдегі
қысқа
тапсырманы
Оқу мақсаты
және мемлекеттік
н тыс әрекет түрлерін
ындағы
ауіпсіздік ережелерін
2.1.2.1 Мектептегі оқу және
оқуда
түсіндіру
2.1.4.1 Түрлі дереккөздер
негізінде пайдалы және
зиянды тағамдардың
арас
айырмашылықтарды анықтау
2.1.4.2 Күнделікті
жағдаяттардағы (үйде және
қоғамдық орындарда)
қ
түсіндіру
2.1.6.1 Таңдауы бойынша ҚР
ұлттық
мерекелерінің мәнін
түсіндіреді
2.3.1.1 Көрнекі материалдар
негізінде иемденуші және
өндіруші шаруашылық
арасындағы айырмашылықты
анықтау
2.3.3.1 Ботай мәдениетінің
ерекшеліктерін сипаттау
және
қоғамдастығы
Бөлімше
1.2 Мектеп
мектеп
1.4 Денсаулық пен
қауіпсіздік
1.6 Мерекелер
3.1 Ежелгі
мәдениеттер мен
өркениеттер
3.3 Қазақстан
тарихындағы
маңызды оқиғалар

дәстүр
-
Ортақ
тақырып
Дені саудың
жаны сау
Салт
және ауыз
әдебиеті
1
2



========34========

4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
«Дүниетану» пәнінен 3-тоқсанға арналғанжиынтық бағалаудыңтапсырмалары
1. Сөйлемдерді жалғастыр. Балалардың іс- әрекетін жаз.
1) Балалар сабақта __________________________________________. 2) Балалар спорттық үйірмеде ________________________________.
[2]
2. Суретті тиісті сөздермен сәйкестендір. Сұраққа жауап бер.
Пайдалы сусындар:
Зиянды сусындар:
Зиянды сусындарды неге ішуге болмайды?
__________________________________________________________________
[2]
3. Сұрақтарға жауап бер.
1) Мектепте қандай ережелерді сақтау керек? 2 мысал жаз.
____________________________________
____________________________________
2) Көшеде қандай ережелерді сақтау керек? 2 мысал жаз.
____________________________________
____________________________________
[4]
4. Сұрақтарға жауап бер.
1) Наурыз мерекесі қашан тойланады?
__________________________________________________________
2) Наурыз мерекесін қалай тойлайды?
__________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
[2]
35

========35========

5. Суреттегі адамдар немен айналысып жүр? Суреттерді сәйкес сөздермен
байланыстыр.
[2]
6. Суретке мұқият қара. Тірек сөздер мен суретті пайдаланып, сөйлемдерді
толықтыр.
Тірек сөздер: баспанасын, Ботай, балық аулаумен
Ақмола облысынан ежелгі адамдардың шамаман 20 қонысы табылды.
Бұл жер __________________________ қонысы деп аталады. Ботайлықтар өз ___________________________ тастан, балшықтан жасаған. Ежелгі ботайлықтар аңшылықпен, жылқышылықпен,___________________________ айналысқан.
[3]
36

========36========

Балл қою кестесі

Жауап
Балл
Қосымша ақпарат
1
Есеп шығарады/ сұраққа жауап береді /оқиды/ жазады/әңгімелейді/ сурет салады
1
Футбол ойнайды/ күреседі/ боксқа қатысады/билейді
1
Оқу және оқудан тыс әрекеттерге қатысты сұраққа сәйкес басқа да дұрыс жауаптар қабылданады.
1
2
Себебі, олардың құрамында адам ағзасына зиян келтіретін газдар, әр түрлі қоспалар бар.
1
Сұрақтың мазмұнына сәйкес басқа да дұрыс жауаптар қабылданады.
3
1)Үзіліс кезінде дәлізде жүгіруге болмайды.
Тазалық сақтау керек.
2
2) Бөтен адамдармен сөйлесуге болмайды. Жолдың бойында ойнамау керек.
2
Сұрақтың мазмұнына сәйкес басқа да дұрыс жауаптар қабылданады.
4
1) 22- наурыз / көктемде
1
Наурыз көже пісіреді / дастархан жаяды / әндетеді / ұлттық ойындар ойнайды / ұлттық киім киеді/бір - біріне сыйлық береді
1
Сұрақтың мазмұнына сәйкес басқа да дұрыс жауаптар қабылданады.
5
2
Әр дұрыс сәйкестікке 1 балл қойылады.
37

========37========

Ботай
1
6
баспанасын
1
Әр дұрыс анықталған сөзге 1 балл қойылады.
балық аулаумен
1
Барлығы
15
5. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойған дұрыс.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқау оқылып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығы хабарланады. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтылады.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіледі. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қою ұсынылады.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отыру қажет.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қалам/қарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтіну керек.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
38

========38========

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Қоршаған орта» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
2.1 Жергілікті жерде бағдарлану 2.2 Климат және ауа-райы
2.3 Табиғи жағдайлар және олардың әсері
Оқу мақсаты
2.2.1.1. Тұсбағдар көмегімен көкжиек бағыттарын анықтау 2.2.2.1 Ауа-райының адам өмірі мен шаруашылық іс -
әрекетіне оң және кері әсерін талдау
2.2.3.3 Табиғаттың қолайсыз және қауіпті құбылыстарын
жіктеу
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Тұсбағдар арқылы көкжиектің бағыттарын анықтайды • Ауа райының адам өміріне тигізетін оң және кері
әсерлерін салыстырады
• Қауіпті табиғи құбылыстарды ажыратады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
Қолдану
15 минут
Тапсырма
1. Суретке мұқият қара . Нысандардың қай бағытта орналасқанын жаз.
Тірек сөздер: солтүстік, оңтүстік, шығыс, батыс.
1) құдық 2) орман
3) тау 4) үй
39

========39========

2. Суреттерге мұқият қара. Ауа райы адам өміріне қалай әсер етеді? Мысал келтір.
1)_________________________
2)___________________________
3. Берілген сөздерді оқы. Табиғи құбылыстардың қайсысы қауіпті? Астын сыз.
су тасқыны
жаңбыр
көктайғақ
құрғақшылық
жел қар
Бағалау критерийі:
Тапсырма

1
Дескриптор
Білім алушы
көкжиектің батыс жағын анықтайды көкжиектің солтүстік жағын анықтайды; көкжиектің шығыс жағын анықтайды; көкжиектің оңтүстік жағын анықтайды; ауа райының адам өміріне тигізетін оң әсері туралы жазады;
ауа райының адам өміріне тигізетін кері әсері туралы жазады;
табиғи апат түрлерін анықтайды.
Балл
Тұсбағдар арқылы көкжиектің бағыттарын анықтайды
Ауа райының адам өміріне тигізетін оң және кері әсерлерін
салыстырады
Қауіпті табиғи құбылыстарды ажыратады Барлығы
2
1 1 1 1 1
1
3
1
7
40

========40========

41
игізетін оң
т
табиғи
Жоғары
жиек бағыттарын
Ауа райының адам
Қауіпті
Тұсбағдар арқылы
көк
дұрыс анықтайды
өміріне
және кері әсерлеріне
мысал келтіреді.
құбылыстарды дұрыс
анықтайды
н
қателіктер

Орта
/ кері әсерлеріне
оңтүстік/солтүстік/
қателеседі
табиғи құбылыстарды
жетістіктерінің деңгейі
өкжиектің
Ауа райының адам өміріне
Оқу
Тұсбағдардың көмегімен
к
батыс/шығыс бағыттары
анықтауда
тигізетін оң
мысал келтіруде
жібереді
Қауіпті
анықтауда қателіктер жібереді
анықтауда
Төмен
бағыттарын
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
табиғи
-
ата
өкжиек
Ауа райының адам өміріне
Тұсбағдардың көмегімен
к
анықтауда қиналады
тигізетін оң және кері
әсерлеріне мысал келтіруде
қиналады
Қауіпті
құбылыстарды
қиналады
орта» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
1
2
3

Тапсырма
жөні___________________________________________________________
-
Қоршаған
«
тигізетін оң
табиғи
не
ілім алушының аты
Б
Бағалау критерийі
Тұсбағдар арқылы
көкжиектің бағыттарын
анықтайды
Ауа райының адам
өмірі
және кері әсерлерін
салыстырады
Қауіпті
құбылыстарды
ажыратады

========41========

«Саяхат» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау
Бөлімше
2.4 Туризм
3.1 Көне мәдениеттер мен өркениеттер
Оқу мақсаты
2.2.4.1 Туризмнің негізгі түрлерін ажырату
2.3.1.2 Түрлі дереккөздерді зерделеу арқылы көне қалалар
мен ескерткіштерді сипаттау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Туризмнің негізгі түрлерін атайды
• Дереккөздердің негізінде Қазақстанның көне
ескерткіштерін сипаттайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
15 минут
Тапсырма
1. Бұл іс-әрекеттер туризмнің қай түріне жатады? Сәйкестендір.
Архитектуралық ескерткіштермен
танысу
Емдік-сауықтыру туризмі
Балшықпен емдеу
Спорттық туризм
Тау шаңғысы
Мәдени-танымдық туризм
2. Отырар қаласының орнынан табылған бұйымдарға қара. Бұл қолөнер бұйымдарын
қай шебер жасаған? Көмекші сөздерді пайдаланып, жаз.
_________________ __________________ ______________________________
Көмекші сөздер: зергер, көзеші, темір ұстасы.
42

========42========

3. Көне Отырар туралы не білесің? Тірек сөздерді қолданып, 2 -3 сөйлем жаз.
Тірек сөздер: керемет, көне қала, ұсталар, бұйымдар, археологтар, қазына, монеталар, шығыс базары.
__________________________________________ __________________________________________ __________________________________________ __________________________________________
Бағалау критерийі
Тапсырма

Дескриптор
Білім алушы
емдік-сауықтыру туризміне сәйкес әрекетті анықтайды;
мәдени-танымдық туризмге сәйкес әрекетті анықтайды;
спорттық туризмге сәйкес әрекетті анықтайды;
бұйымды жасаған шеберді анықтайды (көзеші)
бұйымды жасаған шеберді анықтайды (зергер);
бұйымды жасаған шеберді анықтайды (темір ұстасы);
тірек сөздерді пайдаланып, Отырар қаласын сипаттайды;
2-3 сөйлем жазады.
Балл
Туризмнің негізгі түрлерін атайды
1
1
1
1
Дереккөздердің негізінде Қазақстанның көне ескерткіштерін сипаттайды
2
1
1
1
3
1
1
Барлығы
8
43

========43========

44
дұрыс
шеберлерін
Қолөнер
Жоғары
Туризм түрлерін
анықтайды
дұрыс анықтайды және
көне Отырар қаласын
сипаттайды
-
изм
Орта
қиналады
шеберлерін анықтауда
е сәйкес әрекеттерді
ық/ спорттық тур
сауықтыру/мәдени
-
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Қолөнер
Емдік
танымд
түрлерін
анықтауда қателіктер жібереді
/көне Отырар қаласын
сипаттауда
анықтауда
Төмен
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
-
сипаттауда
шеберлерін
түрлерін
ата
Туризм
қиналады
Қолөнер
анықтауда және көне Отырар
қаласын
қиналады
1
«Саяхат» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты

2, 3
Тапсырма

жөні___________________________________________________________
-
аты
ризмнің негізгі
Ту
түрлерін атайды
Дереккөздердің
негізінде
Қазақстанның көне
ескерткіштерін
сипаттайды
ілім алушының
Бағалау критерийі
Б

========44========

4-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы
1. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мақсаты
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес оқушылардың оқу мақсаттарына жеткендігін тексеруге және тоқсан барысында меңгерген білім, білік және дағдыларын анықтауға бағытталған.
Спецификация 2-сыныпта «Дүниетану» пәнінен тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен өткізу рәсімін сипаттайды.
2. Тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың мазмұнын анықтайтын құжаттар
«Дүниетану» пәні бойынша (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) бастауыш мектепке арналған оқу бағдарламасы (1 - 4-сыныптар).
3. 4-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
3.1 Ұзақтығы – 40 минут
Балл саны – 15
3.2 Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп таңдауы бар сұрақтар, қысқа немесе толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады.
Берілген нұсқа көп таңдауы бар сұрақтарды, қысқа және толық жауапты қажет ететін сұрақтарды қамтитын 7 тапсырмадан тұрады.
Көп таңдауы бар сұрақтарда білім алушылар ұсынылған жауап нұсқаларынан дұрысын таңдайды.
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға білім алушы сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді.
Толық жауапты қажет ететін сұрақтарда білім алушыдан максималды балл жинау үшін тапсырманың шешімін табудың әр қадамын анық көрсетуі талап етіледі.
Тапсырма бірнеше құрылымдық бөліктерден/сұрақтардан тұруы мүмкін.
45

========45========

46
1
2
2
3
2
3
2
балл
Жалпы
1
1
1
1
1
1
1
саны
Тапсырма
көп
тапсырманы
тапсырманы
тапсырманы
сипаттамасы
ның
ететін тапсырманы
ашық түрдегі қысқа
ашық түрдегі қысқа
Тапсырма
Білім алушы жабық түрдегі
таңдауы бар тапсырманы орындайды.
Білім алушы
жауапты қажет
орындайды.
Білім алушы
жауапты қажет ететін 2 тапсырманы
орындайды.
Білім алушы ашық түрдегі толық
жауапты қажет ететін
орындайды.
Білім алушы ашық түрдегі қысқа
жауапты қажет ететін
орындайды.
Білім алушы ашық түрдегі қысқа
жауапты қажет ететін
орындайды
-
райының адам
-
Оқу мақсаты
2.2.1.1. Тұсбағдар көмегімен
көкжиек бағыттарын
анықтау
2.2.2.1 Ауа
өмірі мен шаруашылық іс
әрекетіне оң және кері әсерін
талдау
2.2.3.3 Табиғаттың қолайсыз
және қауіпті құбылыстарын
жіктеу
2.2.3.2 Өз өңіріндегі
табиғи жағдайлардың
(жер бедері, климат,
өсімдік және жануарлар
әлемі, су нысандары) оң
және кері тұстарын
талдау
2.2.4.1 Туризмнің негізгі
түрлерін ажырату
2.3.1.2 Түрлі дереккөздерді
зерделеу арқылы көне
қалалар мен ескерткіштерді
сипаттау
Бөлімше
райы
-
2.1 Жергілікті
жерде
бағдарлану
2.2 Климат және
ауа
2.3 Табиғи
жағдайлар және
олардың әсері
2.4 Туризм
3.1 Көне
мәдениеттер мен
өркениеттер
орта
Ортақ тақырып
Қоршаған
Саяхат
1
2


========46========

4. Тапсырма үлгілері және балл қою кестесі
«Дүниетану» пәнінен 4-тоқсанға арналғанжиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Көкжиек тұстарын анықтауға арналған құрал: А) термометр
В) секундомер
С) сағат
D) тұсбағдар
[1]
2. Суретке мұқият қара. Сұрақтарға жауап жаз.
1) Мектептің батыс жағында қандай нысандар бар? Жаз.
___________________________________________________________
2) Мектептің шығыс жағында қандай нысандар бар? Жаз.
___________________________________________________________
[2]
3. Берілген пікірлер ақиқат па? Кестені толтыр.
Пікірлер
1) Көктайғақ, боран, қуаңшылық жануарлар үшін қауіпті. 2) Күн көзінің жылуы адамдар, өсімдіктер мен жануарлар үшін өте маңызды.
Иә/Жоқ
[2]
47

========47========

4. Сәйкестігін тап.
Жер сілкіну
Қолайсыз табиғи құбылыстар
Табиғи апаттар
Қоршаған ортаны
ластау
Су тасқыны
[3]
5. Өзендер адамдардың өміріне қалай әсер етеді? Мысал келтір.
Өзеннің қолайлы жағы
Өзеннің қолайсыз жағы
[2]
6. Суреттерде қандай туристік аймақтар бейнеленген? Атауларын жаз.
1___________________________ ____________________________
2________________________ ________________________
3_________________________ __________________________
[3]
48

========48========

7. Суреттерді атауларымен сәйкестендір.
Ұлы жібек жолы
Балл қою кестесі
Тапсырма

Жауап
1
D)
2
1) дәмхана,емхана.
2) сауда орталығы, цирк.
3
4
5
Қожа Ахмет Йасауи кесенесі
[2]
Балл
Қосымша ақпарат
1
1
1
2
Әр дұрыс жауапқа 1 балл қойылады
3
Әр дұрыс жауапқа 1 балл қойылады.
1
Білім алушының ықтамал жауабы: Өзеннің суымен егістікті суарады/Адамдар өзеннен балық аулайды, шомылады, кемемен және қайықпен жүзеді/жағажайда
демалады/Өзендер болмаса бәрі құрғап қалар
еді.
Тапсырмаға сәйкес басқа да баламалы жауап нұсқалары қабылданады.
1
Көктемде қар еріген кезде өзенде су көбейіп, су тасқыны болуы мүмкін/ Су тасқыны болып, үйлер, көпірлер, жолдар бұзылады/ Су тасып, адамдар менжануарларға, егістікке
зиян келтіреді.
6
Медеу / Медеу мұз айдыны
Тамғалы / Тамғалы таңбалары
1
1
Сөзді жазуда жіберілген қателер
49

========49========

Бурабай/Бурабай көлі/Бурабай шипажайы
1
ескерілмейді
7
2
Әр дұрыс жауапқа 1балл қойылады.
Барлығы
15
5. Тоқсан бойынша жиынтық бағалауды өткізу ережелері
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау кезінде кабинетіңіздегі көмек ретінде қолдануға мүмкін болатын кез келген көрнекі құралдарды (диаграммалар, кестелер, постерлер, плакаттар немесе карталарды) жауып қойған дұрыс.
Тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталмас бұрын алғашқы бетінде жазылған нұсқау оқылып, білім алушыларға жұмыстың орындалу ұзақтығы хабарланады. Білім алушыларға жұмыс барысында бір-бірімен сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі. Нұсқаулықпен таныстырып болғаннан кейін білім алушыларға тоқсан бойынша жиынтық бағалау басталғанға дейін түсінбеген сұрақтарын қоюға болатындығы туралы айтылады.
Білім алушылардың жұмысты өздігінен орындап жатқандығына, жұмысты орындау барысында көмек беретін қосымша ресурстарды, мысалы: сөздіктер немесе калькуляторлар (спецификацияда рұқсат берілген жағдайлардан басқа уақытта) пайдалануларына мүмкіндіктерінің жоқ екендігіне көз жеткізіледі. Олардың жұмыс уақытында бір-біріне көмектесулеріне, көшіріп алуларына және сөйлесулеріне болмайтындығы ескертіледі.
Білім алушыларға дұрыс емес жауапты өшіргішпен өшірудің орнына, қарындашпен сызып қою ұсынылады.
Жұмыс барысында нұсқаулыққа немесе жұмыстың ұзақтығына қатысты білім алушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап беруге болады. Жекелеген білім алушыларға көмек беруге негізделген кез келген ақпаратты оқуға, айтуға, өзгертіп айтуға немесе көрсетуге тыйым салынады.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың аяқталуына 5 минут уақыт қалғандығын үнемі хабарлап отыру қажет.
Тоқсандық жиынтық бағалау аяқталғаннан кейін білім алушылардан жұмыстарын тоқтатып, қалам/қарындаштарын партаның үстіне қоюларын өтіну керек.
6. Модерация және балл қою
Барлық мұғалімдер балл қою кестесінің бірдей нұсқасын қолданады. Модерация үдерісінде бірыңғай балл қою кестесінен ауытқушылықты болдырмау үшін жұмыс үлгілерін балл қою кестесіне сәйкес тексеру қажет.
 
Верх