ЖБ БЖБ Жаратылыстану 5 сынып Жиынтық бағалау

TEGINSOR.RU

Moderator
Команда форума
Модератор
Сообщения
2,710
Оценка реакций
27,653
Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Жаратылыстану
5-сынып


Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 5-сынып білім алушыларына «Жаратылыстану» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар «Жаратылыстану» пәні бойынша оқу бағдарламасы негізінде дайындалған.
Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушының тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныс негізгі мектеп мұғалімдерге, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.



Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР .............4 «Ғылым әлемі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау....................................................................4 «Адам. Жер. Ғалам» бөлімі бойынша жиынтық бағалау...........................................................7 2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...........10 «Заттар және материалдар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау.............................................10 3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...........13 «Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау...........................13 «Энергия және қозғалыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ................................................17 4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...........21 «Экология және тұрақты даму» бөлімі бойынша жиынтық бағалау......................................21 «Әлемді өзгерткен жаңалықтар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау.....................................25
3

========3========

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Ғылым әлемі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
5.1.1.1 Ғылымның қызметтерін адам іс-әрекетінің түрі ретінде анықтау
5.1.3.1 Зерттеу жоспарын құрастыру
5.1.3.2 Зерттеу жүргізу кезіндегі қауіпсіздік техникасының ережелерін тұжырымдау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Ғылымда зерттеу және оның қызметтерін сипаттайды
• Зерттеу жұмыстарын жоспарлайды
• Зерттеу жұмыстарын жүргізу барысында қауіпсіздік
техникасының ережелерін атайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. a) Ғылымда бірінші кезекте не өткізіледі?
А) жоспарлау
B) зерттеу
C) нәтиже
D) талдау
b) Ғылымның функцияларын атап көрсетіңіз.
2. Ғалымдар зерттеу жұмыстарын жүргізу үшін ғылыми әдістерді қолданады .
(a) Зерттеу жұмысының жүргізілу тәртібін көрсетіңіз.
Гипотеза – мақсат – қорытынды – эксперимент – нәтиже
1 2 3 4 5
(b) Зерттеуде болжам деген не?



(c) Деректерді жинау үшін қолданылатын ғылыми әдісті жазыңыз.
(d) Зерттеу жұмыстарын жүргізу туралы деректер қай уақытта жазылады?
3. Сізді зертханада қандай да бір зерттеу жұмыстарын орындауды сұрады. Зертхананың қабырғасында суретте көрсетілген ескерту белгісі ілулі тұр.

(a) Ескерту белгісінің атауын жазыңыз.
(b) Өзіңізді қорғау үшін қолданылатын қадамдарды жазыңыз.
4

========4========

Бағалау критерийі
Тапсырма

1
Дескриптор Білім алушы
зерттеуде алғашқы қадамды көрсетеді;
Балл
Ғылымда зерттеу және оның қызметтерін сипаттайды
1
ғылымның қызметтерін атайды;
1
Зерттеу жұмыстарын жоспарлайды
2
зерттеу жұмыстарын жүргізу
барысындағы іс - әрекеттің кезектілігін анықтайды;
зерттеу жұмыстарының болжам кезеңі нені білдіретінін анықтайды;
деректерді жинау үшін қолданылатын ғылыми әдісті анықтайды;
зерттеу жұмыстарын жүргізу туралы деректерді жинау кезеңін анықтайды; ескерту белгісін анықтайды;
зерттеу жұмыстарын жүргізу барысында жарақаттарды алу жағдайларын болдырмау үшін қажетті шараны тұжырымдайды.
1
1
1
1
Зерттеу жұмыстарын жүргізу барысында қауіпсіздік техникасының ережелерін атайды Барлығы
3
1 1
8
5

========5========

.
ды
Жоғары
зерттеу және оның
Ғылымда
қызметтерін сипаттайды
Зерттеу жұмыстарын дұрыс
жоспарлайды.
Зерттеу жұмыстарын жүргізу
барысында техника қауіпсіздік
ережелерін дұрыс анықтай
.
береді
алғашқы
жі
ережені
ника
қателіктер
әрекеттің
тех
қателіктер
-
/
сін
Орташа
қызметтерін
/ деректерді жинау
ғылымның
бойынша
қателіктер
ауда
/
гі

нін
.
көрсетуде
зерттеу жұмыстарын
ті
Оқу жетістіктерінің деңгейі
береді
береді.
Ғылымның
көрсетуде
қадамын ат
жі
Зерттеу жұмыстарының
барысындағы іс
кезектілігін / болжам кезеңі нені
білдіре
үшін қолданылатын ғылыми
әдісті /
жүргізу туралы деректерді жинау
кезеңін
жі
Ескерту белгі
қауіпсізді
сипаттауда
6
.
.
және оның
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
техника
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика.
-
Төмен
зерттеу
ғы
қиналады
.
ата
уда
Ғылымда
Зерттеу жұмыстарын
қызметтерін сипаттауда
қиналады
жоспарлауда қиналады
Зерттеу жұмыстарын жүргізу
барысында
қауіпсіздік ережелерін
анықта
___________________________________________
«Ғылым әлемі» бөлімі
оның
жөні
-
ережелерін
зерттеу және
сының
Бағалау критерийі
ілім алушының аты
Б
Ғылымда
қызметтерін сипаттайды
Зерттеу жұмыстарын
жоспарлайды
Зерттеу жұмыстарын жүргізу
барысында қауіпсіздік
техника
атайды

========6========

«Адам. Жер. Ғалам» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
5.2.2.2 Жердің құрылысы мен құрамын атау
5.2.3.1 Жер қабықтарын және олардың құрамдас бөліктерін сипаттау
5.2.4.2 Тіршілік етуге қажетті жағдайларды анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Жердің ішкі құрылысы мен құрамын анықтайды
• Жердің сыртқы қабығының құрамын және оларды
құрайтын бөліктерін атап тұжырымдайды
• Тірі ағзаларға өмір сүруге қажетті жағдайларды
атайды.
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Тірі ағзалардың өмір сүруі үшін қажетті шарттарды көрсетіңіз.
А) азот, су, ауа, минералдық заттар
В) су, ауа, жер, жарық
С) ауа, су, темір, тыңайтқыш
D) су, ауа, калий, көмір қышқыл газы
2. Суретте көрсетілген Жердің ішкі құрылысының атауларын жазыңыз.

1
2
3
1___________________ 2_________________ 3_________________.
3. Кестені толтырыңыз.

Жердің сыртқы Жер қабығының Жер қабығының қабығының /сферасының сипаттамасы құраушысы
атаулары
A) Атмосфера
тропосфера, озон қабаты,
стратосфера
мұхиттар, теңіздер, B) өзендер, батпақтар, көлдер,
жер асты сулары C) Литосфера қатты қабығы
"өмірдің саласы", оны тірі
D) ағза және олардың
тұратын ортасы құрайды
7

========7========

Бағалау критерийі
Тапсырма

1
Дескриптор
Білім алушы
өмір сүру үшін қажетті жағдайлардың тізімін көрсетеді;
Балл
Тірі ағзаларға өмір сүруге қажетті жағдайларды атайды Жердің ішкі құрылысы мен құрамын анықтайды Жердің сыртқы қабығының құрамын және оларды құрайтын бөліктерін атап тұжырымдайды
1
2
3
Жердің ішкі өзегін атайды;
Жердің ортаңғы қалың қабатын атайды; Жердің беткі жұқа қабатын атайды; Жердің су қабатын анықтайды; Жердің тіршілік қабатын анықтайды; Жердің сыртқы атмосфера қабығын сипаттайды;
Жердің су қабатын сипаттайды; Жердің сыртқы литосфера қабығы бөлімдерін атап көрсетеді;
Жердің тіршілік қабаты бөлімдерін атап көрсетеді.
1 1 1 1 1 1
1 1
1
Барлығы
10
8

========8========

дұрыс
дұрыс
қабықтарың
Жоғары
.
.
Тірі ағзаларға өмір сүруге
қажетті жағдайларды
атайды
Жердің ішкі
анықтайды
Жердің сыртқы қабықтарын,
оларды құрайтын бөліктерін
дұрыс анықтайды және дұрыс
сипаттайды.
.
да
у
ата
береді
.
і
/ ортаңғы
рубрика.
береді
сипаттауда /
і
өзегін
тіршілік қабаты
тіршілік қабатын
Орташа
/
ішкі
су
ктер ж
і
да қателіктер ж
у
Оқу жетістіктерінің деңгейі
су қабатын
та
Тірі ағзаларға өмір сүруге
қажетті жағдайларды
қател
Жердің
қалың / беткі жұқа қабатын
а
Жердің
анықтауда / сыртқы атмосфера
/
литосфера /
бөлімдерін атап көрсетуде
қателіктер жібереді.
9
да
у
ата
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
қабықтарын
Төмен
бөлімі
аналарға ақпарат ұсынуға арналған
»
-
да қиналады.
ішкі
у
ата
Ғалам
Тірі ағзаларға өмір сүруге
қажетті жағдайларды
қиналады.
Жердің
анықта
Жердің сыртқы қабықтарын,
оларды құрайтын бөліктерін
анықтағанда және сипаттауда
қиналады.
Жер.
___________________________________________
«Адам.
жөні
-
ы мен
с
және оларды
жағдайларды атайды.
Бағалау критерийі
Тірі ағзаларға өмір сүруге
қажетті
Жердің ішкі құрылы
құрамын анықтайды.
Жердің сыртқы қабығының
құрамын
құрайтын бөліктерін атап
сипаттайды.
Білім алушының аты

========9========

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Заттар және материалдар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
5.3.1.4 Физикалық және химиялық құбылыстарды ажырату
5.3.2.5 Заттарды ерігіштігі бойынша, металдар және бейметалдарға жіктеу
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Физикалық және химиялық құбылыстарды
салыстырады
• Металдар мен бейметалдарды ажыратады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
Қолдану
20 минут
Тапсырма
1.
Физикалық құбылысты белгілеңіз. A. мұздың еруі
B. қағаздың жануы
C. шегенің тот басуы
D. ағаштың көмірленуі
2.
Химиялық құбылысты белгілеңіз. A. Сүт ашиды.
B. Жел үрлейді.
C. Күн жарқырайды.
D. Найзағай жарқырайды.
3. Химиялық құбылысты сипаттайтын белгіні анықтаңыз.
A. Зат өз түсін өзгертеді.
B. Зат қыздырған кезде үлкейеді.
C. Зат бір күйден басқа күйге өтеді.
D. Затты қыздырған кезде немесе суытқанда дене ұзындығын өзгерте алады.
4. a) Сызбанұсқаға қажетті сөздерді теріп жазыңыз. Ерігіштік ұғымын тұжырымдап беріңіз. Бор, ас тұзы, май бояулар, ас содасы, өсімдік майы, дәрі, марганцовка, құм, мұнай, қант, саз, сабын.
Ерігіштік – бұл .............................................................................
Суда еритін заттар
Суда ерімейтін заттар
10

========10========

b) Жай заттарды жіктеңіз.
Алюминий, күкірт, темір, йод, мыс, оттек, сутек, магний, көміртек, азот, мырыш, кальций, кремний, алтын, фосфор, сынап, хлор.
Жай заттар
Металдар
Бейметалдар
c) Жай заттың атауы мен оның қасиеттерін сәйкестендіріңіз.
Металдық жылтырлығы бар
Мырыш
Су жұқтырмайтын зат
Күкірт
Электр тоғын жақсы өткізеді
Созылмайды
Бағалау критерийі
Тапсырма

1
2
3
Дескриптор Білім алушы
физикалық құбылысты көрсетеді; химиялық құбылысты көрсетеді; химиялық құбылыстың белгісін анықтайды;
ерігіштік ұғымын тұжырымдайды; суда еритін заттарды анықтайды; суда ерімейтін заттарды анықтайды; металдарды анықтайды;
бейметалдарды анықтайды; мырыш пен оның қасиеттерін сәйкестендіреді;
күкірт пен оның қасиеттерін сәйкестендіреді.
Балл
Физикалық және химиялық құбылыстарды салыстырады Металдар мен бейметалдарды ажыратады
1 1 1
4 а
4 b
4 c
1 1 1 1 1 1
1
Барлығы
10
11

========11========

.
алдарды
химиялық
.
сипаттамасын
Төмен
ң
гіштігі бойынша ажыратады
Физикалық құбылысты,
химиялық процесті,
құбылысты
дұрыс анықтайды
Металдар мен беймет
ері
/
да
ң
у
Суда еритін
.
еталдарды
м
/
Орташа
құбылысты
береді
і
жетістіктерінің деңгейі
Оқу
Физикалық құбылысты /
химиялық процесті /
химиялық
сипаттамасын анықта
қателік ж
Заттардың ерігіштік қасиетіне
анықтама беруде /
/ ерімейтін заттарды
ажыратуда
бейметалдарды анықтағанда/
күкірт пен оның қасиеттерін
/мырыш пен оның
қасиеттерін сәйкестендіруде
қателік жібереді.
12
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
,
химиялық
ажыратуда
бөлімі
сипаттамасын
Төмен
құбылысты
ң
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика.
-
да қиналады.
у
ата
Физикалық
химиялық процесті,
құбылысты
анықта
Металдар мен бейметалдарды
ерігіштігі бойынша
қиналады.
жөні ___________________________________________
-
«Заттар және материалдар»
миялық
Бағалау критерийі
Білім алушының аты
Физикалық және хи
құбылыстарды салыстырады
Металдар мен бейметалдарды
ажыратады

========12========

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
5.4.1.1 Өлі табиғатта болатын үдерістерді атау (табиғатта заттардың айналымы, тау түзілу, үгілу, климаттық үдерістер)
5.4.2.1 Тірі ағзалардың ортақ қасиеттерін сипаттау 5.4.2.4 Уақытша микропрепарат дайындау
5.4.2.7 Фотосинтездің жүруі үшін қажетті жағдайларын зерттеу
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Өлі табиғаттағы үдерістерді анықтайды
• Тірі ағзаларға ортақ қасиеттерді анықтайды
• Уақытша микропрепараттарды дайындау барысын
сипаттайды
• Фотосинтез үдерісіне қажетті жағдайларды
анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1 . Төменгі суретте тау түзілуінің сызбанұсқасы көрсетілген. Тау түзілу үрдісін сипаттаңыз.

2 . Сәйкестікті анықтаңыз:
Тірі ағзаның қасиеті 1) Тітіркену
2) Көбею
3) Зат алмасу
Сипаттама
А) Өсімдіктер мен жануарлар қоршаған орта жағдайына бейімделе алғанда ғана түрлерін сақтап қалады, сондықтан олар түрлі өзгерістерге ұшырайды
В) Тұқымның өнуі, жапырақтардың біртіндеп жазылуы, бүршіктердің, гүлдердің біртіндеп ашылуы, жарыққа қарай бағытталуы (күнбағыс, бөлме өсімдігінің жарық көп түсетін жағының ерекше өсуі, т.б.) мұртшалары арқылы қасындағысы екінші бір өсімдікке шырмалуы
С) Жоғары сатыдағы ағзаларды былай қойғанда көзге көрінбейтін микроағзалар ұрпақ қалдыру үшін екіге бөліну
13

========13========

4) Қозғалыс
5) Бейімделу
арқылы өте қарқынды көбейеді. Өсімдіктерде көбеюдің үш түрлі жолы бар: жынысты, жыныссыз, өспе мүшелері арқылы көбею.
D) Ағзаның айналадағы ортамен қарым-қатынас жасауы, оның нәтижесінде, біріншіден ағза өз тіршілігіне қажетті заттар алады
Е) Қоршаған ортаның физикалық немесе химиялық өзгерістеріне, яғни тітіркендіргіштерге әсер етуі
3. Уақытша микропрепарат дайындау жолын сипаттаңыз.
Пияз қабықшасы препаратының даярлауы a -
b -
c -
d -
4. Кестені толтырыңыз.
Жағдай
Фотосинтездегі рөлі
Жарық
Хлорофилл
Көмірқышқыл газы
Температура
14

========14========

Бағалау критерийі
Тапсырма

1
Дескриптор Білім алушы
тау түзілу себептерін атайды; тау түзілу үрдісін сипаттайды;
Балл
Өлі табиғаттағы үдерістерді анықтайды
1 1
Тірі ағзаларға ортақ қасиеттерді анықтайды
2
тітіркенуді сипаттамасымен сәйкестендіреді;
көбеюді сипаттамасымен
сәйкестендіреді;
зат алмасуды сипаттамасымен сәйкестендіреді;
қозғалысты сипаттамасымен сәйкестендіреді;
бейімделуді сипаттамасымен сәйкестендіреді;
уақытша микропрепаратын дайындау «a» кезеңін сипаттайды;
уақытша микропрепаратын дайындау «b» кезеңін сипаттайды;
уақытша микропрепаратын дайындау «c» кезеңін сипаттайды;
уақытша микропрепаратын дайындау «d» кезеңін сипаттайды;
жарықтын фотосинтездегі қызметін сипаттайды;
хлорофилдін фотосинтездегі қызметін сипаттайды;
көмірқышқыл газдың фотосинтездегі қызметін сипаттайды;
температураның фотосинтездегі қызметін сипаттайды.
1
1
1
1
1
Уақытша микропрепараттарды дайындау барысын сипаттайды
3
1
1
1
1
Фотосинтез үдерісіне қажетті жағдайларды анықтайды
4
1
1
1
1
Барлығы
15
15

========15========

мен
үрдісін
Жоғары
, түзілу себептерін
.
іреді.
енд
кест
рі ағзалардың қасиеттері
й
Табиғатта тау түзілу
сипаттайды
дұрыс атайды.
Ті
сиппатамаларын дұрыс
сә
Уақытша препараттардың
дайындау алгоритмін дұрыс
анықтайды.
Фотосинтезге қажетті
жағдайларды дұрыс
сипаттайды
-
у

ші /4
-
/

береді.
ң
і

ші /3
береді.
үрдісін
-
і
да қателік
у
береді.
і
тітіркену/ көбею/
ші/ 2
-
1
жарықты
қателік ж
/ көмірқышқыл
Орташа
репараттарды
ң
/ түзілу себептерін
мен сипаттамаларын
п
дың
да қателік ж
/температураның әсерін
у

ң
да қателік ж
Оқу жетістіктерінің деңгейі
у
береді.
і
айындау
Табиғатта тау түзілу
сипаттауда
ата
Тірі ағзалардың
зат алмасу/ қозғалу/бейімдел
қасиеттері
сәйкестіруде
Уақытша
д
ші жолын анықта
ж
Фотосинтезге
хлорофилді
газды
сипатта
16
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты

бөлімі
.
»
үрдісін
ін

сипаттауда
қиналады
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика.
-
Төмен
ге қажетті
, түзілу себептерін
де
ды
.
у
ата
да қиналады.
қиналады.
у
ғатта тау түзілу
да
кестір
у
рі ағзалардың қасиеттері
й
аби
Т
сипаттауда
ата
Ті
мен сиппатамаларын
сә
Уақытша препараттардың
дайындау алгоритм
анықта
Фотосинтез
жағдайлар
қиналады
жөні ___________________________________________
-
Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер
«
анықтайды
Бағалау критерийі
табиғаттағы үдерістерді
Білім алушының аты
Өлі
анықтайды
Тірі ағзаларға ортақ
қасиеттерді
Уақытша
микропрепараттарды
дайындау барысын
сипаттайды
Фотосинтез үдерісіне қажетті
жағдайларды анықтайды

========16========

«Энергия және қозғалыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
5.5.2.2. Әр түрлі жануарлардың қанқа түрлерінің ерекшелектерің зерттеу
5.5.1.1. Энергия түрлерін ажырату
5.5.2.1. Тірі және өлі табиғатта қозғалыстың маңыздылығына мысалдар келтіру және түсіндіру
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Қанқа түрлерін ажыратады
• Энергия түрлерін ерекшеліктеріне қарай
салыстырады
• Тірі және өлі табиғаттағы қозғалыс үрдісін
сипаттайды
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Кестені толтырыңыз.
Жануарлар
Қанқа түрлері
А
B
C
17

========17========

2. a) Энергия түрлерін аңықтаныз.
1-
2 -
1)
2)
b) Энергия түрлерінің ерекшеліктерін жазыңыз.
4. a) Жануарлар қозғалысының түрлерін атаңыз.
b) Автокөлік қозғалысының мағынасын түсіндіріңіз.
Қозғалыстың жануарлар үшін маңыздылығын түсіндіріңіз.
Бағалау критерийі
Тапсырма

1
Дескриптор
Білім алушы
«A» жануардың қаңқа түрін анықтайды; «B» жануардың қаңқа түрін анықтайд ы; «C» жануардың қа ңқа түрін анықтайды; «А» энергия түрін анықтайды; «В» энергия түрін а нықтайды; «А» энергия түрінін ерекшелігін жазады; «В» энергия түрінін ерекшелігін жазады; жануарлардың жер бетіндегі қозғалыс түрлерін атайды;
жануарлардың судағы қозғалыс түрлерін атайды;
жануарлардың ауадағы қозғалыс түрлерін атайды;
автокөлік қозғалысының мағынасын түсіндіреді;
қозғалыстың жануарларға маңыздылығын түсіндіреді.
Балл
Қанқа ажыратады
түрлерін
Энергия түрлерін ерекшеліктеріне қарай салыстырады
2
Тірі және өлі табиғаттағы қозғалыс үрдісін сипаттайды
3
1 1 1 1 1 1 1 1
1
1
1
1
Барлығы
12
18

========18========

қа
ң
ін
.
табиғаттағы
Жоғары
ың маңыздылығын
анықтайды
жазады.
сипаттайды.
түрлі жануарлардың қа
ықтайды, ерекшеліктер
Әр
түрлерінің ерекшеліктерін
дұрыс
Энергия түрін дұрыс
ан
дұрыс
Тірі және өлі
қозғалыст
дұрыс
н
да
у
.
ң
жаз
/ автокөлік
береді.
і
түрлерін
береді
энергия түрі
і
қа
ң
кшелігін
жануарлардың
қозғалысты
жылу
қа
Орташа
/
ішкі
береді.
і
де қателік ж
/
да қателік ж
у
у
Оқу жетістіктерінің деңгейі
20
сыртқы
Жұмсақ денелі
/
анықта
механикалық
анықтағанда/ ере
қателік ж
Жер бетіндегі / судағы / ауадағы
қозғалыс түрлерін жазуда
қозғалысының мағынасын
түсіндіргенде /
жануарларға маңыздылығын
түсіндір
қа
ін
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ң

бөлімі
»
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика.
-
маңыздылығын

Төмен
ата
да қиналады.
да қиналады.
у
у
да қиналады.
түрлі жануарлардың қа
у
ықта
ықтағанда, ерекшеліктер
нергия түрін
Әр
түрлерінің ерекшеліктерін
ан
Э
ан
жаз
Тірі және өлі табиғаттағы
қозғалыстың
сипатта
жөні ___________________________________________
Энергия және қозғалыс
-
«
үрдісін
ажыратады
түрлерін
Бағалау критерийі
ілім алушының аты
Б
Қанқа
Энергия түрлерін
ерекшеліктеріне қарай
салыстырады
Тірі және өлі табиғаттағы
қозғалыс
сипаттайды

========19========

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Экология және тұрақты даму» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
5.6.1.4 Табиғи және жасанды экожүйелерді салыстыру 5.6.1.1 Экожүйенің құрамдас бөліктерін анықтау 5.6.2.1 Ағзаларды тірі табиғат дүниелеріне жіктеу
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Экожүйе түрлерін анықтайды
• Экожүйенің компоненттерін атайды
• Ағзаларды тірі табиғат дүниесі бойынша
топтастырады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Білу және түсіну Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. а) Жасанды экожүйені көрсетініз.
A. бақша
B. көл
C. орман
D. шалғын
b) Табиғи және жасанды экожүйелерді салыстырыңыз.
Ерекшеліктері:
Табиғи________________________________________________________ Жасанды______________________________________________________ Ортақ қасиеттері_______________________________________________
2. (а) Экожүйе ұғымына анықтама беріңіз.
______________________________________________________________________________
(b) Берілген ағзаларды түзушілер, тұтынушылар және ыдыратушыларға бөліп көрсетініз.
Түзуші
Тұтынушы
Ыдыртушы
21

========20========

3. (a) Тірі ағзалардың қай дүниеге жататынын көрсетіңіз.
1_____ 2_____ 3_____ 4_____ 5_____
Дүние 1. Өсімдіктер
Ағзалар
A
2. Жануарлар
B
3. Бактериялар
C
4. Саңырауқұлақ
тар
D
5. Протоктисттер
E
(b) «С» ағзасының айрықша белгілерін жазыңыз.
________________________________________________________________________
22

========21========

Бағалау критерийі
Тапсырма

1 а
1 b
Дескриптор
Білім алушы
Жасанды экожүйені көрсетеді; жасанды және табиғи экожүйелердің ұқсастығын көрсетеді;
жасанды экожүйенің ерекшелігін көрсетеді;
табиғи экожүйенің ерекшелігін көрсетеді; экожүйе ұғымына анықтама береді; түзушілерді анықтайды;
тұтынушыларды анықтайды;
ыдыратушыларды анықтайды; өсімдікті анықтайды;
жануарды анықтайды;
бактерияны анықтайды;
саңырауқұлақты анықтайды;
протоктистті анықтайды;
«С» ағзаның айрықша белгілерін атайды;
Балл
Экожүйе түрлерін анықтайды
1 1
1
Экожүйенің компоненттерін атайды
2 а 2 b
Ағзаларды тірі табиғат дүниесі бойынша топтастырады
3 а
3 b
Барлығы
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1 14
23

========22========

дұрыс
дұрыс
дұрыс
Төмен
.
терін
түрін дұрыс
белгілерін дұрыс
Экожүйе
анықтайды, жасанды және
табиғи экожүйелерді
салыстырады.
Экожүйе ұғымына дұрыс
анықтама береді және
компонент
анықтайды
Ағзаларды тірі табиғат
дүниелері бойынша
бөледі,
анықтайды.
да
де
у
/
де
/ жануарлар/
у
.
.
анықта
ұқсастығын /
діктер
м
Орташа
дүниелері бойынша
береді
береді
ібереді.
і
түзушілерді
өсі
ер
атап көрсет
жі

саңырауқұлақтың
ст
/
окти
24
Оқу жетістіктерінің деңгейі
кожүйе ұғымына анықтама
актериялар/ саңырауқұлақтар/
Экожүйе түрін анықтағанда/
жасанды және табиғи
экожүйелердің
айырмашылығын көрсету
қателіктер ж
Э
бергенде /
тұтынушыларды /
ыдыратушыларды
қателіктер ж
Ағзаларды
б
прот
бөлгенде
белгілерін
қателіктер
бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
бөлімі
да
у
да
у
аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика.
-
ата
і табиғат
Төмен
компоненттерін
.
.
да қиналады.
у
Экожүйе түрін анықтағанда,
жасанды және табиғи
экожүйелерді салыстыр
қиналады
Экожүйе ұғымына анықтама
бергенде,
анықта
Ағзаларды тір
дүниелері бойынша бөлгенде
және оларды сипатта
қиналады
жөні ___________________________________________
-
«Экология және тұрақты даму»
критерийі
ненттерін
Білім алушының аты
абиғат дүниелері
Бағалау
Экожүйе түрлерін
анықтайды
Экожүйенің
компо
атайды
Ағзаларды тірі
т
бойынша бөледі


========23========

«Әлемді өзгерткен жаңалықтар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты
5.7.1.1 Әлемді өзгерткен ғылыми жаңалықтарға мысал келтіру
5.7.2.1 Болашақ ғылыми зерттеулер үшін зерттеу идеяларын ұсыну
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Ғылыми жаңалықтарды талдайды
• Ғылымдағы болашақ зерттеулер үшін идеялар
ұсынады
Ойлау дағдыларының деңгейі
Орындау уақыты
Жоғары деңгей дағдылары
15 минут
Тапсырма
1. Суретте әлемді өзгерткен әр түрлі саладағы жаңалықтар көрсетілген.
A
B
a) Осы жаңалықты немесе өнертабысты атаңыз.
A____________________, B____________________.
b) А жаналық әлемді өзгертуге қалай әсер еткенін сипаттаңыз.
_______________________________________________________________ 2. Қазіргі кезеңде ғылыми-техникалық ілгерілік дамып келе жатқан бағыттар:
o Жылдамдықтың өсуі.
o Табиғатта жоқ материалдарды құру.
o Әр түрлі құрылғылардың өлшемдерін кішірейту.
a) Сіздің ойыңызша берілген бағытқа сәйкес келетін ғылыми жаңалықтың кем дегенде екі мысалын келтіріңіз.
1 –
2 -
b) Осы бағыттардың біреуіне қандай зерттеу сұрағы ұсынар едіңіз?
25

========24========

Бағалау критерийі
Тапсырма

1
Дескриптор
Білім алушы
берілген «A» өнертабысты анықтайды; берілген «B» өнертабысты анықтайды; «А» өнертабысты сипаттайды;
ғылыми жаңалықтарға бір мысал келтіреді; ғылыми жаңалықтарға екінші мысал келтіреді;
ғылымдағы болашақ зерттеулер үшін пікірлерін білдіреді.
Балл
Ғылыми
жаңалықтарды талдайды
Ғылымдағы болашақ зерттеулер үшін идеялар ұсынады
2
1 1 1 1 1
1
Барлығы
6
26

========25========

.
анықтайды және
Жоғары
ен ғылыми
дұрыс
тк
.
жаналақтарға дұрыс мысал
өзгер
Әлемді
жаңалықтарды
сипаттайды
Ғылыми
келтіреді, ғылымдағы болашақ
зерттеулер туралы идея ұсынады
/
ы
қателік
/ зерттеулер
да
қателіктер
у
өнертабысты
нертабыст
Орта
ө
ғылыми
технологиялық
жаңалықтарға бір мысал
Оқу жетістіктерінің деңгейі
да /
да /
идея ұсынуда
у
ау
27
береді.
береді.
технологиялық
анықт
анықта
өнертабысты сипатта
жі
Ғылыми
екінші мысал келтіруде
туралы
жі
.
бөлімнің суммативті бағалауының нәтижесің көрсететін рубрикалар
қиналады.
ен ғылыми
да
қиналады
ылымдағы
у
Төмен
жаналақтарға мысал
өзгертк
Әлемді
жаңалықтарды анықтағанда
және сипатта
Ғылыми
келтіргенде, ғ
болашақ зерттеулер туралы
идея ұсынуға
жөні ___________________________________________
-
идеялар
«Әлемді өзгерткен жаңалықтар»
болашақ
үшін
жаңалықтарды
Бағалау критерийі
Білім алушының аты

Ғылыми
талдайды
Ғылымдағы
зерттеулер
ұсынады
 
Верх